Конспект урока по английскому языку в 8 классе по УМК М.З. Биболетовой на тему "Переработка отходов (Why throw away? Why not recycle?)"
учебно-методический материал по английскому языку (8 класс) на тему
Урок тесно связан с проблемой экологии, которая очень актуальна в наше время. Обучающиеся не только получают знания, которые пригодятся им в дальнейшей жизни, но и учатся бегло говорить на английском языке, работать с текстом, читать с различными стратегиями, выражать и аргументировать свое мнение. К конспекту урока прилагается презентация.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
konspekt_uroka.docx | 142.3 КБ |
prezentatsiya.ppt | 2.46 МБ |
Предварительный просмотр:
Урок по английскому языку на тему: Why throw away? Why not recycle?
Тип урока: изучение и первичное закрепление новых знаний.
Цели урока:
Обучающие: учить правильно и бегло говорить на английском языке на тему защиты окружающей среды; обучать письму и чтению с разными стратегиями; обучение разносторонней работе с текстом.
Развивающие: развивать коллективный дух и качества, необходимые для работы в группах; формировать навыки получения информации.
Воспитательные: Прививать чувство ответственности за нашу планету, в частности за город, в котором мы живем; воспитывать чувство уважения к себе и одноклассникам (работа в группах).
Задачи урока : активизировать ранее полученные знания по теме «Защита окружающей среды»; повторить основные принципы работы с новым текстом; познакомиться с новой лексикой по теме и научиться воспроизводить ее в речи; формировать ЗУНы, необходимые для работы с текстом (поиск в тексте выражений, синонимичных и антонимичных данным в задании); продолжить обучение связной английской речи; учиться производить рефлексию своей деятельности.
Используемые методы: личностно-ориентированный, частично-поисковый.
Оборудование: мультимедийный проектор, компьютер.
Ход урока:
- Орг. Момент.
T: Good morning, dear friends. I`m glad to see you.
P: Good morning, teacher. We`re glad to see you too.
T: Sit down, please. Let`s start our lesson. Today we are going to continue talking about the environmental problems. And our topic is “Why throw away? Why not recycle?»(Слайд 1) But first of all let`s check your home task.
- Проверка домашнего задания (пересказ текста про загрязнение окружающей среды).
- Актуализация знаний.
T: Well done. And now I`d like you to do some phonetic exercises . Let`s remember some sounds: (учащиеся повторяют за диктором слова)
million, a ton, a kilogram, plastic, polythene, metal, cigarette, packet, supermarket, farm, industry, factory, ecology, planet, international, problem, computer, chance, climate, container
T: Very good. And now I want you to answer the questions . Look at the screen. (Слайд 2).
- Новый материал. Работа с новой лексикой.
T: Now let`s listen and read the new words and word combinations from ex. 39 on page 52. (учащиеся слушают аудиозапись и повторяют за диктором, переводят новые слова).
T: Well done. And now the class will be divided into two groups (учащиеся самостоятельно делятся на 2 группы). The first group will create some sentence with the first 3 words, the other group will do the same with the rest 3 words. You`ll do it in a written form. (первая группа письменно составляет предложения с первыми тремя словами, 2я группа – с оставшимися тремя словами, затем учащиеся вслух зачитывают свои предложения и исправляют ошибки друг друга).
T: Fine. Let`s continue working in groups. Look at the exercise 40 on page 53. The first group will read the one text , the second group will read the other text, and then you`ll change the information from the texts. You have 7 minutes to get ready for the answer. On the screen you`ll see some photos, illustrating the texts (Слайды 3,4,5,6).
Why throw away so much?
Many countries bury and forget about millions of tons of rubbish every year. It is known that in one year, a European family with two children throws away about 50 kilos of paper (that's six trees), and about 60 kilos of plastic.
The Green World reports say that in one year the average person throws away: about 70 food cans, 34 cans of pet food and about 70 drink cans.But we don't have to throw away all our waste paper, glass, metal and plastic. We can also burn or recycle a lot of it. In fact waste can be wonderful stuff.
Many things that we throw away can still be useful. In fact it's possible to recycle 80% of domestic rubbish. We can recycle most kinds of papег, glass, metal and plastic. But only 4% of recyclable material is actually recycled. Recycling is expensive. But it saves trees and energy and protects the environment from pollution.
Packaging
T
hese days, people usually do shopping in supermarkets. Nearly everything is packed in paper or plastic containers. Some of this "packaging" is necessary. It keeps food clean and fresh. But some packaging is not necessary. It's just to make the food look better.
Every year in Britain each person produces about 57 kilograms of plastic waste. Disposing of all this plastic is an expensive problem. But that's not all. Making plastic causes pollution.
Unfortunately, some of this packaging doesn't reach the bins. It becomes litter instead. Some people simply tear the wrapping off sweets and throw it away. They drop their cigarette packets d cans of drink without a thought. In the town their litter looks horrible. But fortunately someone clears it away. In the country side it remains in the fields and on the roadsides less the people who live nearby pick it up. It can kill or hurt farm animals. Bottles and cans cause cuts, and the animals can eat polythene bags and die, or put their heads in them and suffocate.
