конспект внеклассного мероприятия "Travelling to London"
методическая разработка по английскому языку (7 класс) по теме

Алешечкина Оксана Владимировна

Данное мероприятие будет интересно учителям английского языка, котрые хотели бы расширить знания учеников о стране изучаемого языка.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon plan-konspekt.doc59.5 КБ

Предварительный просмотр:

Внеклассное мероприятие «Traveling to London”

 Для учащихся 7 классов

в рамках элективного курса «Страноведение»

Среди проблем, существующих в современной методике обучения иностранным языкам в средней школе, проблеме лингвострановедения уделяется особое внимание. Лингвострановедческий аспект предполагает ознакомление учащихся с новой культурой через посредство языка и в процессе его изучения. В настоящее время лингвострановедческий аспект должен стать неотъемлемой частью уроков иностранного языка. Широкий культурологический фон, создаваемый такими уроками, способствует как развитию лингвистических навыков и умений (обогащение лексики, навыки переводческой деятельности, умение работать с фразеологизмами), так и знакомит обучаемого с конкретными аспектами иноязычной культуры. Создаются предпосылки для иного восприятия языка как составной части всей духовной жизни общества.

Мероприятие проводилось для учащихся 7 классов и гимназии №75 Московского района г.Казани. Проведение внеклассного мероприятия «Traveling to London» было посвящено формированию лингвострановедческих знаний. Кроме того целями проведения данного мероприятия служат формирование познавательной активности учащихся, навыков аудирования, повышение интереса учащихся к изучению иностранного языка, расширение кругозора учащихся, формирование готовности учащихся принимать участие в диалоге культур, а также развитие умения работать в микрогруппе, уважительно относиться к одноклассникам, воспитание взаимоуважения во время совместной работы.

При проведении данного мероприятия использовалось мультимедийное оборудование. Изображение фотографий достопримечательностей проецировалось с компьютера на экран.

Проведенное мероприятие имело успех у учителей и было интересным для учащихся. Ученики с удовольствием принимали участие в викторине, проводившейся после выступления одноклассников. В результате проведенного мероприятия был расширен кругозор учащихся, они были ознакомлены с основными достопримечательностями Лондона, с архитектурными особенностями этого города. Совместная работа в процессе подготовки к выступлению способствовала развитию толерантного отношения учащихся к одноклассникам, воспитанию сознательного отношения к дисциплине.

Участники мероприятия

Туристы: 4 учащихся

Экскурсоводы: 6 учащихся

Бифитер

Мистер Ватсон

План-конспект проведения мероприятия.

(слайд 1)

Выступление учителя: Good afternoon, dear guests. Today we are going to travel to London. Everybody will have an opportunity to get a lot of new information about the famous sights of the capital of the United Kingdom of Great Britain. Now try to imagine that you are at the airport of London. And meet our tourists.

На экран выводится изображение зала ожидания аэропорта Хитроу.

Выходят два ученика. (слайд 2)

Ch1. I am so happy to arrive in London now. It was the dream of my life.

Ch2. What are you going to do in London?

Ch1. I’m here for the first time and I would like to see famous sights.

Ch2. Are you going to start today?

Ch1. Sure. I can’t wait any more.

Ch2. I can suggest a double-decker bus tour about London.

Ch1. I have never gone by famous English double-decker buses. I think it’s rather interesting.

Ch2. OK.  Let’s leave our baggage in the Hotel and join up with the touring group.

Ученики покидают сцену. Демонстрируются слайды с видами Лондона. Звучит национальная английская музыка. По окончании демонстрации на сцену выходят экскурсоводы. На экран выводится изображение двухэтажного экскурсионного автобуса. (слайды 3,4,5,6)

Guide 1: Dear guests, you are welcome on our bus tour. Take your places. Here you can see some leaflets about the most famous London sights. Our ticket price is 20 pounds per person.

Ch.: Here you are (They are paying money for the tickets). Thank you.

Guide 1: We are the guides from the London Tourist Information Office. As you know London stands on the river Thames. London, the capital of Great Britain, is a very old city. It is two thousand years old. And now we start our tour from Tower Bridge. (слайд 7) Up the bridge there are walk-ways with good views of London. On the right bank of the Thames you can see the Tower of London. (слайд 8). The Tower of London is a very old building. It is nine hundred years old. In the early days of the history of England the English kings lived here. Then it was a prison where many people died. Let’s leave the bus and enter the territory of the Tower.

