Методическая разработка урока Тема: «America (The USA)»
методическая разработка по английскому языку (5 класс) по теме
Тема: «America (The USA)»
Практическая цель обучения:
- обучение монологическому высказыванию с опорой на текст.
Образовательная.
- Формирование страноведческих знаний, познавательных способностей учащихся;
- Активизация языкового материала по теме «America (The USA)» в различных видах речевой деятельности.
Развивающая.
- Развитие способностей личности (догадки, внимания);
- Развитие интереса к языку.
Воспитательная.
- Формирование способности общаться с учителем, друг другом; адекватно реагировать на реплику;
- Расширение кругозора учащихся;
- воспитание чувства коллективизма и чувства ответственности.
Задачи:
- Активизировать употребление ранее изученной лексики по теме в речи учащихся;
- Развивать навык фонетического слуха;
- Развивать орфографические навыки;
- Обучить реактивно-инициативной реплики;
- Совершенствовать навыки просмотрового чтения.
Оснащение: компьютер, проектор, экран, CD с презентацией урока, магнитофон, карточки для самостоятельной работы, тетради.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
otkrytyy_urok_v_5_klasse.doc | 68 КБ |
Предварительный просмотр:
Дата проведения___________________
Открытый урок по английскому языку в 5 классе
Тема: «America (The USA)»
Практическая цель обучения:
- обучение монологическому высказыванию с опорой на текст.
Образовательная.
- Формирование страноведческих знаний, познавательных способностей учащихся;
- Активизация языкового материала по теме «America (The USA)» в различных видах речевой деятельности.
Развивающая.
- Развитие способностей личности (догадки, внимания);
- Развитие интереса к языку.
Воспитательная.
- Формирование способности общаться с учителем, друг другом; адекватно реагировать на реплику;
- Расширение кругозора учащихся;
- воспитание чувства коллективизма и чувства ответственности.
Задачи:
- Активизировать употребление ранее изученной лексики по теме в речи учащихся;
- Развивать навык фонетического слуха;
- Развивать орфографические навыки;
- Обучить реактивно-инициативной реплики;
- Совершенствовать навыки просмотрового чтения.
Оснащение: компьютер, проектор, экран, CD с презентацией урока, магнитофон, карточки для самостоятельной работы, тетради.
Ход урока
- Организационный момент: ( 0,5 мин)
Good morning, students! Sit down, please. Are you ready? Let’s begin our lesson. Who is on duty today? Who is absent? What date is it today? What day of the week is it today?
- Цели урока ( 0,5 мин )
Today we shall check up our knowledge on the topic “America”.
The plan of our lesson is to:
- Revise the words on the topic “America”
- Revise some facts about the history of America
- Revise the Present Perfect Tense
- Check up your home task; the text “The Wild West” Part 2
Let's start our lesson. Today we are going to have a trip to America by ferryboat.
Answer my question, please.
T: What does the word «America» mean?
P: First of all It means the name of the country the United States of America- or just America. And then America is the name of the two continents – North America and South America.
T: Thank you!
- Фонетическая зарядка: ( )
1. Well, first let’s revise the words on the topic.
Are you ready?
Ex 8, p 138.
Read aloud as quickly as you can the words on the topic «America». Who is the best?
2. Now we shall read some words from the blackboard. Be attentive in your pronunciation, please.
На доске написаны следующие слова:
smoke believe Asia
hunter Siberia Alaska
nut the Mississippi native
wood ceremony Indians
wooden costume history
- Can you read and translate these words? Will you translate these words? Will you repeat them after me? Can you find the proper names? (Siberia, Alaska, the Mississippi, Asia.)
- Read the nouns, please. (Hunter, nut wood, Siberia, Alaska, the
Mississippi, Asia, ceremony, Indians, history.) - Will you read the verbs? (Smoke, believe.)
- What about adjectives? (Wooden, native.)
Try to guess what the word is. (буквы рассыпались, нужно сложить слово из них) (на экране) Arrange the letters in the right order.
I ; d ; e; n; e; p; d; n; e; c; n; e
D; n; g; r; s; o; a; e; u
P; a; c; e; e; u; l; f
F; i; e; r; d; s; h; p; i; p; n
Independence, dangerous, peaceful, friendship.
- Развитие навыков аудирования.
Read and guess what it is:
- a dry fruit of a plant ( a nut)
- a person who makes clothes (a tailor)
- traditional Christmas food you can also find on the table on Thanksgiving Day (a turkey)
- a thing which people use to fight ( a gun)
- someone who has a lot of experience of ships and the sea; a sailor on a ship (a seaman)
- a person or animal that hunts wild animals (a hunter)
- a yellow metal which is very expensive ( gold)
- Тренировка использования «to depend on » в речевых образцах
Let’s go on our trip on board our ferryboat.
Ex 2,p 141
- Тренировка построения монологического высказывания:
Dear friends, our trip is going on. Now look at the screen.
Who is it? What is his name?
He is Christopher Columbus.
