Урок английского языка в 7 классе по теме "Музыка"
план-конспект урока по английскому языку (7 класс) на тему

Алифанова Наталья Ивановна

Урок английского языка в 7 классе по УМК "Spotlight". Модуль 7с.

Скачать:

Реклама
Онлайн-тренажёры музыкального слуха
Музыкальная академия

Теория музыки и у Упражнения на развитие музыкального слуха для учащихся музыкальных школ и колледжей

Современно, удобно, эффективно

Посмотреть >


Предварительный просмотр:

               Конспект  урока по английскому языку в 7  классе

УМК “Spotlight”

Модуль 7с.  

Тема: “Music in our life”

                                                                                                                                                             Цели урока:

обучающие  освоить во всех видах деятельности лексические единицы по теме    “Music”(“In the Chart”);

-освоить образование прилагательных с помощью суффиксов –ful, -less;

-развивать умения. составляющие лингвистическую компетенцию: сопоставление языковых явлений в английском и родном языках;

- развивать компенсаторную и социокультурную компетенции.

развивающие — развивать умение работать в паре, в коллективе;  

-развивать навыки работы с информацией, в том числе с использованием ИКТ;

- развивать умения смыслового чтения: умения прогнозировать содержание текста, выделять основную мысль, главные факты;

-развивать познавательные интересы рамками урока.                                                                                                

воспитательные — способствовать развитию сотрудничества и взаимопомощи при работе в паре, в коллективе;  

- способствовать осознанию возможностей самореализации средствами иностранного языка ;                                                                                                                                            - воспитывать  уважительное, толерантное отношение к другой культуре, более глубокое осознание своей родной культуры, осознание значения  музыки в жизни человека.

Задачи: работать над                                                                                                                                - освоением  тематической лексики по теме,                                                                                          -развитием языковой догадки,                                                                                                                   -   развитием навыков просмотрового и поискового чтения,                                                                - освоением способов словообразования,                                                                                                 - развитием навыков монологической речи.

Ход урока:

1. 1) Организационный момент

- Good morning, my dear friends!                                                                                                              - Nice to see you and learn English with you!

1.  2)  Введение в тему урока.

-Let’s start our work.

        I think you are ready for our lesson and have a good mood.                                                                     Our today`s lesson is dedicated to music.                                                                                               It`s impossible to live without it, it follows us everywhere, it is in our hearts, feelings and souls.  We are going to begin with the quotation “Music is the universal language of the world”
                                                                                                                       H. Longfellow

   -What do you think it means? Translate the quotation.

-What do you think the lesson will be about?

-Please, look at the board. There is the title and the picture. Elicit what the title means ( to be one of the most popular song in a week) and how it relates to the picture (the picture is of a famous singer).                                                                                                                                 Good. Today we’ll learn new words on this topic, work with the text about a famous singer, study a new grammar material.

2.Работа с лексикой.

1) Повторение лексики.                                                                                                                                  -Please, let’s revise the words which you know on this topic

( Учащиеся устно вспоминают лексику по теме, У.на доске записывает слова)

2).Активизация ранее изученной лексики.

A. -Look at the task (ex.1, p.70). There are different genres of music. Do you know them?

Now, listen to the recording and complete the matching exercise.

Let’s check the answers. Was it difficult to identify genres of music?

B. Ex.2, p.70.                                                                                                                                          

a) Underline the words/ phrases that refer only to music.                                                        (Учащиеся работают в парах, затем обсуждают ответы коллективно используя слайд на доске)

b) Use the words to make sentences about your tastes in music.

( На доске -слайд –опора)

3. Работа с текстом ex.3,p.70.

1) Predicting content.                                                                                                                                Look at the text. Is it a CD cover? a review of a CD? the lyrics to a song?                                                              (It’s a review of a CD.)

2) Reading for specific information.                                                                                                         Read the text and complete the factfile.                                                                                                 ( Учащиеся в парах выполняют  задание на Worksheets. затем обсуждаем ответы с использованием слайда)

Ответы: 1. Avril Lavigne. 2. Rock. 3. Complicated. 4. months. 5. Top 5.

3) Reading for specific information. Ex.4,p.70.

Find in the text what adjectives the critic uses to describe:

the singer, the singer’s voice, the singer’s music, the lyrics, the song, the album.

(Работа выполняется в парах на Worksheets, затем проверяется коллективно при помощи слайда)

Ответы: the singer –young, well –known, talented, bright

the singer’s voice-great

the singer’s music – powerful

the lyrics-exciting

the song –famous, genuine

the album –fantastic, new, catchy

4. Музыкальная пауза.

And now let’s have a rest and listen to one of Avril Lavigne songs.

5. Cловообразование. Ex.5,p.70

Forming adjectives from nouns. Suffixes  -ful, -less.

  1. Study the table. Find the difference in meaning between the adjectives with different suffixes.

Complete the tasks on your Worksheets.                                                                                                                   ( Парная работа проверяется коллективно при помощи слайда)

Ответы: successful, careful, careless, thoughtful, thoughtless, speechless, beautiful

  1. Translate the sentences:
  1. My father runs a successful business.
  2. Tom is careful with his work. He rarely makes mistakes.
  3. My sister is very careless. She’s always breaking things.
  4. John was speechless when he heard the news.

  1. Проверка домашнего задания.

Your hometask was to make a survey on topic “Musical Preferances”.

Please, who wants to present us your work.

7. Итог урока. Рефлексия.

Remember ten words from our lesson. Write them down. Make your sentences with them.

