рубежное тестирование к УМК Афанасьевой, Михеевой 8 класс, углубленный уровень
тест по английскому языку (8 класс) на тему
Тест для 8 класса к УМК Афанасьевой, Михеевой, проводим в феврале, как административный срез знаний.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
fevral_crezovaya_kontrolnaya_rabota_dlya_8a_klassa.doc | 37 КБ |
Предварительный просмотр:
Cрезовая контрольная работа для 8а класса (февраль 2014).
TEST
I
Прочитайте текст и вставьте предложения (A-D) в правильное место (1-4).
Henry Ford was a man whose ideas changed the world.
Ford came from a down-to-earth family. He was born in 1863 on a farm near Detroit, USA. But when he was a boy, he didn’t want to live on the farm because (1) _________. When he was 16, he went to Detroit to work in a machine shop. He changed different jobs and learned how to use different machines. He began his experiments with machines at home. (2)_____________
In 1903, when H.Ford was 40, he started the Ford Motor Company. At that time the automobile was a toy of rich people. Henry Ford decided to change the situation. The company made the Model T Ford in 1908. It was because he was the first to use an assembly line. (3)__________________ .Ford also paid his workers 5 US dollars per day. It was a large sum in 1914. Ford attracted both national and international attention.
Henry Ford had more than one billion US dollars. (4) _______________.He started the Ford Foundation that supported different programmes in education and culture.
A – The assembly line was a revolution in cars making.
B - He spent more than 40 million dollars on charities.
C - he hated farming and he adored machines.
D – In 1896 he built his first automobile.
Определите какие предложения соответствуют содержанию текста (True), какие не соответствуют ( False ) и о чем в тексте не сказано (Not stated).
1. Henry Ford liked to live on the farm.
2. Little Henry was bad at farming.
3. At first the automobile was a toy of rich people.
4. He spent more than 40 billion dollars on charities.
II
Прочитайте текст и преобразуйте слова так, чтобы они лексически и грамматически соответствовали содержанию текста.
How do people learn the news?
About a century ago people got _______________ from newspapers INFORM
since they were the only mass media that existed in those times. Radio
and television seemed ______________ as they broadcasted audio WONDER
and visual images. The Internet has changed the situation dramatically.
Now the audience has an opportunity to create the news, share their
_______________ and express their opinions. The Internet supposes KNOW
interaction, which makes it very _______________ to people. And ATTRACT
what about the newspapers? Will they ___________ in the near APPEAR
future? I wish they wouldn’t as I like starting my day with a cup of
coffee and a ____________ newspaper. TRADITION
III
Прочитайте текст и преобразуйте слова так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста.
Kitty lived next door to me and we’d been friends since
childhood. We learnt at the same school and _________ there WALK
together. I was sixteen and she was four years ________ than YOUNG
me but we had a lot in common and enjoyed chatting on _____ WE
way to school. Every morning Kitty knocked on my door and I
had to be ready by that time – she ___________ waiting for me. NOT LIKE
One day she didn’t knock.. When I caught up with her at the
bus stop, she __________ a magazine and didn’t even look at me. READ
I __________ understand what was going on. “Hey, Kitty, what’s NOT CAN
wrong? Why aren’t you talking to ___________ ?” “You yourself I
know why,” Kitty said angrily. “No, I don’t. I wouldn’t ask you if
I ________.” “You went to the cinema with Lisa Parker yesterday,” KNOW
Kitty was almost crying. I felt puzzled and didn’t know what to say.
The two _________ at the bus stop looked amused at our conversa- WOMAN
tion and didn’t hide their smiles.
KEYS.
I
1 – C
2 – D
3 – A
4 – B
1 – False
2 – Not stated
3 – True
4 – False
II
-information
-wonderful
-knowledge
-attractive
-disappear
-traditional
III
-walked
-younger
-our
-didn’t like
-was reading
-couldn’t
-me
-knew
-women
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Рабочая программа 8-9 класс углубленный уровень ФКГОС к УМК Афанасьева О.В.
Сквозная рабочая программа 8-9 класс включает в себя пояснительную записку, тематическое планирование и календарно-поурочное планирование....
Колендарно-тематическое планирование к учебнику И.Н. Верещагина, О.В. Афанасьева English 5 класс (углубленный уровень)
Календарно-тематическое планирование...
Календарно-тематическое планирование для 5 класса (углубленный уровень) к УМК О.В. Афанасьевой
Для учителей, работающих по программам углубленного изучения английского языка...
Рабочая программа к учебно-методическому комплексу “English”(английский язык) для 10 класса (углубленный уровень) авторов О.В.Афанасьева, И.В.Михеева, издательство «Просвещение»
Рабочая программа к учебно-методическому комплексу “English”(английский язык) для 10 класса (углубленный уровень) авторов О.В.Афанасьева, И.В.Михеева, издательство «Просвещение», включает в себя ...
Итоговая контрольная работа по английскому языку для 5-ого класса (углубленный уровень, УМК О. В. Афанасьевой)
Итоговая контрольная работа в 5-ом классе (углубленный уровень) по УМК О. В. Афанасьевой: все компетенции в разрезе программных требований....
Итоговая контрольная работа по английскому языку для 6-ого класса (углубленный уровень, УМК О. В. Афанасьевой)
@page { margin: 2cm } p { margin-bottom: 0.25cm; line-height: 120% } @page { margin: 2cm } p { margin-bottom: 0.25cm; line-height: 120% } Итоговая контрольная работа в 6-ом классе (угл...
План-конспект урока в 8 классе (углубленный уровень) УМК О.В. АФАНАСЬЕВА И. В. МИХЕЕВА АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК для VIII класса школ с углубленным изучением английского языка, лицеев и гимназий Допущено Министерством образования Российской Федерации 3-е издание М
План-конспект. ВВедение новых лексических единиц...