Конспект урок английского языка, проведенного в 9 классе Unit 1: Reading...? Why not? Lesson 3: Famous British Writers.
план-конспект урока по английскому языку (9 класс) на тему

Unit 1: Reading...? Why not?

Lesson 3: Famous British Writers.

Тип урока: комбинированный.

Цели:

Образовательные:

  1. научить говорить на английском языке по теме «Famous British Writers»;
  2. продолжать обучение чтению с различными стратегиями;
  3. формировать навыки говорения грамматических структур Passive Voice;

Развивающие:

  1. развить способности к функционально-адекватному восприятию грамматических структур;
  2. развить оперативную память, дедуктивное мышление, догадку;
  3. развить навыки анализа английского текста;

Воспитательные:

  1. вести эстетическое воспитание учащихся;
  2. прививать хороший литературный вкус.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon urok_angliyskogo_yazyka.doc82 КБ

Предварительный просмотр:

Конспект урок английского языка, проведенного в 9 классе  

Unit 1: Reading...? Why not?

Lesson 3: Famous British Writers.

Тип урока: комбинированный.

Цели:

Образовательные:

  1. научить говорить на английском языке по теме «Famous British Writers»;
  2. продолжать обучение чтению с различными стратегиями;
  3. формировать навыки говорения грамматических структур Passive Voice;

Развивающие:

  1. развить способности к функционально-адекватному восприятию грамматических структур;
  2. развить оперативную память, дедуктивное мышление, догадку;
  3. развить навыки анализа английского текста;

Воспитательные:

  1. вести эстетическое воспитание учащихся;
  2. прививать хороший литературный вкус.

Оборудование урока:

  1. «English – IX» В.П. Кузовлева, М.М.Лапы, Э.Ш Перегудовой, И.П. Костиной, О.В. Дувановой, Ю.Н.Балабардиной – Student’s Book - М.: «Просвещение», 2007.;
  2. «English – IX» Э.Ш Перегудовой, О.В. Дувановой – Reader - М.: «Просвещение», 2007.;
  3. «English – IX» В.П. Кузовлева, М.М.Лапы, Л.Н. Григорьевой, Ю.Н. Балабардиной – Activity Book - М.: «Просвещение», 2007.;
  4.  «English – IX» В.П. Кузовлева, М.М.Лапы – Teacher’s Book - М.: «Просвещение», 2003.
  5. Раздаточный материал: картинки и иллюстрации по теме, портреты писателей, таблица Passive Voice, таблицы английских неправильных глаголов, схема форм глагола to be.

Lexics:

Nouns

Verbs

Adjectives

Grammar:

English verbs in Present Simple, Present Continuous, Present Perfect (Active and Passive), английские неправильные глаголы.

План урока:

  1. Начало:
  1. Организационный момент. – 2 min.
  2. Фонетическая зарядка. – 3 min.
  3. Речевая зарядка. – 4 min.
  1. Проверка домашнего задания. – 7 min.
  2. Объяснение нового материала. – 11 min.
  3. Закрепление. – 12 min.
  4. Home Task. – 3 min.
  5. Summary. – 3 min.

Ход урока:

Время

Этап

урока

Взаимодействие

Учитель

Учащиеся

2 min

3 min

4 min

  1. Начало:
  1. Организационный момент.

  1. Фонетическая зарядка (фонетическая обработка лексики по теме «Спорт»).

  1. Речевая зарядка.

  • Good morning,children.
  • Glad to see you!
  • Hope you are well. Who is on duty?
  • Who is absent?
  • Where is he?
  • I hope he’ll get well soon! Sit down, please.
  • Will continue our talk about famous British writers using the Passive Voice. I hope ou remember what the Passive Voice is. We will refresh our knowledge.  

  • Before we have a talk about some famous British writers let’s learn one more poem. It’s connected with the Passive Voice. We will need it today, that is why we have to revise it. Look at the blackboard, listen to my reading.

Запись на доске:

They are written, it was broken,

He is given, she’ll be sent.

They were eaten, it was spoken,

It’s being driven, he’ll be sent.

  • Read after me.
  • Read one by one.

Учитель исправляет неточности в произношении (если это необходимо).

  • Define the tense used in every line.

  • How many writers do you know?
  • Who is your favourite writer?

  • Where was Shakespeare born?
  • What did he write?

  • Have you read any books by Shakespeare?

  • Where was Yesenin born?

  • Did he write poems or plays?
  • Have you read any poems by Yesenin?

  • Good morning.
  • Glad to see you,too!
  • I am on duty today.
  • Solouhin is absent.
  • He is ill.

Учащиеся читают стихотворение, написанные на доске сначала хором, затем по очереди.

P1 – In the first line there is Present Simple Passive and Past Simple Passive.

P2 – In the second line there is Present Simple Passive and Future Simple Passive.

P3 – In the third line there is Past Simple Passive and Future Simple Passive.

P4 – In the third line there is Present Progressive Passive and Future Simple Passive.

P1 – I know a lot of Russian and British writers.

P2 – My favourite writers are Pushkin, Yesenin and Blok.

P3 – Shakespear was born in Stratford-on-Avon.

P4 – Among the most famous of his plays are the tragedies of Romeo and Juliet, Hamlet, Othello, King Lear and Macbeth.

P5 – He also wrote comedies and historical plays.

P6 – I have read  Romeo and Juliet, Hamlet by Shakespear.

P7 – Yesenin was born in the village of Konstantinovo near Ryazan.

