План-конспект урока
план-конспект урока (английский язык) по теме

Аглямова Эльвира Талгатовна

План-конспект урока на тему "Животные -наши друзья" во 2 классе. 

Скачать:

ВложениеРазмер
Package icon plan-konspekt_uroka.zip73.73 КБ

Предварительный просмотр:

План –конспект открытого урока по теме : Animals are our friends.

   Цели урока: 1. развивать навыки устной речи;

                      2. развивать навыки аудирования;

                      3. закрепление лексики по теме «Животные»; «Цвета»;

                      4. развивать навыки письменной речи;

                      5. формирование уважительного отношения друг другу, привитие любви к животным.

Тип урока: комбинированный

Оборудование: компьютер, магнитофон, проектор, доска, раздаточный материал, наглядный материал.

Ход урока

Этап урока

Речь учителя

Действия учеников

I.Организационный момент.














II. Фонетическая зарядка.
















III. Развитие навыков устной речи.





































IV.Физкультминутка.



V. Закрепление лексики по теме «Животные».















VI. Физкульт-

минутка.




VII. Развитие навыков письменной речи.











VIII. Развитие навыков устной речи.








IX. Подведение итогов.












Домашнее задание.











-Good morning!




- I am glad to see you too. Sit down, please.

- Today we will speak about animals.

-Do you like animals?  

Animals are our friends. Do you agree with me?  

Animals can be wild and domestic.

Name wild animals, please.

Good.

Name domestic animals, please.

You are right.

-Boys and girls, lets listen to the tape and repeat after the speaker.

a green frog

a green crocodile

a grey cat  

a grey elephant

a yellow parrot

a red cat          

a red fox

a black dog

a blue  parrot

a brown dog

a grey donkey

a brown dog                                                                     a white cat

a white and black dog

-Very good.

- Now let’s play. I have a card with pictures of animals in my hands. One of you comes out and picks up a card and show the animal. You must to say what this animal is. (Приложение 1)

Rabbit, bear, monkey, frog, fish, dog.

- That’s right.


-Lets go to the zoo.

-Yulya, you will be a guide.

Ainur, you will be an elephant.

Tanya, you will be a fox.

Alosha, you will be o bear.

Azaliya, you will be a monkey.

Kristina, you will be a crocodile.















- Wonderful.

Answer my questions, please.

   Iluza, what is it? Животные у нас неодушевленные, поэтому it.

   Alsu, what colour is the  bear?

   Danil, what is it? What colour is the monkey? (You are right)

  Amina, what is it? What colour is it?

  Azaliya, what is it? What colour is it?

That’s right.

-Lets have a rest. Sit straight. Look at the Luntic and follow him.

 - Мy dears! Martin went to the zoo. But he lost his glasses and does not count animals.  Let’s help him.

Pay attention. Let’s remember the rule. Open your books at page 40.

One tiger

Two tigers

-How many monkeys there are?

- There are 2 monkeys.



Very good!

Игра с мячиком.

-Lets play with a ball.

Alosha, what is your favorite animal?

Azaliya what about you?

Wonderful!

-Let’s have a rest. Stand up, please.

-Lets run as fox. Let’s jump as a frog. Let’s walk as a dog. Let’s fly as a bird. Let’s swim as a fish.

Thank you, sit down, please.

-You have cards with tasks on your tables. The tasks are different. Open your copy-books. Lets do. (Приложение 2)

The first group, you see the words, but some letters are missing. You will fill in  the gaps in these words in your cards.

T_ ger                   C _ t

M_ _ key              D_ g

L _ _ n                  _ ig

Pa_ _ ot               D_ck

The second group, you should underline  the vowel sounds in the words.

Cat, dog, monkey, elephant, fox, lion.

Lets repeat our tongue-twister

Black bug bit a big black bear. But where is the big black bear that the big black bug bit?

-Yulya, lets repeat.


- But do you know the animals which live in Tatarstan?

Look at the map and say which animals live in Tatarstan.

Lets repeat what we studied in our lesson today?

In zoo we can see …


In our houses we can see …

There are many animals in Tatarstan like…

You are right.

Open your diary and write down your homework. Ex 4, p41 make up questions and answer them.

I think all worked for five today. Thank you for the lesson.

