Конспект и презентация к открытому уроку "What do you do to help?"
презентация к уроку по английскому языку по теме
Конспект и презентация к открытому уроку "What do you do to help?" - к учебнику "Enjoy English-4" М.З. Биболетова
Скачать:
Предварительный просмотр:
Открытый урок в 4-м классе по теме “What do you do to help your family?”
Цель урока: введение, отработка и закрепление новой лексики по теме «What do you do to help your family».
Задачи:
1.Учебная: Автоматизировать употребление грамматической структуры I helped my mum yesterday до уровня предложения и микродиалога в Past Simple. Образовательные:
- совершенствование навыков устной речи: учить рассказывать о своих домашних обязанностях, используя новую лексику (to make one’s bed , to lay the table, to do the washing up, to answer the phone calls, to clean the room, to feed the pet, to water the flowers, to take a pet for a walk, to repair one’s bike, to go shopping);
- развитие навыков чтения с целью понимания прочитанного;
- развитие навыков аудирования;
- повторение и закрепление Present Simple & Past Simple Tenses
- Развивающие: развитие творческой способности учащихся и умение работать самостоятельно.
- Воспитательные: воспитание чувства ответственности, желания помочь старшим, а также положительного, уважительного и толерантного отношения к членам семьи, окружающим.
Виды речевой деятельности: говорение, чтение, аудирование, письмо
Тип урока: комбинированный с применением средств ИКТ.
Оборудование: персональный компьютер, интерактивная доска, раздаточный материал; электронная презентация, выполненная в программе «Power Point» , книга для учащегося «Enjoy English - 4».
Ход урока
1. Орг. Момент. Приветствие. (Слайд 1)
T. Stand up! Good afternoon, children!
Ps. Good afternoon!
T. I am glad to see you! Sit down, please! How are you? P. (pupils’ answers)
T. Very good. Let’s start our lesson.
Do you like to help your parents about the house? Ok, Today we’re going to speak about our duties and the topic of our lesson is “What do you do to help your family”.
2. Основной этап. Фонетическая разминка. (Слайд)
Dear pupils! You know, there are some lazy housewives and in their homes everything is in disorder. And we now read the poem about a busy housewife and answer the question: What Did the busy housewife do yesterday?
But at first, we should repeat some sounds. Do you know these sounds? Can you read them?
[u:] cook, room, book, broom
[e] net, set, pet, get
Читают сами 1 кто-то: и переводят.
One busy housewife yesterday
Polished the door and then the floor.
And then she made her bed and fed her lovely pet.
P1- Дают ответ: The busy housewife yesterday
Polished the door and then the floor.
What else did she do?
P2 - And she made her bed and fed her nice pet.
Чтение – эталон учителем – дети хором повторяют после меня.
Потом кого-то одного прошу repeat it after me, please.
Eще одного и все.
3. Основной этап: Речевая зарядка. (Слайд)
And now you work in pairs.
-What did you do to help your family yesterday?
- I cleaned my room and fed my dogs.
You should ask each other a question: According to the model, answer the question. Before this let’s remember these expressions again. Repeat them after me.
- go shopping – ходить за покупками
- make a bed – заправлять постель
- lay the table – накрывать на стол
- answer the phone calls – отвечать на телефонные звонки
- make a cake – стряпать торт
- clean the room – убирать в комнате
- feed the pet – кормить домашнее животное
- water the flowers – поливать цветы
- repair the bike – чинить велосипед
- cook breakfast/ lunch – готовить завтрак/ обед
- do the washing up – мыть посуду
You have only one minute.
- (Слайд) Let’s play a game
“Mind and Guess” Один ученик показывает, что он делал вчера, а его одноклассники должны догадаться: What your classmates did yesterday?
- You fed the dog.
- You repaired your bike.
- You cleaned the flat.
- You made your bed.
- You watered the flower.
- At the last lesson we read the story about Jane. And now I’d like you to listen to the story again and answer the question. Аудирование: Читаю текст медленно о Джейн 1 раз отрывок.
Why didn’t Jane help her mum? - (because she was lazy)
После ответа читаю текст еще раз быстро. Затем проверка понимания текста for detail
«Lazy Jane»
Jane and her mother lived in a small house. Every day her mother cleaned the rooms, did the washing up, cooked, fed the pets, and watered the trees and the flowers in the garden. But Jane didn’t help her. She didn’t like to work. She was lazy. One morning the mother said: I want to make an apple pie today. Oh, that sounds good, Jane said. But Jane didn’t want to do this herself, you know why. Her mother went to the green garden and brought back some apples for the pie. Then she went to the shop and bought some sugar. When the apple pie was ready mum said: «Jane, would you like a piece of pie?». Jane said: «With great pleasure».
Where did Jane and her mum live?
What did Jane’s mother do every day? Слайд
Did you like Jane? Why?
- Физкультминутка.
Clap your hands!
Stand your feet
Touch your nose
Touch your eyes
Touch your ears
Touch your cheeks
Touch your friend.
