Практика по аудированию ЕГЭ высокий уровень сложности
методическая разработка по английскому языку (11 класс) по теме
Этот материал позволит попрактиковать учащихся в адировании повышенной сложности перед экзаменом. В приложении есть ответы и картинка к заданию, саму аудио запись вы можете прослушать по ссылке http://uploads.podomatic.com/publish/upload_view/6386196 ; http://tanya-legeza.podomatic.com/entry/2013-05-09T05_49_07-07_00; http://www.podomatic.com/publish/step/6386196/t_review
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
praktika33.docx | 13.33 КБ |
Предварительный просмотр:
Уровень сложности: высокий
Прослушайте рассказ девушки о вождении автомобиля. Дополните утверждения, используя ключевые слова или фразы из текста. Вы можете использовать не все слова и фразы из списка.
Now we are ready to start.
I got my driving license later than a lot of my friends. People kept asking me whether it bothered me (1) …and would be able to drive before me. My parents thought I should learn, too, (2) … and After thinking about it for a while, I did actually like the idea of having my own transport, and so I changed my mind (3) …
In the end, I found learning to drive a lot of fun. My friend Sam taught me. I didn’t want to pay for a driving instructor as the prices they charge are so high. My father would have preferred me to take professional lessons, (4) … Of course, once I got my license, I couldn’t believe I hadn’t learned to drive sooner. Sure, when you have a car you have a new expense – you have to run a car- but you don’t have to rely on family and friends to take you everywhere any more.
In Melbourne,(5) …, you’re allowed to get your driving license at age 17, but you can get your learner’s license a year earlier than this, at 16. This allows you to drive a car as long as you have a licensed driver sitting next to you. At 17 you can drive on your own, but you have to wait until you are 18 and have passed several more tests before you get your full license.
I know that in Europe it’s common for people to be in their twentieth, (6) …, before they get their license. But it’s definitely not like that here. Most Australians get their license as soon as the law says they can. I think the reason for this is that you really need a car to get around Australian cities. It’s not like Europe where it’s often better not to drive because there’s a lot of traffic and public transport systems are really good. Petrol isn’t as expensive here as in Europe either.
The car that my parents bought me is a yellow Opel Agila which is a great little car for hopping around the city. I got a yellow one (7)… than cars of any other color. Actually, it seems to attract quite a lot of attention. I’ve often seen people staring and pointing at it, but I really don’t mind.
Of course, not everything about having a car is good. For example, I used to be a lot fitter before I had my car because I would walk everywhere. But now I drive distances that I could walk in just 5 minutes. But as for people who complain about the expense, well I think cars are worth every penny. Even keeping my car clean, which many people hate doing, is something that I get satisfaction from.
А that my little sister was learning to drive
В and even said they would buy me a car if I did.
С and filled in the application form for the license.
D but I didn’t think it was necessary.
Е which is where I’m from,
F or even their thirtieth,
G because apparently yellow cars are involved in fewer accidents
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Задания для учащихся 11 класса Аудирование ЕГЭ высокий уровень
http://shiretorovalg.podomatic.com/entry/2013-05-08T22_31_44-07_00 Задания для учащихся 11 класса Аудирование ЕГЭ высокий уровеньВы услышите текст. В заданиях А8 – А14 обведите цифру 1,2 или 3, с...
Практика по аудированию ЕГЭ 11 класс повышенный уровень сложности
Этот материал позволит учителю определить уровень обучающихся в аудировании. а также попроактиковать их перед ЕГЭссылка на аудиозапись http://www.podomatic.com/publish/step/6386303/t_review...
Программа элективного курса в 10 классе "Методы и способы решения заданий ЕГЭ по математике высокого уровня сложности"
Формальная цель данного элективного курса - подготовить учащихся средней школы к сдаче ЕГЭ и продолжению образования в вузах, где дисциплины математического цикла относятся к числу в...
Методика решения заданий ЕГЭ по информатике высокого уровня сложности (В15)
Разбор заданий В15. Системы логических уравнений....
Формирование навыков и умений при работе с аутентичными текстами(задания повышенного уровня сложности и высокого уровня сложности) в процессе обучения английскому языку
Это статья- презентация для педсовета по обучению учащихся начальной школы английскому языку с использованием аутентичных текстов- ресурсов....
Теория и практика решения задач высокого уровня сложности в процессе обучения химии (на материале темы «Генетическая связь органических соединений»)
В курсе изучения органической химии часто применяются задания по выполнению цепочек превращений. Они используются в 9 классе на первом этапе изучения органических веществ, в 10 классе при изучении фак...
Методика решения задач по геометрии высокого уровня сложности (ЕГЭ профильный уровень. Задание 16)
Данный материал для учителей математики и учеников 10-11 классов. Преназначен для подготовки к ЕГЭ по математике....