Открытый урок в 9 классе. По теме: Мир профессий
материал по английскому языку на тему

Людмила Александровна Мурзина

Открытый урок в 10 классе

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл urok_1.rar1.64 МБ

Предварительный просмотр:

Муниципальное общеобразовательное бюджетное учреждение  «Cредняя общеобразовательная школа №6»

         

                         План открытого урока

                                    9 класс

             

Учитель Мурзина Л.А.

                                                           г. Тында 2012г.

 

       

 

План

Тема: The  world  of  work.

Задачи:

1) Формирование,  развитие  и  совершенствование  языковых  навыков: устной  речи, подготовленного  монологического  высказывания, диалогической  речи, разных видов  чтения (информационного, поискового, обзорного), коммуникативных  навыков  по  теме.

2) Активизировать  употребление  речевых  образцов  и  грамматических  структур  с  целью  осуществления  запроса  информации, разъяснения  и  умения  выразить  своё  мнение.

3) Формировать  и   развивать  навыки  и  умение  делового  общения  средствами  английского  языка, подготовить   учащихся  к   выбору  будущей  профессии, воспитывать  умение  высказывать  мысли  на  иностранном  языке  и  вырабатывать  толерантное  отношение  к  чужому  мнению.

4) Учить  вести  исследовательскую  работу.

Оборудование  урока: карточки  с профессиями, раздаточный  материал, таблицы, записи  текста, наглядные  пособия, интерактивная  доска, презентация  упражнений, заданий  в  мультимедийном  варианте.  

Motto:

Work  saves  us  from  three  great  evils: boredom, vice  and  need.

                                                                                                            Voltaire.

Give  a  person  a  fish  and  they  eat  for  a  day. Teach  a  person  how  to  fish  and  they  eat  for  the  rest  of  their  lives.

                                                                                                            Proverb

Формы  работы  на  уроке:

- фронтальная  работа( ответы  на  вопросы, чтение  выражений, нахождение  эквивалентов);

- индивидуальная  работа: аудирование, чтение;

- работа  в  парах – составление  микродиалогов;

- монологическая  речь;

- элементы  исследовательской  работы.

Этапы  урока

1. Организационный  момент – 1 минута.

Good  morning, my  dear  friends. Take  your  seats, please  and  get  ready  for  the  lesson. If  you  are  ready, let’s  start  the  lesson. My  dear  children,  the  topic  of  our  lesson  you  must  guess.

2. (На  экране    интерактивной  доски  высвечивается  две  группы  людей.)  

           

                  

   

You  must  determine  what  words  unify  these  people. Fill  in  the  webs.

And  now  what  do  you  think  about  the  theme  of  the  lesson.

Let  us  check, if  you  were  right.

So  the  theme  of  our  lesson  is  “world  of  work”. It  will  be the  continue  of  previous  lesson. What  do  you  want  to  be  after  graduating? You  have  heard  this  question  many  times  during  your  school  year. Perhaps, it  was  difficult  for  you  to  give  a  definite  answer  earlier. But  you  understand  that  the  time  to  choose  your  future  profession  has  come. Finishing  school  is  the  beginning  of  an  independent  life  for  millions  of  school-leavers. Many  roads  are  open  before  them: technical  schools, colleges  and  universities.

3. Centuries  ago  there  were  only  a  few  jobs: people  were  farmers, bakers, butchers  and  carpenters. What  medieval  jobs  and  occupations do  you  know  yet?

What  modern  jobs  do  you  know?.

(pupils’answers, затем  высвечиваются  professions).

Card №3

4. For  our  productive  work  we  must  do  some  useful  exercises:

Упражнение 1

Try  to  match  up  the  expressions:

1) professional                              a) atmosphere

2) Future                                       b) satisfaction

3) working                                    c) fields

4) to  solve                                    d) career

5) educational                                e) fitness

6) work                                          f) characteristics

7) leisure                                       g) categories

8) traits                                          h) mathematical  problems

9) profound                                    i) account

10) deal  with                                 j) people

11) to  take  into                             k) background

12) physical                                    l) experience

13) health  and                              m) activities

14) job                                            n) of  character

15) friendly                                     o) knowledge

Упражнение 2

Connect  the  expressions  with  their  definition:

1) pant-time / fill-time  job                    a) try  to  get  a  job

2) job  satisfaction                                 b) not  have  a  job

3) change  jobs                                      c) a  job  that  is  likely  to  continue

4) Saturday / summer  holiday  job      d) a  job  that  you  only  do  on Saturdays…    

5) steady  job                                         e) get  a  different  job

6) to  be  out  of  a  job                          f) the  enjoyment  that  you  get  from  doing                                            

                                                                                                                        your  job

7) apply  for  a  job                               g) a  job  you  do  for  only  park  of  the  day            

                                                                               or  week  or all  the  day  or  week  

5. One  of  your  classmate  had  prepared  the  project  answering  the  question  about  jobs, work. Let’s  listen  to  him.