Демонстрируются фотографии Tower, выходит ученик в форме бифитера. (слайды 9,10,11)

Beefeater: Hello, dear friends. We are going to the Tower of London. Its history is long and fascinating. It is the most famous fortress in the world. William the Conqueror started to build it in 1076. The walls of the Tower are 5 meters thick. They have 18 towers and two gates. Each Tower has its own name.

Ch.3 What’s the name of the big tower in the centre?

B.: It’s the White Tower. Here you can see a large collection of old guns, Kings’ armor, flags and the sculptures of King’s horses. Now let’s go to the Jewel House – the most interesting place in the Tower. This is where you can see the Crown jewels.

Ch1. Wow, it sounds great!

Ch3. Amazing! Whose crown is it?

B: This is Saint Edward’s Crown. All our queens and kings are crowned with it. The crown was used last time to crown Elizabeth II on June, 1952.

Ch3. Look, the black ravens!

B. When the Tower was a prison where many people died black ravens had much food near the walls. Since then Black ravens constantly live here. We have 6 of them. The English people like them very much. A man looks after the ravens and gives them food in the morning and in the evening.   That is all in brief. Thank you for your attention.

 Бифитер уходит. Снова выходит первый экскурсовод.

G1. Let’s go back to our bus and continue our tour. I’d like to introduce my colleague Sasha. She will tell you about St. Paul’s Cathedral and Houses of Parliament.

Демонстрируются виды Собора Св.Павла.(слайд 12)

G2. Hello, dear friends, look at St. Paul’s Cathedral. It’s the greatest work of England’s greatest architect.

Ch.1 When was it build?

G2. This Cathedral was built in 1710. Let’s come in.

Ch.2 The interior of the cathedral is very beautiful, especially these mosaic decorations.

G2. They are not very old, they were made in the 19th century. There is another interesting thing about this Cathedral. It’s Whispering Gallery. (слайд 13)

Ch1.What is it?

G2. One of the most famous places in London and in the World. It is famous for its unique acoustic. If you whisper anything on one side of the gallery, the other man can hear them clearly on the other side. After looking around let’s take our bus and continue our tour.

 Демонстрируются фотографии с изображением Трафальгарской площади. (слайды 14,15)

G3. Now we are coming to Trafalgar Square. Trafalgar Square is in the centre of London. Trafalgar Square commemorates Nelson’s victory at the battle of Trafalgar. There is Nelson’s Column in the center of Trafalgar square. The statue shows Nelson with one arm and one eye. He lost them in the battle. You can see the four bronze lions at the base of the column. Today it is a place where people meet, and it is famous for political demonstrations.

Ch1. Excuse me. What do the four lions symbolize?

G3. They symbolize Nelson’s four victories.

Ch1. Thanks a lot.

G3. On the north side of Trafalgar Square there is the National Gallery. It has one of the finest art collections in the world. It includes paintings of many famous schools. Here you can see Admiralty Arch.

Демонстрируются фотографии с изображением Букингемского дворца.

G4. If we pass through this Arch (слайд16) we can see Buckingham Palace. (слайд 17) The  Queen lives here. The Palace is situated at the end of a wide avenue, the Mall. It is one of the most famous buildings in the world.

Ch3. Who is the Queen of the United Kingdom?

G4. Her Majesty the Queen Elisabeth the Second.

Ch3. Does she live in Buckingham Palace? (слайд 18)

G4.Well, Buckingham Palace is her official residence. She works here. The Queen’s real home is Windsor Castle that is not far from London. She spends her weekends and holidays there but on weekdays she stays at Buckingham Palace.

Ch.3. The Palace doesn’t look very large…

G4. It is a large building with 600 rooms, a swimming pool, a tennis court, and a large garden with a lake. 550 persons work in the Palace, they help the Queen in her job. They also keep the Palace clean.

Демонстрируются фотографии с видами Лондона в сопровождении национальной английской музыки. (слайды 19,20) Затем выходят на экран изображения Зданий Парламента и Вестминстерского Аббатства. Выходит пятый экскурсовод.

G.5 Now we see the Houses of Parliament. (слайд 21) This is the place where government sits. This building contains 1,100 rooms, 100 staircases and 11 halls. And this is the most known tower in London because it has the clock that people often call Big Ben. This tower is one of the most famous symbols of London.

