Конспект урока в 6 классе по теме «Погода. Времена года»
методическая разработка по английскому языку (6 класс) на тему

 

                                     Конспект

                            урока английского языка

                                     В 6а классе

                       Тема урока: «Погода. Времена года»

                             

                                  УМК: «English 6»

             Авторы УМК: Кузовлев В.П., Лапа Н.М.,

                                Перегудова Э.Ш.

 

Главная цель: развитие коммуникативной культуры и социально-культурной образованности учеников, позволяющих участвовать в социально-бытовой и учебно-профессиональной сферах.

 

 

 

Развивающий аспект: учить делать презентации творческих проектов; развивать познавательный интерес учащихся; развивать память, внимание, коммуникативные навыки учащихся.

 

 

 

Воспитательный аспект: Формирование эстетических чувств, воспитание уважения к другой культуре.

 

 

 

Учебный аспект: активизировать лексику по изученной теме «погода», совершенствовать речевые навыки.

 

 

 

 

Оборудование: дидактические карточки, творческие проекты учащихся, диапроектор, аудиозапись.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon konspekt_uroka_v_6_klasse_po_teme_pogoda._vremena_goda.doc52.5 КБ

Предварительный просмотр:

                                     

                                                   Конспект

                            урока английского языка

                                     В 6а классе

                       Тема урока: «Погода. Времена года»

                             

                                  УМК: «English 6»

             Авторы УМК: Кузовлев В.П., Лапа Н.М.,

                                Перегудова Э.Ш.

Главная цель: развитие коммуникативной культуры и социально-культурной образованности учеников, позволяющих участвовать в социально-бытовой и учебно-профессиональной сферах.

Развивающий аспект: учить делать презентации творческих проектов; развивать познавательный интерес учащихся; развивать память, внимание, коммуникативные навыки учащихся.

Воспитательный аспект: Формирование эстетических чувств, воспитание уважения к другой культуре.

Учебный аспект: активизировать лексику по изученной теме «погода», совершенствовать речевые навыки.

Оборудование: дидактические карточки, творческие проекты учащихся, диапроектор, аудиозапись.

                                                 Ход урока

1. Начало урока. Организационный момент.

T: Good morning children! Sit down, please. I’m glad to see you. How are you?

Ps: Fine, thanks. And you?

T: I’m fine. Thank you And now, please, greet our guests and each other with the poem.

Ps: It’s time to say «Hello! »

    It’s time to say «Hello! »

    It’s time to say «Hello! »

    And start our lesson

2.Объявление темы урока

T: Children, look at the pictures and try to guess, what the theme of our lesson is?

Звучит музыка П.И. Чайковского «времена года». На доске картинки с временами года.

The theme of our lesson is «Weather. Seasons». We are going to speak on lots of topics today: «Weather. Which season is your favorite? Which seasons is the worst in your opinion? Seasons in Russia and Great Britain.» Now, let’s think about our objectives for today. What are you going to do at our lesson?

Ps: I’m going to speak English a lot:

  • To listen to the tape;
  • To sing the song:
  • To read:
  • To write into English:
  • To present our project;
  • To act our the dialogue

T: Let’s sing the song about the weather .

P: дети поют песни

2.Фонетическая зарядка.

T: Please, I want your to open your books ex 4 p.127. Listen to me and repeat after me [W] [t]. Now let’s recite the poem. Pay attention to the sounds.

Whether the weather is fine,

Or whether the weather is hot,

Whether the weather is cold

Or whether the weather is hot,

We’ll weather the weather,

Whatever the weather,

Whether we like it or not.

Дети читают стихотворение хором, а затем его рассказывают отдельные ученики.

T: Who wants to recite the poem?

3.Актуализация и контроль лексических навыков по теме. Игры и упражнения на закрепление пройденной лексики.

  1. T: Dear boys and girls! I know that you like to play. Let’s play. Who knows more words about weather? You will speak in turn.

Вызываются 2 ученика. Они по очереди называют слова характеризующие погоду, затем времена года: зиму и лето.

  1. T:  Who can write more words about spring and autumn? Let’s divide into two teams now. Go to the blackboard in turn  to complete these spidergrams.

I’ll give you only 3 minutes.

Ps: Дети выходят и вписывают слова. Кто больше и быстрее!

