Урок по теме "Scotland"
методическая разработка по английскому языку (7 класс) на тему

Урок разработан для проведения в 7 классе в школе с углубленным изучением английскго языка. 

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon plan_uroka_scotland.doc40.5 КБ

Предварительный просмотр:

Scotland

Ход урока:

I. Вводная часть, постановка учебной задачи.

Good morning, children! Sit down, please.

My name is Alisa Aleksandrovna. What’s your name? Marry, how are you today?

Today we are going to travel to a new country! To Scotland. We will learn a lot of interesting information about this country, watch its places of interest. And of course we’ll speak English a lot! 1 мин

II. Фонетическая зарядка:

But first let’s do some exercises. Take your worksheets and look at Task 1.

Why do you cry, Willy?
Why do you cry?
Why, Willy?
Why, Willy?
Why, Willy? Why?

Elizabeth's birthday is on the third Thursday of this month.

1 мин

III. Речевая разминка:

And now I would like you to answer my questions:

Do you like to travel?

Do your parents travel with you?

With whom do you like to travel?

Do you like to travel by car or by train?

Have you ever been to Great Britain?

Would you like to visit Great Britain?  2 мин

IV. Актуализация ранее изученной информации.

And now look at the screen. What can you see? A what country is it? (The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland). Do you agree? (к классу)

And tell me please, how many parts are there in this country? (There are 4 parts) Name them. (England, Wales, Scotland and Northern Ireland) Today we are going to travel to Scotland. Would you like to visit Scotland? Why? 3 мин

V. Развитие навыков чтения.

Look at your Worksheets Task 2. How do you think, what is this text about? (About Scotland. About interesting places) 

And now let’s read the text.1мин  (Reading – 3 min). And now, please, answer my questions:

What is the capital of Scotland?

That is the symbol of Scotland?

Is The Castle a young or an old building?

What is the most beautiful street in Edinburgh? 1.5 мин

(And now take your pencils, look at your text and find sentences to illustrate the pictures. Now let’s check. 2 мин)

That places of interest in Scotland do you know now from the text?

VI. Развитие навыков аудирования.

And now we are going to watch a video about Scotland. But first look at questions in Task 3. Read them. 2 мин

Смотрим – 2:03 мин

Отвечаем на вопросы - 2 min

Look at Task 4 in you worksheets and match the word to the correct pictures. Проверяем с экрана вопросами: What is the symbol of Scotland?

What is the traditional Scottish cloth?

What is the traditional musical instrument in Scotland? Все согласны?2 мин

And now we will watch the video again and do Task 5. You will hear these sentences in our video. But there are some missing words. Take your pencils, listen and write the words down. (как прочитать? Вслух или про себя? Уменьшит кол-во предл.) 1.5 мин

Смотрим – 2:03 мин

And now exchange worksheets with your neighbor and check the answers. Put a plus or a minus. Look at your worksheets. Who doesn’t have mistakes? Who has 1 mistake? Very well! 2 мин

Look at your worksheets Task 6. Please, read the task. You’ll have 2 minutes to do it. Проверяем (с экрана?)3 мин

VII. Развитие навыков говорения.

And now you’ll be the guides! Let’s organize an excursion around Scotland. (дети делятся на пары и готовят рассказ од одной достопримечательности, опираясь на предыдущее упр. Затем представитель каждой группы рассказывает, что получилось) Выбрать туриста – надеть бейсболку, бейджик.

VIII. Подведение итогов. Домашнее задание.

Today we’ve learnt a lot about a wonderful country. What’s the name of this country?

Do you want to visit Scotland? Why?

What places of interest in Scotland do you know?

What are the national clothes of the Scots?

What traditional musical instrument do you know?

You have worked very well today and I liked to work with you.

And before our lesson is over I’d like you to sing a traditional Scottish song which is very popular in this country. Look at you worksheets Task 7.  (поем)

And now our lesson is over. I hope to see you soon again. Good bye!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методическая разработка: предполагаемый план проведения урока - При подготовке к уроку использовать как вспомпгательный ориентир для каждого этапа урока. Презентация отражает создание условий для учебных действий на уроке.

При подготовке к уроку использовать как вспомпгательный ориентир для каждого этапа урока.  Презентация отражает  создание условий для учебных действий на уроке....

Конспект открытого урока по технологии в 6 классе. Тема урока: Игровые технологии на уроках обслуживающего труда. Одежда и требование к ней. Снятие мерок для построения чертежа юбки. (Презентация к уроку)

Разработка урока с презентацией помогает учителю более доступно и понятно познакомить учащихся с историей юбки. На уроке используются игровые технологии, что помогают учащимся лучше усвоить материал у...

Урок изобразительного искусства в 5-ом классе.Тема урока: « Деревья как люди». Вид работы: рисование по представлению Тип урока: комбинированный, урок – сказка

Тема урока: « Деревья как люди».Вид работы:  рисование по представлениюТип урока:  комбинированный, урок – сказка Цель урока:ü Средствами   изобразительного языка   ...

Класс 9 Урок №24. Тема урока: Системы счисления. Перевод чисел Тип урока; Урок «построения » системы знания.

Урок для учащихся 9 класса по теме "Системы счисления. Перевод чисел". Урок в разделе программы по счету третий. Цель:Образовательная: систематизация и расширение знаний обучающихся о операциях п...

Урок обобщающего повторения по теме Южная Америка.Урок-игра.Особый колорит уроку придаёт просмотр ролика"Танго и футбол", вопрос от шеф повара с угощением мамалыгой и синквейн. Легенда рассказанная в начале урока настраивает ребят на работу.

Урок географии в 7-м классе по теме "Южная Америка". Подготовила и провела: учитель географии 1квалификационной категории Васильева Елена Тихоновна  в МБОУ СОШ №21 г. Коврова, в рамках подго...