Внеклассное мероприятие по теме "Путешествие"
материал по английскому языку (7 класс) по теме

Загоруй Нина Алексеевна

Внеклассное мероприятие по теме "Путешествие". Содержит в себе план мероприятия с дополнительными материалами, презентацию.

(Для корректного отображения презентации, нужно скачать оба архива, потом распаковывать их)

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon 1.doc82 КБ

Предварительный просмотр:

Разработка внеклассного мероприятия

по теме «Путешествие»

(английский язык)

Загоруй Нина  Алексевна

Категория: высшая

МОАУ "СОШ №13 г. Орска"

ОРСК – 2013

ВНЕКЛАССНОЕ МЕРОПРИЯТИЕ по английскому языку

(для учащихся 8 классов)

Тема внеклассного мероприятия: «READY FOR HOLIDAYS?»

Форма проведения: путешествие с использованием игровой технологии и метода соревнования.

Цель: обобщение изученного материала по теме “Путешествие ”; совершенствование навыков монологической и диалогической речи, а также грамматики; активизация лексических и фонетических навыков в рамках темы.

 Задачи мероприятия:

  1. Активизация лексики по теме, развитие коммуникативной и кросс-культурной компетенций.
  2. Стимулирование развития познавательной деятельности учащихся.
  3. Развитие навыков «слушания», выразительного чтения, слуховой памяти, словесно – логического мышления, устойчивости внимания, целостности восприятия. Активизация творческих способностей учащихся и интереса к предмету.
  4. Воспитание толерантности и уважения к другой культуре; воспитание личностных качеств  (трудолюбие, активность, умение работать в сотрудничестве с другими, коммуникабельность, личная и взаимная ответственность).

Оборудование:

  1. Мультимедийный проектор.
  2. CD проигрыватель.
  3. Мультимедийная презентация с изображением различных достопримечательностей стран, родного города.
  4. Карты центра Лондона
  5. Карта Орска.
  6. Кроссворды..
  7. Карточки с заданиями


Ход мероприятия:

Музыкальная заставка. ( песня «Pasadena»)

I.  Вступительное слово учителя.( класс разделен на 2 группы можно больше в зависимости от наполняемости класса)

Today we make a trip to different countries. We’ll know where the English spend their holidays, how they like to relax. How do you think why a lot of people like travelling? Look at the web –table and tell me please your reasons.

WEB-TABLE

 (слайд  2)        

Заполняют  таблицу(Приложение №1) .1 балл за каждый ответ, не совпадающий с ответом другой команды .

 II.  When you are planning to go to other countries you should learn some information about its history, geography, cities and traditions .Russian people say: “Во всяком подворье свое поверье”. And what about the Enlish?

Fill in the squares with neсessary information and read the proverb.

(Ответ: SO MANY COUNTRIES SO MANY CUSTOMS. Русский эквивалент: Во всяком подворье свое поверье. У всякой пташки свои замашки).( приложение 2) Кроссворд. Команда, которая первой дала правильный ответ получает один балл.

III. English are proud of their country and ancient sightseeing’s. Look at the map of London. Find the places you know about. Give some information about them.(Слайд 4-7)

IV. The  English like spending their holidays abroad. Guess where do  they usually spend their holidays if they want to relax?(Greece, Spain and Turkey)(слайд 8) And where do they spend activity holidays? (Austria, Switzerland, Italy) (Слайд 9)

V But there are a lot of other beautiful places. Name the country and its sights. (Слайд 10)

Релаксация. (Поют песню Maywood- Pasadena. По желанию танцуют)

VI.  The teams tell about the country or the city they would like to visit. (it was the home task to prepare the story)

VII. Many people like to spend their holidays abroad, but there are people who spend them in their native country. Guess the meaning of this proverbs (Слайд 11).

VIII What would you advice to visit in your town?(Слайды 12-13)        

IX.  . Each student does a test, which helps to find out the ideal vacation for him/her.

X. Imagine, you are going to spend two weeks abroad. What things will you take with you? (слайд 14)

XI. Заключительный этап:

        1. Подведение итогов.

        2. Награждение команд.


Приложение №1



Приложение №2

Fill in the squares with necessary information and read the proverb (пословицы). The maps help you.

1. The capital of Russia.

2. One of the biggest cities of the UK famous for its football team.

        

3. It is famous for its Museum of Viking Centre.

4. A very big town.

5. The seat of the British Parliament.

6. The capital of Wales.

7. The capital of Northern Ireland.

8. Great Britain consist of England, ________ and Wales

9. The museum of __________ Tussaud.

10.        The head of the UK.

11.        The main street of London.


12.        The oldest castle is the _______ of London.

13. The biggest river of the UK.


Keys: 1. Moscow         2. Manchester         3. York         4. City       5. Houses of parliament

6. Cardiff        7. Belfast        8. Scotland        9. Madam        10. Queen        11. Piccadilly circus 12. Tower         13. Thames


Приложение №3

Each student does a test, which helps to find out the ideal vacation for him/her.

