Урок-обобщение по Сингапурской методике в 10 классе по теме “MAN – THE BELIEVER”
план-конспект урока по английскому языку (10 класс) по теме

Тахауова Лилия Мустафаевна

Человек верующий (Man the Believer) Приметы англоговорящих стран.(Superstitions, beliefs, mysteries)

 

Скачать:

ВложениеРазмер
Office presentation icon presentation.ppt394 КБ
Microsoft Office document icon prilozhenie.doc78.5 КБ
Файл grammatika.docx15.24 КБ
Package icon online-countdown.zip2.51 МБ
Файл titles.docx1.58 МБ
Файл urok_v_10_klasse.docx27.49 КБ

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:



Предварительный просмотр:

Superstitions

Good luck or Bad Luck?

1. Do these actions bring good or bad luck? Write G (good) or B (bad).

                                

Before watching

       Superstitions

After watching

putting new shoes on the table

putting a horseshoe above your door

Number  “4”

walking under a ladder

touching wood

a rabbit’s foot

pulling out a lose eyelash

opening an umbrella indoors

you break a mirror

Friday the 13th

throwing salt over your left shoulder

To see a white snake

         Have you changed any answer? What and why?

         What superstition do you believe? Why?



Предварительный просмотр:

 

 

                     THE  MYSTERY  OF  SALT

Salt has always been an essential item, in fact many

expressions  from  languages all over the

world contain references to salt - the salt of the

earth,  he's not worth his salt; the Russian term

for 1. _______________ is 'khleb-sol' (literally 'breadsalt'),           HOSPITAL

and for the Arabs, eating a man's salt

2.________________  a sacred bond.  Salt was needed for            CREATE

preserving food so to spill it was a terrible waste

and an 3. _____________ omen. This led to the idea that               LUCK

the devil must be standing behind your chair

when you spilled the salt. To avert his evil

 influence the best  thing was to throw

a pinch of the salt over your left

shoulder and into his eye so that he

wouldn't  be able to see what he  4.___________________.             DO

                         THE ORIGIN OF “TOUCH WOOD”

In Greek mythology, when human beings 1.______________   NEED      

assistance  they called on their gods, who  2. ____________     TURN

then ________    them into trees so that they would be

 protected  from their   3.______________. In Britain certain trees   ENEMY

(particularly the oak, hawthorn  and willow)

4.______________________ to have sacred                                   SUPPOSE

powers   and  these were touched if you wanted to
avert bad luck.

          THE   MYTH OF HOUSEWARMING   GIFT

This originates from a time when a human                

sacrifice  1.______________ if a new building was being        MAKE

constructed. The victim  2._______________ in the                 BURY

foundations of the building and left to die.

Later generations  3.__________ animals rather than humans,    USE

and later stil1 objects were buried rather than animals.

In modern times we now bring  presents,

 to keep happy both the 4.____________  and the  genius          OWN

who presided over that particular plot of land.


Предварительный просмотр:


Предварительный просмотр:

Урок-обобщение в 10 классе по теме “MAN – THE BELIEVER”

Тема: Человек верующий (Man the Believer)

Цели:

Обучающая:

- закрепить лексический материал по теме «Человек верующий»;

-совершенствовать речевые навыки и умения монологической и диалогической речи;

- совершенствовать навыки поискового чтения, аудирования по теме;

- отрабатывать навыки постановки вопросов;

Развивающая:

- развивать навыки самостоятельной систематизации материала по теме;

- развивать  творческий потенциал учащихся, интерес к познанию, осознанному и самостоятельному получению информации;

- развивать умение работать в группе, анализировать информацию, выделять главное, сравнивать;

Воспитывающая:

- воспитывать уважение к культуре и традициям народов мира;

- прививать любовь и интерес к изучению иностранного языка;

- воспитывать активную жизненную позицию, умение слушать и уважать мнение товарища

Оборудование: доска, проектор, компьютер, раздаточный материал;

Используемые технологии:здоровье сберегающая, ИКТ, проектная, элементы технологии развития критического мышления, личностно-ориентированное обучение.

Ход урока

I Организационный момент - 1

  • Hello everybody! Delighted to see you here. Do sit down, please.

- To begin with, I’d like you to guess the topic we are going to talk about. Look! My right hand (palm) is itching today! What does it mean? (отвечают)

-  Can you guess the topic? Right we are going to talk about superstitions, mysteries and beliefs.Man the Believer – is the topic of the lesson.

II“MIX PAIR SHARE”

- There are so many countries on the Earth and so many people living on it. We are different. We have different skin colour. We have different opinions. We believe in one thing or another.

