Урок в 11 классе по учебнику В. П. Кузовлева по теме "Roles to die for"
учебно-методический материал по английскому языку (11 класс) по теме
В данной работе содержится разработка урока для 11 класса, а так же презентация к этому уроку. Для открытия презентации, необходимо скачать обе части архива.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
urok_11_klass.doc | 45 КБ |
prilozhenie_no_2.part1_.rar | 2.34 МБ |
prilozhenie_no_2.part2_.rar | 866.01 КБ |
Предварительный просмотр:
Урок в 11 классе по учебнику В. П. Кузовлева.
Topic: Roles to die for.
Цель:
- Развитие критического мышления способности к анализу и систематизации полученных знаний.
Задачи:
Учебные:
- Формирование и развитие коммуникативных умений учащихся на основе языковых, лингвострановедческих и социокультурных знаний, навыков;
- Развитие умения поискового чтения.
Развивающие:
- Интеллектуальное развитие учащихся;
- Развитие языковых и познавательных способностей, ценностных ориентаций, чувств и эмоций у школьника, готовности к коммуникации.
Воспитательные:
- Воспитание чувства сопричастности к истории мировой литературы и кинематографии;
- Формирование учащихся уважения и интереса к культуре и народу страны изучаемого языка.
Оборудование:
- Мультимедийный проектор; раздаточный материал.
Ход урока.
- Организационный момент (слайд №1).
Teacher: Glad to see you, students! The topic of our lesson is «Roles to die for». Indeed, in the history of world literature, theatre or cinema there are many undying masterpieces. One of them is unforgettable play of William Shakespeare «Romeo and Juliet» (слайд №2)
- Чтение выражения с извлечением главной информации.
Task: Read the following statement. How do you understand it? (reading for main idea) (слайд №3, приложение №1).
Student: It means that in any situation you have a chance to quote William Shakespeare.
- Разминка. Warming- up (слайд №4).
Teacher: What do we know about Shakespeare’s biography and works? Answer the questions.
1) When and where was W. Shakespeare born? (слайд №5)
(in 1564, Stratford-upon-Avon)
2) How many sonnets did he write?
(37 plays and 154 sonnets)
3) Was Shakespeare ever in «love»?
(Anne Hathaway)
4) What is the name of Shakespeare’s theatre? (слайд №6)
5) Who was Shakespeare by profession?
(an actor, a poet, a dramatist, a play writer)
6) Is there a monument of Shakespeare?
(in Stratford-upon-Avon)
7) The line «To be or not to be» comes from which play? (слайд №7)
(Hamlet)
8) Who said «O, Romeo, Romeo, wherefore art thou Romeo?»
(Juliet)
9) What Shakespeare’s plays do you know?
(«Othello», «Macbeth»…)
Teacher: What Shakespeare’s play did you learn at the literature lessons?
Student: Romeo and Juliet. (слайд №8)
4. Фонетическая зарядка.
Teacher: Well. Let’s remember the main characters of the play and repeat their proper names.
Romeo Tybalt
Juliet Mercutio
Verona Benvolio
Capulet Friar
Mantague
5. Поисковое чтение. (слайд№9)
Teacher: Some films were shot after Shakespeare’s plays. Before speaking about films, let’s remember the pilot. The events are mixed. The task is to put them in order. (слайд №10)
6. Говорение.
Teacher: What film genres to you know? (слайд №11)
Teacher: What type of film is «Romeo and Juliet»?
Student: Drama.
Teacher: What are the main features of drama?
Student: Dramas are serious. They have realistic characters, life situations and stories, involving intense character in development and interaction. Usually they are not focused on special effects.
Teacher: You are right. There are some roles in the history of the world cinematography which all actors or actresses want to play. What are they, how do you think?
Student: In my opinion/to my mind they are Hamlet, Anna Karenina, Cleopatra…
Teacher: It’s true. But we know also outstanding actors and actresses who can die for these roles. There is a short quiz for you. Match the pictures and the actors (слайд №12, приложение №2)
7. Проверка домашнего задания.
Teacher: One of the famous modern American actors is Leonardo DiCaprio. He played a part of Romeo in the film «Romeo and Juliet». Who was in role of Juliet?
Student: Claire Danes.
Teacher: Is this film classical or modern? Why?
Student: It’s modern, because the director Baz Luhrmann used modern clothes, cars, language, weapons.
Teacher: Your home task was to read the answer from the interview with Claire Danes. Haw did you restore the interview?
Выполнение упражнений 1-5 стр. 91-94.
8. Домашнее задание.
Teacher: You all remember the scene of love in Capulet’s garden. Romeo and Juliet speak about their feelings. We have seen two verses of the film. Your home task is to compare them and fill the table. (приложение №3)
Good-buy! Thank you for the lesson.
Приложение №3
Romeo and Juliet
a) When Romeo heard that Juliet was dead he bought some poison and went to the tomb of the Capulets. Paris was there and Romeo killed him.
b) Then Romeo kissed Juliet on the lips and drank his poison. At this moment Juliet woke up and saw that the young man was dead, Juliet took a dagger that was on the floor and killed herself.
c) Juliet did as the friar told her. Juliet's parents thought that she was dead and put her into the family tomb.
d) He gave her medicine and told her to go home and be ready to marry Paris. But when she drinks that medicine she will sleep for forty-two hours.
e) Some days passed and Juliet's father told her that she was to marry a young man whose name was Paris. Juliet didn't know what to do. But the friar helped her.
f) Romeo asked Juliet to marry him. She agreed, but nobody knew about their plan, the next day Romeo and Juliet came to friar and he married them.
g) In the town of Verona there were two rich families, the Capulets and the Montagues. There was an old quarrel between those two families.
h) One day Capulet made a great supper. At that supper Romeo saw Juliet and fell in love with her at once. Juliet had the same feelings.
Answers: lg, 2h, 3f, 4e, 5d, 6c, 7a, 8b.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Конспект интегрированного урока английского языка и обществознания в 11 классе по учебнику В.П.Кузовлева.
Конспект интегрированного урока английского языка с презентацией....
Методическая разработка урока английского языка по учебнику В.П. Кузовлева, 7 класс с использованием ИКТ
Методическая разработка урока английского языка по учебнику В.П. Кузовлева для 7-го класса общеобразовательных учреждений к разделу «Do you have an Example to...
разработка урока по теме Здоровый образ жизни для 9 класса по учебнику В.П. Кузовлева
Этот урок разработан по материалу раздела 4 section V учебника английского языка для 9 класса под ред. Кузовлева В.П. Ведущая цель урока - формирование навыков аудирования. Практические задачи- активи...
разработка урока по теме Развлечения для 11 класса по учебнику В.П. Кузовлева
Это урок-повторение по теме "What helps you to enjoy yourself. Cinema" для 11 класса. Ведущая цель развитие навыков говорения. К уроку представлена презентация учителя....
План-конспект открытого урока в 6 классе по учебнику В.П. Кузовлева "English"
На примере текста "В больнице", рассказывающем о возможных проблемах со здоровьем, учащиеся знакомятся с предлогами места и направления. В процессе обсуждения данной темы учащиеся впервые сталкиваются...
Презентация к уроку-повторению по теме "We are friends\' по учебнику В. П. Кузовлева, Э. Ш. Перегудовой и др.
Яркая презентация помогает учащимся лучше запомнить материал....
Урок английского языка в 7 классе «Are you happy at school?” к учебнику В.П. Кузовлева
Тема урока: «Are you happy at school?” Цель урока:Познакомиться с новыми лексическими понятиями по теме”Школьные предметы”Задачи урока: Образовательная:ознакомить с новыми лексическими...