Предлагаю Вашему вниманию Фонды оценочных средств для технических специальностей колледжа "Царицыно"
методическая разработка по английскому языку (11 класс) на тему
Фонды оценочных средств содержат контрольные работы по английскому языку для рубежного контроля знаний базовой подготовки студентов технических специальностей колледжа "Царицыно".
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
fos_1.rar | 185.01 КБ |
Предварительный просмотр:
Департамент образования города Москвы
Государственное бюджетное профессиональное образовательное учреждение города Москвы «Московский колледж управления, гостиничного бизнеса и информационных технологий «Царицыно»
ФОНД ОЦЕНОЧНЫХ СРЕДСТВ
по учебной дисциплине
ОГСЭ. 03. Иностранный язык (английский)
специальность 21.02.05 «Земельно-имущественные отношения»
Москва
2015 г.
ОДОБРЕН Кафедрой иностранного языка
Протокол № ____ от «__» _________ 2015 г. | Разработан на основе Федерального государственного образовательного стандарта по специальности среднего профессионального образования 21.02.05 «Земельно-имущественные отношения» |
Заведующий кафедрой иностранного языка ____________/Сафронова И.Н./ | Заместитель директора по координации учебных программ и проектов ___________/Фомина О. В./ |
Подпись Ф.И.О. Подпись Ф.И.О.
Составитель: Руденко С.Н., преподаватель ГБПОУ Колледж «Царицыно»
Состав КОС
для текущего контроля знаний, умений обучающихся
по учебной дисциплине ОГСЭ.03 «Иностранный язык (английский)»
№п/п | Наименование КОС | Материалы для преставления в ФОС |
1 | Практические занятия | Методические разработки практических занятий |
2 | Контрольная работа по теме 1.1 | Комплект контрольных заданий по вариантам |
3 | Контрольная работа по теме 2.1 | Комплект контрольных заданий по вариантам |
4 | Контрольная работа по теме 2.5 | Комплект контрольных заданий по вариантам |
5 | Контрольная работа по теме 2.6 | Комплект контрольных заданий по вариантам |
6 | Контрольная работа по теме 2.7 | Комплект контрольных заданий по вариантам |
7 | Контрольная работа по теме 2.8 | Комплект контрольных заданий по вариантам |
8 | Контрольная работа по теме 2.10 | Комплект контрольных заданий по вариантам |
9 | Контрольная работа по теме 2.11 | Комплект контрольных заданий по вариантам |
10 | Контрольная работа по теме 2.14 | Комплект контрольных заданий по вариантам |
11 | Контрольная работа по теме 3.1 | Комплект контрольных заданий по вариантам |
12 | Контрольная работа по теме 3.2 | Комплект контрольных заданий по вариантам |
13 | Контрольная работа по теме 3.3 | Комплект контрольных заданий по вариантам |
14 | Контрольная работа по теме 3.5 | Комплект контрольных заданий по вариантам |
15 | Контрольная работа по теме 3.6 | Комплект контрольных заданий по вариантам |
16 | Контрольная работа по теме 3.7 | Комплект контрольных заданий по вариантам |
Состав КОС
для промежуточной аттестации обучающихся
по учебной дисциплине ОГСЭ.04 «Иностранный язык (английский)»
№п/п | Наименование КОС | Материалы для преставления в ФОС |
1 | Итоговая контрольная работа (в форме теста) по учебной дисциплине по итогам 3 семестра | контрольные задания по вариантам |
2 | Итоговая контрольная работа (в форме теста) по учебной дисциплине по итогам 4 семестра | контрольные задания по вариантам |
3 | Итоговая контрольная работа (в форме теста) по учебной дисциплине по итогам 5 семестра | контрольные задания по вариантам |
4 | Дифференцированный зачет (в форме теста) по учебной дисциплине по итогам 6 семестра | |
5 | Итоговая контрольная работа (в форме теста) по учебной дисциплине по итогам 7 семестра | контрольные задания по вариантам |
