Обобщающий урок по теме:"Shopping: The World of Money"
план-конспект урока по английскому языку (8 класс) по теме

Филиппова Ольга Владимировна

Подробный конспект обобщающего урока по теме: "Shopping. The World of Money". Урок разработан для УМК «Английс­кий язык» авторов И. Н. Верещагиной, Т. А. Притыкиной, О. В. Афанасьевой, И. В. Михеевой (8 класс).

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл конспект39.61 КБ

Предварительный просмотр:

Shopping: The World of Money

Тема урока: Обобщающий урок по теме

Цель урока: Проверка сформированности иноязычной коммуникативной компетенции учащихся.

Личностные результаты:

• формирование ответственного отношения к учению, готовности и способности обучающихся к саморазвитию и самообразованию на основе мотивации к обучению и познанию;

• осознание возможностей самореализации средствами иностранного языка;

Метапредметные результаты:

• умение самостоятельно планировать альтернативные пути достижения целей, осознанно выбирать наиболее эффективные способы решения учебных и познавательных задач;

• умение осуществлять контроль по результату и по способу действия на уровне произвольного внимания и вносить необходимые коррективы;

• умение адекватно оценивать правильность или ошибочность выполнения учебной задачи, её объективную трудность и собственные возможности её решения;

• умение устанавливать причинно-следственные связи, строить логическое рассуждение, умозаключение (индуктивное, дедуктивное и по аналогии) и делать выводы;

Предметные результаты:

А. В коммуникативной сфере (т. е. во владении иностранным языком как средством общения):

Речевая компетенция в чтении и аудировании:

—        читать и понимать несложные аутентичные тексты разных жанров и стилей с полным и точным пониманием и с использованием различных приёмов смысловой переработки текста (языковой догадки, выборочного перевода), а также справочных материалов; уметь оценивать полученную информацию, выражать своё мнение;

Языковая компетенция:

—        распознавание и употребление в речи основных морфологических форм и синтаксических конструкций изучаемого языка;

Компенсаторная компетенция — умение выходить из трудного положения в условиях дефицита языковых средств при получении и приёме информации за счёт использования контекстуальной догадки, игнорирования языковых трудностей, переспроса, словарных замен, жестов, мимики.

Б. В познавательной сфере:

—        умение сравнивать языковые явления родного и иностранного языков на уровне отдельных грамматических явлений, слов, словосочетаний, предложений;

—        владение приёмами работы с текстом: умение пользоваться определённой стратегией чтения и аудирования в зависимости от коммуникативной задачи (читать и понимать текст с разной глубиной понимания).

Ход урока

I. Вводная часть

1. Организационный момент. Приветствие учащихся и ознакомление их с темой, целями и задачами урока.

2. Проверка домашнего задания.  

3. Речевая зарядка.

Match the types of the shops with their descriptions.

1. A mall, 2. a market, 3. a delicatessen, 4. a boutique,5.  a supermarket, 6. a chain store, 7. a shopping centre

a. a large store that carries a wide variety of food and household items;

b. a large indoor area that contains shops and restaurants;

c. a group of stores that share a parking area and often include other businesses and restaurants;

d. a place where goods are sold;

e. one of a group of shops that all belong to the same person or company;

f. a small fashionable shop, especially one that sells clothes;

h. a shop that sells cheese, cooked meat and other food that is ready to eat.

1. c; 2. d; 3. h; 4. f; 5. a; 6. e; 7. b

Презентация

Where can you buy these things?

bookshop   DIY store     fishmonger's     flower shop     furniture shop     greengrocer's    newsagent's      petrol station     stationer's

II. Основная часть

4. Проверка лексических навыков

Correct the following statements.

1. I bought some potatoes at the butcher’s.     greengrocer’s

2. I went to the baker’s and bought the medicine the doctor prescribed.     chemist’s

3. I got some notebooks and envelopes at the DIY store.            stationer’s

4. I bought some lovely roses at the fishmonger’s.              flower shop

5. I got the newspapers at the greengrocer’s.                    newsagent’s

6. I went to that big furniture shop and bought a new dictionary.         book shop

5. Проверка навыков аудирования

Listen to dialogues 1-6. Where are the people? Match them to the shops A-G. There is one extra shop.

A.  Baker's                       E. Music shop

В. Butcher's                     F. Chemist’s

С. Shopping mall            G. Shoe shop

D. Clothes shop

1

2

3

4

5

6

 

KEYS:

1

2

3

4

5

6

E

D

F

B

A

C

6. Проверка навыков чтения

Match the  names of the shops A-H to the texts 1-7. There is one extra shop.

A. Butcher shop                              E.  Specialty store

B. Grocery                                          F.  Fish and seafood

C. Bakery                                            G. Greengrocery

D. Confectionery                    H. Dairy

      1. Look, how many tasty things are in the window shop! We've run out of bread and besides I would like to buy those rolls. I hope they are fresh.

      2. Our suppliers provide us with fresh fruit and vegetables all year round. In this section you can buy carrots, beets, potatoes, cucumbers and many other kinds of vegetables. You can also see a great variety of fruit on display.

     3. I've bought salmon. Unfortunately, there were no shrimps. So we have salmon with fried potatoes for supper.

     4. Cheese is nutritious food made from the milk of cows and other mammals, including sheep, goats, buffalo, reindeer, camels, yaks, and mares. Cheese is one of the world's oldest food products — for thousands of years, people have raised animals for milk, turning their surplus milk into cheese.

