УРОК-ИГРА для 6 класса “IN THE COUNTRY OF ENGLISH GRAMMAR’
методическая разработка по английскому языку (6 класс) на тему

УРОК-ИГРА  для 6 класса

 

                         “IN  THE  COUNTRY  OF  ENGLISH  GRAMMAR’ 

 

1.Напишите множественное число существительных.

Shoe-                        party-                       birthday-                 eye-

Shop-                        child-                       wolf-                       sheep-

Box-                         mouse-                     house-                     potato-

 

2. Заполните пропуски some/any

 

1. There is __________ juice in the cup.

2. Is there __________ money in your pocket?

3. There aren’t _________ old trees in the park.

4. We haven’t got _________ small pets.

5. There is ___________ some meat in the soup

 

3. Прочитайте текст и вставьте предлоги (after, at, in, on).

 

1______ Thursday morning 2______ lessons Nora was 3_____ the street. She usually went for a walk  4______ one o’clock 5______ the afternoon 6____ summer. Suddenly she saw a boy running down the street. He looked funny & Nora laughed 7_____ him but then she understood it was her little brother Alan.

 

4. Вставьте артикль a/an.

 

1….old man, 2. … park, 3. … theatre, 4. … American city, 5. … cinema, 6. … armchair 7….modern town, 8. … English school, 9. … hotel, 10. …eraser.

5. Выпишите из этого ряда слова,  обозначающие средства передвижения.

A plane – a bird – a bus – a car – a cap – a trip –

A place – a boat – a road – a bus stop – а train – a flight

 

6. Совместите порядковые и количественные числительные.

 1  the first                  a)  five

2  the fiftieth              b)  six

3  the ninth                 c)  two

4  the second              d)  fifteen  

5  the third                  e)  ten

6  the twentieth          f)  fifty

7  the tenth                  g)  nine

8  the fifteenth            h)  twenty

9  the fifth                    i)  three

10  the sixth                 j ) one

 

7. С каким из этих  существительных можно употребить глагол “to ride”?

a carp – care –a plate – a cap – a plan – a fog –a plant – a bike– a spoon – a crab

 

 

 

8.  Расшифруйте пословицу.      Запишите в ответ ее перевод.

SEPTEMBER

JUNE

JANUARY

APRIL

       A

       NING

        A

     BE

JULY

FEBRUARY

MAY

NOVEMBER

      MA

       GO  

      GIN

     END

MARCH

DECEMBER

OCTOBER

AUGUST

       OD

       ING

       GOOD

     KES

 

9. Расположите буквы в правильном порядке.             G N L N  Е  D  A

У вас получилось a name:  

a) of a country

b) of an animal

c) of a mountain

d) of a plant

 

10. Составьте предложения.

1. At, street, live, Pobeda, we.

2.  Is, May, the, of, eleventh, today.

3. Goes, the, brother, usually, my, to, swimming pool.

4. Do, what, school, you, read, at?

5. Not, home, they, at, were, yesterday.

 

11. Выберите предложения, в которых нет ошибок.

1. А kitten was play with a ball.

2. Did you went to the party last night?

3.  I seed a rainbow from the window last week.

4. We were glad to meet him yesterday.

5. Last month Mr. Black sent a letter to his brother.

6. Why you chose this dress?

7. Mary and Kate singed a beautiful song.

8.   We tried to explain our idea to the friends.

 

12. Подберите синоним к слову  “a cake”из предложенных вариантов:

 

a tie – an onion – a sausage –chocolate – a sweet – a candy – a pie – bread – a pile  

 

13. Найдите лишнее слово

1.  a car, a boat, a sheep, a plane

2   brown, white, bright, red

3.  lesson, pen, eraser, book

4.  room, floor, kitchen, hall.

 

14. Вставьте на место пропусков глагол «to be» в нужной форме. Из каждого

ответа возьмите букву, номер которой стоит рядом со строкой. Вставьте буквы в

таблицу. Полученное слово запишите в ответ.

  1. I ____ at school. (2)
  2. You _____ playing football. (1)
  3. The flowers  ______ nice. (2)

5.Ann and  Jane ______friends. (3)

 

           1

        2

        3

        4

        5

       6

   

         k

 

       t

             

 

 Ответы  к заданиям.

1. Shoes                    parties                 birthdays                 eyes

Shops                       children                wolves                     sheep

Boxes                        mice                    houses                     potatoes

 

2.  1. Some      2. Any,     3. Any         4. Any,         5. Some.