Take one step
Take one step back.
Shake your hands and sit your chairs.
- Task 1: True or false
- Гимнастика для глаз
- Task 2. Fill in the gaps!
- Complete the sentence!
- Say how did you help your mother?
- Подведение итогов и рефлексия.
Thank you, pupils. I see, that you like to help your families. You aren’t lazy and you love your parents.
T.: Today you have learnt the words on the topic “What do you do to help your family”. There are a lot of things to do at home. What are they?
(Children reply with the words they have learned: to go shopping, to make one’s bed, to lay the table and so on). Thank you.
13. Домашнее задание.
Your home task is: 33 p.75
According to the results of your work you get the following marks… Thank you very much for your work. You are so active and it’s great. That’s all for today. See you on Friday. Goodbye, everyone!
- 1. You fed the dog.
- 2. You repaired your bike.
- 3. You cleaned the flat.
- 4. You made your bed.
- 5.You watered the flow.
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
Phonetic drill [u:] c oo k, r oo m, b oo k, br oo m [ e ] n e t, s e t, p e t, g e t One busy housewife Polished the d oor and then the fl oor . And th e n she made her b e d and f e d her lovely p e t
Model: What did you do yesterday at home? Answer: I went the shopping yesterday. go shopping – ходить за покупками make a bed – заправлять постель lay the table – накрывать на стол answer the phone calls – отвечать на телефонные звонки make a cake – стряпать торт clean the room – убирать в комнате feed the pet – кормить домашнее животное water the flowers – поливать цветы repair the bike – чинить велосипед cook breakfast/ lunch – готовить завтрак/ обед do the washing up – мыть посуду
Work in pairs - What did you do to help your family yesterday? - I cleaned my room and fed my dogs.
Let’s play
Let’s listen the text! Why didn’t Jane help her mum?
Answer the question Where did Jane and her mum live? What did Jane’s mother do every day? Did you like Jane? Why?
«Lazy Jane» Task 1 : True or false Every day her mother cleaned the rooms Jane watered the trees in the garden. Every day Jane helped her mother. One day mother made an apple pie. She went to the shop and bought some apples. Jane liked to help her mum. true false false true false false
Task 2. Fill in the gaps! Jane ______ ______________ in a small house. Every day Jane _________________ the rooms. She ____________________ the flowers. One day her mother ____________ some apples for the pie. Then she _________ to the shop and ________ some sugar. When she ______________ the apple pie. Jane _________________ « I liked it » . lived cleaned cooked went brought bought watered said
Complete the sentence! Jane didn’t help her mother to make the apple pie because … she didn’t like apple pies she was busy she was lazy
Tell how you helped your mother yesterday We ______ ___ in a _______ house. Yesterday I ________ the room , _________,__________. And my sister/brother _______ the flowers. Yesterday mother ____________ the cake/pie. And I _________ to the shop and ________ some sugar. When the________ was ready, we _______it together and enjoyed it!
Home task Ex. 33 page 75
Thank you for the lesson! Good – luck and goodbye!
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Конспект урока 8 класс Масленица + презентация к открытому уроку
Цель урока: повторить и обобщить знания по ДПИ, правила создания коллажа.Задачи: Обучающие: показать особенности изображения одного и того же явления в разных видах ...
Конспект и презентация открытого урока по технологии (1 класс). Тема: "Аппликации из ладошек"
Конспект разработан в соответсвии с ФГОС по программе "Перспективная начальная школа"...
Конспект и презентация открытого урока "Личный герб"
Презентация + Конспект "Личный герб"...
Конспект и презентация к открытому уроку по истории средних веков 6 класс на тему: "Свободные крестьяне становятся зависимыми"
Данный материал разработан для проведения открытого урока. В коспекте онисаны условия жизни крестьян в средневековой Европе и пути превращения свободных крестьян в зависимых....
Конспект и презентация к открытому уроку по истории средних веков 6 класс на тему: "Свободные крестьяне становятся зависимыми"
Данный материал разработан для проведения открытого урока. В коспекте онисаны условия жизни крестьян в средневековой Европе и пути превращения свободных крестьян в зависимых....
Конспект и презентация к открытому уроку по технологии швейного дела в коррекционной школе VIII вида.Тема: "Пижама". Тема урока: " Отделка, применяемая при пошиве пижамной сорочки". 7 класс.
КОНСПЕКТ И ПРЕЗЕНТАЦИЯ к открытому уроку по технологии швейного дела в коррекционной школе VIII вида. Тема: "Пижама". Тема урока: " Отделка, применяемая при пошиве пижамной сорочки". 7 класс....
Конспект и презентация к открытому уроку биологии "Ядро клетки. Строение. Функции"
Представленный материал содержит конспект открытого урока биологии в 10 классе по теме "Ядро клетки. Строение и функции" УМК Сухоруковой Л.Н. Так же прилагается презентация к уроку и карточк...