Существительные.
презентация к уроку по английскому языку (7 класс) по теме
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
Countable Nouns The nouns we can count are called countable: People: a boy – two boys, Animals: a cow – two cows, Objects: a book – four books. We use indefinite articles (a/an) that means “one” (a nice toy, an umbrella). We use the article “a” if the first letter of the word starts with a consonant sound (a car [k]). We use the article “an” if the first letter of the word starts with a vowel sound (an apple [ æ ]).
Quantity We can use few/a few and many, some with countable nouns : Few = not enough: Sorry, but I can’t give you any book. I have few books. A few = enough: I can give you some books about England. I have a few books about it. There are some oranges on the plate. There aren’t many oranges on the plate.
Mind the first sound of the word An apple – a tasty apple, A flower – an orange flower, An hour – a late hour, An umbrella – a uniform, etc. An umbrella, a nice umbrella, a nice folding umbrella, a nice folding umbrella for girls, a nice folding umbrella for young girls.
Uncountable Nouns The nouns we can’t count are called uncountable. They are substances, concepts etc. that we cannot divide into separate elements: Food – rice, sugar, butter, water etc. music, art, love, happiness , advice, information, news , furniture, luggage , electricity, gas, power , money, currency .
We use a singular verb with uncountable nouns. We usually treat uncountable nouns as singular: This news is very important. Your luggage looks heavy. We do not usually use the indefinite article a/an with uncountable nouns. But we can say a something of : a bottle of water , a kilo of meat, a grain of rice , a piece of news – 2 good piece s of news .
Quantity We can use some, any, a little and much with uncountable nouns Little = not enough: I can’t make a cake. I have little butter. A little = enough: Don’t go to the shop. There is some milk in the fridge. Have you got any rice? I haven't got much rice. I've got some money.
Sometimes, the same noun can be countable and uncountable, often with a change of meaning. tin (олово, жесть) - a tin (консервная банка), glass (стекло) - a glass (стакан), iron (железо) - an iron (утюг) , room (пространство) - a room (комната) , power ( сила, власть, могущество ) – a power (держава), government ( управление ) - a government (правительство).
Nouns that can be Countable and Uncountable Have you got a paper to read? (= a newspaper) We had a great time at the party. Macbeth is one of Shakespeare's greatest works. I want to draw a picture. Have you got any paper? Have you got time for a break? I have no money. I need work!
Some more examples Countable There are two hairs in my coffee! There are two lights in our bedroom. Shhhhh! I thought I heard a noise. Our house has seven rooms. Uncountable I don't have much hair. Close the curtain. There's too much light! It's difficult to work when there is too much noise. Is there room for me to sit here?
Useful information Drinks (coffee, water, orange juice) are usually uncountable. But if we are thinking of a cup or a glass, we can say (in a restaurant, for example): Two teas and one coffee, please. There were dozens of cheeses to choose from. - Там были десятки СОРТОВ сыра для выбора. I had a stone in my shoe. - У меня в туфле был камень . (конкретный ПРИМЕР какого-то вещества, в данном случае камня)
Check your knowledge Fill in the gaps using: stone, tin, sport, cheese, glass and a/an. Football is mainly winter ________ in Britain. This statue was made of ________. I'm bleeding! I must have cut myself with ________. Would you like _________ of water? There's _________ in the fridge.
Thank you for your attention! The author or the project is Chirvo Alina Achirvo@gmail.com
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Тест по теме "Имя существительное. Сколонение существительных"
Тест "Склонение существительных". 6 класс по УМК Бабайцевой....
имя существительное урок№2 Существительное одушевленное и неодушевленное
урок в 5 классе по теме Имена существительные одушевленные и неодушевленные""использованием ЭОР...
Конспект урока русского языка в шестом классе "Похвальное слово существительному" (роль существительных в речи)
Урок русского языка помогает расширению представления учащихся о номинативной, коммуникативной и эмоционально-выразительной роли существительных в речи. На уроке используются материалы учебника М. Н. ...
Несклоняемые существительные. Разносклоняемые существительные. Повторение о существительном
Разработки к урокам. в помощь учителю....
Тестовые задания по темам:"Имя существительное", "Число и род имен существительных", "Имя существительное: собственное -нарицательное, одушевленное -неодушевленное" для обучающихся c умственной отсталостью 5- 8 классов.
Тестовые задания для 2 вариантов по темама "Имя существительное", "Число и род имен существительных". "Имя существительное : собственное-нарицательное, одушевленное-неодушевле...
Тема: Три склонения имён существительных. Существительные 1-го склонения. Определение склонения имён существительных по начальной форме.
Тема: Три склонения имён существительных. Существительные 1-го склонения. Определение склонения имён существительных по начальной форме.Цель: повторение изученного по теме “Склонения имен сущест...
Контрольная работа по русскому языку. Разносклоняемые имена существительные. Буква Е в суффиксе –ЕН , существительных на -МЯ. Род несклоняемых имен существительных. Существительные общего рода
Данная контрольная работа позволит проверить знания учащихся по теме "Имя существительное"...