скетч
методическая разработка по английскому языку на тему

Князева Людмила Владимировна

Внеклассное мероприятие способствует развитию творческих и коммуникативных навыков обучающихся и рассчитано на участие детей разного возраста и уровня владения иностранным языком

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл скетч15.37 КБ

Предварительный просмотр:

Название скетча: «Real Life Adventure»

Авторы скетча: Князева Людмила Владимировна

роли исполняют:

учитель географии :

ученик на уроке/ученик во сне -

Путешественник:

Пират:

Урок географии.  Учитель монотонно рассказывает об истории географических открытий.

учитель: 

The Age of Discovery is a period of European global exploration that started in the early 15th century with the first Portuguese discoveries in the Atlantic archipelagos and Africa, as well as the discovery of the Americas by Spain in 1492, and the Portuguese discovery of the ocean  route to the East in 1498, and by a series of European naval expeditions across the Atlantic and later the Pacific, which continued  until the 18th century. It is sometimes regarded as a bridge between the Middle Ages and the Modern era, along with its contemporary Renaissance movement. European overseas expansion led to the rise of colonial empires, with the contact between the Old and New Worlds producing the Columbian Exchange: a wide transfer of plants, animals, foods, human populations (including slaves), communicable diseases and culture between the Eastern and Western hemispheres. This represented one of the most-significant global events concerning ecology, agriculture, and culture in history. European exploration allowed the global mapping of the world, resulting in a new world-view and distant civilizations acknowledging each other, reaching the most remote boundaries much  later.

Ученик засыпает.Сон ученика:

Входит великий путешественник:

Hey,Listen to me, what are you doing, guy,here!

There’s so much to see,there’s so much to hear,

you can travel with me,you can open the world

so why just to sit and to listen to the words?

G_E_O_G_R_A_P_H_Y

It’s time to go, it’s time to ride. it’s time to fly

Geography is the science of discovery

and may be the adventure is your destiny,

so let’s go sir, come with me!

Ученик:

Sounds good, but I must study,

I must do my homework,

And my parents won’t let me

go to travel round the world.

But today I’m  not ready for the lesson, you see

I’m afraid the teacher asks me so I’m ready to leave

A-D-V-E-N-T-U-R-E!

It’s so extreme, it‘s good  for you, it’s good  for me!

Входит пират.

Пират:

If you search for adventures- so welcome on board!

We are crossing the seas and the oceans abroad

We are hunting for gold, we are eager to fight

We are crazy and ambitious and don’t always do right

So you don’t need to study and you don’t need the school

Look at me and you will find out that the pirates are cool.

I can’t read, I can’t write, but I can count the money

So don’t hesitate. deside, Let’s go and come with me!

Пират и путешественник вместе:

Do you wanna go –yeah!

Do you wanna go –yeah!

Show me your hands!

Show me your hands!

Ученик спросонья поднимает руку.

Учитель:

Ok, come up to the blackboard and  let’s check your hometask!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Сценария детского скетча “Learn the ABC”.

Сценария детского скетча “Learn the ABC” на английском языке может быть использован для инсценировки учащимися 3-4 классов...

Скетчи и пьесы

Этот материал можно использовать для постановки пьес....

Скетчи.

Знакомство с понятием, обяснение и показ примеров использования в работе и адаптация под себя....

Что такое скетчинг и скетч? Основные техники скетчинга.

Скетчинг - современный и очень популярный вид рисования. Чем скетчинг отличается от остальных видов рисования? Почему все больше иллюстраторов по всему миру используют эту новую технику рисования в св...

СКЕТЧ на уроках русского язык.

В инновационной методике работа с текстом учебника выстроена с учетом того факта, что большинство заданий, которые предлагаются ученику, должны быть предъявлены не на послетекстовом этапе, а на предте...