6 | Дифференцированный зачет (в форме теста) по учебной дисциплине по итогам 8 семестра |
ПАСПОРТ
ФОНДА ОЦЕНОЧНЫХ СРЕДСТВ
по учебной дисциплине
ОГСЭ.04. Иностранный язык (английский)
специальность 120714 «Земельно-имущественные отношения»
Результаты обучения (освоенные умения, усвоенные знания)[1] | ПК, ОК | Наименование темы | Уровень освоения темы темы | Текущий контроль Промежуточная аттестация | Промежуточная аттестация |
Наименование контрольно-оценочного средства | Наименование контрольно-оценочного средства | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
В результате освоения учебной дисциплины обучающийся должен уметь: общаться (устно и письменно) на иностранном языке на профессиональные и повседневные темы; переводить (со словарем) иностранные тексты профессиональной направленности; самостоятельно совершенствовать устную и письменную речь, пополнять словарный запас. В результате освоения учебной дисциплины обучающийся должен знать: лексический (1200-1400 лексических единиц) и грамматический минимум, необходимый для чтения и перевода (со словарем) иностранных текстов профессиональной направленности. | ОК 1 - ОК 10 ПК 1.2 ПК 1.3 ПК 1.6 ПК 3.3 ПК 5.3 ОК 1 – ОК 10 ПК 1.2 ПК 1.3 ПК 1.6 ПК 3.3 ПК 5.3 | Тема 1.1. Описание людей. | 3 | Контрольная работа №1 по теме | |
Тема 1.2. Межличностные отношения. | 3 | Проект «Необычное хобби» | |||
Тема 2.1. Повседневная жизнь. | 3 | Контрольная работа №2 по теме | |||
Тема 2.2. Здоровье, спорт. | 3 | Эссе «Жизнь без табака (без наркотиков)» | |||
Тема 2.3. Город, инфраструктура. | 3 | Задания для тестирования (по итогам 3 семестра) | |||
Тема 2.4. Досуг. | 3 | Реферат «Моя любимая книга (фильм)» | |||
Тема 2.5. Новости, средства массовой информации. | 3 | Контрольная работа №3 по теме | |||
Тема 2.6. Природа и человек. | 3 | Контрольная работа №4 по теме | |||
Тема 2.7. Образование. | 3 | Контрольная работа №5 по теме | |||
Тема 2.8. Среднее профессиональное образование. | 3 | Контрольная работа №6 по теме | |||
Тема 2.9. Культурные и национальные традиции. | 3 | Задания для тестирования (по итогам 4 семестра) | |||
Тема 2.10. Общественная жизнь. | 3 | Контрольная работа №7 по теме | |||
Тема 2.11.Научно-технический прогресс. | 3 | Контрольная работа №8 по теме | |||
Тема 2.12. Профессии, профессиональный рост. | 3 | Эссе «Хочу учиться – хочу стать профессионалом» | |||
Тема 2.13. Отдых, туризм. | 3 | Проект «Программа 2-недельного тура по России» | Задания для тестирования (по итогам 5 семестра) | ||
Тема 2.14. Искусство и развлечения. | 3 | Контрольная работа № 9 по теме | |||
Тема 2.15. Государственное устройство. | 3 | Сообщение «Политическая система Британии» | |||
Тема 3.1. Цифры, числа, математические действия. | 3 | Контрольная работа № 10 по теме | |||
Тема 3.2. Информационные технологии. | 3 | Контрольная работа №11 по теме | |||
Тема 3.3. Транспорт. | 3 | Контрольная работа №12 по теме | |||
Тема 3.4. Промышленность. | 3 | Задания для дифференцированного зачета (по итогам 6 семестра) | |||
Тема 3.5. Детали, механизмы. | 3 | Контрольная работа №13 по теме | |||
Тема 3.6. Оборудование, работа. | 3 | Контрольная работа №14 по теме | |||
Тема 3.7. Инструкции, руководства. | 3 | Контрольная работа №15 по теме | |||
Тема 3.8. Документы. | 3 | Задания для тестирования (по итогам 7 семестра) | |||
Тема 3.9. Карьера, молодые лидеры. | 3 | Реферат «Какой я вижу свою будущую карьеру» | |||
Тема 3.10. Экология. | 3 | Проект «Мы в ответе за нашу планету» | |||
Тема 3.11. Молодые лидеры, деловая молодежь. | 3 | Задания для дифференцированного зачета (по итогам 7 семестра) |
Итоговая контрольная работа (тестирование) по итогам III семестра
1 вариант
Блок 1.
