Урок по теме "It’s fun to help"
методическая разработка по английскому языку (6 класс) на тему

Урок разработан для проведения в 6 классе в школе с углубленным изучением английскго языка. Урок активизирует лексический материал по теме "Время помогать".

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon plan_uroka.doc47 КБ

Предварительный просмотр:

Тема: It’s fun to help

Ход  урока:

I. Вводная часть, постановка учебной задачи.

Good morning, children! How are you today? Sit down, please.

My name is Alisa Aleksandrovna. And what is your name? Ситуация знакомства.

 Today we are going to speak about different kinds of help, we will meet new interesting friends and learn some new words.

II. Фонетическая зарядка:

But first let’s do some exercises. Take your worksheets and look at Task 1.

 [i:] I scream, you scream, we all scream for ice cream!

What a terrible tongue twister,
what a terrible tongue twister,
what a terrible tongue twister...

III. Речевая разминка:

Now look at Task 2. I give you a minute to read the words.  And now please answer my questions.

Do you like to help people?

Do you like to help your mother?

How can you help your mother?

Do you like to help your brother or sister?

How can you help you sister or brother?

How can you help your friends from your class?

How can you help your teacher?

Do you help nature?

How can you help nature?

How can you help children in the hospital?

Do you pick up garbage near your school?

Are you good helpers?

IV. Повторение пройденного лексического материала

And now I would like you to meet a new friend. (слайд 1а) How do you think where is this boy from? Дети отвечают. He is from Great Britain. His name is Nick. Nick is very busy today! He must do a lot of things! (слайд 1б) Tell me, please, what must Nick do today?

Дети отвечают, опираясь на картинки на слайде, используя изученную лексику.

V. Введение новых лексических единиц.

Very well! Now we see that Nick wants to help a lot of people.

And do you know who has a lot of work in winter? (слайд 2 + I will give you a hint. аудио1) Yes! That’s Santa Claus (слайд 3).

Let’s look at the pictures and find out what work has Santa got. 

What is the symbol of Christmas (Дети: a Christmas tree) (a). But is it a Christmas tree (b)? No! Santa must decorate it (c). The second thing that is important is (Дети: a present)  (d) (or many presents – it is better). It is also a present (e), but is it beautiful? No! Because Santa must wrap it (f). And how does Santa Claus travel? Does he travel by train, by car, by plane? Santa has got (Дети: a sleigh) (h) and lovely reindeer (i). And does anybody help Santa? (Дети: Yes, his elves)  (an elf-elves)(g1,g2). Elves make presents, wrap them and then help Santa take them to children. His elves help him clean the sleigh and give food to reindeer.

Now look at the picture please. This Santa is happy because he has got a sleigh, reindeer, a lot of presents and helpers. (слайд 5) And this Santa is not happy. (слайд 5 - на том же) Why?

VI. Развитие навыков аудирования.

Last year our friend Nick helped Santa and now he wants to tell us about it. Let’s listen to Nick now. But first look at your worksheets and read Task 3.  (слайд 6 + audio2) + задания. Слушаем 1 раз и отвечаем на вопросы. And now look at Task 4, let’s read it. Now you will listen to Nick again and do the test. Слушаем, потом проверяем с доской. Who has not got no mistakes? Who has got one? Very well!

VII. Развитие навыков чтения.

So, you see that this year Nick is busy and can’t help Santa. And Santa needs help. That’s why he sent letters to all good children. Let’s read his letter. (слайд 7) (a letter + tasks) Now take your pencils and underline what Santa must do in winter. Who wants to read?

VIII. Развитие навыков говорения.

Children, and do you want to help Santa? Ask your classmates what they will do to help Santa!

Образец диалога на доске (Will you …? Yes, I will. No, I won’t.) (слайд 8 – одним ребенком образец).  And now look at your cards and make your own dialogues. Спросить 1-2 пары с места!

Very well!

IX. Развитие навыков письменной речи (или д.з. если не успеваем в классе)

And now you will have a chance to write your own letter to Santa. Раздать листы-письма.

X. Подведение итогов. Домашнее задание.

Today we have learnt a lot of new things.

Whom did we help?

What can we decorate?

What can we do with presents?

How does Santa travel?

What can we do with (a Christmas tree, reindeer, sleigh)?

What can we wrap?

Now look at your worksheet p. ____ Your home task  will be to write a letter to Santa.

You have worked very well today and I liked to work with you. And now our lesson is over. I hope to see you soon again. Good bye!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

конспект урока по теме "HELP ANIMALS IN THE COUNTRY AND IN THE CITY"

Конспект урока по теме "Животные в городе и селе"...

Урок в 8 классе по теме “Fine dress helps to impress”

В основу данного урока положен коммуникативный метод, наилучшим образом способствующий реализации главной цели обучения: формирование коммуникативной компетенции: способности и готовности осуществлять...

Урок в 8 классе по теме “Fine dress helps to impress”

В основу данного урока положен коммуникативный метод, наилучшим образом способствующий реализации главной цели обучения: формирование коммуникативной компетенции: способности и готовности осуществлять...

Урок домашнего чтения в 7 классе "Helping hand"

Урок направлен на развитие коммуникативных умений учащихся. Такой подход обеспечивает более эффективное усвоение языка, развивает познавательный интерес учащихся....

Конспект и презентация к открытому уроку "What do you do to help?"

Конспект и презентация к открытому уроку "What do you do to help?" - к учебнику "Enjoy English-4" М.З. Биболетова...

Открытый урок английского языка "How can I help the environment?" в 7 классе

Урок включает в себя все виды деятельности учащихся с применением современных образовательных технологий ИКТ, проблемного обучения, проектной деятельности, здоровьесберегающих технологий....

Тема «Let’s join “Willing Helpers» club to help lonely and elderly people» Тип урока: урок-игра

Технологическая карта урока английского языка в соответствии с требованиями ФГОСКарта составлена по учебнику “English 5”( Кузовлев В.П., Лапа Н.М., Костина И.П. и др.)...