Ex 4, p41 make up questions and answer them.


   


- Good morning! Good morning!

   Good morning to you!

   Good morning! Good morning!

   We are glad to see you!




-Yes.


-Yes, we do.


-Bear, monkey, fox, rabbit….


Pig, cow, ship, cat, dog…




a green frog

a green crocodile

a grey cat  

a grey elephant

a yellow parrot

a red cat          

a red fox

a black dog

a blue  parrot

a brown dog

a grey donkey

a brown dog                                                                     a white cat

a white and black dog


Rabbit, bear, monkey, frog, fish, dog.














-We are in the Zoo. There are many animals in the zoo. There are elephants, foxes, bears, monkeys and crocodiles.

-I am an elephant. My name is Thomas.  I am big and grey. I am very strong.

- I am a fox. My name is Jess. I am red. I can run and jump.

- I am a bear. I am brown. I am very big.

- I am a monkey. I am very funny. I am brown. I can jump and climb.  

- I am a crocodile. I am very big. I can swim.


-Bear.


-brown.

-a monkey. It is brown.


A crocodile. It is green.

An elephant. It is grey.










-  There are 2 monkeys ,    4 bears ,  6 tigers,          8 pigs, 10 cats, 3 crocodiles,     5 rabbits , 7 lions , 9 foxes,   11 elephants




A cat.

I like a dog.



Run, jump, walk, fly, swim.








Tiger                    C a t

Mon key               Do g

Lio n                     pig

Parrot                  Duck


Cat, dog, monkey, elephant, fox, lion.




Black bug bit a big black bear. But where is the big black bear that the big black bug bit?





Frog, cow, butterfly, horse, sheep, duck, mouse, fox, bee, snake…



Elephants, crocodiles, bears, foxes, monkeys.

Cats, dogs, parrots

frog, horse, mouse, fox, pig….

                                       


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План – конспект открытого урока по теме: «Развитие навыков самостоятельной работы на уроках литературы при изучении рассказа А.П.Чехова «Хамелеон» в 7 классе КО вечерней школы

Тема урока: Рассказ А.П.Чехова «Хамелеон»Цель урока:1.     Познакомить учащихся с живой картиной нравов в рассказе А.П.Чехова «Хамелеон»2.     Попытаться ...

План-конспект открытого урока и самоанализ урока по технологии в 7 классе.Часть 2..

Разработка практического урока с презентацией по теме:"Вышивка крестом.Разновидности болгарского креста".Отработка практических упражнений и закрепление пройденного материала в первой части урока по д...

План-конспект открытого урока по английскому языку в 5 классе. Тема урока: «Would You Like a Cup of Теа?»

План-конспект открытого урока по английскому языку в 5б классе. Урок проведен 21.02.2008 г. по учебнику Климентьва Т., Монк Б., “Happy English” - 5-6 кл. UNIT 9. Учитель - Багдасарян Сусанна Гео...

План-конспект открытого урока по английскому языку в 6 классе. Тема урока: «Talking about the Famous»

План-конспект открытого урока по английскому языку в 6б классе. Урок проведен 5.10.2012 г. по УМК Биболетовой М.З. и др., “Enjoy English” - 5-6 кл. UNIT 5, Section 2. Учитель - Багдасарян Сусанна...

Презентация к уроку в 10 классе на тему "Предприниматель и мотивация его деятельности. Предпринимательский доход" и разработка урока. А также План-конспект открытого урока в 5 классе на тему:Семья как потребитель товаров и услуг на рынке

В данном материале дана разработка открытого урока на тему "предприниматель и мотивация его деятельности. Предпринимательский доход" и презентация к данному уроку. И План-конспект урока в 5 классе на ...

План-конспект открытого урока по астрономии в рамках районного семинара.Тема урока: «Атмосферное давление».Тема урока: «Агрегатные состояния вещества».

«Развитие и поддержка талантливых и одаренных детей в системе воспитания и дополнительного образования детей....

План-конспект открытого урока в 8 классе по 1 теме "Schön war es im Sommer" Thema der Stunde: " Планы на отдых у молодёжи разные."

1. Учить читать короткие тексты с полным пониманием прочитанного и определять содержание текста с ситуацией.                          ...