1. Выберите слово, где ударный гласный читается как [ei]:
a) lake b) map c) park d) bad
2. Выберите слово, где ударный гласный читается как [^]:
a) duke b) but c) church d) blue
3. Выберите слово, которое не является интернациональным:
a) element b) table c) popular d) doctor
4. Выберите суффикс, чтобы образовать слово от предложенного:
to visit
a) –or b) –ment c) –al d) –ful
5. Выберите правильный вариант оборота there is/there are:
… a table and two armchairs in the living-room.
a) there is b) there are c) there were d) there will be
6. Выберите правильный вариант оборота there is/there are:
… many people at the theatre yesterday?
a) there was b) there were c) was there d) were there
7. Выберите существительное в единственном числе:
a) women b) cars c) wall d) geese
8. Выберите неисчисляемое существительное:
a) door b) coffee c) pupil d) desk
9. Употребите нужный артикль:
This … lake is very deep.
a) a b) an c) the d) -
10. Употребите нужный артикль:
My mother is … teacher.
a) a b) an c) the d) -
Блок 2.
11. Выберите нужный модальный глагол или его эквивалент:
You … forget to do your homework.
a) must b) may c) can d) mustn’t
12. Выберите нужный модальный глагол или его эквивалент:
I … visit my granny next week.
a) must b) will have to c) have to d) had to
13. Выберите нужный модальный глагол или его эквивалент:
Who … answer my question?
a) must b) may c) can d) should
14. Употребите глагол в нужном времени:
I usually … at 7 a.m. every day.
a) get up b) gets up c) got up d) will get up
15. Употребите глагол в нужном времени:
We … to the cinema yesterday.
a) don’t go b) didn’t go c) didn’t went d) won’t go
16. Употребите глагол в нужном времени:
Peter … football tomorrow.
a) play b) plays c) played d) will play
17. Выберите слово, которое не относится к теме “City”:
a) street b) temperature c) library d) shopping centre
18. Выберите нужный союз (сложносочиненные и сложноподчиненные
предложения):
He is … a good doctor and a clever man.
a) both b) and c) either d) neither
19. Выберите правильную ответную фразу:
What are you?
- I’m a student.
- I’m Mike.
- I’m well.
- I’m Russian.
20. Выберите безличное предложение:
a) It is summer.
b) It begins at 5 o’clock.
c) It is a happy day.
d) This is a pen. It is black.
Блок 3. Кейс – задание.
Прочитайте текст.
The first record of the Olympic Games dates from 776 BC in Greece. The important sports in the original Olympic Games were running, jumping, wrestling, throwing the discus and throwing the javelin. Only men competed, and they wore no clothes in order to have greater freedom of movement.
The first modern Olympiad took place in Athens in 1896. Since then the Olympic Games have been held every four years with only two exceptions because of the two world wars. There may be Summer and Winter Games.
The Winter Olympics have been hosted on three continents, but never in a country in the southern hemisphere. The USA has hosted the Games four times. France has been the host three times. Australia, Canada, Italy, Japan, Norway and Switzerland have hosted the Games twice. In 2014 Sochi was the first Russian city to host the Winter Olympics.
21.1. Определите, какой из заголовков соответствует тексту.
a) The Olympic Games.
b) The first Olympic Games.
c) The modern Olympic Games.
d) The Winter Olympics.
21.2. Соответствуют ли следующие утверждения содержанию текста?
a) The first Olympic Games were held in Ancient Greece.
b) Both men and women took part in the Games at that time.
c) The Olympic Games have been held every four years since 776 BC.
d) The Winter Olympics have been hosted in various countries on three continents.
e) Sochi was the first Russian city to host the Winter Olympics.
Итоговая контрольная работа (тестирование) по итогам III семестра
2 вариант
Блок 1.
1. Выберите слово, где ударный гласный читается как [e]:
a) tree b) pet c) term d) be
2. Выберите слово, где ударный гласный читается как [ou]:
a) rose b) dog c) port d) born
3. Выберите слово, которое не является интернациональным:
a) traditional b) pause c) house d) temperature
4. Выберите суффикс, чтобы образовать слово от предложенного:
free
a) –tion b) –dom c) –ment d) –ful
5. Выберите правильный вариант оборота there is/there are:
… many trees in this park ten years ago?
a) there was b) there were c) was there d) were there
6. Выберите правильный вариант оборота there is/there are:
… a book and some pens on the desk.
a) there is b) there are c) there were d) there will be
7. Выберите существительное в единственном числе:
a) children b) students c) window d) teeth
8. Выберите неисчисляемое существительное:
a) wall b) banana c) tea d) girl
9. Употребите нужный артикль:
I usually read books in … evening.
a) a b) an c) the d) -
10. Употребите нужный артикль:
It is my … pen.
a) a b) an c) the d) -
Блок 2.