C) How do people respond to remarks about the weather. Choose the correct response from the right column.

a. The weather is awful.        1. Yes, it is lovely

b. It is beautiful today        2. Yes, it is wonderful!

c. It is fine today        3. Yes, it is awful

d. it is a wonderful morning        4. Yes, it is awful.

e. it is terrible        5. Yes, it is beautiful.

D) Change the following sentences using the Model.

Model: When the sun shines we say that the weather is sunny.

B. when the temperature is-25c we say it is cold.

  • When it rains (rainy).
  • When it drizzles (nasty)
  • When a cold wind blows (windy)
  • When a fog is spreading (foggy)
  • When the frost is hard (frosty)
  • When it is warm (fine)
  • When the temperature is 25 above zero (hot)
  • When we have good weather at the beginning of September (Indian Summer)

E} Fill in the missing letters.

A….. ful, dreadf….l, mar….ellous, ab…ve, sto…m, w…ndy, free… ing, l…vely, belo…, po..r, rainco…t.

                                       

                              5) активизация навыков диалогической речи.

T: Please? Act out your dialogue about weather.

Дети проигрывают диалоги

                                       

                                            6) Аудирование.

T: Let’s listen to the tape about weather forecast in Britain. What will the weather be like in Britain? Tick the correct picture in each pair.

                                          7) Физкультминутка

T: It’s time to have a rest. Let’s do exercises.

Up,down, up, down

Which is the way

To London town?

Where? Where?

Up in the air,

Close your eyes

And you are there

                                   

                                                  8) Чтение

A) T: I want you to open your books, ex1,p.124

It was your homework. Different children like different seasons. Which seasons do these children like? Answer my questions.

  • Which season does Bill like?
  • Why does Bill like winter?
  • Which season does Ray like?
  • What does Ray like to do in winter?
  • What does Ray like to do in summer?
  • Which season does Sue like?
  • What does Sue like to do in spring?

Ps: Дети отвечают на вопросы.

В) Are the statements true or false?

  • I don’t like  snow and frost.
  • In winter my parents and I are going to visit Finland.
  • In Britain we have both hot and cold weather.
  • I can not find interesting activities in different weather.
  • In winter I play hockey and ski.
  • I like wearing warm clothes.
  • Tomorrow the weather is going to be terrible
  • I will cycle and go roller-skating.

                                                9. Говорение

T: And what about you? Which season is your favourite? Why?

Дети рассказывают о своем любимом времени года.

T: Which season is the worst in your opinion?

Дети говорят о времени года, которое им не нравится.

                                       

                                        10. Защита проектов

T: Would you like to present your project?

Дети рассказывают о временах года в России и Британии

T: I should say that your projects were very interesting. They have been presented very good.

                                             

                                11. Заключительный этап урока

T : Our lesson is over. Thank you for your good work at the lesson. I’ll give you only excellent marks Your home task is ex.1.2 p 132 to read and translate.

What have we done at our lesson?

P1: we’ve read

P2: we’ve played.

P3: we’ve sung the song.

P4: we’ve presented our project….

P5: we’ve spoken English a lot.

T: Do you like our lesson? Which part of the lesson did you like best of all?

P1: I liked to play.

P2: I liked to sing the song.

P3:I liked to speak English

T: It’s time to say «Good bye». Good bye, my children, bye. Good luck.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Презентация по теме " Погода. Времена года." 4 класс

Вы можете использовать эту презентация в начале темы "Погода. Времена года" Она поможеть вам сформировать лексические навыки говорения по новой теме. Учащиеся быстро запоминают новые слова и  с у...

Конспекты уроков по английскому языку для 4 класса на тему "Погода. Времена года".

Методические разработки уроков по английскому языку для учащихся 4 класса на тему "Погода. Времена года". Главной целью уроков является формирование лексических навыков у учащихся с использованием аут...

Конспект урока по английскому языку "Моё любимое время года" для глухих обучающихся 9 класса

Конспект урока "Моё любимое время года" для глухих обучающихся  9 класса (второй год обучения, раздел "Природа", тема "Времена года. Погода"). Данный урок является...

Технологическая карта урока английского языка по теме «Погода. Время года» на основе УМК Ю.А. Комаровой, И.В. Ларионовой для 6 класса

Технологическая карта урока английского языка по теме «Погода. Время года» на основе УМК Ю.А. Комаровой, И.В. Ларионовой для 6 класса...