8. Домашнее задание                                                                                                                 Worksheet No.2

Writing a CD review.

  1. Think of your favorite CD.  Complete a factfile.

Artist

Genre

Best single

On the chart for

Rating

  1. Write a review of it. You may use the phrases:

My favourite album is…

…is the album by…

He /She is well-known in…

The most famous song from the album is…


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

“Music is the universal language of the world” H. Longfellow

Слайд 2

Vocabulary:

Слайд 3

Avril Lavign , Let Go In the Charts!

Слайд 4

A 1. rock B 2. pop C 3 . jazz D 4. classical E 5. rap F 6. funk G 7 . soul H 8. heavy metal

Слайд 5

Underline the words/phrases that refer only to music single, lyrics, script, acting, music charts, songwriter, plot, sound effects, cast, Top 5, role, musical instruments, catchy tunes, popular single, special effects, powerful voice, latest album

Слайд 6

N. is my favourite … I really like… My favourite album is…

Слайд 7

Read the text and complete the factfile Artist:___________________________ Genre:__________________________ Best Single:_______________________ On the chart for:______________________ Rating:______________________________

Слайд 8

What adjectives does the critic use to describe: the singer_________________________________________ the singer ’ s voice___________________________________ the singer ’ s music___________________________________ the lyrics__________________________________________ the song___________________________________________ the album__________________________________________

Слайд 9

noun noun+ - ful noun + -less success care thought speech beauty Word formation noun + - ful = quality a person / thing has. e.g. helpful voice noun + -less = quality a person / thing doesn ’ t have. e.g. useless speech

Слайд 10

noun noun+ - ful noun + -less success succesful care careful careless thought thoughtful thoughtless speech speechless beauty beautiful

Слайд 11

Translate the sentences: My father runs a successful business. Tom is careful with his work. He rarely makes mistakes. My sister is very careless. She ’ s always breaking things. John was speechless when he heard the news .

Слайд 12

jazz rock H ow many percent of people listen to certain music genres 10%

Слайд 13

30% 10% 30% 30%

Слайд 14

30% 10% 30% 30%

Слайд 16

30% 10% 30% 30%

Слайд 17

Аври́л Рамо́на Лави́н (англ. Avril Ramona Lavigne , род. 27 сентября 1984 года) — канадская певица, автор-исполнитель, дизайнер и актриса. Лавин родилась в городе Белвилл , но жила в Напани , Онтарио. В 15 лет Лавин спела на сцене с Шанайей Твейн , в 16 — подписала контракт с Arista Records . Продюсер Антонио «L.A.» Рейд предложил ей подписать двухмиллионный контракт на выпуск двух альбомов. В 2002 году был выпущен дебютный альбом Лавин, Let Go . Let Go сделал Лавин самой молодой исполнительницей, возглавившей чарт Великобритании, а в США альбом стал шестикратно платиновым. К 2009 году было продано 16 млн копий альбома по всему миру.



Предварительный просмотр:

Worksheet No.1

Task 1.

Listen to the extracts and match them to the types (genres) of music.

Which is your favourite type?

Task 2.

Underline the words/phrases that refer only to music

single, lyrics, script, acting, music charts, songwriter,                                                          plot, sound effects, cast, Top 5, role, musical instruments,                                                catchy tunes, popular single, special effects,                                                                    powerful voice, latest album

Task3.

Read the text and complete the factfile.

Artist: ___________________________

Genre:__________________________

Best Single: _______________________

On the chart for: ______________________

Rating: ______________________________

Task4.

What adjectives does the critic use to describe:

the singer_________________________________________________

the singer’s voice____________________________________________

the singer’s music______________________________________________

the lyrics_____________________________________________________

the song_____________________________________________________

the album___________________________________________________

Task5.

Word formation .Form adjectives ending in –ful, -less.

noun + -ful = quality a person / thing has. e.g. helpful voice

noun + -less = quality a person / thing doesn’t have. e.g. useless speech

noun

noun+ -ful

noun + -less

success

care

thought

speech

beauty



Предварительный просмотр:

Worksheet No.2

Writing a CD review.

  1. Think of your favorite CD.  Complete a factfile.

Artist

Genre

Best single

On the chart for

Rating

  1. Write a review of it. You may use the phrases:

My favourite album is…

…is the album by…

He /She is well-known in…

The most famous song from the album is…

_________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок английского языка 11 класса по теме" Мы изучаем английский язык".

Урок-конференция с участием зарубежных англоговорящих студентов, где обсуждались проблемы изучения английского языка, его место в глобальной культуре....

урок английского языка 4 класс к УМК "Английский с удовольствием" М.З.Биболетовой

конспект урока" Неправильные глаголы"  Unit 2 , презентация, дидактический материал...

Пример технологической карты урока английского языка 6 класс тема "Британские праздники" ФГОС УМК "Английский в фокусе"

Пример технологической карты урока английского языка 6 класс тема "Британские праздники" ФГОС  УМК "Английский в фокусе"....

Тема урока: « Английский алфавит» Методическая разработка урока английского языка, 2 класс

Цели урока: В игровой форме организовать повторение и обобщение изученного материала....

Разработка урока английского языка 9 класса «Английский язык – язык морового общения»

Разработка урока английского языка9 класса«Английский язык – язык морового общения»Форма урока - дебаты...

Методическая разработка урока английского языка _ _5_ класс ТЕМА «Типичный английский дом»

Цель урокаактивизация речемыслительной деятельности по теме «Типичный английский дом», формирование благоприятных условий в рамках темы для развития самостоятельно мыслящей личности.Методи...