    5. The leading supplier is, of course, Asian countries which produce about 90 percent of rice grown worldwide. China and India together produce about 50 percent of the world's rice, and it is a significant agricultural crop in more than 50 other countries.

    6. The meat of cattle is known as beef; calves, as veal; sheep, as mutton; lambs, as lamb; and swine, as pork.

    7.  Records show that candy was used as an offering to the gods of ancient Egypt. Honey was used as the sweetener until the introduction of sugar in medieval Europe. Among the oldest types of candies are licorice and ginger from the Far East and marzipan from Europe. Candymaking did not begin on a large scale until the early 19th century, when with the development of special candymaking machinery it became a British specialty.

1

2

3

4

5

6

7

KEYS:

1

2

3

4

5

6

7

C

G

F

H

B

A

D

7. Релаксирующая минутка

Open your book at page 137. Let’s listen to the song “Can’t Buy Me Love”.

Видеоролик с записью песни.

8. Проверка лексических навыков

You are going to hear a conversation about shopping between a husband and a wife. For questions 1 -6, choose the best answer A-C.

1. Jenny's pleased because the new top

a. matches her eyes.

b. is a smaller size than she expected.

c.  was cheap.

2. Jenny had to get cash from the cash machine to pay for

a. her new top.

b. some rolls for breakfast

c. some books

3. Jenny says she bought some sausages

a. at the butcher's.

b. at the greengrocer's.

c. at the DIY store.

4. Jenny says she bought Sidney a hat

a. at the fishmonger's.

b. at a clothes shop.

c. at a furniture shop.

5. Jenny says she also bought

a. some flowers.

b. a horse.

c. six digital cameras.

6. Jenny's husband

a. never listens to her.

b. has been listening all the time.

c. doesn't know why she says such strange things.

1

2

3

4

5

6

b

c

b

a

c

b

9. Проверка навыков чтения

Read the statements. Decide if they are true (T), false (F) or not stated (NS).

Cheese Rolling

        Of all Britain's famous customs and traditions, cheese roiling is probably the strangest — and certainly the most exciting. No wonder, every year, large crowds gather at Cooper's Hill in Gloucestershire to watch the Cheese Rolling Championship. Cheese Rolling is one of the oldest customs in Great Britain. It's been going on for hundreds of years and nobody knows for sure when it first started.

       A group of brave (and crazy) people roll a large cheese down the hill, and then run down after it. In theory, competitors must catch the cheese, but as it can reach speeds up to 70 miles an hour, this rarely happens.

The master of the ceremonies must wear a white coat, ribbons and a top hat. He starts the event with the traditional signal: 'One to be ready, two to be steady, three to prepare — and FOUR to be off.'

      In the past the cheese-rolling day also included a fair that took place at the top of the hill.

      Four races are held on the day: three for men and one for women. There are also uphill races for children and for the really fit.

      Cheese Rolling is a dangerous sport. There is usually an ambulance at the event - - to treat people with sprained ankles, black eyes and sometimes more serious injuries.

And what's the prize for winning in this 'extreme' sport? You keep the cheese, of course!

 

1.  It is practically impossible to catch the cheese.

1) True               2) False               3) Not stated

2.  You must register to take part in Cheese Rolling.

1) True               2) False               3) Not stated

3.  There   are   no   traditions   at   the   Cheese   Rolling Championship.

1) True               2) False               3) Not stated

4.  Only few people get injured at the event.

1) True               2) False               3) Not stated

1

2

3

4

1

2

3

4

true

not stated

false

not stated

Резерв

Упражнения учебника

III. Итоги урока

Учитель подводит итоги урока.

Домашнее задание:

Ex. 75 p. 135


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План урока по теме "Shops" 3 класс "Enjoy English" М.З.Биболетова

План урока № 15 по теме "Shops" для 3 класса к учебнику "Enjoy English-2" М.З.БиболетовойУМК “EnjoyEnglish 2”«Английский язык с удовольствием 2»М.З.Биболетова, О.А.Денисенко, Н.Н.Трубанева. Изда...

Презентация к обобщающему уроку по теме "The World Teenagers\' Competition" в 7 классе

Обобщающий урок по теме "The World Teenagers\' Competition" проводится в виде игры "Своя игра" к учебнику  М.З.Биболетовой "Английский с удовольствием"....

Обобщающий урок по теме "Shopping" (УМК М.З. Биболетовой "Enjoy English-2") 6 класс

Урок по теме "Shopping" (УМК М.З. Биболетовой "Enjoy English-2")             6 класс (имеет презентацию к уроку.)Формирует коммуникативные с...

Конспект урока по теме "Shopping for clothes"

конспект урока с заданиями по теме одежда для 4 класса по учебнику Биболетовой...

конспект открытого урока по теме «Shopping for clothes»

Разработка данного урока направлена на введение нового лексического материала по теме "Одежда", а также ее первичного закрепления в монологической и диалогической речи....

Открытый урок по теме «Shop and shopping”

1.Тема занятия  «Shop and shopping”2.Цели занятия: познавательный аспект: формирование навыков чтения, произношения, устной речи и перевода; формирование умения – сочетание знаний и н...

конспект урока по теме Shopping в 6 классе

Представлен консрект открытого урока в 6 классе по теме Shopping УМК Кузовлева В.П....