Методическая разработка урока-соревнования "Восходящая звезда" для 7-8 классов
методическая разработка по английскому языку (7, 8 класс) на тему
Данная методическая разработка предназначена для учащихся 7-8 классов изучающих английский язык. Целью данной разработки являются: 1) развитие интереса учащихся к культуре стран изучаемого языка через познание их традиций; 2) развитие навыков свободного общения на языке в нетрадиционной обстановке; 3) повышение мотивации к изучению иностранного языка путем использования нестандартной формы работы; 4) воспитание у учащихся культуры поведения в общении друг с другом; 5) развитие у учащихся творческого потенциала, инициативы, смекалки и воображения.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
competition.docx | 397 КБ |
Предварительный просмотр:
Competition “Rising Star”
Задачи:
- Развивать интерес учащихся к культуре стран изучаемого языка через познание ее традиций.
- Развивать навыки свободного общения на языке в нетрадиционной обстановке.
- Повышать мотивацию к изучению иностранного языка путем использования нестандартной формы работы.
- Воспитывать у учащихся культуру поведения в общении друг с другом, умение ясно и четко излагать свои мысли.
Побуждать учащихся к выявлению их творческого потенциала, инициативы, смекалки, воображения.
Место проведения: актовый зал.
Оснащение: мультимедийная установка, призы, оформление зала.
T: Good afternoon, dear children. Welcome to the competition “Rising Star”. Today you’re going to complete and show your knowledge of English. We wish you success and luck. Now it’s time to introduce our teams.
Team № 1. The captain is …
Team № 2. The captain is …
Welcome to our stage.
- Let’s have an excursion around London and see the sights. Our captains will be the guides.
|
|
|
|
|
|
- There are a lot of great people in Great Britain. We’ll see how you’ll manage to guess them:
- W. Shakespeare. An English writer of plays. His most famous plays are “Romeo and Juliet”, “Hamlet”, “Othello”. He wrote poetry, especially the sonnets.
- The Beatles. A British popular music group who made their first record in 1962 and became the most famous and successful group ever.
- D. Defoe. A famous English writer of the 18th century. For the novel “The life and Strange Surprising Adventures of Robinson Crusoe” he was named “the father of English prose”.
- W. Turner. He was a master of water colour. He exhibited the first picture at the age of 16. Most of his pictures were landscapes and sea pictures.
- Charles Darwin. Being a little boy he collected all kinds of things: birds’ eggs, insects. In the future he became a scientist. He opened the theory of evolution.
- Ronald Tolkien. He spoke 6 ancient languages and made up his own language. He studied at Oxford University. He became popular due to his books “The Hobbit”, “The Lord of Rings”.
- Margaret Thatcher. A well-known British politician. She was the first woman Prime Minister (1979-1990) of Britain.
- Ch. Chaplin. A famous English film actor and producer.
- No one can deny that each country has its own traditions and holidays. Now we’ll speak about holidays in Great Britain. Your task is to guess what holiday it is, when it is celebrated and a few words about it.
- Guy Fawke’s Day.
- Christmas.
- St. Valentine’s day.
- Halloween.
- Mother’s day.
- Easter.
- Your task is to match the beginning of the proverb with the ending. Give the Russian equivalent for the English one.
A friend in need is a friend indeed.
A man can die but once.
Knowledge is a power.
An apple a day keeps the doctor away.
All is well that ends well.
Bad news travel fast.
Better late than never.
Don’t trouble trouble until trouble troubles you.
East or West home is best.
Every cloud has a silver lining.
First think then speak.
Every dog has his day.
Live and learn.
No news is good news.
There is no smoke without fire.
Two heads are better than one.
The early bird catches the warm.
So many men so many minds.
Appetite comes with eating.
All is not gold that glitters.
A cat in gloves catches no mice.
Everything is good in its season.
He laughs best who laughs last.
- Now we shall see how you know Great Britain.
Do you know the UK?
- What is the official name of the country whose language you study? (the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland).
- How many parts are there in the UK? (4:Scotland, England, Wales, Northern Ireland).
- What is the capital of Scotland? (Edinburgh).
- What is the capital of Wales? (Cardiff).
- What is the symbol of the UK? (Britannia).
- What is the name of the British national flag? (the Union Jack).
- What is the emblem of England? (a red rose).
- What is the emblem of Scotland? (a thistle).
- Where does the British Premier live and work? (at Downing Street).
- What is the most important airport in Great Britain? (Heathrow).
- What is the official religion in the UK? (Protestantism).
- What is the highest mark in the British schools? (A).