11. Выберите нужный модальный глагол или его эквивалент:
… you help me, please?
a) must b) should c) could d) may
12. Выберите нужный модальный глагол или его эквивалент:
I think you … see a doctor.
a) have to b) can c) mustn’t d) should
13. Выберите нужный модальный глагол или его эквивалент:
It was very late. I … leave.
a) must b) will have to c) have to d) had to
14. Употребите глагол в нужном времени:
… you … a test two days ago?
a) do…write b) did…write c) did…wrote d) will…write
15. Употребите глагол в нужном времени:
I … you next week.
a) visit b) visits c) visited d) will visit
16. Употребите глагол в нужном времени:
He … to college every day.
a) go b) goes c) went d) will go
17. Выберите слово, которое не относится к теме “Health”:
a) museum b) headache c) medicine d) diet
18. Выберите нужный союз (сложносочиненные и сложноподчиненные
предложения):
… my brother nor I can play the guitar.
a) neither b) either c) and d) both
19. Выберите правильную ответную фразу:
Where do you come from?
- I’m Peter.
- I’m from London.
- I’m 17 years old.
- I’m a student.
20. Выберите безличное предложение:
a) This is a book. It is interesting.
b) It is late.
c) It begins at 7 p.m.
d) It is a nice girl.
Блок 3. Кейс – задание.
Прочитайте текст.
Sometimes you may think that city life is better than village life. However there are many advantages and disadvantages of living either in a city or in a village.
There are a lot of facilities for people in the city. Children can get a good education. There are large shops, banks, offices, cinemas, hotels etc. in and around the city. People have better transport facilities. There are the facilities of electricity, highways, communication, so people can lead a comfortable life.
There are also many advantages in village life. Generally, people there live in harmony and peace. They have more friends in the community. The village people always try to protect their traditional habits and culture. The village has clean air, less noise, pollution and rush, and the environment is very beautiful. The village has few vehicles, so roads are less dangerous for driving or cycling. People can easily get fresh vegetables, fruit, meat and milk.
21.1. Определите, какой из заголовков соответствует тексту:
a) Living in a city.
b) Living in a village.
c) Living in a city or a village: advantages and disadvantages.
d) Facilities for people in the city.
21.2. Соответствуют ли следующие утверждения содержанию текста?
a) There are many facilities for people in the city.
b) People in the city can lead a comfortable life.
c) People in the city live in harmony and peace.
d) The village people don’t try to protect their habits and culture.
e) Roads in the village are less dangerous for driving or cycling.
Итоговая контрольная работа (тестирование) по итогам IV семестра
Вариант № 1
Задания 1 – 4. Местоимения (личные, указательные, притяжательные, возвратные, вопросительные).
Выберите правильный вариант.
1. … elder brother lives in St. Petersburg.
a) he b) his c) him d) himself
2. These pens are red and … pens are blue.
a) this b) that c) these d) those
3. … car is it?
a) who b) whom c) whose d) that
4. I wash … in the morning and in the evening.
a) myself b) itself c) himself d) herself
Задания 5 – 6. Неопределенные местоимения.
Выберите правильный вариант.
- … has stolen my keys. a) some b) somebody c) something d) anybody
6. There isn’t … milk in the fridge.
a) some b) no c) any d) anything
Задания 7 – 9. Степени сравнения прилагательных.
Выберите правильный вариант.
7. The building is very …
a) high b) higher c) highest d) the highest
8. My composition is … than yours.
a) good b) better c) best d) the best
9. Peter is … boy in our class.
a) tall b) taller c) tallest d) the tallest
Задание 10. Инфинитив.
Выберите предложение, в котором перед инфинитивом не ставится частица “to”.
- I like … dance.
- Have you decided what … do?
- She was the first … come.
- I saw my friend … enter the room.
Задание 11. Неличные формы глагола (инфинитив, герундий, причастие).
Выберите правильный вариант.
11. My father likes … for long walks in the morning.
a) going b) to going c) go d) gone
Задания 12 – 15. Действительный залог.
Выберите правильный вариант.
