5 класс Когда я готовлю на кухне
план-конспект урока по английскому языку (5 класс) по теме

Cоколова Ольга Михайловна

Конспект урока в 5 классе ("Spotlight")

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл 5_klass_kogda_ya_gotovlyu_na_kuhne.docx64.13 КБ
Office presentation icon food.ppt841.5 КБ

Предварительный просмотр:

02.04.2015  5 А класс

Тема урока: Когда я готовлю на кухне. Ознакомительное и изучающее чтение.

Цели урока:

  • Обучающие:

Совершенствовать лексические навыки, навыки диалогической речи, навыки чтения по теме, умения восприятия речи на слух

  • Развивающие:
  • Развивать навыки и умения во всех видах речевой деятельности.
  • Развивать умения прогнозирования и понимания текста по первой фразе - ознакомительное чтение.
  • Развивать умения поискового чтения и технику чтения вслух.
  • Развивать умения систематизировать новые знания и уметь применять их в нужное время.
  • Развивать умения выражать свое мнение - диалогическая речь.
  • Воспитательные:
  • Воспитывать объекта межкультурного взаимодействия.
  • Воспитывать  культуру питания, как составляющую здорового образа жизни.
  • Воспитывать уважение к традициям национальной кухни - как часть культуры разных стран мира.

Используемые учебники и учебные пособия:

 УМК “Spotlight”.

  1. Учебник для 5 класса
  2. Рабочая тетрадь к учебнику для 5 класса

Оборудование:  компьютер, проектор, экран, аудиоприложение к учебнику, карточки- макеты, презентация к уроку.

Ход урока

Организационный  момент и приветствие:

Good morning children. Glad to see you. How are you? Today we are going practice in reading, speaking, listening and of course, grammar.

Фонетическая разминка:

Организуется работа с заголовком урока, слайдом презентации  и рисунками.

  1.  Who is master chef? Who cooks in your family? Do you like cooking? What do you like for breakfast/lunch/dinner?

Пояснить, что lunch часто переводится как обед, а dinner как ужин из-за реального времени приема пищи.

Предполагаемый ответ:  I eat cereal with milk and sugar, and bread and jam for breakfast and I drink milk. For lunch, I have bread and cheese and some grapes or cherries. I drink orange juice. For dinner, I have pasta with meat and tomatoes. I drink orange juice again.

  1. Which of the food in the pyramid do you like/not like? I would like to make up your own dialogues.

Несколько пар разыгрывают диалоги перед классом.

Предполагаемый ответ:

A: I like meat, but I don`t like fish.

B: Really? I like fish, I don`t like chicken.

На экране слайд:                                                                                                  

                                                                                                     

We have a puzzle and our aim is to find 12 words and write them below.

t           o        m        a        t        o        i        p

l            l        e        m        o        n        k        i

p           a        s        t        a        i        v        n

e           g        g        y        c        o        u        e

g           f        i        s        h        n        s        a

c           a        k        e        i        o        h        p

a           c        r        i        c        e        m        p

i           f        x        o        k        a        u        l

j           a        b        r        e        a        d        e

m           e        a        t        n        o        l        m

1.        __________________

2.        __________________

3.        __________________

4.        __________________

5.        __________________

6.        __________________

7.        __________________

8.        __________________

9.        __________________

10.__________________

11.__________________

12.__________________

Reading

Now, open your books on pg.98 and read the first exchange from ex.3 out. What is the dialogue about?

Ключи:The dialogue is about two people choosing what to eat for dinner.

Very good, read the dialogue aloud and write their shopping list.

Ключи: garlic, chicken , olive oil.

Grammar

Let`s review the rules of using    some / any,  and  much/many

Ответы: We use some in affirmative, and any in negative and interrogative sentences.

We use much with uncountable nouns, and many with countable nouns

I have some cards and you have to fill in the gaps with some/any.

  • Is there ______ juice on the table? – Yes, there is ______ juice on the table.
  • Give me ______ butter please. – But there isn’t ______ butter in the fridge.
  • Are there ______ shopping malls in the center of the city? – Yes, there are ______ shopping malls in the center of the city.
  • Are there ______ flowers in the garden? – No, there aren’t ______ flowers there.
  • Give me ______ bread please.
  • Is there ______ jam for tea? – Yes, there is ______ jam for tea.

                                                                                                   

                                                                                                     

Fill in gaps with much/many.

1.        How ___________ children are there in your class?

2.        How ___________ milk do you want in your tea?

3.        How ___________ bread do you eat every day?

4.        How ___________ players are there in a football team?

5.        How ___________ eggs do you need for the salad?

6.        How ___________ cheese did you buy?

7.        How ___________ friends do you have?

Физкультминутка

I think you need some rest. Let`s do exercises.

Good of you.

Speaking.

Развитие умения выражать свое мне мнение.

Let`s talk about your favorite food an how to cook it. It`s time to work in pairs. You`ll have to write on a sheet of paper the ingredient you need.  Get ready to act tem out.

Обсуждается план ведения диалога. Учащиеся работают в парах. Выбрав определенное блюдо для обсуждения, они записывают ингредиенты  и с опорой на упр.3 начинают вести диалог.

                         A                                                                   B

Offer to make a dish for dinner       →   Show enthusiasm. Ask if you`ve got        

                                                              everything   you need for the dish.        

Sound unsure, suggest checking.    →     Pretend to be looking in the cupboard

                                                               and tell A what you see.

Ask B if there are/is any  X            →     Confirm that there are/is a lot of X but  

                                                                  tell A that there are/is no X.