- What universities have the highest reputation in the UK? (Oxford and Cambridge).
- Who was the architect of St. Paul’s Cathedral? (Sir Christopher Wren).
- What is the London residence of the Queen Elizabeth II? (Buckingham Palace).
- Where is Nelson’s Column situated? (in Trafalgar Square).
- Where are the British Kings crowned? (in Westminster Abbey).
- What lake does the famous Scottish monster live in? (Loch Ness).
- What is the most famous sport event in Scotland? (the Highland Games).
- Do you know your school? I’m sure you do. I think the school years are the happiest in one man’s life. Now we’ll see how you know school subjects. What subject is it?
- This subject is very important. We need it everywhere. We learn to count, do algebraic equations and complicated sums (Maths).
- It’s bad if you don’t know your native language. It’s the language of Pushkin, Tolstoy, Dostoevsky. (Russian).
- If you want to be good at it, you should read a lot of books by Russian and foreign writers. This subject will help you to develop your imagination, enrich your inner world. (Literature).
- It can be very useful in your future life. If you know it well you’ll be able to communicate with people from other countries, read books in the original, get a good job. (English).
- You can get to know a lot about the past of our country and other countries as well. It’s very interesting to learn about great events, take part in their discussion. (History).
- It’s very necessary nowadays. We can’t imagine our life without computers. This subject enables us to operate them. (IT).
- We do experiments, study different chemical elements. (Chemistry).
- It makes us strong and healthy. It teaches us to be confident, well-organized and disciplined. (Sport).
- We can travel around the world meeting different countries, getting acquainted with customs, traditions of people. (Geography).
- Our last contests are going to be the funniest ones. They’re associated with animals. Match the animals and the sound they make.
- Ducks – quack, 2. Turkeys – gobble. 3. Cats – meow. 4. Pigs – oink. 5. Dogs – bow. 6. Snakes – hiss. 7. Horses – neigh. 8. Frogs – croak. 9. Cows – moo.
- What do these animals do?
Tigers – roar. Dogs – bark. Snakes – hiss. Wolves – howl. Gees – cackle. Hens – cluck. Birds – twitter. Cats – mew. Horses – neigh. Ducks – quack. Cows – moo. Sheep – bleat. Pigs – grunt. Cockerels – crow.
- Подведение итогов.
- Награждение команд.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Методическая разработка урока немецкого языка в 6 классе по теме "Deutsche Schulen. Wie sind sie?" с использованием информационных и проектных технологий с презентацией
Данная разработка содержит текстовый материал и мультимедийную презентацию урока немецкого языка в 6 классе по теме „Deutsche Schulen. Wie sind Sie?”( УМК «Шаги 2» под ред. И.Л. Бим). Урок...
Методическая разработка урока по волейболу в 5 классе на основе инновационной технологии спортивно-ориентированного физического воспитания. Методическая разработка урока по волейболу в 5 классе на основе инновационной технологии спортивно-ориентированн
урок по физической культуре с ипользованием инновационной технологии спортивно-ориентированного физического воспитания...
Методическая разработка урока по химии в 8 классе Тема урока: «Основные классы неорганических соединений».
Мультимедийный урок с использованием технологической карты и презентации. Урок обобщения и систематизации знаний и умений обучающихся по теме «Основные классы неорганических соединений», приобре...
Методическая разработка урока «Интеллектуальный марафон по теме «Класс Птицы» 7 класс
Интеллектуальный марафон проводится как итоговый урок по теме «Класс Птицы».Цель урока: проверить усвоение знаний об особенностях внешнего, внутреннего строения птиц, процессах жизнедеятельности и мно...
Методическая разработка урока по биологии на тему "Класс млекопитающие, или Звери " 7 класс
Урок с использованием технологии проблемного обучения и РКМ...
Методическая разработка урока английского языка в 5 классе по теме "Музеи Лондона" УМК «Английский с удовольствием», 5 класс, М.З. Биболетова, О.Д. Денисенко, Н.Н. Трубанева, Титул, 2014г
Содержание урока представлено программными требованиями в соответствии с ФГОС и УМК «Английский с удовольствием», 5 класс, М.З. Биболетова, О.Д. Денисенко, Н.Н. Трубанева, Титул, 2014г...
Методическая разработка урока по химии в 9 классе "Соли азотной кислоты". УМК Г.Е. Рудзитис, Ф.Г. Фельдман. Химия. 9 класс. М.: Просвещение, 2019
Структура урока включает в себя следующие этапы: Организационный этап, приветствие и проверка готовности к уроку, психологического настроя учащихся.Проверка домашнего задания. Выполн...