Технологическая карта урока по английскому языку на тему "ЗОЖ" 3 класс
план-конспект урока по английскому языку на тему
Тезнологическая карта урока , самоанализ урока, раздаточный материал
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
karta_uroka_2014.doc | 166 КБ |
razdatochnyy_material.doc | 1.23 МБ |
Предварительный просмотр:
Technological map of English lesson
in 3 form «Enjoy English»,М.З. Биболетова, О.А.Денисова, Н.Н.Трубанева,
«Healthy lifestyle»
English teacher
Ziyazetdinova A.V.
Secondary School №3
Vysokaya Gora
Subject | «Healthy lifestyle» | |
The purpose of the lesson | 1. The educational aspect: to acquaint students with the lexical and grammatical material on the theme "Healthy Lifestyle" Objectives: - Practice in the use of lexical material; - Trained in the use of the modal verb must; - Students practice in reading the text; - To form students' skills monologue and dialogue speech 2. Developing aspect: to develop cognitive activity, memory, thinking, speech guess 3. Educational aspect: to educate a positive attitude towards a healthy lifestyle, exercise. | |
Expected results | Skills | Universal learning activities |
1. To learn the vocabulary and work on the theme "Healthy Lifestyle"; 1. To master the use of the modal verb in question must 2. Practice the skill in reading | personality: - To develop a responsible attitude towards learning, readiness for self-development and self-education; - Formation of communicative competence in communication and collaboration with peers. - Formation of a stable learning and cognitive motivation and interest in teaching. communication: - Use of adequate linguistic means to display their feelings, thoughts, motives and needs; - Construction of oral statements, in accordance with the set of communicative task; cognitive: - Construction of logical reasoning, including the determination of cause-effect relationships; personality: - To develop a responsible attitude towards learning, readiness for self-development and self-education; - Formation of communicative competence in communication and collaboration with peers. - Formation of a stable learning and cognitive motivation and interest in teaching. communication: - Use of adequate linguistic means to display their feelings, thoughts, motives and needs; - Construction of oral statements, in accordance with the set of communicative task; Cognitive: the construction of logical reasoning, including the determination of cause-effect relationships; personality: - To develop a responsible attitude towards learning, readiness for self-development and self-education; - Formation of communicative competence in communication and collaboration with peers. - Formation of a stable learning and cognitive motivation and interest in teaching. regulatory: -Formation ability to self-monitor their time and manage them; cognitive: -building long logical reasoning, including the determination of cause-effect relationships; - The development of exploratory reading | |
Terms | Lexical units on the theme "Healthy Lifestyle". Speech structures - phrases with a modal verb must | |
Types of lesson | Learning of new theme | |
Training structures of the lesson | Clock Buddis | |
Mental ways of lesson | Tug – Of - War | |
Training structures for interaction in Pupil-Pupil | Rally Robin, Round Table, Mix Pair Share , Timed-Pair-Share ,Think-write-round-table | |
Training structures for interaction in Pupil- Teaching material | Tick –Taсk-Toe, Jot - Thoughts | |
Equipment | multimedia, presentation, sheets of paper for group work, student book |
Step | Time | Used digital educational resources | |||
Organizational moment | 1 минута | ||||
Teacher | Students | ||||
Приветствие учащихся с использованием устойчивых речевых клише Good morning! I am glad to see you. | Коммуникативные УУД: Дают устный ответ в форме приветствия. Good morning, good morning, good morning to you! Good morning, good morning, I’m glad to see you! Регулятивные УУД: Принимают сигнал к началу учебной деятельности | ||||
Exercise for group cohesion | 2 мин | Слайд 1 (puzzle) | |||
Деятельность учителя | Деятельность ученика | ||||
Well,children,lets remember what we’ve learnt the last lesson. Every group has a puzzle on their tables – guess it, please. Now, lets check it | Work by “Round Table” Everyone has their own marker. | ||||
Goal setting and motivation | 2 минуты | Слайд №2,3 | |||
Деятельность учителя | Деятельность ученика | ||||