We must begin our talk about the famous discoverer. I hope you remember him and can continue my sentences.
Now the task for you is to finish my sentences. (на экране)
- Christopher Columbus was born in … ( in Italy )
- But he lived in … for a long time ( in Spain for a long time)
- He was a … ( seaman)
- He made many sea … ( voyages)
- In 1492 he decided to sail … ( west)
- He wanted to go to … (India)
- After sailing 6400 kilometers he reached some … ( land)
- Christopher Columbus thought it was … ( India)
- But it was the new continent - … (America)
- Тренировка навыков грамматики the Present Perfect Tense
Today at our lesson we shall revise the Present Perfect Tense.
Now look at the screen again. What is it? Who is living on this island?
Who is it? What is his name?
Work in pairs ask and answer the questions. Say what George has done on this island.
Ex 2, 3 p 116 can help you
- Физкультминутка.
Now it's time to have a rest. Lets remember our song «WE SHALL OVERCOME»
- Развитие памяти и логического мышления
Now let’s speak about Native Americans. What do you know about them?
-You'll work in two groups and each group will try to put some sentences in a logical order.
Каждая группа получает свой набор предложений (текст разрезан на отдельные предложения). При выполнении задания учащиеся не пользуются текстом из учебника. Наборы предложений:
Набор № 1
Native Americans came from Asia.
When English colonists came to the new World the Native Americans met them and helped them a lot.
Some Indians ate only grass, nuts and what fruit they could find.
Other people were fishermen and lived in wooden houses.
Native Americans believed in many gods and thought that gods lived in trees, stones, water and fire.
Their songs and poems are a very important part of their traditions.
The famous tradition was smoking of a peace pipe.
They smoked this pipe together with people they didn't know and it meant friendship and peace.
Now many of Native Americans live to the west of the Mississippi River.
Набор № 2
Native Americans came from Asia.
Over 20000 years ago they traveled across the land between Siberia and Alaska.
In those days people lived in small earth houses and grew their own food.
Most Native American were very peaceful.
They believed that their gods could bring success in hunting, farming and fishing.
They often had special ceremonies with dances and music.
One of their tradition was smoking of a peace pipe.
Many years ago Native American tribes lived in all parts of the USA.
Now many live on "reservations".
После того, как учащиеся в группах сложили предложения по порядку, они зачитывают свои предложения: одна группа читает, а другая группа проверяет их.
- Тренировка навыков устной речи по тексту
Now let’s check up your home task.
Answer my questions please.
Ex.16, p 136-137.
- Тренировка навыков пересказа
Ex 17, p 137 Say all you can remember about cowboy clothes
- Заключительный этап.Подведение итогов.Выставление оценок. Домашнее задание.
Dear boys and girls. I am sorry, but our trip is over. Your time is up.
Let’s remember our poem «Ferryboats»
Write down your home task: Home Reading 14. I want you to write down your home task in your diaries.
Well, you have worked very well today. Thank you. We have remember a lot of interesting facts about the United States of America, haven’t we?
What have you done during our lesson?
Выставление оценок.
Now your marks.
The lesson is over. I thank you for your pleasant lesson. Good bye!
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Методическая разработка урока Тема: «Волоколамский край в 16-17 вв.» 7 класс
Методическая разработка урока по теме: «Волоколамский край в 16-17 вв.»7 класс...
Методическая разработка урока Тема: Страна изучаемого языка – Соединённое Королевство Великобритании и Северной Ирландии.
Урок в 6 классе построен в своответствии с требованиями ФГОС основного общего образования. Урок базируется на технологиях личностно – ориентированного и системно – деятел...
Методическая разработка урока. Тема: Древняя Индия. 5 класс . История древнего мира.
Разработка урока по теме Древняя Индия для 5 класса. Цель урока научить составлять вопросы к тексту. развивать умение работать в группе. решать кроссфорды....
Методическая разработка урока. Тема: "Сера. Аллотропия серы, физические и химические свойства", 9 класс
Урок химии по теме "Сера. Аллотропия, физические и химические свойства" предполагает изучение материала в соответствии с современными требованиям, на нем преобладает самостоятельная работа обуча...
МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА УРОКА Тема: ЭЛЕКТРОМАГНИТНАЯ ИНДУКЦИЯ
Методическая разработка посвящена теме, имеющей огромное прикладное значение. В ней рассматриваются вопросы, связанные с раскрытием сущности явления электромагнитной индукции, разъяснением закона элек...
Методическая разработка урока. Тема урока: Чётные и нечётные функции.
Тип урока: Комбинированный урок с использованием информационных технологий.Форма проведения урока: традиционная...
Методическая разработка урока Тема: Передвижение воды и питательных веществ в растении. Л.р. № 6 «Передвижение воды и минеральных веществ по древесине»
Методическая разработка урока Тема: Передвижение воды и питательных веществ в растении. Л.р. № 6 «Передвижение воды и минеральных веществ по древесине»Класс: 6Тип урока: Лабораторная работаОборуд...