- What do you believe in? Why? I want to know if you are superstitious. Your home task was to make up as many questions as you can. Now use your questions in the activity “MIX PAIR SHARE”

1.Ученики молча смешиваются под музыку, двигаясь по кабинету;

2.Учитель объявляет «Встаньте в пары!»“Find your partner”

3.Ученики образуют пару с ближайшим к ним учеником и «дают пять». Ученики, которые не нашли партнера, поднимают руку, чтобы найти друг друга.

4.Ученики задают друг другу вопросы по очереди. Учитель дает каждому 30  секунд,  чтобы ответить на вопрос.Begin the conversation that one who is taller/ whose hair is longer. Go on, please…

5.Затем учитель спрашивает у нескольких пар, что они узнали о своих одноклассниках.What have you known about…? What have you found out?

III CORNERS

  • No matter what you believe in, you can’t but believe. We all need something to believe in. Belief has its own importance in our life. We shall go on speaking about superstitions and mysteries. I suppose that some of you like reading articles or stories in this genre. But before reading the article you should choose it by its headline.
  • Let’s do the activity “Corners”.

1.Учитель объявляет углы; - Choose the article by its headline.

2.Ученики выбирают себе углы;

3.Ученики подходят к своему углу;

4.Обсуждение в парах; - Find the partner. Now discuss your choice with your partner. Start that student who has fair hair. (каждому ученику дается по 30 секунд).

5.Учитель спрашивает несколько учеников из каждого угла, чтобы они поделились мыслями своего  партнера;Can you speak about the choice of your partner? What can you say…?

-Now I see new three teams. Take your seats, please.

IV“ ROUNDTABLE”

-Now you have a sheet of paper with the chosen article. You should do grammar task using “Round Table”. Let’s start from the first student…

-Ученики по очереди выполняют письменную работу по кругу на одном листе бумаги.

-Ok, let’s check up the task. Thank you very much! Can you answer my questions about these articles?

-Why do some people throw spilt salt over their shoulders?

-What is the origin of the phrase “touch wood”?

-Where does the practice of a “housewarming gift” come from?

V  “A/R GUIDE”

-Well, do you know that superstitions can be for Good or Bad Luck?

-I would like you to watch the video about it. But before it I suggest you doing the activity “A/R Guide”. I’ll give you half a minute for this task.

1.Прежде чем посмотреть видео ролик, ученики определяют, считают ли они утверждения верными или неверными в столбце ДО;

2.Затем ученики просматривают видео;

-Boys and girls let’s try to do the activity THINK-WRITE-ROBIN.

3.После просмотра  ученики пересматривают свои утверждения, и указывают ответ в столбце ПОСЛЕ; (2 минуты для обдумывания и выполнения письменно)

4.Ученики обсуждают, изменили ли они какой либо ответ. Если  да, то какой и почему? В какую примету они верят и почему?

(Have you changed any answer? What and why? What superstitions do you believe? Why?)

VI “Composing Word cinquain”

Today we’ve had an unusual theme. And I would like you to finish our lesson in a funny way. I suggest you to compose your own Word cinquain poems.

If you are ready, read your poem and stick it on the white board, please.

VII Conclusion:

Now, our lesson comes to the end. Your home task will be to make up your story using some new superstitions.

 I would like to praise you for your brilliant and active work. All of you have got good and excellent marks.  Good luck! Have a nice day!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок - обобщение по математике в 6 классе по теме:"Все действия с обыкновенными дробями"

Урок содержит исторический материал, тестовые задания по теме обыкновенные дроби......

Урок обобщения и повторения в 10 классе по теме "Научно-техническая революция и Мировое хозяйство"

Урок обобщения и повторения по  теме "Научно-техническая революция и мировое хозяйство"...

Конспект урока: Урок обобщения и систематизации в 5 классе по теме: «Натуральные числа».

В рамках рассмотрения данного вопроса необходимо систематизировать и обобщить сведения о натуральных числах. В рамках урока учащиеся повторяют и закрепляют п...

Урок обобщения и повторения в 8 классе по теме "Особенности природы и природные ресурсы России"

Урок обобщения и повторения в 8 классе по теме "Особенности природы и природные ресурсы России"...

Урок - обобщение по химии в 8 классе по теме «Основные классы неорганических соединений»

Урок - обобщение  по химии по теме "Основные классы неорганических соединений" в 8 классе по формированию универсальных учебных действий обучающихся....

Урок-обобщение по биологии в 7 классе по теме "Пресмыкающиеся"

Обобщающий урок по теме "Касс пресмыкающиеся" ставит своей целью обобщить и систематизировать знания обучающихся о строении, жизнедеятельности пресмыкающихся, о взаимоотношениях их со средой обитания,...

Урок обобщения по биологии в 7 классе на тему: « Семейство злаки - дар маленького зёрнышка»

Урок обобщения по биологии  в 7 классе на тему: « Семейство злаки - дар маленького зёрнышка»...