Урок по английскому языку в 9 "А" классе по теме "Права человека"
план-конспект урока по английскому языку (9 класс) на тему

Насонкина Наталия Викторовна

Материал урока английского языка по теме "Права человека" в 9 классе

Скачать:


Предварительный просмотр:

                          Урок по английскому языку в 9 "А" классе

Тема урока "Права человека" ("Human Rights").

Цель урока: формирование коммуникативных умений учащихся по теме "Права человека".

Задачи:

1.образовательные: повторить лексику и совершенствовать навыки устной речи по теме "Конфликты"; познакомить с новыми ЛЕ по теме "Права человека"; расширить кругозор учащихся по теме "Декларация прав человека".

2.развивающие: развивать навыки чтения и аудирования, фонетические и лексические навыки; развивать внимание, мышление, память, речь учащихся; формировать навыки взаимоконтроля, самоконтроля и оценки своей работы на уроке, развивать интерес к предмету посредством ИКТ.    

                 

3.воспитательные: воспитывать у обучающихся культуру поведения,  чувство ответственности за результаты своей работы на уроке,  толерантность, уважение к другим людям.

Наглядность и оборудование: ноутбук, проектор, экран; раздаточные листы для выполнения отдельных заданий и самооценки своей работы на уроке; "смайлики" для оценки урока; учебник английского языка для 9 класса "Enjoy English" -  М.З.Биболетова, аудиоприложение к учебнику.  

                                                       

                                                     Ход урока

I. Организационный момент.

Good morning, students! Sit down, please. I am very glad to see you. Let me introduce myself. My name is… I will be your English teacher today. Students, how are you? What date is it today? Who is absent today?

Everybody of you has a sheet. Write down your name and your class, please. You will use these sheets to do different tasks on the lesson today.

The theme of our lesson is «Human Rights». Today we will have a talk about human rights and learn some information about the Universal Declaration of  Human Rights. (слайд 1)

Our aims for today  are...  (слайд 2)

II. Основная часть урока.

1. Повторение лексики и совершенствование навыков устной речи по теме "Конфликты"

But first I want you to practise some words. Let’s play the Bingo game. It’s task one in your sheets. I will call you Russian words. You should listen to me attentively, find their English equivalents and strike them out. Do you understand? Let’s begin: мирное решение, поддерживать, уважать ценности, уверенный, предотвращать, заключать мир, несправедливый, спорить, плохие отношения.  

Now exchange your sheets with your partner, look at the screen  and check your answers. Write down  your points. (слайд 3 )

Look at the words and think: what topic are they from? What is a conflict? What kinds of conflicts do you know? Why do people have conflicts? What is the best way to solve a conflict? (слайд 4)

2. Знакомство с новой страноведческой информацией по теме "Декларация прав человека".

Now look at the epigraph of our lesson, read and translate it. Do you agree with it? I agree too. In my opinion most conflicts happen because of lack of tolerance. To be tolerant you should know and observe human rights in order not to offend other people and not to be offended by others. (слайд 1)

Human Rights are based on different things. They are… (слайд 5)

What do you know about human rights? What rights do you have? (слайд 6)

Human Rights were adopted by the organization  the United Nations. What do you know about it? Where is it situated?  Look at the screen. Here you can see some pictures. This is… (слайды 7, 8)

Do you want to learn some more information about this organization? Open your books. Page 199. Read the text, please. Then you’ll answer some my questions. I give you three minutes. Time is over. Now answer my questions… (слайд 9)

3. Введение новой лексики по теме "Права человека". Развитие фонетических навыков.

And now it’s time to learn some new words. It’s Ex.94.P.131. Listen to the words and read them after the speaker. Now read the words in a chain and translate them.

4. Физкультминутка.

I see you are tired. Let’s have a rest, remember the poem and do exercises.   …, go to the blackboard, please. Thank you,… Sit down, please.

5. Развитие навыков аудирования и чтения на материале публицистического текста. Введение новой страноведческой информации.