P8 – He wrote  poems.

P9 – I have read a lot of poems by Yesenin.

7 min

  1. Проверка домашнего задания.

  • What was your home task?

  • Let’s check our answers. Let’s do it in chain.

Учитель исправляет ошибки (если это необходимо). Оценивает работу учащихся.

  • Our home task was Ex. 3 point 1 on p. 14.

Учащиеся отвечают домашнее задание.

11 min

  1. Объяснение нового материала.

  • Сегодня мы продолжаем тему « Famous British Writers »(на доске написана тема « Famous British Writers »), а также вспомним случаи употребления Пассивного Залога.
  • Let’s revise the formula of the Passive Voice and the rule of its use. When do we use it?
  • What the common formula for all the tenses in the Passive Voice?

Запись на доске:

to be + V3

  • How do we form Present Simple Passive?

am

is     + V3

are

  • How do we form Past Simple Passive?

was

          + V3

were

  • Look at the verbs on your cards. Make their Participle II. For example: to speak – spoken.

Примерная запись на карточках:

To discuss, to plan, to buy, to suggest, to help, to spend, to bring, to perform, to organize, to translate, to write, to open, to honour, to remember.

Keys:

To discussdiscussed, to planplanned, to buybought, to suggestsuggested, to helphelped, to spendsent, to bringbrought, to performperformed, to organizeorganized, to translatetranslated, to writewritten, to openopened, to honourhonoured, to rememberremembered.

Учащиеся переписывают тему урока в тетрадь.

P1 – We use it if we don’t know or we are not interested in the person who performs an action.

P2 – The auxiliary verb “to be” and the main verb in the third form.

12 min

  1. Закрепление.

  • Now let’s have a drill. Open your Activity Books on page 13, look at Ex.8. 2). Read the task carefully. I give you 5 minutes to think and complete the answers in pairs. Get ready to read the sentences fluently.
  • As you know, every place has its rules of behaviour for visitors. There are such rules in every hotel. You see the hotel rules on page 14. Write how the visitors are expected to behave. I remind youthat to write the sentence correctly you must define the object in the given sentence and put it down as the subject. Then use the verb in the correct form.

  • Where do people usually take books to read?
  • What libraries have you got in your place?

  • People all over the world appreciate their compatriots. These people are always honoured somehow. Look at the picture of Ex. 4.1) on page 15 in your textbooks and say how the British writers are honoured by British people.  

  • How are great Russian writers remembered by the people of Russia?

Учащиеся предлагают свои предположения, затем читают текст как можно быстрее.

P1 – Bills must be paid before 12 o’clock on the day you leave.

и т.д.

P1 – People usually take books to read from libraries.

P2 – We have got Children’s Library and Central Library.

P3 – They hold exhibitions in honour of them like these which are hold in the National Library of Scotland.

P4 - Ch. Dickens is honoured by Ch. Dickens’ Festival in Rochester.

P5 – Conan Doyle is honoured by the statue of Sherlock Holmes in Picardy Place, Edinburgh.

P6 – There are a lot of statues, monuments in different parts of the country.

P7 – Besides, their works are kept in private libraries, school libraries and local ones.

P8 – There works are studies at school.

3 min

  1. Home Task.

  • So we have to finish our lesson. At home get ready to say about the places that are described on your cards. Besides, do the task in your Activity Book.

Учащиеся записывают Д/З с пояснениями  в тетради.

3 min

  1. Summary.

  • You have done a lot of activities. Which of them do find the most difficult? Remind me the rules to form the Passive Voice.

  • Оценки за урок:

P1 – 4

P2 – 5

P3 – 5

  • Thank you for the work, good-bye. See you next time.

P1 – We use it if we don’t know or we are not interested in the person who performs an action.

P2 – The auxiliary verb “to be” and the main verb in the third form.

  • Thank you.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План-конспект урока английского языка по теме "The Famous Scottish Poet Robert Burns", 8 класс.

План-конспект урока английского языка по теме "The Famous Scottish Poet Robert Burns", 8 класс....

Конспект урока английского языка "Writing a letter about famous people "

Данный урок является заключительным в модуле "Famous people", в ходе урока повторяется и закрепляется грамматический навык по употреблению прилагательных перед существительным в правильном порядке (пр...

Конспект урок английского языка, проведенного в 8 классе Unit 4: Be a Good Sport. Lesson 2: Sport History.

Unit 4: Be a Good Sport.Lesson 2: Sport History.Тип урока: комбинированный.Цели:Образовательные:научить говорить на английском языке по теме «Be a Good Sport»;продолжать обучение чтению с различными с...

Конспект урока английского языка, проведенного в 8 классе Unit 4: Be a Good Sport. Lesson 4: To Watch or to Participate?

Unit 4: Be a Good Sport.Lesson 4: To Watch or to Participate?Тип урока: комбинированный.Цели:Образовательные:научить говорить на английском языке по теме «Be a Good Sport»;продолжать обучение чтению с...

Конспект урока английского языка по теме: "Reading and discussing books" для учащихся 10 класса УМК "Английский в фокусе"

Конспект урока может быть использован в разделе темы: увлечения подростков в свободное время. Чтение книг. Тип урока: урок рефлексии в рамках системно - деятельностного подхода....

План-конспект урока английского языка "Famous English-speaking writers"

Цели: воспитывать уважение и интерес к английской и американской литературе, развивать логическое мышление, наблюдательность, стимулировать коммуникативную мотивацию....