  1. Which means of transport do you prefer?

               a) a plane   b) a car          c)        train

  1. Where would you like to spend your holidays?

a) in Central Africa b) at the seaside c) in the country

  1. When you go away on holiday, do you:
  1. forget about everything?
  2. send a few postcards to your relatives or close friends?
  3. wake up most mornings worrying about what’s going on at home?
  1. What do you think of skydiving? (sama^cHbie npHOKKU c napauuomoM)
  1. I think it would be really exciting
  2. I’d do it if I had proper training
  3. it’s a crazy idea
  1. Would you like to set sail on:
  1. a big sailing boat? (napycnoe cydno)
  2. a submarine? (nodaodum nodKa)
  3. a fast liner?
  1. Which would you rather do:
  1. looking for sharks in the ocean?
  2. fishing at night with a net?
  3. sailing on a boat?
  1. What do you like best about mountains?
  1. the possibility of doing mountain climbing
  2. the scenery (neiteaoic)
  3. silence
  1. When you go to the seaside, do you prefer to:
  1. go swimming among the reefs?
  2. lie in the sun?
  3. read a nice book?
  1. If someone invited you to spend a fortnight on a desert island, would you:
  1. agree enthusiastically?
  2. accept the invitation with hesitation? (KOJie6aHm)
  3. refuse the invitation?
  1. When you watch an Indiana Jones film, do you:
  1. want to be in his place?
  2. watch it because it is interesting?
  3. get bored?
  1. Do you think that taking along a tent on a holiday is:
  1. exciting?
  2. nice only in an organized camping trip?
  3. troublesome? (xjionomnbiu, mpydHbiu)
  1. Which of the following words reminds you of holidays?

a) freedom b) enjoyment c) going for a walk

Your score: 3 points if you tick «a», 2 points if you tick «b», 1 point if you tick «c».

Answers:

Above 42 points - Adventurous

If you could, you would always have a backpack ready to leave for an adventurous journey. Holidays, for you, mean looking for adventure without organizing or planning before. You are enthusiastic and curious. You’d rather go to an unknown, undiscovered place than go back to a place you know well. It’s your curiosity that helps you to overcome every obstacle 

From 25 to 42 points - Imaginative.

You have a good dose of adventurous spirit and a good deal of courage, but you don’t like to get into trouble. You are quite enthusiastic about inventing hundreds of adventurous ideas. You should leave your school books and worries behind and use your imaginative quality to make new friends and to enjoy yourself.

Less than 25 points - Peaceful.

You are a calm type. For you, an ideal holiday is sitting under a beach umbrella or relaxing under a tree in the silence of the countryside. Adventure activities don’t attract you. You like to meditate for some time before acting logically. Holidays, for you, should be a way to do sports and exercises and to meet new people.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Внеклассное мероприятие по русскому языку "Путешествие в стран иностранных слов" Внеклассное мероприятие по русскому языку "Путешествие в стран иностранных слов" Внеклассное мероприятие по русскому языку "Путешествие в страну иностранных слов"

Цель данного мероприятия в занимательной форме  показать разные уровни функционирования русского языка: как одного из мировых языков, как языка народов, населяющих Россию, как государственн...

Внеклассное мероприятие по русскому языку "Путешествие в стран иностранных слов" Внеклассное мероприятие по русскому языку "Путешествие в стран иностранных слов" Внеклассное мероприятие по русскому языку "Путешествие в страну иностранных слов"

Цель данного мероприятия в занимательной форме  показать разные уровни функционирования русского языка: как одного из мировых языков, как языка народов, населяющих Россию, как государственн...

Методическая разработка уроков и внеклассного мероприятия «Проектная деятельность учащихся на уроках развития речи и внеклассном мероприятии по теме «Русские народные промыслы»

Проектная деятельность – один из лучших способов для совмещения современных информационных технологий, личностно-ориентированного обучения и самостоятельной работы учащихся. Главное – продумать ...

Методические разработки внеклассных мероприятий по физической культуре и спорту. Методические разработки внеклассных мероприятий по физической культуре и спорту.

Аннотацияк учебно-методическим  разработкам внеклассных мероприятий  по физической культуре с использованием нестандартного оборудования. 1....

Методическая разработка внеклассного мероприятия по математике «Что такое коррупция». (8-9 классы) Внеклассное мероприятие по математике «Что такое коррупция»

Данная методическая разработка внеклассного мероприятия   «Что такое коррупция?»  составлена и применялась как внеклассное мероприятие по дисциплине “Математика»   для обучающ...

Внеклассное мероприятие, посвященное 23 февраля (военно-спортивный праздник). Внеклассное мероприятие, посвященное 23 февраля (военно-спортивный праздник). Внеклассное мероприятие, посвященное 23 февраля (военно-спортивный праздник).

-соединить спортивно-оздоровительную работу с патриотическим воспитанием   школьников   -развивать у детей мотивацию к занятию спортом   - формирование спортивных к...