5 класс Когда я готовлю на кухне
план-конспект урока по английскому языку (5 класс) по теме
Конспект урока в 5 классе ("Spotlight")
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
5_klass_kogda_ya_gotovlyu_na_kuhne.docx | 64.13 КБ |
food.ppt | 841.5 КБ |
Предварительный просмотр:
02.04.2015 5 А класс
Тема урока: Когда я готовлю на кухне. Ознакомительное и изучающее чтение.
Цели урока:
- Обучающие:
Совершенствовать лексические навыки, навыки диалогической речи, навыки чтения по теме, умения восприятия речи на слух
- Развивающие:
- Развивать навыки и умения во всех видах речевой деятельности.
- Развивать умения прогнозирования и понимания текста по первой фразе - ознакомительное чтение.
- Развивать умения поискового чтения и технику чтения вслух.
- Развивать умения систематизировать новые знания и уметь применять их в нужное время.
- Развивать умения выражать свое мнение - диалогическая речь.
- Воспитательные:
- Воспитывать объекта межкультурного взаимодействия.
- Воспитывать культуру питания, как составляющую здорового образа жизни.
- Воспитывать уважение к традициям национальной кухни - как часть культуры разных стран мира.
Используемые учебники и учебные пособия:
УМК “Spotlight”.
- Учебник для 5 класса
- Рабочая тетрадь к учебнику для 5 класса
Оборудование: компьютер, проектор, экран, аудиоприложение к учебнику, карточки- макеты, презентация к уроку.
Ход урока
Организационный момент и приветствие:
Good morning children. Glad to see you. How are you? Today we are going practice in reading, speaking, listening and of course, grammar.
Фонетическая разминка:
Организуется работа с заголовком урока, слайдом презентации и рисунками.
- Who is master chef? Who cooks in your family? Do you like cooking? What do you like for breakfast/lunch/dinner?
Пояснить, что lunch часто переводится как обед, а dinner как ужин из-за реального времени приема пищи.
Предполагаемый ответ: I eat cereal with milk and sugar, and bread and jam for breakfast and I drink milk. For lunch, I have bread and cheese and some grapes or cherries. I drink orange juice. For dinner, I have pasta with meat and tomatoes. I drink orange juice again.
- Which of the food in the pyramid do you like/not like? I would like to make up your own dialogues.
Несколько пар разыгрывают диалоги перед классом.
Предполагаемый ответ:
A: I like meat, but I don`t like fish.
B: Really? I like fish, I don`t like chicken.
We have a puzzle and our aim is to find 12 words and write them below.
t o m a t o i p
l l e m o n k i
p a s t a i v n
e g g y c o u e
g f i s h n s a
c a k e i o h p
a c r i c e m p
i f x o k a u l
j a b r e a d e
m e a t n o l m
1. __________________
2. __________________
3. __________________
4. __________________
5. __________________
6. __________________
7. __________________
8. __________________
9. __________________
10.__________________
11.__________________
12.__________________
Reading
Now, open your books on pg.98 and read the first exchange from ex.3 out. What is the dialogue about?
Ключи:The dialogue is about two people choosing what to eat for dinner.
Very good, read the dialogue aloud and write their shopping list.
Ключи: garlic, chicken , olive oil.
Grammar
Let`s review the rules of using some / any, and much/many
Ответы: We use some in affirmative, and any in negative and interrogative sentences.
We use much with uncountable nouns, and many with countable nouns
I have some cards and you have to fill in the gaps with some/any.
- Is there ______ juice on the table? – Yes, there is ______ juice on the table.
- Give me ______ butter please. – But there isn’t ______ butter in the fridge.
- Are there ______ shopping malls in the center of the city? – Yes, there are ______ shopping malls in the center of the city.
- Are there ______ flowers in the garden? – No, there aren’t ______ flowers there.
- Give me ______ bread please.
- Is there ______ jam for tea? – Yes, there is ______ jam for tea.
Fill in gaps with much/many.
1. How ___________ children are there in your class?
2. How ___________ milk do you want in your tea?
3. How ___________ bread do you eat every day?
4. How ___________ players are there in a football team?
5. How ___________ eggs do you need for the salad?
6. How ___________ cheese did you buy?
7. How ___________ friends do you have?
Физкультминутка
I think you need some rest. Let`s do exercises.
Good of you.
Speaking.
Развитие умения выражать свое мне мнение.
Let`s talk about your favorite food an how to cook it. It`s time to work in pairs. You`ll have to write on a sheet of paper the ingredient you need. Get ready to act tem out.
Обсуждается план ведения диалога. Учащиеся работают в парах. Выбрав определенное блюдо для обсуждения, они записывают ингредиенты и с опорой на упр.3 начинают вести диалог.
A B
Offer to make a dish for dinner → Show enthusiasm. Ask if you`ve got
↙ everything you need for the dish.
Sound unsure, suggest checking. → Pretend to be looking in the cupboard
↙ and tell A what you see.
Ask B if there are/is any X → Confirm that there are/is a lot of X but
tell A that there are/is no X.