3. 1. On,  2. After,  3. In,  4. At,  5.  In,  6. In,  7. At.

4. an,  2. A,  3. A,  4. An,  5. A,  6. A,  7. An,  8. A, 9. An, 10 an.

5.  a plane, a bus, a car, a boat, a train.

6.   1 j,  2 f,  3 g,  4c,  5 i , 6 h, 7 e, 8 d, 9a,  10 b.

7. to ride a bike.

8.  A good beginning makes a good ending. – Лиха беда начало.

9.  ENGLAND  (a)

 

 10. 1. We live at Pobeda street.

          2. Today is the eleventh of May.

         3. My brother usually goes to  the swimming pool.

         4. What do you read at school?

         5. They were not at home yesterday.

 

11.   4. We were glad to meet him yesterday.

        5. Last month Mr. Black sent a letter to his brother.

        8.   We tried to explain our idea to the friends.

 

12.   a pie

 

13. 1. A sheep

      2. bright

      3.lesson

      4. floor.

14. 1. I am at school.

      2. You are playing football.

      3. The flowers are nice.

      4. Ann & Jane are friends.

          Market.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл urok-igra_in_the_country_of_english_grammar.docx18.97 КБ

Предварительный просмотр:

                                         УРОК-ИГРА  для 6 класса

                         “IN  THE  COUNTRY  OF  ENGLISH  GRAMMAR’ 

1.Напишите множественное число существительных.

Shoe-                        party-                       birthday-                 eye-

Shop-                        child-                       wolf-                       sheep-

Box-                         mouse-                     house-                     potato-

2. Заполните пропуски some/any

1. There is __________ juice in the cup.

2. Is there __________ money in your pocket?

3. There aren’t _________ old trees in the park.

4. We haven’t got _________ small pets.

5. There is ___________ some meat in the soup

3. Прочитайте текст и вставьте предлоги (after, at, in, on).

1______ Thursday morning 2______ lessons Nora was 3_____ the street. She usually went for a walk  4______ one o’clock 5______ the afternoon 6____ summer. Suddenly she saw a boy running down the street. He looked funny & Nora laughed 7_____ him but then she understood it was her little brother Alan.

4. Вставьте артикль a/an.

1….old man, 2. … park, 3. … theatre, 4. … American city, 5. … cinema, 6. … armchair 7….modern town, 8. … English school, 9. … hotel, 10. …eraser.

5. Выпишите из этого ряда слова,  обозначающие средства передвижения.

A plane – a bird – a bus – a car – a cap – a trip –

A place – a boat – a road – a bus stop – а train – a flight

6. Совместите порядковые и количественные числительные.

 1  the first                  a)  five

2  the fiftieth              b)  six

3  the ninth                 c)  two

4  the second              d)  fifteen  

5  the third                  e)  ten

6  the twentieth          f)  fifty

7  the tenth                  g)  nine

8  the fifteenth            h)  twenty

9  the fifth                    i)  three

10  the sixth                 j ) one

7. С каким из этих  существительных можно употребить глагол “to ride”?

a carp – care –a plate – a cap – a plan – a fog –a plant – a bike– a spoon – a crab

8.  Расшифруйте пословицу.      Запишите в ответ ее перевод.

SEPTEMBER

JUNE

JANUARY

APRIL

       A

       NING

        A

     BE

JULY

FEBRUARY

MAY

NOVEMBER

      MA

       GO  

      GIN

     END

MARCH

DECEMBER

OCTOBER

AUGUST

       OD

       ING

       GOOD

     KES

9. Расположите буквы в правильном порядке.             G N L N  Е  D  A

У вас получилось a name:  

a) of a country

b) of an animal

c) of a mountain

d) of a plant

10. Составьте предложения.

1. At, street, live, Pobeda, we.

2.  Is, May, the, of, eleventh, today.

3. Goes, the, brother, usually, my, to, swimming pool.

4. Do, what, school, you, read, at?

5. Not, home, they, at, were, yesterday.

11. Выберите предложения, в которых нет ошибок.

1. А kitten was play with a ball.

2. Did you went to the party last night?

3.  I seed a rainbow from the window last week.

4. We were glad to meet him yesterday.

5. Last month Mr. Black sent a letter to his brother.

6. Why you chose this dress?

7. Mary and Kate singed a beautiful song.

8.   We tried to explain our idea to the friends.

12. Подберите синоним к слову  “a cake”из предложенных вариантов:

a tie – an onion – a sausage –chocolate – a sweet – a candy – a pie – bread – a pile  

13. Найдите лишнее слово

1.  a car, a boat, a sheep, a plane

2   brown, white, bright, red

3.  lesson, pen, eraser, book

4.  room, floor, kitchen, hall.

