Конспект урока 6 класс УМК In Touch - 2
план-конспект урока по английскому языку (6 класс) на тему

Марушева Елена Сергеевна

Технология критического мышления, составление кластера.

Скачать:


Предварительный просмотр:

МБОУ Гимназия г. Навашино

Конспект урока

по английскому языку

УМК:  Кэрол Скинер,  “ In Touch - 2”  издательство

Лонгман, 2008 г.

Тема:    Newspapers in Great Britain

Подготовила

учитель английского языка

I категории

Марушева Е.С.


ПРИЛОЖЕНИЕ 2

Тема:          Newspapers   in  Great  Britain

Класс:       6

Цель урока:  Развитие навыков критического мышления учащихся на основе прочитанного текста.

Задачи урока:  1) Тренировка употребления лексики по теме “Mass Media”.

  1. Совершенствование умений чтения и аудирования.
  2. Формирование  навыков работы с информацией  иноязычного текста.

Ход урока:

Оргмомент.

Приветствие учащихся, решение организационных вопросов, введение в тему.

  • Good morning! Sit down, please.
  • Who is absent today?  What happened with Ann? Is she ill?
  • What date is it today? What was your home task?
  • So boys and girls, open your books at page 78, look at the picture and say what are we going to talk about?...................
  • You are right. Today we are talking about the newspapers in Great Britain.
  • Do you read any newspapers? What newspapers?

Аудирование

Now look at ex. 1 p. 78: listen and read the text and be ready to answer the question “ What do you think weekly newspapers are?”

(учащиеся  аудируют и читают текст, а затем отвечают на поставленный вопрос)

Фонетическая зарядка

Pupils, look at the blackboard.   You can see some new words here.  Let’s read them  after me all together please.   (Отработка слов: чтение за учителем, самостоятельно)

Слова:  advertisement, article, comic strip,  editor, interview,  journalist, local, national,  newsagent’s, photographer, staff, deliver, print, weekly, design,  choose, correct, on sale.

Работа с текстом

Стадия вызова

Ex. 2 p. 78

Look at the picture  and the title of the text. Guess what it is about.

(Учащиеся делают предположения и делятся с учителем)

Now listen to the text and check your predictions.  (аудирование)

- What kinds of newspapers are there in Great Britain?

- Open your copybooks , write down the date  and let’s  make the cluster. (кластер складывается на доске)

Стадия осмысление

Gays,  now read and mark the text please. You can see signs on the blackboard.

( учащиеся самостоятельно читают текст и размечают его по системе INSERT)

OK. And now let’s read the text:

  1. The newspaper office

What’s the name of the newspaper? (the Weekly Times)

What do you think “staff” means? (the people who work there)

What signs have you marked in this part?

  1. Who works for the newspaper?

Who are the people on the photograph?  (the staff)

What signs have you marked in this part?

  1. How is the newspaper made?

What does the editor do? (He checks the articles and chooses the photographs)

What kind of things go in newspaper? (articles, comic strips,  advertisement, information)

What happens last?  (The newspaper is printed)

What signs have you marked in this part?

  1. The newspaper is ready.

Tell me three more things that happen to the newspaper (It’s delivered to the newsagent’s, It’s on sale, It’ read)

What signs have you marked in this part?

Динамическая пауза  (звучит спокойная музыка)

Put your hands on your desks.  Put your heads on your hands. Close your eyes and imagine yourself at your favorite place. You are having a rest, you are reading. Think what would you like to read? A book,  a newspaper, a magazine?

What were you reading?

Закрепление лексики

Check your vocabulary. Look at the blackboard and match the columns.

  • Who prints the newspapers?                                                            Designer
  • Who writes the  articles?                                                                  Printer
  • Who reads all the articles and checks them?                                   Newsagent
  • Who takes pictures?                                                                         Editor
  • Who arranges all the things on the page?                                        Journalist
  • Who sells the newspaper?                                                               Photographer

Стадия размышления

Let’s return to our cluster.  I think we are ready to finish it. (Учащиеся вместе с учителем заканчивают работу с кластером)

Подведение итогов  

Thank you for your today’s work. It was very good.  (учитель ставит учащимся оценки за работу на уроке).

Домашнее задание: make the cluster about newspapers in your country (your local newspaper).


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

МБОУ Гимназия Г. Навашино Марушева Е.С.

Слайд 2

Words to remember Advertisement Photographer Article Staff Comic strip Deliver Editor Weekly Interview Choose Journalist Correct Local Design National Print Newsagent’s On sale

Слайд 3

I.N.S.E.R.T ^ Мне уже известно - Противоречит моим представлениям + Интересно, неожиданно ? Хочу узнать подробнее

Слайд 4

The newspaper office What’s the name of the newspaper? What do you think “staff” means? What signs have you marked in this part?

Слайд 5

Who works for the newspaper? Who are the people on the photograph? What signs have you marked in this part?

Слайд 6

How is the newspaper made? What does the editor do? What kind of things go in newspaper? What happens last? What signs have you marked in this part?

Слайд 7

The newspaper is ready Tell three more things that happen to the newspaper What signs have you marked in this part?

Слайд 9

Who prints the newspapers? Who writes the articles? Who reads all the articles and checks them? Who takes pictures? Who arranges all the things on the page? Who sells the newspaper? Photographer Journalist Designer Newsagent Printer Editor

Слайд 10

Home task Make the cluster about newspapers in your country (your local newspaper).


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

конспект урока "Класс Паукообразные.Особенности строения и жизнедеятельности паукообразных"

Конспект урока " Класс паукообразные. Особенности строения и жизнедеятельности паукообразных. Многообразие и значение паукообразных в природе и жизни человека"...

Конспект урока "Класс насекомые.Общая характеристика и значение"

В конспекте дается  представление об отличительных чертах внешнего строения насекомых; и о их образе жизни. Знакомство  с представителями этого класса; распознавание  их и отличие...

Конспект урока: "Класс птицы общая характеристика и особенности строения птиц."

Тема:  "Общая характеристика и особенности  строения класса птиц"  является актуальной для формирования восприятия  материалистического мировоззрения  , помогает сформировать ...

Конспект урока "Классы органических веществ"

Конспект предназначен для обобщения знаний по темам: алканы, алкены, алкины, алкадиены....

Конспект урока Класс: 6 Курс: «История средних веков» Тема урока: «Франкское государство в VI –VIII веках»

Можно использовать для проверки знаний как самостоятельную работу....

Конспект урока: Класс Насекомые (7 класс)

Урок является пропедевтическим в изучении огромного разнообразия насекомых, их численности, систематической классификации. Главный подход – деятельностный – мотивирован особенностями класса и мес...