Разработка урока по английскому языку для 6 класса к УМК М.З. Биболетовой по теме “ Endangered animals” «Исчезающие животные»
методическая разработка по английскому языку (6 класс) на тему

Кислицына Нина Михайловна

тематика данного урока и коммуникативная ситуация соответствуют реальным интересам и возможностям учащихсяи являются личностно значимыми для них.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл etapy_uroka.docx45.33 КБ

Предварительный просмотр:

Разработка урока по английскому языку для 6 класса

к УМК М.З. Биболетовой  по теме “ Endangered animals”  «Исчезающие животные»

Тип урока: комбинированный

Учебник: Еnjoy English

Оборудование: мульти медиа, презентация, МР3, карточки

Цель - совершенствование коммуникативных умений в говорении, аудировании, чтении и письме на английском языке с учетом речевых возможностей, потребностей и интересов школьников среднего звена

Задачи:

практические:

1)совершенствовать речевые компетенции чтения и говорения с новыми лексическими единицами;

2) тренировать фонетические навыки.

образовательные:

учить обучающихся уметь сравнивать, обобщать, делать выводы.

развивающие:

1)способствовать развитию коммуникативных навыков сотрудничества с другими учащимися.

2)совершенствовать навыки чтения и говорения.

3)развивать речевые компетенции на основе аутентичного материала.

воспитательные:

1)воспитывать толерантное отношение друг к другу.

2)прививать любовь и уважение к животным.

Планируемый результат

Предметные:

-Знать лексические единицы по теме «Speaking about animals»;

-Уметь использовать языковой материал для продуктивной и репродуктивной речевой деятельности.

Личностные: формирование коммуникативной компетенции в межкультурной коммуникации;

Метапредметные: умение осознанно использовать речевые средства в соответствии с задачей коммуникации для выражения своих чувств, мыслей.

Этапы урока

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

Формируемые УУД

I.НАЧАЛО УРОКА.

1.Приветствие. Организационный момент. Определение настроения учащегося.    

      T. - Good morning.

I am glad to see you.

-  How are you today?

I’m glad to hear that.

The weather is pleasant today, isn’t it?

I’d like to ask you a question.

Are you ready for the lesson?

Is he/she ready?

I see.

Who is on duty today?

Thanks. Let’s start our lesson.

- Good morning. Glad to see you too.

P1:I am  OK, thanks.

P2: I’m fine , thank you.

Oh, yes, I agree with you. It’s rather warm.

You are welcome. What would you like to ask us about?

CL: Yes, we are

P1 : Yes , I am

Yes, he/she is.

P: I am on duty today. Today is the 26th of November. It is Wednesday. It is autumn. Autumn months are September, October, November. November is the last autumn month. The weather in autumn is sunny, cloudy, windy, rainy, snowy. The weather today is sunny, cold, snowy. All are present today.

Личностные

- принятие своей роли ученика, соблюдение определенных правил поведения.

Коммуникативные:

-умение слушать и  вступать в диалог

Регулятивные

- формирование

волевой саморегуляции, умение настроить себя на работу, контролировать свою готовность к уроку.

2.Мотивация

                      Slide1

I have got a very beautiful picture for you. What can you see on the picture?

P: I can see a river, a forest, maintains, the blue sky, grass…

Коммуникативные:

-умение слушать и  вступать в разговор, определять тему урока

3. Вызов

Something is wrong with the picture. What is it? ( Can we see animals?)

P: We can’t see any animals on it.

4.Oпределение  учащимися темы урока.        

                      Slide2

 Well. Could you tell me, what are we going to speak about today?

What animals are we going to speak about?

Is it the new theme?

P: We are going to speak about  animals.

P: I think endangered animals.

P: Yes, certainly.

5.Целеполагание

                     Slide3

Very many animals are endangered.

To discuss this problem what are we going to do?

 

I believe, it’s high time to discuss the problems and ways of solving them.

 Kate, I’d like to ask you a question.

-Do you like animals?

-– Have you got a pet at home?

What pet would you like to have?

Make up dialogues about the pets you keep at home

Check your score

                                                                                                                               

Ex.33p. 55 Listen and repeat

My Dream

I love all kinds of animals

Dogs and cats and rabbits

I love all kinds of animals

Despite their little habits.

  If I had tons of money

 Do you know what I would do?

 I would buy lots of animals

 And have my own zoo.

But they wouldn’t be in cages,

They would be free to run around.

And there is one thing they could feel

And that is safe and sound.

Read, please

Check your score

Where do wild animals live?

 Look! Where  else can they live? (wild park)

Do the animals live free in safari parks?

What animals can you see in the Zoo?

Do you go to the Zoo?

Can we feed animals there? Why?