12. The boys … their morning exercises every day.
a) do b) does c) are doing d) were doing
13. We … to the cinema yesterday.
a) go b) goes c) went d) will go
14. I … now.
a) read b) reads c) am reading d) are reading
15. Ann … already … the text.
a) is…translating b) was…translating c) have…translated d) has…translated
Задания 16 – 18. Страдательный залог.
Выберите правильный вариант.
16. The novel … in the 19th century.
a) is written b) was written c) were written d) will be written
17. I … often … by my friends.
a) am…visited b) is…visited c) were…visited d) will…be visited
18. The trees … next autumn.
a) are planted b) was planted c) were planted d) will be planted
Задание 19. Сложное дополнение.
Выберите правильный вариант перевода предложения.
19. Мама хочет, чтобы мы хорошо учились.
a) Mother wants we to study well.
b) Mother wants us to study well.
c) Mother wants our to study well.
d) Mother wants ours to study well.
Задание 20. Учебная лексика.
Выберите слово, которое не относится к теме “Weather”:
a) foggy b) shower c) mild d) custom
Задание 21. Перевод текстов с извлечением полной информации (изучающее чтение).
Заполните пропуски в тексте словами, данными ниже.
On October 31st English people celebrate Halloween. It’s an old English 1 __________.
On that day many homes are decorated and lit by lanterns made from 2 _______ that have been hollowed out. People dress up as goblins, ghosts and 3 ________ and go trick-or-treating to neighbours.
On December 25th English people celebrate Christmas. They decorate Christmas tree and eat a Christmas 4 ___________ of roast turkey and Christmas pudding.
- pumpkins
- dinner
- tradition
- witches
Задание 22. Перевод текстов с извлечением нужной информации (поисковое чтение).
Прочитайте текст и определите, соответствуют ли содержанию текста утверждения, данные ниже.
My name is Alexander. I want to tell you about my college.
From my point of view our college is modern and well-designed. It is a three-storey building with a sports ground behind it. I really think it is the best educational institution in Moscow. We even have an inside swimming pool!
On the ground floor there are classrooms for the first-year students, workshops and a library. There are all kinds of tools and machines in the workshops. In the reading room there are laptops which we can use during the breaks and after classes.
Our canteen is spacious, light and clean. We have our meals there.
The classrooms are well-equipped. Each room has a board, a computer and a multimedia projection unit. There are special classrooms for Chemistry, Physics, Biology, History, Geography, English and Russian. My English classroom is on the second floor. We often listen to original English texts, songs and watch films on a big screen which makes our lessons interesting.
I like my college. It provides us with everything to help us become good specialists.
a) Alexander studies in Moscow.
b) There is an indoor swimming pool in his college.
c) All the classrooms are on the first floor.
d) The classrooms are the same.
e) The students like their English classes.
f) Alexander is proud of his college.
Итоговая контрольная работа (тестирование) по итогам IV семестра
Вариант № 2
Задания 1 – 4. Местоимения (личные, указательные, притяжательные, возвратные, вопросительные).
Выберите правильный вариант.
1. He can’t do it …
a) himself b) herself c) itself d) myself
2. … sister is 20 years old.
a) I b) me c) my d) mine
3. … book have you read?
a) who b) whom c) which d) that
4. This book is interesting but … one is more interesting.
a) this b) that c) these d) those
Задания 5 – 6. Неопределенные местоимения.
Выберите правильный вариант.
- He has got … relatives in London. a) some b) any c) somebody d) anybody
6. There is … in the street.
a) some b) any c) anybody d) nobody
Задания 7 – 9. Степени сравнения прилагательных.
Выберите правильный вариант.
7. This is … building is our street.
a) high b) higher c) highest d) the highest
8. The pie is very …
a) tasty b) tastier c) tastiest d) the tastiest
9. February is … than March.
a) short b) shorter c) shortest d) the shortest
Задание 10. Инфинитив.
Выберите предложение, в котором перед инфинитивом не ставится частица “to”.
- We want … visit our friends.
- Mother watched the children … play in the yard.
- I know how … help you.
- There is no chance … get tickets for this concert.
Задание 11. Неличные формы глагола (инфинитив, герундий, причастие).
Выберите правильный вариант.
11. He began … the text an hour ago.
a) translate b) translating c) to translating d) translated
Задания 12 – 15. Действительный залог.
Выберите правильный вариант.