Ch.4 So you mean that Big Ben is not the official name of this tower. (слайд 22)

G.5.No, it is not. It is something like a nickname. The proper name of the tower is St. Stephen’s Tower. This is the bell we call Big Ben.

Ch4. Why “Big Ben”?

G5. There are two answers. It is named after Sir Benjamin Hall, chief commissioner of works at that time. Or Benjamin Caunt, a worker.

We are coming now to Westminster Abbey. (слайд 23)Westminster Abbey is a historic building. It is a Royal Church. The coronation of all British Monarchs always takes place here. Here you can see the tombs of many British kings and queens and other famous people.

Демонстрируются фотографии Лондона (слайды 24,25), а затем музея Шерлока Холмса. Выходит шестой экскурсовод.(слайд 26)

G6. And the last part of our tour is devoted to the Sherlock Holmes Museum. You simply must visit it because it is a very interesting place

Ch.4 But there was not such person as Sherlock Holmes, was there?

G6. No, Conan Doyle created this character but his books were a success around the world and almost every tourist wanted to see “that house at 221, Baker Street.” (слайд 27)

Ch3. What can we see there?

Mr.Watson.  Hello, my dear friends. My real surname is Watson.(слайд 28). I am the administrator of this museum. The museum has 3 floors.  There is the drawing room with a fireplace and Holmes’ bedroom on the ground floor. The first and second floors contain Dr. Watson and Miss Hudson’s room. (слайд 29) There is also a room where you can see the characters of famous Conan Doyle’s stories. (слайды 30,31)

Ch4. (the telephone is ringing). Hello Mum! I’m in London now. We have visited many interesting places here: the Tower of London, Buckingham Palace, Trafalgar Square, St. Paul’s Cathedral, Westminster Abbey, Sherlock Holme’s Museum. I enjoyed the tour. London is a beautiful city. Tomorrow I’m going to go to Piccadilly Circus and Royal Opera House. I’ll be home in a week. Good bye, Mummy.

G6.Our tour has finished. I hope that you have enjoyed our tour of London. Thank you and good-bye.  

На этом выступления учащихся заканчиваются. На сцену выходит учитель для проведения викторины, посвященной достопримечательностям Лондона. Викторина проводится в форме презентации в PowerPoint. Учащемуся, правильно ответившему на вопрос, вручается картинка с изображением достопримечательностей Лондона.

                       

Teacher:

Did you enjoy our excursion?

What places of interest in London do you like best? Why?

(Слайд 32)

I think it will be very interesting for you to take part in the quiz. The pupil who will say the correct answer, will get a picture. Now let’s try to answer some questions.

  1. You can see the Statue of Nelson in …

a) Piccadilly Circus    b) Hyde Park    c) Trafalgar Square

  1. Another famous sight in the Tower is …

a) pelicans     b) ravens      c) ducks

  1. The London home of the Queen is …

a) Buckingham Palace     b) Westminster Abbey    c) Covent Garden

  1. The Seat of the British Government is …

a)  Houses of Parliament   b) Buckingham Palace   c) Piccadilly Circus

  1. The address of Sherlock Holmes’s museum is …

a) 221b, Baker Street    b) 115, Russell Square   c) 332, Shaftsbury Avenue  

Заключительное слово учителя:

I think you liked our excursion to London and next time you will take part in the excursion to other famous places of Great Britain. Good bye.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

конспект урока по теме London sights. Достопримечательности Лондона

конспект урока по теме London Sights  Достопримечательности Лондона для 5- 6 классов обучающихся по УМК Биболетова 5-6 с раздаточным материалом...

Конспект внеклассного мероприятия по английскому языку для учащихся 9 классов по теме «Говорение» в форме урока – экскурсии "Around London" (составлен Гаджиевой Р.А., учителем англ. языка)

Способствует повышению интереса к  изучению иностранного языка с использованием ИКТ- презентации к данному мероприятию....

Конспект внеклассного мероприятия по английскому языку для учащихся 9 классов по теме «Говорение» в форме урока – экскурсии "Around London" (составлен Гаджиевой Р.А., учителем англ. языка)

Способствует повышению интереса к  изучению иностранного языка с использованием ИКТ- презентации к данному мероприятию....

План-конспект урока по теме London

Я постаралась создать урок, который позволяет не только увлечь учащихся страной изучаемого языка, реалиями, достопримечательностями, но и чтобы они сами в дальнейшем проявляли заинтересованность к это...