Pupil’s  project.

The  questions:

Possible  answers  

1

Why  do  people  work?

Man  works  to  earn  his  living

2

The  work  that  a  man  does  to  earn  his  living  is  called  by  various  names:

Occupation, vocation, business, job, trade, service, ministry.

3

What  is  essential  in  any  occupation?

Working  with  others  and  doing  your  best  is  essential  in  any  occupation.

4

What  may  happen  if  the  task  you  perform  do  not  make  profit  for  your  employer?  

The  employer  will  not  have  money  to  pay  or  increase  wages  or  do  need   research  for  improved  products, to  make  building  repairs; you  won’t  have  opportunities  there.

5

What  elements  of  work  should  be  present  for  an  action  to  be  considered  work?  

The  most  common  elements  of  work  are: effort, energy, goal, physical  and  mental  activities, initiative, productivity, profit.

6

What  is  work?

Work  is  any  effort put  forth  to  complete  a  particular  goal.

7

What  motivates  a  person  to  select  a  particular  vocation?    

It  is  money, position, benefits, interest, companionship, a  desire  to  serve  others  or  a  sense  of  identity.

7. Teacher: When  choosing  a  future  career, we  should  consider  different  factors. Call  them.

Pupil’s  project.

     

       

Factors  which are taken into account when we choose a job

  1. Job satisfaction
  2.  Money
  3. Personal qualities and abilities
  4. Position (Status)
  5. Benefits
  6.  Companionship
  7. Desire to serve others
  8. Sense of identity
  9. Promotional prospects                                                                                    

10. Travel  

     11. The influence of other people

 

Teacher: I do agree with these factors.

Let`s continue our work.

8. Now make up a survey among student  and  teachers   interviewing them.

First group: what factors do the school mates take into account in choosing a future profession?

Second group: what factors did my teachers and parents take into account in choosing a future professions?

( Для интервьюирования раздать каждому представителю команды бланк с названием приоритетов выбора профессии, опрашиваемым и указать соответствующие место каждого фактора. Команды анализируют полученную информацию и схематично изображают на диаграмме.

The results of this research will be to show how our society changed and whether we can speak about gap)

Factors

Benefits

Position

(status)

Money

Interest

Companionships

A desire to serve others

A sense of identity

Influence of other people

Your personal factor

Position

 

Prestigious professions:

Profession

Place

Yesterday

today

Tomorrow

1.2.3.4.5.6.7.8.9.10.

The result of among my schoolmates and teachers (percentage)

Factors  which are taken into account when we choose a job

Teachers , parents

Schoolmates

1. Job satisfaction

2.  Money

  1. Personal qualities and abilities
  2. Position (Status)
  3. Benefits
  4.  Companionship
  5. Desire to serve others
  6. Sense of identity
  7. Promotional prospects

Travel                                                      

The influence of other people

% %

 % %








                                           

     

 

For report of experts (statistician):

When choosing a future career, we should consider different factors. In my opinion (and… %) money is one of the most important factors when you make a choice ( % of teachers and classmates). There are highly paid jobs and low – paid jobs. For example, a businessman, a president of films star. A worker, a doctor or an engineer, are low – paid jobs. I think everybody wants to earn as much as possible. Training, promotional prospects and conditions should be also taken into account.

On the other hand, it`s good when you get satisfaction from your job. It`s very important to choose a profession that suits your interests. In my opinion, a job should be interesting and socially important (% of teachers and classmates). Some jobs are considered to be more suitable for men and others for women. For example, the profession of secretary or nurse are more suitable for women. A lifeguard or a pilot are more likely the jobs for men. You should also decide whether you want to work indoors or outdoors.

9.Let`s have a fun/

Guess: what are they speaking about?

Dialoque – work in pairs.

Were you right?

10. Подведение итогов урока, выставление оценок, самоанализ урока учениками, что я узнал, чему научился, о чем могу говорить.

At the lesson:  I`ve learnt…

                           I can speak about…

                           I have known…        

 Work

Job


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Открытый урок 9 класс по теме "Соединения алюминия"

Здоровьесберегающие технологии на уроках химии....

Открытй урок 7 класс по теме "Предлоги места"

Этот урок показывает применение компьютерных технологий, проектной методики и дифференцированного подхода....

открытый урок 7 класс по теме "Правописание НЕ с причастиями"

Изучение нового материала по теме "Правописание не с причастиями" 7 класс. Мини-проекты детей о частице НЕ. Сказка о частице НЕ. работа в группах....

Открытый урок. 7 класс. Алгебра. Тема : Функция у=х2 и у=х3 и их графики.

Конспект открытого урока . Алгебра 7 класс. Тема : Функция у=х2 и у=х3 и их графики....

Разработка открытого урока 3 класс по теме "Christmas is coming"

Разработка урока предназначена для использования на итоговом уроке по теме "Рождество", учебник М. З. Биболетова...