12. Kate … a new book yesterday.
a) buy b) buys c) bought d) will buy
13. We … just … our homework.
a) are…doing b) were…doing c) have…done d) has…done
14. Peter … to college every day.
a) go b) goes c) is going d) was going
15. The boys … tennis now.
a) play b) plays c) are playing d) is playing
Задания 16 – 18. Страдательный залог.
Выберите правильный вариант.
16. Peter … often … by his friends.
a) am…helped b) is…helped c) were…helped d) will…be helped
17. The hospital … next year.
a) is built b) was built c) were built d) will be built
18. Two texts … at the last lesson.
a) are translated b) was translated c) were translated d) will be translated
Задание 19. Сложное дополнение.
Выберите правильный вариант перевода предложения.
19. Мама хочет, чтобы я поступил в университет.
a) Mother wants I to enter the university.
b) Mother wants my to enter the university.
c) Mother wants me to enter the university.
d) Mother wants mine to enter the university.
Задание 20. Учебная лексика.
Выберите слово, которое не относится к теме “Education”:
a) hot b) classroom c) library d) laptop
Задание 21. Перевод текстов с извлечением полной информации (изучающее чтение).
Заполните пропуски в тексте словами, данными ниже.
People depend on the planet, on the Sun, on animals and 1_______________ around them. People must take care of the Earth. Our 2_____________ becomes worse and worse with every new day. People destroy 3________________ and cut down trees. They forget that they can’t live without trees and plants, because they fill the air with 4_____________.
Oxygen is necessary for our breathing. We can’t stay indifferent to these problems.
- oxygen
- plants
- ecology
- wildlife
Задание 22. Перевод текстов с извлечением нужной информации (поисковое чтение).
Прочитайте текст и определите, соответствуют ли содержанию текста утверждения, данные ниже.
Some English customs and traditions are famous all over the world. Tea and talking about the weather, for example. England is a land rich with traditions ranging from wassailing to special holiday events and superstitions.
In Great Britain there is no written constitution, only customs, traditions and precedents. Traditionally the Queen reigns but does nor rule.
English people have traditions not only in political, but in social life. They like to spend their free time in pubs where they can have a glass of beer and talk about different things with their friends.
A typical feature of an English house is a fireplace, even when there is central heating in the house.
Politeness is a characteristic feature of English people. They often say “Thank you”, “Sorry”, “Beg your pardon”.
Canadian culture reflects a heavy influence of British, American and Aboriginal culture and traditions. For example, according to Canadian prairie etiquette, if a neighbour brings you a plate of food, you must return the plate dirty; washing it will bring bad luck.
a) All English traditions are famous all over the world.
b) According to the British constitution the Queen reigns but does not rule.
c) English people like to spend their free time in pubs.
d) You can find fireplaces in English houses where there is no central heating.
e) British people are very polite.
f) Canadian culture reflects an influence of Australian traditions.
Контрольная работа (тестирование) по итогам V семестра
1 вариант
Задания 1-5. Времена группы Continuous (Progressive).
1. Ann … TV from 7 till 9 yesterday.
a) was watching b) were watching
c) have been watching d) has been watching
2. I … now.
a) am reading b) is reading
c) are reading d) was reading
3. We … in the garden since 10 o’clock.
a) were working b) have been working
c) has been working d) had been working
4. What … he … at the moment?
a) is … doing b) are … doing
c) was … doing d) will … be doing
5. When mother came home, the child … for two hours.
a) was playing b) have been playing
c) has been playing d) had been playing
Задания 6-10. Страдательный залог.
6. Newspapers … every day.
a) is bought b) are bought
c) was bought d) will have been bought
7. We … to the cinema yesterday.
a) are invited b) was invited
c) were invited d) have been invited
8. The telegram … just …
a) was … received b) have … been received
c) has … been received d) had … been received
9. The problem … by 3 p.m. tomorrow.
a) will be solved b) will have been solved
c) is solved d) was solved
10. Tennis … next Sunday.
a) will be played b) will have been played
c) is played d) are played
Задания 11-15. Условные предложения.
11. If Kate … enough money, she will go to the south.
a) have b) has
c) had d) had had
12. If he … in the office, he would answer the phone.
a) is b) are
c) was d) were
13. If you stop smoking, you … longer.
a) will live b) would live
c) would lived d) would have lived
14. If I … , he would be disappointed.
a) don’t come b) doesn’t come
c) didn’t come d) hadn’t come
15. If she … harder, she would have passed her exam.
a) study b) studies
c) studied d) had studied
Задания 16-17. Неличные формы глагола (инфинитив, герундий, причастие I и причастие II.