(учащиеся читают тексты по группам и готовят краткий обзор каждого текста для другой группы, затем отвечают).
T: Well done. I like your revues. And now you have 5 minutes to prepare your answers for the questions in ex.43 on page 53 orally (Учащиеся готовят устные ответы на вопросы по текстам ).
- What can people do with rubbish instead of
just throwing it away? - Why is recycling important nowadays?
- How much of recyclable material is actually
recycled? Why so little? - Are there recycling centres in your town /
village? What do people usually take there? - Is packaging necessary? Why?
- Why does some packaging become litter?
- Why is litter so dangerous in the countryside?
- Is litter a big problem in your town/ village?
Why don't you and your friends organize
a "clean-up day" to clear all the litter in the local park / outside the school?
T: Very good! And now the first group will find the words or word combinations in the texts which have a similar meaning to the following, the other group – which have the opposite meaning to the following. You`ll do it in your copybooks. You have 5 minutes. See the words on the screen(слайд7)
(учащиеся работают с новой лексикой, находят антонимы и синонимы по группам, затем представитель каждой группы зачитывает ответы).
- Подведение итогов. Рефлексия.
T: So, I liked your work today. Tell me please, why is it important to recycle the domestic stuff?
P: Recycling helps to save energy and to reduce pollution.
T:What kinds of rubbish can we recycle?
P: Almost all kinds of domestic rubbish: paper, polythene, cans, plastic.
T: Was the lesson useful for you?
P: Yes, it was. We got to know how to save energy and to reduce pollution.
Выставление оценок за урок.
Домашнее задание: Your home task will be exercise (Слайд8)(дома нужно написать проблемы окружающей среды в нашем городе и дать подробный совет, как их можно разрешить).
T: the lesson is over. Goodbye!
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
What are the bins used for? Do you have such bins in your school / yard / street? What does your family do with the rubbish? Who takes the rubbish out? Do you try to throw away less rubbish? Do you know about recycling? What have you heard about it? What products are recycled in Russia? Use: collect, throw away, bury, recycle, produce, protect the environment, be polluted with chemical waste, be in danger, waste paper, cans, bottles, metal, plastic.
a) which have a similar meaning to the following: litter to get rid of to make the packaging to save to damage terrible b) which have the opposite meaning to the following: to look worse impossible cheap to destroy dirty to remember fortunately
Exercise 3 on page 26 in your workbooks
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
конспект урока по английскому языку 5 класс Урок № 1 Unit 1 «Hello! Nice to see you again!»
5 класс Урок № 1 Unit 1 «Hello! Nice to see you again!» Section 1. We are from Great Britain. Talk about yourself.Задачи урока: Coпутствующие: 1) тренировать учащихся в произнесении фонетических звук...
Конспект урока по английскому языку, 3 класс. Тема: "Post office" (М.З. Биболетова, О.А. Денисенко, Н.Н. Трубанева "Enjoy English").
Вашему вниманию предлагается конспект урока по английскому языку в 3 классе. Тема: "Post office", тип: введение нового материала,...
Урок по английскому языку 5 класс Discovering places of interest Биболетова
урок 5 класс Биболетова...
План-конспект урока по английскому языку 4 класс. Урок №4 Тема: День Рождения. Учебник Happy English.ru К.И. Кауфман, М.Ю. Кауфман.
Урока комплексного применения знаний и умений.Цели и задачи урока: 1.Познакомить с новой лексикой по теме „ День рождения “ и закрепить ее в языковых и речевых упражнениях.2. Развивать про...
План-конспект урока по английскому языку 5 класс. Урок №13 Тема: §1-2 Глагол иметь в настоящем времени. Учебник Happy English.ru, К.И. Кауфман, М.Ю. Кауфман
Тема: §1-2 Глагол "иметь" в настоящем времениЦели и задачи урока:· Повторить употребление глагола have got в утвердительных и отри...
Технологическая карта конспекта урока по английскому языку (5 класс) по теме : «Правила, правила, правила» УМК Ю.А. Комаровой, И.В.Ларионовой, К.Гренджер Английский язык для 5 класса общеобразовательных учреждений
Технологическая карта конспекта урока по английскому языку (5 класс) по теме : «Правила, правила, правила»...
План-конспект урока по английскому языку (9 класс) на тему: Английский в использовании. Словообразование
Класс: 9УМК: Учебник «Английский язык. 9 класс: учебник для общеобразовательных учреждений / Ю.Е. Ваулина, В. Эванс, Дж. Дули, О.Е.» – 2. Изд., доп. и перераб. ...
Комментарии
Очень интересный и полезный
Очень интересный и полезный материал! Евгения Александровна,спасибо Вам за помощь своим коллегам при подготовке к занятиям!!!