итоговая аттестация 6 класс
методическая разработка по английскому языку (6 класс) по теме

Пацановская Светлана Владимировна

Итоговая аттестация 6 класс - Устный зачет(профильный уровень)

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл topics_6_itog.docx18.04 КБ

Предварительный просмотр:

Student Card 1

Task 1

Give a 1-1.5 minute talk on the topic “About my family and myself”

Remember to say:

  • your name, how old you are, where you live
  • your family members
  • your hobby and interests

Student Card 2

Task 1

Give a 1-1.5 minute talk on the topic “Earth in danger”

Remember to say:

  • about air and water pollution
  • what animals are in danger
  • what people can do to save the nature

Student Card 3

Task 1

Give a 1-1.5 minute talk on the topic “Daily routine”

Remember to say:

  • what you do in the morning
  • what you do in the afternoon
  • what you do in the evening

Student Card 4

Task 1

Give a 1-1.5 minute talk on the topic “My friend”

Remember to say:

  • your friend’s name, age, where he/she  lives
  • your friend’s appearance
  • his/her interests

Student Card 5

Task 1

Give a 1-1.5 minute talk on the topic “Holidays”

Remember to say:

  • popular holidays in your country
  • traditional holidays in the UK and the USA
  • your favourite holiday

Student Card 6

Task 1

Give a 1-1.5 minute talk on the topic “Healthy food”

Remember to say about:

  • healthy and unhealthy food you know and eat
  • eating out
  • eating habits in your family

Student Card 7

Task 1

Give a 1-1.5 minute talk on the topic “Saint Petersburg”

Remember to say about:

  • the significance of Saint Petersburg
  • the main landmarks in Saint Petersburg
  • your favourite place in our city

Student Card 8

Task 1

Give a 1-1.5 minute talk on the topic “Moscow”

Remember to say:

  • about the significance of Moscow
  • the main landmarks in Moscow
  • if you have been to Moscow, what you have seen there and what else you would like to visit,
  • if you haven’t been to Moscow, what you would like to see there

Student Card 9

Task 1

Give a 1-1.5 minute talk on the topic “On holiday”

Remember to say:

  • what types of holidays and holiday activities you know
  • how you usually spend your holiday in your family
  • about your last or your best holiday

Student Card 10

Task 1

Give a 1-1.5 minute talk on the topic “Famous people”

Remember to say:

  • what famous Russian people you know
  • what famous British and American people you know
  • an outstanding person you admire

INTERLOCUTER CARD 1

Task 1

Let the student talk for 1,5-2 minutes on topic “My family and myself”

Ask  one question “How do you spend your weekends?”

INTERLOCUTER CARD 2

Task 1

Let the student talk for 1,5-2 minutes on topic “Earth in danger”

Ask  one question “What ecological problems are there in your city?”

INTERLOCUTER CARD 3

Task 1

Let the student talk for 1,5-2 minutes on topic “Daily routine”

Ask  one question “What are your favorite subjects at school? Why?”

INTERLOCUTER CARD 4

Task 1

Let the student talk for 1,5-2 minutes on topic “My friend”

Ask  one question “How do you spend your time together?”

INTERLOCUTER CARD 5

Task 1

Let the student talk for 1,5-2 minutes on topic “Holidays”

Ask  one question “Do you like to get or to give presents?Why?”

INTERLOCUTER CARD 6

Task 1

Let the student talk for 1,5-2 minutes on topic “Healthy food”

Ask  one question “What can you cook and what is your favourite food?”

INTERLOCUTER CARD 7

Task 1

Let the student talk for 1,5-2 minutes on topic “Saint Petersburg”

Ask  one question “If some friends from Great Britain come to Saint Petersburg, what landmarks are you going to show them?Why”

INTERLOCUTER CARD 8

Task 1

Let the student talk for 1,5-2 minutes on topic “Moscow”

Ask  one question “What is the most interesting place for you in Moscow?Why?”

INTERLOCUTER CARD 9

Task 1

Let the student talk for 1,5-2 minutes on topic “On holiday”

Ask  one question “When you go on holiday with your family, what means of transport do you usually use?”

INTERLOCUTER CARD 10

Task 1

Let the student talk for 1,5-2 minutes on topic ”Famous people”

Ask  one question “What profession would you like to have and why?”


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Итоговое повторение тематического блока «Неравенства» в условиях новой формы итоговой аттестации в 9 классе

В рамках построения общероссийской системы оценки качества образования поставлен вопрос о получении независимой оценки учебных достижений учащихся, освоивших программы основного общего образования. Эт...

Проектная работа по теме :«Итоговое повторение тематического блока «Уравнения» в условиях новой формы итоговой аттестации в 9 классе».

В  проекте  рассмотрен содержательный блок «Уравнения» . Разобраны решения  различных видов уравнений и  подобраны задания для подготовки учащихся к  выполнению...

Положение О порядке экспертизы, утверждения и хранения экзаменационного материала при организации промежуточной (5-8 классы) аттестации и государственной ( итоговой) аттестации в 9 классах в традиционной форме

Положение О порядке  экспертизы,   утверждения и хранения  экзаменационного материала при организации промежуточной (5-8 классы) аттестации  и государственной ( итоговой)...

Итоговое занятие с учащимися 11 класса по психологическому сопровождению итоговой аттестации

Данное занятие является итоговым в программе психологического сопровождения итоговой аттестации. Цель данного занятия - показать выпускникам, что итоговая аттестация - это не так уж и страшно, а также...

Государственная итоговая аттестация выпускников средних школ в форме единого государственного экзамена и государственной итоговой аттестации в новой форме по физике проблемы и пути их решения.

Государственная итоговая аттестация выпускников средних школ в форме единого государственного экзамена и государственной итоговой аттестации в новой форме по физике проблемы и пути их решения....