16. The boy … at the desk is my younger brother.
a) sit b) to sit
c) sitting d) sat
17. I can … English very well.
a) speak b) to speak
c) speaking d) spoken
Задание 18. Сложное дополнение.
18. Выберите правильный вариант перевода предложения.
Я хочу, чтобы они пришли вовремя.
a) I want they to come in time.
b) I want their to come in time.
c) I want theirs to come in time.
d) I want them to come in time.
Задание 19. Распознавание значений слов по контексту.
Прочитайте текст и найдите соответствующий перевод подчеркнутого выражения:
Although a certain percentage of graduates will still be unemployed six months after leaving university, the majority will have found employment by then. Many of these will even have been offered a job while at university, as a result of visiting a job fair. Job fairs are held at many universities each year. They are an effective way for undergraduates to find out what kind of job they might be interested in.
If you go to a job fair, dress professionally. Don’t wear jeans and a T-shirt. Wear a suit! You don’t want to look irresponsible when you have your first meeting with your potential employer. If you’re interested in a job on offer, you may have to fill out an application form, so it’s helpful to take along relevant information with you. You’ll also need proof of all your qualifications, so don’t forget to take photocopies of all your certificates with you.
a) потенциальный работодатель
b) потенциал работодателя
c) напряжение работодателя
d) потенциальная работа
Задание 20. Профессиональное общение (диалогическая речь).
Заполните пропуски в диалоге следующими фразами и предложениями. Boss: 1 , Mr. Sokolov. This is my secretary Mrs. Volodina.
Mr. Sokolov: Nice to meet you, Mrs. Volodina.
Mrs. Volodina: 2 . Call me Ann, please.
Boss: I also want you to meet Stephan Bondarev, our Sales Manager. And this is Mr. Pavlov. He is our Export-Import Manager. Take a seat, please. Would you like something 3___________________________ ?
Mr. Sokolov: Yes, I’d like a cup of coffee.
Boss: How would you like your coffee, Mr. Sokolov, black or white?
Mr. Sokolov: Black, please.
Boss: With sugar?
Mr. Sokolov: No, thanks. And now 4 _________________ and clear up some points.
Boss: Here you are.
Mr. Sokolov: I’d like to discuss it with my people.
Boss: By the way, Mr. Sokolov, how can I get in touch with you?
Mr. Sokolov: Well. Here is my card.
- Let me introduce my staff to you
- to drink
- Let’s look through the contract
- Nice to meet you, too
Контрольная работа (тестирование) по итогам V семестра
2 вариант
Задания 1-5. Времена группы Continuous (Progressive).
1. Where … you … now?
a) is … going b) are … going
c) were … going d) will … be going
2. When mother came home, the child … TV for three hours.
a) was watching b) have been watching
c) has been watching d) had been watching
3. We … computer games the whole evening yesterday.
a) was playing b) were playing
c) have been playing d) has been playing
4. She … a composition since 10 o’clock.
a) was writing b) have been writing
c) has been writing d) had been writing
5. Peter … at the moment.
a) is reading b) are reading
c) was reading d) will be reading
Задания 6-10. Страдательный залог.
6. I … often … by my friends.
a) am … visited b) are … visited
c) were … visited d) will … have been visited
7. A new school … in our street next year.
a) will be built b) will have been built
c) is built d) are built
8. By 3 p.m. yesterday the dinner …
a) was served b) have been served
c) has been served d) had been served
9. The text … at the last lesson.
a) is translated b) was translated
c) were translated d) has been translated
10. The flowers … already …
a) were … watered b) have … been watered
c) has … been watered d) had … been watered
Задания 11-15. Условные предложения.
11. If Ann … me, I would phone her myself.
a) don’t phone b) doesn’t phone
c) didn’t phone d) hadn’t phoned
12. If she … to see me, I would have been very glad.
a) come b) comes
c) came d) had come
13. If the weather … hot and sunny, we would go to the beach.
a) is b) are
c) was d) were
14. If mum … enough berries, she will bake a pie.
a) have b) has
c) had d) had had
15. If you get up early, you … the bus.
a) will catch b) would catch
c) would caught d) would have caught
Задания 16-17. Неличные формы глагола (инфинитив, герундий, причастие I и причастие II).
