ПЛАН-КОНСПЕКТ по теме «Вопросительные предложения в простом прошедшем времени»
учебно-методический материал по английскому языку (6 класс) на тему

ефимченко ирина ильинична

                                                         ПЛАН-КОНСПЕКТ

открытого урока по английскому языку

по теме «Вопросительные предложения в простом прошедшем времени»

Цель урока: Активизация употребления в речи вопросительных предложений в прошедшем времени

Задачи урока:

Практические:

Развитие навыков аудирования, устной речи.

Тренировать навыки употребления в речи глаголов в прошедшем времени вопросительных предложениях.

Воспитательные:

Воспитывать культуру общения в разных видах коллективного взаимодействия

Развивающие:

Развивать критическое мышление, самостоятельность учащихся.

Развивать у учащихся языковую догадку, память, внимание;

Развивать у учащихся интерес к изучению английского языка.

Оборудование: компьютер; интерактивная доска; компьютерная презентация с материалом урока; раздаточный материал.                                                    Ход урока

 

 

Этапы урока

 

Содержание

(языковой/ речевой материал)

 

Деятельность

учителя

 

Деятельность

ученика

 

Время

1

Создание

атмосферы

иноязычного

общения.

Актуализация опорных (прежних) знаний

Good morninng my dear girls and boys, and our guests. I’m very glad to see you. Take your place, children. My name is L. V. And I’ll be your English teacher at this lesson. I hope you are all ready for your English lesson. I hope that our lesson will be useful and interessting for you.

So, let’s start our lesson. 

But before our work, let’s play a game. Children, imagine, please, that I’m not a teacher. I’m a new pupil in your class. And ask me some questions.

Thank you for your questions.

 

 

Учитель приветствует детей, представляется.

 

 

 

 

 

 

Учитель предлагает поиграть в игру (ролевая игра).

Учащиеся приветствуют учителя.

 

 

 

 

 

Учащиеся представляют,

что учитель - это новый ученик и задают ему вопросы

 2 мин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7 мин

2

Формирование новых понятий и способов действий

But now ask me questions about my childhood. Do you have got some difficulties?  Children, think about what are we going to talk about? Right you are! Yes, we are going to talk about questions in the past simple.

The structure for question sentences in the simple past tense is:

auxiliary verb

+

Subject

+

main verb

did

 

 

 

base

The auxiliary verb did is not conjugated. It is the same for all persons (I did, you did, he did etc). And the base form and past form do not change. Look at these examples with the main verbs go and work:

 

subject

auxiliary verb

 

main verb

 

+

I

 

 

went

to school.

You

 

 

worked

very hard.

-

She

did

not

go

with me.

We

did

not

work

yesterday.

?

Did

you

 

go

to London?

Did

they

 

work

at home?

 

Учитель предлагает учащимся задать ему вопросы о его детстве.

Подводит их к теме урока.

Учитель объясняет им тему урока.

Учащиеся находятся в затруднении,

т.к. не могут задавать вопросы в прошедшем времени.

7 мин

3

Применение знаний, формирование умений и навыков

So, now translate some sentences from Russia into English:

1.     Что ты делал вчера?

2.     Она ездила к своей бабушке?

3.     Энн смотрела этот фильм?

4.     Где вы были прошлым летом?

5.     Почему ты плачешь?

6.     Джон купил эту книгу на прошлой неделе?

Well, children, I heard that you learnd some information about Elizabeth I and Mary Stuard. Let’s divide our class into two groups.  The first group tells me and our guests about Elizabeth I, and the second group about Mary Stuard.  Who wants to start?

Thank you, and now we check how did you listen to together.  The first teaь ask some questions to the second team...

 

Учитель дает задания перевести предложения с русского на английский.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учащиеся переводят предложения.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учащиеся рассказывают о Елизавете I и о Марии Стюард

 

Задают друг другу вопросы и отвечают на них.

 

6 мин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8 мин

 

4

Музыкальный ринг

 

 

Thank you. Now we have a rest! Let’s listen to the sogs. When you’ll hear verbs in the Past Simple put the yellow cards up, when in the Present Simple put the white cards up. Let’s go.

 

Учитель предлагает отдохнуть.

Учащиеся слушают песни, если они слышат настоящее время, то поднимают белые карточки, если прошедшее, то желтые

3 мин

5

Закрепление изученного материала и контроль

Fine! What did you learn at the lesson? Tell me about question structure in Past Simple in Russia.

Well done. Let’s write a test. You have minutes for this task.

 

 

 

 

 

 

Учащиеся пишут тест.

2 мин

 

 

 

8 мин

6

Подведение итогов, выставление оценок

So, our time is over. Let’s chek our tests. Guys, check togeter.  Who doesn’t make mistake? Who made one? Two?

Marks! (get)

Now write down your home task for the next lesson

Goodbuy

 

 

 

2 мин

 

ПРИЛОЖЕНИЕ

 

Тест по английскому языку. Тема: Past Simple. Вариант I.

1

My uncle ___ a yacht last week.

A

did buy

B

bought

C

buyed

2

She ___ French when she was at school.