Ask if there are/is any Z → Confirm that there are/is a lot of Z, but
↙ there is/ are no P and not much/many U
Suggest making a shopping list.
Picture dictation.
Учащиеся получают карточки с рисунком блюдца. Они начинают рисовать под диктовку учителя.
•Draw an apple. Colour it green.
•Draw three tomatoes. Colour them red.
•Draw a lemon. Colour it yellow.
•Draw two potatoes. Colour them brown.
•Draw a bar of chocolate. Colour it brown.
•Draw a fish. Colour it silver and black.
Listening:
a) Развитие умений прогнозирования содержания текста, восприятия на слух основной мысли текста.
Bob and Ann are talking about something. Look at the text and say what are they talking about?
Ключи: They are talking about plans for a birthday party.
b) Развитие умения выборочно понимать на слух необходимую информацию с опорой на контекст (заполнения пропусков).
Listen and fill the missing words.
Date: Friday 22 January
Time: …………………………..
Number of people: …………………….
Food/Drink: 3 large pizzas, 10 burgers, 1 packet of chocolate,
2…………………… of lemonade
Activities: party…... dancing.
Подведение итогов урока.
Учитель подводит итоги урока и оценивает работу учащихся.
Домашнее задание: Imagine it`s your birthday party. Write your birthday party plan. Write:
- Date
- Time
- Number of people
- Food/drink
- Activities
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
t o m a t o i p l l e m o n k i p a s t a i v n e g g y c o u e g f i s h n s a c a k e i o h p a c r i c e m p i f x o k a u l j a b r e a d e m e a t n o l m
We’ve got … pasta. Are there … onions? There isn’t … garlic. We use … in the affirmative. We use … in the negative and interrogative.
Is there ______ juice on the table? – Yes, there is ______ juice on the table. Give me ______ butter please. – But there isn’t ______ butter in the fridge. Are there ______ shopping malls in the center of the city? – Yes, there are ______ shopping malls in the center of the city.
Are there ______ flowers in the garden? – No, there aren’t ______ flowers there. Give me ______ bread please. Is there ______ jam for tea? – Yes, there is ______ jam for tea.
1. How ___________ children are there in your class? 2. How ___________ milk do you want in your tea? 3. How ___________ bread do you eat every day?
4. How ___________ players are there in a football team? 5. How ___________ eggs do you need for the salad? 6. How ___________ cheese did you buy? 7. How ___________ friends do you have?
A Offer to make a dish for dinner → ↙ B Show enthusiasm. Ask if you`ve got everything you need for the dish. Sound unsure, suggest checking. → ↙ Pretend to be looking in the cupboard and tell A what you see. Ask B if there are/is any X → Confirm that there are/is a lot of X but tell A that there are/is no X . Ask if there are/is any Z → ↙ Confirm that there are/is a lot of Z , but there is/ are no P and not much/many U Suggest making a shopping list.
Date: Friday 22 January Time: ………………………….. Number of people : ……………………. Food/Drink : 3 large pizzas, 10 burgers, 1 packet of chocolate …., 2…………………… of lemonade Activities: party…... dancing. BIRTHDAY PARTY PLAN
Homework: Imagine it`s your birthday party. Write your birthday party plan. Write: Date Time Number of people Food/drink Activities
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
урок естествознания 5 класс "Когда владыками суши были драконы"
Урок " Когда владыками суши были драконы" может использоваться в курсе естествознания как в 5 классе , так и в начальной школе , в зависимости от программы. Данный урок позволит познакомиться с технол...
урок естествознания 5 класс "Когда владыками суши были драконы"
Урок " Когда владыками суши были драконы" может использоваться в курсе естествознания как в 5 классе , так и в начальной школе , в зависимости от программы. Данный урок позволит познакомиться с технол...
Элективный курс для 9 класса тема "Английская и американская кухни".
Данная программа предназначена для учащихся 9 классов. Цель: привлечь учащихся в филологический профиль,расширить страноведческий кругозор,обогатить словарный запас....
Внеклассное мероприятие для 10-11 классов "Когда Добро творит Зло?"
Сейчас часто можно услышать, что зло одолело добро, что каждый живет сам по себе, не вникая в проблемы других. Говорят, россияне, шагнув в новый мир, где денежные отношения стали вытеснять прежн...
мастер -класс "Вязаные фрукты в интерьере кухни"
Уважаемые коллеги, я хочу показать вам изготовление вязаных фруктов . Их можно связать из разных цветов пряжи, в зависимости от вида фруктов. Вяжутся они просто, выглядят очень оригинально. Стоит подк...
Сценарий урока технологии в 5 классе "Санитария и гигиена на кухне. Здоровое питание."
Сценарий урока составлен в соответствии с ФГОС второго поколения. На уроке формируются УУД: личностные, коммуникативные, познавательные, регулятивные. В конце урока обучающиеся совтавляют синквейн. ...
Конспект урока английского языка Когда я готовлю на кухне УМК Spotlight
Разработка урока английского языка для чащихся 5-х классов...