Игра Imagine. Look at me – this is my crocodile – can you see it? What can you say about it? (игра на развитие воображения и контроль усвоения лексики по теме – учитель передаёт воображаемого животного ученику, тот в свою очередь произносит одно предложение, описывающее этого животного: цвет, размер, привычки, предпочтения в еде.)

P:We are going to learn new words ( to learn new information, to read some texts, to make up dialogues, to learn new words, to discuss questions, to do written exercises, to listen to teacher)

P: You are welcome. What would like to ask me about?

P: Yes, I do.

P: Yes, I have. I have got a cat.

P: No, I haven’t. But I would like to keep a dog as a pet.

P: I would like to have a parrot

P1→ P2

Проверяют по слайду

Учащийся повторяет:

I love all kinds of animals

Dogs and cats and rabbits

I love all kinds of animals

Despite their little habits.

  If I had tons of money

 Do you know what I would do?

 I would buy lots of animals

 And have my own zoo.

But they wouldn’t be in cages,

They would be free to run around.

And there is one thing they could feel

And that is safe and sound

Проверяют по слайду

Рис животного  в лесу, реке, горе, пустыне, oкеане, море

P: They live in ….

P: It is a wild park or safari parks.

P; Of course, they do.

P: We can see tigers, lions…

Yes, I do. I go to the Zoo every summer.

P: No, we can’t. It is dangerous.

Сl: Yes, of course.

P1: It is green.

P2: It is so small.

P3: It can bite me.

P4: It likes to eat meat.

P5: It lives in the river.

P6. It can swim.

Регулятивные:

- умение выделить цели урока

II. ОСНОВНОЙ ЭТАП

6.Осмысление.

                     Cards            

                      Slide 4

7.Фонетическая   разминка.

Совершенствование произносительных навыков.                            

                      Slide 5

                  Slide 6

                  Slide 7

                   Slide 8

8.Динамическая пауза

Регулятивные:

- оценка своей работы

Познавательные:

- увеличивается словарный запас

Учебная деятельность:

- навык  выразительного чтения

Регулятивные:

- оценка своей работы

8.Повторение и актуализация ранее изученных словосочетаний

                   Slide 9

                   Slide 10

                 

                 Slide 11

Let’s go to the Zoo.

Ex34 p. 56

Describe the picture

Check your score

P: I can see…

The boy/girl is…

The children are..

Making photos

Riding a horse

Eating ice cream

Watching animals

P: I can see…

Проверяют по слайду

Познавательные:

- увеличивается словарный запас

Коммуникативные

Регулятивные:

- оценка своей работы

– Can animals be our friends?

Can people help animals in troubles?

Do you agree with Kate?

Let’s read these words and expressions:

To save endangered animals

Спасти вымирающих животных

Rare animals-редкие животные

National wildlife parks-национальные парки дикой природы

To protect-защищать

Natural habitats-естественная среда обитания

To plant trees and flowers-сажать деревья и цветы

To put bird houses and feeders –развешивать домики и кормушки

To attract insects-привлекать насекомых

Cutting down trees-вырубка деревьев

Harmful-вредный

To pollute-загрязнять

Join an organization-вступить в организацию

P: Yes, they can. For example, dogs can help people when they are in trouble.

P: Of course, they can.

P: Certainly.

T→CL

9.Актуализация.

Обучение выразительному чтению на материале текста Развитие коммуникативных навыков.

                 Slide 12

 

 

                 Slide 13

10.

Динамическая пауза  

                 Slide 14

                 Slide 15

                 Slide 16

                 Slide 17

                 Slide 18

Read and say what you can do to save endangered animals

Ex. 35 p. 56

 a) translate some sentences  

1.There are plenty of endangered animals all over the world.

2.Due to national wildlife parks, zoos and aquariums people have managed to save some endangered animals

3.One of the most important things is to protect their natural habitats

4.Plant trees and flowers and put birds houses and feeders all around your home

5.Really important way to help is to join an organization which save endangered animals

Well done. Very good.

Check your score

You’ve worked  hard and I think it is high time to have a rest. Let’s rest

Let’s sing together

b) You are in the radio station.Have speech on the radio and tell how people help endangered animals

– Who will be the first to speak?

slide

Check your score

c)– You are good speakers. Do the next task. Put down true or false in your cards. You can find the answer in the text (write)

Put true or false

1.There are plenty of endangered animals in the world.

2.People cannot save animals in national wildlife parks, zoos and aquariums.

3.We can protect the animals’ natural habitats.

4.Cutting down trees is not harmful for animals.

5.Planting trees and flowers will attract birds, animals and insects.

6.We can join the organization which help animals.

 Exchange your works

Check your score

Проверяют по слайду

Cl: song

People can…

Protect the natural habitats

Not cut down trees

Plant trees and flowers

Put birds houses.