16. Thank you for …
a) come b) to come
c) coming d) came
17. The magazine … yesterday is very interesting.
a) buy b) to buy
c) buying d) bought
Задание 18. Сложное дополнение.
18. Выберите правильный вариант перевода предложения.
Всем нравится как мы поем.
- Everybody likes we to sing.
- Everybody likes us to sing.
- Everybody likes our to sing.
- Everybody likes ours to sing.
Задание 19. Распознавание значений слов по контексту.
Прочитайте текст и найдите соответствующий перевод подчеркнутого выражения:
Applicants for employment are invariably interviewed (usually in the Personal Department) before any job offer is made. The aim of the interview is not only to assess the suitability of the candidate for the vacant position, but also to give the applicant the opportunity to seek further information about the job. During the interview the applicants may be required to complete an aptitude test designed to assess their suitability for the job available.
The interview is crucial for the applicant because it is at this time that the interviewer assesses the candidate’s appearance, ability to communicate and general manner. Consequently, it is important to be thoroughly prepared for the interview.
a) незанятая должность
b) вакантная должность
c) свободная позиция
d) свободное положение
Задание 20. Профессиональное общение (диалогическая речь).
Заполните пропуски в диалоге следующими фразами и предложениями.
Liza: Nick, 1 ________________ . It’s about this job advertisement
I saw in the web-site yesterday. This is the post of the Sales and Marketing Director in Spanish-Russian company, its 2 _____________ are in Moscow.
Nick: Would you like to apply?
Liza: Frankly speaking, yes.
Nick: But I think you like working for “Eden”.
Liza: I do, but I feel really 3 _______________ . This is something new. I think
it could be very interesting.
Nick: Yes, sure. 4 ______________ ?
Liza: I don’t know. It doesn’t say. But higher than the one I get now, I guess.
Nick: Then go for it, if it looks good.
Liza: You don’t mind moving?
Nick: I’d love to live in Moscow.
Liza: Do you think I’ll manage it?
Nick: I am sure, you will!
- headquarters
b) I’d like to talk to you for a minute
- for a change
- What’s the salary
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Фонд оценочных средств для проведения оценочной процедуры по дисциплине «Математике» по специальности СПО 08.02.06«Строительство и эксплуатация городских путей сообщения»
Федеральные оброзовательные стандарты по математике гр. СГПС-21....
Предлагаю вашему вниманию Рабочие программы по английскому языку для технических специальностей колледжа "Царицыно".
В Рабочих программах отображены требования Государственного закона об образовании и объем учебной информации и практической работы базовой и углубленной подготовки по английскому языку студентов...
Предлагаю Вашему вниманию КТП по английскому языку базовой подглтовки по специальности "Авиационные приборы и комплексы"
В КТП по английскому языку базовой подготовки по специальности "Авиационные приборы и комплексы " отражен объем информации и практических заданий, соответствующий образовательным требованиям РФ....
ФОНД ОЦЕНОЧНЫХ СРЕДСТВ УЧЕБНОЙ ДИСЦИПЛИНЫ «Английский язык» по программе подготовки специалистов среднего звена (ППССЗ) специальности: 23.02.04 «Техническая эксплуатация подъёмно-транспортных, строительных, дорожных машин и оборудования» (по отраслям)
Разработан на основе Федерального государственного образовательного стандарта среднего профессионального образования по специальности 23.02.04 «Техническая эксплуатация подъёмно-транспортных, ст...
Фонд оценочных средств для текущего контроля и промежуточной аттестации при изучении общеобразовательной учебной дисциплины ОУД.04 Иностранный язык (Английский язык) для специальностей среднего профессионального образования технического профиля
Фонд оценочных средств для текущего контроля и промежуточной аттестации при изучении общеобразовательной учебной дисциплины ОУД.04...
ФОНД ОЦЕНОЧНЫХ СРЕДСТВ программы подготовки специалистов среднего звена по специальности 23.02.07 Техническое обслуживание и ремонт двигателей, систем и агрегатов автомобилей
Контрольно-оценочные средства (далее - КОС) предназначены для контроля и оценки результатов освоения учебного предмета ОУП.02 Литература.КОС разработаны на основании рабочей программы учебного предмет...
Предлагаю вашему вниманию несколько советов известного педагога и психолога Симона Соловейчика, которым вы можете научить ваших детей.
Предлагаю вашему вниманию несколько советов известного педагога и психолога Симона Соловейчика,которым вы можете научить ваших детей....