HOW TO ASK QUESTIONS IN THE PAST SIMPLE TENSE
план-конспект урока по английскому языку ( класс) на тему

Разработка урока английского языка в 4 классе

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл 4_klass_urok.docx43.7 КБ

Предварительный просмотр:

HOW TO ASK QUESTIONS IN THE PAST SIMPLE TENSE

Цели: 

Образовательные - тренировка произносительных и грамматических навыков (вопросительные и отрицательные формы простого прошедшего времени); умений и навыков устной речи и чтения.

Развивающие – развивать умения соблюдают правильное ударение в словах и фразах, читать предложения с правильным фразовым и логическим ударением; развивать языковую догадку, орфографическую зоркость.

Воспитательные – воспитывать сознательное отношение к изучению английского языка, воспитывать чувство коллективизма и уважительного отношения к одноклассникам.

Формируемые УУД:

Познавательные УУД – умеют выводить следствия из имеющихся в условии задачи данных.

Регулятивные УУД – осознают качество и уровень усвоения.

Коммуникативные УУД – используют адекватные языковые средства для отображения своих чувств, мыслей и побуждений.

Личностные УУД - готовность к равноправному сотрудничеству.

Stages

  1. Вхождение в тему урока и создание условий для осознанного восприятия нового материала, самоопределение к деятельности

     2.  Организация и самоорганизация учащихся в ходе дальнейшего   усвоения материала. Организация обратной связи. 

Pupils answer the following questions.

1) Were you at school yesterday?

2) Were you in the park yesterday?

3) Were you at the zoo yesterday?

4) Were you in the country last week?

5) Were you in the garden 2 days ago?

3.  Речевая разминка (ex. 22, p. 57).

Teacher. Now let’s listen to the second part of the poem about a whale. Who would like to read it after listening? Your task will be to learn it by heart at home.

4. Постановка учебной задачи

1. The forms of the Past Simple Tense.

Regular verbs
(правильные глаголы)

Irregular verbs
(неправильные глаголы)

2. Special questions (ex. 25, p. 58).

Teacher. Put some special questions to your classmates using the following grammar model.

What

When

did

Tiny

write

yesterday?

a new fairy tale?

Example:        P1. What did Tiny write yesterday?

                        P2. When did Tiny write a new fairy tale?

3. Ex. 24, p. 57.

Teacher. Read the sentences and ask general questions.

1) Did we play badminton yesterday?

2) Did the children draw a nice picture last night?

3) Did Jim read an interesting fairy tale?

4) Did Jill write a letter to Santa Claus?

5) Did they ski in the park yesterday?

6) Did Simon catch a big fish a month ago?

5. Физминутка

6.  Закрепление учебного материала. Тренировка употребления глаголов в прошедшем времени  (ex. 26, p. 58). 

1. Pre-reading.

Teacher. Let’s read the words written on the blackboard and translate them.

На доске: smart, grey, breakfast, think, news, way, to run away.

Teacher. Your task is to write a story using these words.

Pupils write short compositions.

Teacher. Now read the text and find these words in it. Put the verbs into the correct form.

Key: came, saw, wanted, thought, said, said, said, asked, said, was, ran.

Teacher. So what good news did the Cat Know? Who can answer the question?

Key: All animals are good friends now.

2. Speaking.

1) Ex. 27, p. 58.

Teacher. Answer the questions using information from the text.

2) Ex. 28, p. 59.

Key:

P1. What did the Cat think?

      – The Cat thought, “I’ll have the bird for my breakfast.”

P2. What did the Cat say?

      – The Cat said, “All animals are good friends now!”

P3. What did the Bird ask?

      – The Bird asked, “What news?”

P4. Why did the Cat run away?

      – The Cat said, “The dogs don’t know the news.”

3) Ex. 29, p. 59.

Teacher. Let’s remember the rules of building and using Present Simple (Future Simple, Past Simple). Well done. Now find in the text the sentences in Present (Future, Past) Simple and read them.

Example:

P1. There was a little smart Bird in a tree. (Past Simple)

      A big grey Cat came to the tree. (Past Simple)

      The Cat saw the little Bird and wanted to eat it. (Past Simple)

Teacher. Put special questions to the words in the following sentences.

1) I did my homework yesterday.

    (When? What?)

2) I read this book last summer.

    (What? When?)

3) I went to school the day before yesterday.

    (Where? When?)

4) My mum told me many fairy tales last night.

    (When? What?)

5) Jim saw his best friend in the park 2 days ago.

    (Where?)

7. Подведение итогов урока (рефлексия)

Homework: ex. 5, p. 62; learn irregular verbs on p. 57–58.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Types of questions in past simple tense.

Types of questions in past simple tense....

Повторяем времена английского глагола: The Present Simple Tense и The Past Simple Tense

Уро-повторение для 7 класса. Основан на учебнике «Английский язык. Серия «Новый курс английского языка для российских школ»: 3 год обучения. 7 класс, О.В.Афанасьева, И.В.Михеева...

Past Simple Tense и Present Perfect Tense

Простая таблица, которая поможет при изучении Настоящего Завершенного(Совершенного) времени в английском языке. В данной таблице указаны различия между прошедшим простым и настоящим завершенным времен...

Карточки по английскому языку для учащихся 8 класса: Grammar Activities. Comparison of The Past Simple Tense and The Present Perfect Tense.

  Знание грамматики является необходимым условием успешного овладения иностранным языком. Каждый учитель заинтересован в том, чтобы сделать изучение правил по грамматике увлекательным, инт...

Презентация к уроку Мы прекрасно провели время. Сравнение Past Simple Tense and Past Progressive Tense

Презентация к уроку "Мы прекрасно провели время. Сравнение Past Simple Tense and Past Progressive Tense" (5 класс 3 четверть УМК Кузовлев В.П.)...