Put feeders

Attract native birds, animals

Join organization which save animals

Проверяют по слайду

Проверяют по слайду

Познавательные:

-самостоятельный поиск и извлечение необходимой информации

Коммуникативные:

- Формирование умения слушать и желания общаться.

Регулятивные:

- оценка своей работы

Коммуникативные:

-взаимодействие с учителем

Познавательные:

- нахождение необходимой информации

Регулятивные:

- оценка своей работы

и работы одноклассника.

11.       Slide        19

 Работа с

 кроссвордом.

 

           Slide       20

           Slide       21

           Slide       22

Oзнакомление с Красной книгой Российской  Федерации.

     Slide       23

a)-Let’s see what animals are in danger. For this you should solve a crossword. Put down the names of them in your exercise books

Exchange your works

Check your score

b)  look and name endangered animals in our country

 

Amur region.

crane

Give yourself a mark

Cl find endangered animals

Уч-ся  записывают число в тетради и делают записи слов

Проверяют по слайду

Read the information from slide

Проверяют по слайду

Познавательные:

самостоятельный поиск необходимой лексики, умение выделять главное

Регулятивные:

-планирование своей деятельности по заданию.

Регулятивные:

- оценка своей работы и работы одноклассника

III. ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНЫЙ ЭТАП

Подведение итогов урока. Рефлексия. Выставление оценок

             Slide       24

             Slide       25

Let’s revise what have we done.

Today we’ve discussed animals problems.

What are they?

How can we solve the problem?

Have we reached all the subjects ?

What have you done today?

How did you work today?

Give yourself a mark

P: Animals problems are….

P: Ways of solving problems are…..(protect, feed, do not pollute, plant, join)

Cl: Yes, of course

Cards

I have learned… today.

I have revise…today.

I have trained… today.

I have read…. today

I have made…today.

I have done… today

I worked hard/little today.

Now I can….

Проверяют по слайду

Личностные:

- осознание важности учения, важности данного знания.

Регулятивные:

- оценка своей работы

Познавательные:

- умение делать выводы

Объяснение домашнего задания. Инструктаж выполнения домашнего задания. (дифференциация по уровню сложности, учащиеся выбирают дорожку самостоятельно)

             Slide       26

         Slide       27

 

 

Учитель объясняет домашнее задание:

Chose the track of doing homework

Slide

 At home you can

1. Answer the questions of ex.34p. 56  -“3”

2.Make up questions oex. 12bp. 35W-“4”

3. Write an essay of ex. 36p. 56-“5”

 quotation  «   The greatest risk in our life is doing nothing»

Do something to help endangered animals and they will never cry: “Save us!”

Our lesson is over.   Thank you. Goodbye.

Учащиеся записывают домашнее задание.

Goodbye.

Личностные:

- формирование понимания необходимости выполнения домашней работы. 

Регулятивные:

- сделать выбор  в переводе пословиц

Приложение

The crocodile has shiny teeth that crunch,

crunch, crunch

He keeps them clean and beautiful

And absolutely suitable for lunch,

Lunch, lunch.

Chorus:

The shark and the tiger and the crocodile.

They never, never lose their smile

The shark and the tiger and the crocodile.

They never, never lose their smile

The white shark’s teeth are sharpest in the sea,

Sea, sea.

He keeps them clean and beautiful

And absolutely suitable for

Eating little fish at tea, tea, tea.

Chorus:

The tiger has enomous teeth that bite,

Bite, bite.

He keeps them clean and beautiful

And absolutely suitable for

Eating up his supper at night, night, night.

Chorus:


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разработка урока по английскому языку 5 класс "Англоговорящие страны", ФГОС

Данная разработка урока, составленная в соответствии с ФГОС,  может служить материалом для открытого урока. Содержание данного материала: конспект урока, презентация, видеоролики и пять приложени...

Разработка урока по английскому языку-2 класс. (ФГОС)

Этапы урока разработанные по системе ФГОС. Тема- модальный глагол CAN....

Разработка урока по английскому языку 5 класс на тему: "Семья" УМК «Spotlight 5 » Авторы: Ваулина Ю.Е., Дули Д.

Цель урока: активизировать коммуникативные навыки учащихся по теме «Семья».Задачи:1. образовательные:- тренировать учащихся в лексике по теме «Семья»;- практиковать в составлен...

Разработка урока по английскому языку 4 класс:"What time is it ? "

Урок окрытия нового знания. Урок направлен на формирование у обучающихся  коммуникативных компетенций в говорении, чтении, письме....

Методическая разработка урока по английскому языку 11 класс по теме "Преступление и наказание"

Технологическая карта к уроку английского языка в 11 классе по теме "Преступление и наказание"...