Создает проблемную ситуацию, которая подтолкнет учащихся к формулированию цели урока. Демонстрирует слайд с картинками и просит соотнести их с выражениями. Предлагает найти лишнюю картинку и объяснить, почему эта картинка лишняя.(eat many cakes – это не полезно для здоровья) Предлагает назвать тему урока Ok. Look at the board. What can you see there? What picture is extra? Why do you think so? What do you think, what is the theme of our lesson? Yes, you are right. The theme of our lesson is “ Healthy way of life” | Познавательные УУД: Самостоятельно выделяют и формулируют познавательную цель, формулируют проблемы. Регулятивные УУД: Принимают решения и осуществляют самостоятельный выбор в учебной и познавательной деятельности, с помощью учителя определяют, что еще необходимо узнать по данной теме Коммуникативные УУД: Взаимодействуют с учителем во время беседы, осуществляемой во фронтальном режиме Pupils answer and say the theme of our lesson. | ||||
2 мин | Обучающая программа | ||||
Listen and do exercises after Ms Chatter | Repeat the exercises | ||||
Step"discovery of new knowledge" | 5 минут | Слайд №4,5 | |||
Деятельность учителя | Деятельность ученика | ||||
Today we are going to learn the modal verb “must” and revise the vocabulary for the topic “Health is above the wealth” Когда мы хотим сказать, что ты или твой друг должен сделать, мы говорим так: You must run You must swim You must clean your teeth You must wash your face Now think and say what you must do to be healthy Ребята, а как вы думаете мы должны сказать если кто то не должен что то делать? Well we should say: You mustn’t eat a lot of sweets You mustn’t read in the bed You mustn’t go to bed too late Now think and say what you mustn’t do to be healthy Please, stand up and find your partner at 6 o’clock. If we want to ask what we must do we should say : Must I eat a lot of sweets? Must you drink a coke? Must he drink juice every day? Think and find your partner at 3 o’clock. | Познавательные УУД: анализируют и структурируют материал Коммуникативные УУД: взаимодействуют с учителем Think 15 sec and work with a shoulder partner “Timed-pair-share” They say that we should put “not” after “must” Think 15 sec and work with a partner at 6 o’clock “Clock buddies” Work with a partner at 3 o’clock | ||||
5 минут | Слайд №6,7 (6 cards) | ||||
Деятельность учителя | Деятельность ученика | ||||
Предлагает учащимся в парах выполнить задание на карточках (вставить must\ must not), а затем сравнить с образцом. Now look at the board, think and continue Ms. Chatters advices, please.
Now, read your answers | Познавательные УУД: Выполняют задания на новый материал Регулятивные УУД: Проверяют и исправляют ошибки Коммуникативные УУД: вступают в диалог друг с другом Личностные УУД: формируют готовность к саморазвитию и самообразованию Think and put “must” and “mustn’t” . Work with a shoulder partner by “Rally Robbin” 3 pupils read their sentences | ||||
Dynamic pause | 3 min | Слайд 8,9 | |||
Stand up and mix round the room. Touch 1 wall, 2 chairs and 3 desks. Look at the board, think and give advice to your partner what he\she must do to be healthy. Begin your answer with the words “I think you must…….” Pupil who has long hair begins. Mix round the room. Touch 2 walls and 2 desks. Look at the board, think and give advice to your partner what he\she mustn’t do to be healthy. Begin your answer with the words “I think you mustn’t…….” Pupil who has dark eyes begins. Mix round the room. Touch 3 walls and 2 desks. Look at the board, think and ask your partner what you must do to be healthy. Begin with “Must I ………….” Pupil has short hair begins | Mix round the room and work in pairs “Rally Robbin” | ||||
Primary fixation Working with text | 5 минут | ||||
Предлагает учащимся самостоятельно прочитать про себя текст (учебник с.38, упр. 6) и найти предложения, иллюстрирующие картинки. Now open your books p.38 ex.6. Read and remember what we must and mustn’t do to be healthy Now think and write 2 things for “must” and 2 things for “mustn’t” Then put them on your tables Now stand up and look what your classmates have written | Ученики читают текст и находят предложения в тексте, иллюстрирующие картинки. Познавательные УУД: ищут и выделяют необходимую информацию Регулятивные УУД: выделяют то, что уже усвоено и что еще нужно усвоить Read the text Write two columns “must” and “mustn’t” “Tug-of-war” Analyze what their classmates have written | ||||
3 min | Слайд 10 | ||||