14. Вставьте на место пропусков глагол «to be» в нужной форме. Из каждого

ответа возьмите букву, номер которой стоит рядом со строкой. Вставьте буквы в

таблицу. Полученное слово запишите в ответ.

  1. I ____ at school. (2)
  2. You _____ playing football. (1)
  3. The flowers  ______ nice. (2)

5.Ann and  Jane ______friends. (3)

           1

        2

        3

        4

        5

       6

         k

       t

             

 Ответы  к заданиям.

1. Shoes                    parties                 birthdays                 eyes

Shops                       children                wolves                     sheep

Boxes                        mice                    houses                     potatoes

2.  1. Some      2. Any,     3. Any         4. Any,         5. Some.

3. 1. On,  2. After,  3. In,  4. At,  5.  In,  6. In,  7. At.

4. an,  2. A,  3. A,  4. An,  5. A,  6. A,  7. An,  8. A, 9. An, 10 an.

5.  a plane, a bus, a car, a boat, a train.

6.   1 j,  2 f,  3 g,  4c,  5 i , 6 h, 7 e, 8 d, 9a,  10 b.

7. to ride a bike.

8.  A good beginning makes a good ending. – Лиха беда начало.

9.  ENGLAND  (a)

 10. 1. We live at Pobeda street.

          2. Today is the eleventh of May.

         3. My brother usually goes to  the swimming pool.

         4. What do you read at school?

         5. They were not at home yesterday.

11.   4. We were glad to meet him yesterday.

        5. Last month Mr. Black sent a letter to his brother.

        8.   We tried to explain our idea to the friends.

12.   a pie

13. 1. A sheep

      2. bright

      3.lesson

      4. floor.

14. 1. I am at school.

      2. You are playing football.

      3. The flowers are nice.

      4. Ann & Jane are friends.

          Market.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Авторские произведения учащихся литературного кружка "Вдохновение" (Виктория Баева (6-8 класс), Софья Орлова (8-9 класс), Яна Масная (10-11 класс), Надежда Медведева (10-11 класс)

Авторские произведения учащихся литературного кружка "Вдохновение" (Я. Масная (10-11 класс), Н. Медведева (10-11 класс), В. Баева (6-8 класс), С. Орлова (8-9 класс)...

"Географический КВН для учащихся 6-7 классов", "У нас в гостях Япония"для 9-11 классов, разработка урока "Африка" для 11 класса.

Данные методические разработки можно использовать во время проведения предметной недели географии в 6-11 классах. Разработка урока  систематизирует знания учащихся по теме "Африка" в 11 классе....

Урок-игра в 5 классе по курсу « Природоведение, 5 класс» по теме: «Обобщение знаний по курсу «Природоведение, 5 класс»

Урок-игра-одна из современных образовательных технологий.На таких уроках у учащихся расширяется кругозор, развивается познавательная активность, формируются определенные умения и навыки, необходимые в...

Рабочие программы по математике 5 класс, алгебре 7,8 классы, геометрии 7,8 классы

Рабочие программы составлены согласно рекомендациям ЦРО г.Братска....

Урок психомоторики 2 класс Тема «Мозаика из рваной бумаги. Птицы.» Урок психомоторики 2 класс Тема «Мозаика из рваной бумаги. Птицы.» Урок психомоторики 2 класс Тема «Мозаика из рваной бумаги. Птицы.»

урок "Развитие психомоторики и сенсорных процессов" предназначен для учащихся 1-4 классов коррекционной школы VIII  вида. Урок "Мозаика из рваной бумаги.Птицы" развивает мелкуюмоторику, мышление,...

Рабочая программа учебного курса по математике для 10 класса под редакций А.Н Колмагорова. ТЕМАТИЧЕСКОЕ ПЛАНИРОВАНИЕ Алгебра и начала анализа 10 класс и Геометрия 10 класс под редакций А.В Погорелова.

Учебник: Колмогоров А. Н. Алгебра и начала анализа. 10-11 классы; учебник /А. Н. Колмогоров. - М.: Просвещение, 2009, Погорелов А.В Геометрия 10-11 классы;/А.В.Погорелов. - М.: Просвещение, 2010...