A

study

B

did study

C

studied

3

I ___ the bills last month.

A

didn’t pay

B

didn’t paid

C

payed

4

___ a new TV program yesterday?

A

Watched you

B

Did you watch

C

Did you watched

5

It was my brother’s birthday on Sunday, so I ___ him a postcard.

A

sent

B

send

C

sended

6

We ___ last night due to the nasty weather.

A

didn’t went out

B

did go out

C

didn’t go out

7

Who ___ the first airplane?

A

did invented

B

did invent

C

invented

8

My grandfather ___ violin very well when he was young.

A

can play

B

could play

C

could played

9

We ___ a lot last year.

A

did travel

B

travelled

C

did travelled

10

When ___ Maria?

A

did you last see

B

did you last saw

C

you last saw

 

Тест по английскому языку. Тема: Past Simple. Вариант II.

1

We ___ to sell our old house and buy a new one.

A

did decide

B

did decided

C

decided

2

How much time ___ in Germany last month?

A

did you spend

B

did you spent

C

did you spended

3

It was hot, so I ___ the window.

A

did open

B

open

C

opened

4

When ___ your new garage?

A

did you built

B

did you build

C

you built

5

The film was boring. I ___ it.

A

enjoy

B

didn’t enjoyed

C

didn’t enjoy

6

Nobody ___ while we were having dinner.

A

didn’t phone

B

phoned

C

did phone

7

We ___ a nice time at seaside last summer.

A

had

B

did have

C

haved

8

My dad ___ when he was little.

A

didn’t smoked

B

not smoked

C

didn’t smoke

9

___ any museums when you were in England?

A

Visited you

B

Did you visited

C

Did you visit

10

My mother was very tired, so she ___ to bed early last night.

A

went

B

go

C

did go

 

Ответы.

Вариант 1.                                                                   Вариант 2.

1

B

1

C

2

C

2

A

3

A

3

C

4

B

4

B

5

A

5

C

6

C

6

B

7

C

7

A

8

B

8

C

9

B

9

C

10

A

10

A

 

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon vosklits.predlozheniya-urok.doc103.5 КБ

Предварительный просмотр:

                                                         ПЛАН-КОНСПЕКТ

открытого урока по английскому языку

по теме «Вопросительные предложения в простом прошедшем времени»

Цель урока: Активизация употребления в речи вопросительных предложений в прошедшем времени

Задачи урока:

Практические:

Развитие навыков аудирования, устной речи.

Тренировать навыки употребления в речи глаголов в прошедшем времени вопросительных предложениях.

Воспитательные:

Воспитывать культуру общения в разных видах коллективного взаимодействия

Развивающие:

Развивать критическое мышление, самостоятельность учащихся.

Развивать у учащихся языковую догадку, память, внимание;

Развивать у учащихся интерес к изучению английского языка.

Оборудование: компьютер; интерактивная доска; компьютерная презентация с материалом урока; раздаточный материал.                                                    Ход урока

Этапы урока

Содержание

(языковой/ речевой материал)

Деятельность

учителя

Деятельность

ученика

Время

1

Создание

атмосферы

иноязычного

общения.

Актуализация опорных (прежних) знаний

Good morninng my dear girls and boys, and our guests. I’m very glad to see you. Take your place, children. My name is L. V. And I’ll be your English teacher at this lesson. I hope you are all ready for your English lesson. I hope that our lesson will be useful and interessting for you.

So, let’s start our lesson.  

But before our work, let’s play a game. Children, imagine, please, that I’m not a teacher. I’m a new pupil in your class. And ask me some questions.

Thank you for your questions.

Учитель приветствует детей, представляется.

Учитель предлагает поиграть в игру (ролевая игра).

Учащиеся приветствуют учителя.

Учащиеся представляют,

что учитель - это новый ученик и задают ему вопросы

 2 мин

7 мин

2

Формирование новых понятий и способов действий

But now ask me questions about my childhood. Do you have got some difficulties?  Children, think about what are we going to talk about? Right you are! Yes, we are going to talk about questions in the past simple.

The structure for question sentences in the simple past tense is:

auxiliary verb

+

Subject

+

main verb

did

 

 

 

base

The auxiliary verb did is not conjugated. It is the same for all persons (I did, you did, he did etc). And the base form and past form do not change. Look at these examples with the main verbs go and work:

 

subject

auxiliary verb

 

main verb

 

+

I

 

 

went

to school.

You

 

 

worked

very hard.

-

She

did

not

go

with me.

We

did

not

work

yesterday.

?

Did

you

 

go

to London?

Did

they

 

work

at home?

Учитель предлагает учащимся задать ему вопросы о его детстве.

Подводит их к теме урока.

Учитель объясняет им тему урока.

Учащиеся находятся в затруднении,

т.к. не могут задавать вопросы в прошедшем времени.

7 мин

3

Применение знаний, формирование умений и навыков

So, now translate some sentences from Russia into English:

  1. Что ты делал вчера?
  2. Она ездила к своей бабушке?
  3. Энн смотрела этот фильм?
  4. Где вы были прошлым летом?
  5. Почему ты плачешь?
  6. Джон купил эту книгу на прошлой неделе?