The next task is “Find the fib” Look at the board. There are 3 sentences: 2 of them are true, and 1 of them is false. You should guess what sentence is false by raising your card with number of this sentence. | Raise the card (1,2,3) “Find the fib” Who didn’t guess – stand up and clap their hands to pupils who was right. | ||||
Fixation in writing | 10 мин | Работа с карточками | |||
Work in groups | Your next task to think and write down the words of our lesson “How to be healthy” You have 2 min Now think and make up your own sentences .(3 sentences) You have 3 min Ok, now read your sentences to your face partner. Pupil B begins. You have 3 min | Think and work by structure “Jot thoughts” Think and work “Tic-tac-toe” Work with a group “Think-write-round-table” | |||
3 min | |||||
I’d like to be healthy and beautiful, can you help me? Say “yes” or “no” I must wash my face and hands I must clean my teeth I must eat a lot of sweets I mustn’t run, swim and jump I must be lazy I must eat vegetables | Say “yes” or “no” | ||||
Make up the sentences using cards with the words | Work in group | ||||
2 min | Слайд № 12 | ||||
| Do you want to know, are you healthy? Answer the questions Now count your “yes” answers | Answer the questions and count | |||
Reflexion grading and homework | 5 минут | ||||
Деятельность учителя | Деятельность ученика | ||||
Предлагает «зажечь» светофор Зеленый – если все понятно Желтый - если почти все понятно Красный – если не все понятно Choose: Green – if you understood everything Yellow- if you understood almost everything Red - If you understood little Your homework is to make a poster “Healthy lifestyle” Ok, our lesson is finished,you ‘ve done a good job, thank you, good bye. | Коммуникативные УУД: Высказывают собственное мнение, слушают других. Регулятивные УУД: осуществляют самоконтроль и самооценку. Личностные УУД: формирование устойчивой учебно-познавательной мотивации и интереса к учению. Познавательные УУД: Анализируют результаты собственной деятельности; Определяет существующие пробелы в полученных знаниях |
Самоанализ урока английского языка в 3 классе по теме «Здоровый образ жизни»
Тип урока: Усвоение новых знаний.
Это первый урок по теме «Здоровый образ жизни». Основная образовательная задача урока: ознакомить учащихся с лексическим и грамматическим материалом по теме «Здоровый образ жизни», употребляя форму модальный глагол must.
Образовательный аспект позволяет поставить такие развивающие задачи:
-практиковать в употреблении лексического материала;
- тренировать в употреблении модального глагола must;
- практиковать учащихся в чтении текста;
- формировать у учащихся умения и навыки монологической и диалогической речи.
Этот урок подготовлен предшествующим материалом. Многие лексические единицы по теме знакомы учащимся из предыдущих уроков.
Урок своих целей достиг, т.к. ребята усвоили грамматический материал, научились использовать новые лексические единицы во фразах.
Структура урока включала в себя: организационный момент, целеполагание и мотивация, этап «открытия нового знания», этап применения нового знания, первичное закрепление материала, работа с текстом, работа в группах, рефлексия деятельности на уроке, выставление оценок.
На каждом этапе учебного занятия учитель оказывает помощь и поддержку учащимся в учебной деятельности. При этом учитель учитывает индивидуальные, возрастные и психологические особенности учащихся. Упражнения носили личностно-ориентированный, проблемный характер. Выполнение заданий урока носило коммуникативную направленность и осуществлялось через индивидуальную, парную, групповую и фронтальную работу. Это способствовало решению воспитательных задач урока, таких как обучение сотрудничеству, воспитанию толерантного отношения друг к другу.
На уроке были использованы авторские слайды для иллюстрации заданий. Красочный наглядный материал и слайды стимулировали эмоциональную сферу учащихся, способствовали лучшему запоминанию материала урока.
Все этапы урока были логически связаны, подготовили учащихся к выполнению домашнего задания.
На уроке были использованы обучающие структуры: Rally Robin, Round Table, Mix Pair Share , Timed-Pair-Share, Tick –Tak-Toe, Jot - Thoughts, Clock Buddis, Tink-write-round-table
В ходе урока использовался мыслительный прием: Tug – Of - War
Методы и приемы работы на уроке были подобраны с учетом возрастных и психологических особенностей учащихся. Формы организации познавательной деятельности носили частично-поисковый и игровой характер.
Психологическая атмосфера на уроке была очень доброжелательная, яркое оформление создало положительный эмоциональный климат на уроке.