Ask if there are/is any Z                →      Confirm that there are/is a lot of Z, but          

                                                             there is/ are no P and not much/many U

Suggest making a shopping list.                                                        

                                                                               

Picture dictation.

Учащиеся получают карточки с рисунком блюдца. Они начинают рисовать под диктовку учителя.

•Draw an apple. Colour it green.

•Draw three tomatoes. Colour them red.

•Draw a lemon. Colour it yellow.

•Draw two potatoes. Colour them brown.

•Draw a bar of chocolate. Colour it brown.

•Draw a fish. Colour it silver and black.

                                                                                       

Listening:      

a) Развитие умений прогнозирования содержания текста, восприятия на слух основной мысли текста.

Bob and Ann are talking about something. Look at the text and say what are they talking about?            

Ключи: They are talking about plans for a birthday party.  

b)   Развитие умения выборочно понимать на слух необходимую информацию с опорой на контекст (заполнения пропусков).

                                                                             

                                                                                               

Listen and fill the missing words.

 

Date: Friday 22 January                                     C:\Users\армине\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\33YT5F3S\MC900250800[1].wmf

Time: …………………………..

Number of people: …………………….

Food/Drink: 3 large pizzas, 10 burgers, 1 packet of chocolate,

2…………………… of lemonade

Activities: party…... dancing.                            

                                                                                                                                                                                               

 Подведение итогов урока.

Учитель подводит итоги урока и оценивает работу учащихся.

Домашнее задание: Imagine it`s your birthday party. Write your birthday party plan. Write:

  • Date  
  • Time
  • Number of people
  • Food/drink
  • Activities

                                                                                                     

                                                                                                         


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 2

t o m a t o i p l l e m o n k i p a s t a i v n e g g y c o u e g f i s h n s a c a k e i o h p a c r i c e m p i f x o k a u l j a b r e a d e m e a t n o l m

Слайд 3

We’ve got … pasta. Are there … onions? There isn’t … garlic. We use … in the affirmative. We use … in the negative and interrogative.

Слайд 6

Is there ______ juice on the table? – Yes, there is ______ juice on the table. Give me ______ butter please. – But there isn’t ______ butter in the fridge. Are there ______ shopping malls in the center of the city? – Yes, there are ______ shopping malls in the center of the city.

Слайд 7

Are there ______ flowers in the garden? – No, there aren’t ______ flowers there. Give me ______ bread please. Is there ______ jam for tea? – Yes, there is ______ jam for tea.

Слайд 8

1. How ___________ children are there in your class? 2. How ___________ milk do you want in your tea? 3. How ___________ bread do you eat every day?

Слайд 9

4. How ___________ players are there in a football team? 5. How ___________ eggs do you need for the salad? 6. How ___________ cheese did you buy? 7. How ___________ friends do you have?

Слайд 10

A Offer to make a dish for dinner → ↙ B Show enthusiasm. Ask if you`ve got everything you need for the dish. Sound unsure, suggest checking. → ↙ Pretend to be looking in the cupboard and tell A what you see. Ask B if there are/is any X → Confirm that there are/is a lot of X but tell A that there are/is no X . Ask if there are/is any Z → ↙ Confirm that there are/is a lot of Z , but there is/ are no P and not much/many U Suggest making a shopping list.

Слайд 11

Date: Friday 22 January Time: ………………………….. Number of people : ……………………. Food/Drink : 3 large pizzas, 10 burgers, 1 packet of chocolate …., 2…………………… of lemonade Activities: party…... dancing. BIRTHDAY PARTY PLAN

Слайд 12

Homework: Imagine it`s your birthday party. Write your birthday party plan. Write: Date Time Number of people Food/drink Activities


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

урок естествознания 5 класс "Когда владыками суши были драконы"

Урок " Когда владыками суши были драконы" может использоваться в курсе естествознания как в 5 классе , так и в начальной школе , в зависимости от программы. Данный урок позволит познакомиться с технол...

урок естествознания 5 класс "Когда владыками суши были драконы"

Урок " Когда владыками суши были драконы" может использоваться в курсе естествознания как в 5 классе , так и в начальной школе , в зависимости от программы. Данный урок позволит познакомиться с технол...

Элективный курс для 9 класса тема "Английская и американская кухни".

Данная программа предназначена для учащихся 9 классов. Цель: привлечь учащихся в филологический профиль,расширить страноведческий кругозор,обогатить словарный запас....

Внеклассное мероприятие для 10-11 классов "Когда Добро творит Зло?"

Сейчас часто можно услышать, что зло одолело добро, что каждый живет сам по себе, не вникая в проблемы других. Говорят, россияне, шагнув в новый мир, где денежные отношения стали вытеснять прежн...

мастер -класс "Вязаные фрукты в интерьере кухни"

Уважаемые коллеги, я хочу показать вам изготовление вязаных фруктов . Их можно связать из разных цветов пряжи, в зависимости от вида фруктов. Вяжутся они просто, выглядят очень оригинально. Стоит подк...

Сценарий урока технологии в 5 классе "Санитария и гигиена на кухне. Здоровое питание."

Сценарий урока составлен в соответствии с ФГОС второго поколения. На уроке формируются УУД: личностные, коммуникативные, познавательные, регулятивные. В конце урока обучающиеся совтавляют синквейн. ...

Конспект урока английского языка Когда я готовлю на кухне УМК Spotlight

Разработка урока английского языка для чащихся 5-х классов...