Well, children, I heard that you learnd some information about Elizabeth I and Mary Stuard. Let’s divide our class into two groups.  The first group tells me and our guests about Elizabeth I, and the second group about Mary Stuard.  Who wants to start?

Thank you, and now we check how did you listen to together.  The first teaь ask some questions to the second team...

Учитель дает задания перевести предложения с русского на английский.

 

Учащиеся переводят предложения.

Учащиеся рассказывают о Елизавете I и о Марии Стюард

Задают друг другу вопросы и отвечают на них.

6 мин

8 мин

4

Музыкальный ринг

Thank you. Now we have a rest! Let’s listen to the sogs. When you’ll hear verbs in the Past Simple put the yellow cards up, when in the Present Simple put the white cards up. Let’s go.

Учитель предлагает отдохнуть.

Учащиеся слушают песни, если они слышат настоящее время, то поднимают белые карточки, если прошедшее, то желтые

3 мин

5

Закрепление изученного материала и контроль

Fine! What did you learn at the lesson? Tell me about question structure in Past Simple in Russia.

Well done. Let’s write a test. You have minutes for this task.

Учащиеся пишут тест.

2 мин

8 мин

6

Подведение итогов, выставление оценок

So, our time is over. Let’s chek our tests. Guys, check togeter.  Who doesn’t make mistake? Who made one? Two?

Marks! (get)

Now write down your home task for the next lesson

Goodbuy

2 мин

ПРИЛОЖЕНИЕ

Тест по английскому языку. Тема: Past Simple. Вариант I.

1

My uncle ___ a yacht last week.

A

did buy

B

bought

C

buyed

2

She ___ French when she was at school.

A

study

B

did study

C

studied

3

I ___ the bills last month.

A

didn’t pay

B

didn’t paid

C

payed

4

___ a new TV program yesterday?

A

Watched you

B

Did you watch

C

Did you watched

5

It was my brother’s birthday on Sunday, so I ___ him a postcard.

A

sent

B

send

C

sended

6

We ___ last night due to the nasty weather.

A

didn’t went out

B

did go out

C

didn’t go out

7

Who ___ the first airplane?

A

did invented

B

did invent

C

invented

8

My grandfather ___ violin very well when he was young.

A

can play

B

could play

C

could played

9

We ___ a lot last year.

A

did travel

B

travelled

C

did travelled

10

When ___ Maria?

A

did you last see

B

did you last saw

C

you last saw

Тест по английскому языку. Тема: Past Simple. Вариант II.

1

We ___ to sell our old house and buy a new one.

A

did decide

B

did decided

C

decided

2

How much time ___ in Germany last month?

A

did you spend

B

did you spent

C

did you spended

3

It was hot, so I ___ the window.

A

did open

B

open

C

opened

4

When ___ your new garage?

A

did you built

B

did you build

C

you built

5

The film was boring. I ___ it.

A

enjoy

B

didn’t enjoyed

C

didn’t enjoy

6

Nobody ___ while we were having dinner.

A

didn’t phone

B

phoned

C

did phone

7

We ___ a nice time at seaside last summer.

A

had

B

did have

C

haved

8

My dad ___ when he was little.

A

didn’t smoked

B

not smoked

C

didn’t smoke

9

___ any museums when you were in England?

A

Visited you

B

Did you visited

C

Did you visit

10

My mother was very tired, so she ___ to bed early last night.

A

went

B

go

C

did go

Ответы.

Вариант 1.                                                                   Вариант 2.

1 

B 

1 

C 

2 

C 

2 

A 

3 

A 

3 

C 

4 

B 

4 

B 

5 

A 

5 

C 

6 

C 

6 

B 

7 

C 

7 

A 

8 

B 

8 

C 

9 

B 

9 

C 

10 

A 

10 

A 


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План-конспект урока по теме "Безличное предложение"

Конспект вторго урока по теме "Безличное предложение" и рабочие материалы....

План-конспект урока по английскому языку в 6 классе «Вопросительные предложения в простом прошедшем времени»

Цель урока:Активизация употребления в речи вопросительных предложений в прошедшем времениЗадачи урока:Практические:Развитие навыков аудирования, устной речи.Тренировать навыки употребления в реч...

ПРЕЗЕНТАЦИЯ «Вопросительные предложения в простом прошедшем времени»

Презентация к уроку по английскому языку в 6 классепо теме «Вопросительные предложения в простом прошедшем времени»...

План-конспект урока по теме "Односоставные предложения"

Цель  урока: познакомить с основными видами односоставных предложений; сформировать умение отличать односоставные предложения от двусоставных и понимать их роль в тексте....

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКА по теме : "Односоставные предложения. Предложения определённо-личные".

Урок изучения нового матеоиала в 8 классе с использованием ЭОР....

Разработка урока по английскому языку в 4 классе по УМК Кауфман (ФГОС) по теме "Правильные глаголы в простом прошедшем времени"

Подробный конспект,  план, презентация, карточка для индивидуальной работы, подробные задачи на каждом этапе урока и результаты....