Задачи воспитания коллектива данного класса осуществлялись через создание дружеской творческой атмосферы.
Таким образом, считаю, что урок представляет целостную систему. Цели, поставленные на уроке, достигнуты. Все этапы урока были пройдены. Временные рамки урока соблюдены. Считаю, что каждая из целей урока была достигнута, о чем ребятам было сообщено в качестве положительных оценок в конце урока.
Self-analysis of English lessons in grade 3 on the theme "Healthy Lifestyle"
Type of lesson: Learning of new knowledge.
This is the first lesson on the theme "Healthy Lifestyle". The main educational task of the lesson: to acquaint students with the lexical and grammatical material on the theme "Healthy Lifestyle", using the form modal verb must.
The educational aspect allows you to put these educational objectives:
- practice used lexical material;
- Trained in the use of the modal verb must;
- Students practice in reading the text;
- To form students' skills monologue and dialogue speech.
This lesson has been prepared ton he previous material. Lesson reached their goals because students learned grammar, how to use new lexical items in a phrase.
The structure of the lessons include: organizational point, goal-setting and motivation, the step of "discovery of new knowledge", the initial consolidation of the material, work with text, group work, dynamic pause, reflection activities in the classroom, grading.
At each stage of the lesson the teacher provides assistance and support to students in learning activities. In this case, the teacher takes into account individual, age and psychological characteristics of students. Exercises were student-centered, problem character. The lesson had a communicative orientation and carried out through individual, pair, group and frontal work. This has contributed to the solution of educational problems of the lesson, such as training cooperation, education of tolerance to each other.
At the lesson slides were used to illustrate the author's job. Colorful visual material and slides stimulated the emotional sphere of pupils, contributed to a better memorization of the lesson.
All stages of the lesson were logically related, prepare students for their homework.
At the lesson were used training structures: Rally Robin, Round Table, Mix Pair Share, Timed-Pair-Share, Tick -Tak-Toe, Jot - Thoughts, Clock Buddis
During the lesson used mental reception: Tug - Of - War
Methods and techniques in the classroom were chosen taking into account the age and psychological characteristics of students. Forms of organization of cognitive activity were partially search and game character.
Psychological atmosphere in the classroom was very friendly, bright décor creates a positive emotional climate in the classroom.
Task training team of this class were carried out through the creation of a friendly creative atmosphere.
Thus, I believe that the lesson is an integral system. The goals of the lesson achieved. All stages of the lesson were passed. Timeframe lesson observed. I believe that each of the objectives of the lesson was achieved, as the children were reported as positive evaluations at the end of the lesson.
Предварительный просмотр:
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Технологическая карта урока по английскому языку для 5 класса
Технологическая карта урока по английскому языку для 5 класса...
Технологическая карта урока по английскому языку во 2 классе (ФГОС)
"Декорации для спектакля" (урок №33)...
Технологическая карта урока по английскому языку во 2 классе школьные принадлежности, УМК Биболетова М.З.
Материал содержит технологическую карту урока и презентацию к уроку по английскому языку во 2 классе....
Технологическая карта урока по английскому языку в 5 классе по теме "Школьные кружки" по учебнику М.З. Биболетовой "Enjoy English"
Урок по теме "Школьные кружки" в 5 классе, УМК М.З. Биболетовой "Enjoy English". Это урок "открытия" нового знания - традиционный урок, цель которого - изучение и первичное закрепление новых зна...
Технологическая карта урока по английскому языку в 7 классе (углубленный уровень) "А.А. Милн"
Технологическая карта по английскому языку в 7 классе (углубленный уровень) "А.А. Милн"...
Технологическая карта урока по английскому языку в 11 классе Тема: «Флоренс Найтингейл. Леди с лампой» УМК: «Английский в фокусе 11» Авторы: О.В. Афасанасьева, В. Эванс.
Технологическая карта урока по английскому языку в 11 классе Тема: «Флоренс Найтингейл. Леди с лампой»УМК: «Английский в фокусе 11» Авторы: О.В. Афасанасьева, В. Эванс.(с презе...
Технологическая карта урока по английскому языку для 3 класса "What time is it", презентация к уроку.
Технологическая карта урока по английскому языку на тему: "What time is it?", презентация к уроку....