It’s time for listening. It’s task two in your sheets. Listen to the text and tick the rights you hear about. Now look at the screen.  Which rights are mentioned in the text? Check your answers and write down the points. (слайд 10)

And now read the text you’ve just listened.  It’s Ex.96.P.131 and task three in your sheets. Fill in given words. I give you two minutes. Time is over. Look at the screen, check your answers and write down the points. (слайд 11)

Answer my questions: How many human rights does the Universal Declaration include? What human rights can you name? Why are they important for people?

6.Тренировка навыков устной речи.

The next task is Ex.97.P.132. Do it in pairs. One of you read the statement, the other pupil agree or disagree with it.

 

7. Обобщение материала по теме "Права человека"( Brainstorming).

Look at the blackboard and think: what do you know about human rights? Go to the blackboard and write down your ideas. (слайд 12)

III. Заключительная часть урока.

1. Подведение итогов урока.

Our lesson is coming to the end. What did we do on the lesson today? What part of the lesson did you like most of all?

Did you like our lesson? Answer with your "smiles", please. (слайд 13)

Count your points in your sheets and give the marks of your work. I’ll give you my marks...   Also, your marks for the lesson today are...  

2. Домашнее задание.

Your homework is... (слайд 14)

Thank you for your work. The lesson is over. Good bye! (слайд 15)

 


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

The 4 th of March The theme of the lesson: “Human Rights” « Be tolerant and you will prevent conflicts »

Слайд 2

The aims of the lesson to repeat the lexical material to discuss some questions on the theme to listen to the text to learn new words to read the texts to sum our knowledge on the theme

Слайд 3

friendly people misunderstanding to get on Check your answers

Слайд 4

to prevent unfair to ague to support to respect values a peaceful solution friendly people to make peace misunderstanding bad relations confident to get on What topic are these words from ?

Слайд 6

What rights do you have? I have the right to …

Слайд 7

The General Assembly Hall The building of the UN in New York, Manhattan

Слайд 8

Pun Ghi Moon, the UN General Secretary

Слайд 9

Answer the questions When was the organization the United Nations formed? What does this emblem mean? What is the short name for this organization? Why was it founded?

Слайд 10

Check your answers 1. To speak freely 2. To get educated 3. To choose the work you like 3. To choose the climate you want to live in 4. To be equal with other people 5. To get a driving license at the age of 14 6. To know what your rights are 7. To be protected against religious discrimination 8. To be protected against strict teachers

Слайд 11

Answers Human Protection Discrimination Discriminate

Слайд 12

What I know about human rights

Слайд 13

Did you like our lesson today ?

Слайд 14

Your homework Workbook : Ex.1,2. P.56

Слайд 15

The lesson is over. Good bye!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект урок по английскому языку "Внешность человека и его характер" в 6 классе общеобразовательной школы"

Данная методическая разработка направлена на активизацию, развитие и совершенствование у учащихся речевой компетенции, коммуникативных умений в следующих видах  деятельности: чтение, аудирование,...

Интегрированный урок биология + английский язык «Взаимоотношения человека и природы»

Естественно-научное направление: интгрированный урок биологии и английского языка.Класс 10"В" - химико-биологический профиль. Программа среднего (полного) образования по биологии (профиьный урове...

Открытый урок по английскому языку в 10 классе "Человек - творец своего счастья"

Сценарий открытого урока по английскому языку в 10 классе "Человек - творец своего счастья!" по УМК О.В.Афанасьевой, И.В.Михеевой для общеобразовательных школ и школ с углубленным изучением английског...

Открытый урок английского языка Спорт в жизни современного человека

Муниципальное Общеобразовательное Учереждение "Средняя общеобразовательная школа №11 им. Ю.В. Андропова". Ставропольский край.Открытый урок учителя английского языка Мироновой Анастасии Владимировны п...

План-конспект открытого урока по английскому языку «Человек- дитя природы»

План-конспект открытого урока в 10 классе на тему: "Человек - дитя природы"...

Уроки о Великой Отечественной Войне на английском языке. Образовательный проект "Самый важный человек. Урок памяти". Методическая разработка.

Урок о войне, песня о войне, сценка о войне, грамматические упражнения с военной тематикой. Описание цикла уроков английского языка для 8 класса общеобразовательных школ по программе "Спотлайт&qu...