Lesson focus: Grammar Clarification (Past Simple)
методическая разработка по английскому языку (7 класс) по теме

Мандрико Оксана Николаевна

      Разработанный урок может быть использован на этапе формирования и развития грамматических навыков, связанных с употреблением Past Simple в 7-х классах общеобразовательных школ.

 

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon prosh_prostoe_7.doc873 КБ

Предварительный просмотр:

      Разработанный урок может быть использован на этапе формирования и развития грамматических навыков, связанных с употреблением Past Simple в 7-х классах общеобразовательных школ.

Lesson focus: Grammar Clarification (Past Simple)

Lesson stage/

Time interaction

Aim

Procedure

Warmer

5 mins

S-S

T-S











Grammar clarification

S-S      T-S

20-25 mins

































Checking  understanding

S-S

 S-T

5-10 min-s

-To generate students’ interest in presenting grammar

Past Simple)










 -to clarify Past Simple

- to provide restricted practice of using PS of regular and irregular verbs in affirmative, negative and interrogative sentences.


























-to provide freer practice  of using PS of  irregular verbs in affirmative, negative and interrogative sentences.

-Write down on the board “Past” on the left and “Present” on the right.

-Set task: I’ve got some pictures which are connected either with my present or my past life. Try to guess and stick the pictures on the left or on the right.

-s-s complete the task

-give s-s an opportunity to change pictures if they want.

-checking s-s’ predictions

-get s-s to guess when the events in the past could happen showing cards with time markers (last century, last summer, last year, 9 years ago, etc)


Draw a timeline on the board by asking s-s where Past is (Future and  Present)

-explain: Today we are going to talk about Past.

-divide s-s into 3 groups and set task: Make your sentence using words on the board.(Appendix I)


-the first group makes an affirmative sentence.

-give  other s-s a chance to change if they want

-clarifying and checking meaning of TL

-clarifying pronunciation and drill

-clarifying form

-train regular and irregular verbs using flashcards and pictures.


-Get s-s of the second group to make a negative sentence using words on the cards.

-clarifying and checking meaning of TL

-clarifying pronunciation and drill

-clarifying form

-train regular and irregular verbs using flashcards and pictures.


-Get s-s of the third group to make an interrogative sentence using words on the cards.

-clarifying and checking meaning of TL

-clarifying pronunciation and drill

-clarifying form

-train regular and irregular verbs using flashcards and pictures.

Set task: Fill in the gaps and make a negative and an interrogative sentence.( Appendix I)                  -s-s complete the task                                             -eliciting answers

                                               

- Set task: Make your own story (or sentences if no time) about your character (Mr. Blue, Mr.  Nose and Mr. Sport) using affirmative, negative and interrogative sentences.  GW (Appendix III)


-eliciting answers

 

Appendix I

1. my/ visited/ a/ ago/ I/ grandparents/ week

    (I visited my grandparents a week ago.)

2. they /not/ go/ school /last /did/ month /to

    (They did not go to school last month.)

3. did/ why/  buy/ yesterday/ you/ it/?

    (Why did you  buy it yesterday?)

Appendix II

Fill in the gaps and make a negative and an interrogative sentence:

1 My friend (to sing) his favourite song yesterday.

2 His mother (to cook) last week.

3 Her father (to teach) us Russian 2 years ago.

4 Their parents (to go) to Moscow last summer.

5 I (to write) a composition about Pushkin last month.

6 We (to speak) English in the lesson 20 minutes ago.

Appendix III

Mr. Blue

Mr. Nose

 

 Mr. Sport


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Lesson focus: Reading for general and more detailed information. Vocabulary. Speaking. (in the context of a story about Christmas) Language skills related tasks.

Разработанный урок может быть использован для развития навыков чтения с пониманием основного содержания, чтения с выборочным пониманием нужной информации, а также для развития лексических навыков и на...

Lesson focus: Reading for general and more detailed information. Grammar clarification (Past Perfect, Past Progressive)

Разработанный урок может быть использован для развития навыков чтения с пониманием основного содержания, чтения с выборочным пониманием нужной информации, а также для развития грамматических навыков, ...

Lesson focus: Reading for general and more detailed information. Vocabulary. (in the context of a story about Balzac)

Разработанный урок может быть использован для развития навыков чтения с пониманием основного содержания, чтения с выборочным пониманием нужной информации, а также для ра...

Lesson focus: Reading for general and more detailed information, vocabulary& writing in the context of a story about an old man and an old woman.

Разработанный урок может быть использован для развития навыков чтения с пониманием основного содержания, чтения с выборочным пониманием нужной информации, а также для ра...

Grammar Time: Past Simple, Past Progressive, Past Perfect (for 6th form).

Тест для проверки усвоения группы прошедших времен в шестом классе....

Grammar through values. Past Simple в рассказах о своих добрых поступках.

Активизацию употребления глаголов прошедшего простого времени  у учащихся 3- 5 классов провожу, предлагая составить  рассказы о своих добрых поступках. Для их создания  даю  детям ...

Карточки по английскому языку для учащихся 8 класса: Grammar Activities. Comparison of The Past Simple Tense and The Present Perfect Tense.

  Знание грамматики является необходимым условием успешного овладения иностранным языком. Каждый учитель заинтересован в том, чтобы сделать изучение правил по грамматике увлекательным, инт...