Урок английского языка в 8 классе по теме "The environment"
методическая разработка (английский язык, 8 класс) по теме
Урок английского языка в 8 классе (УМК «Английский с удовольствием/Enjoy English» Биболетова М. З.)
Тема: «The environment»
Цель урока: Обобщение лексико-грамматического материала
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
the_environment_8_klass.docx | 120.55 КБ |
Предварительный просмотр:
Урок английского языка в 8 классе (УМК «Английский с удовольствием/Enjoy English» Биболетова М. З.)
Тема: «The environment»
Цель урока: Обобщение лексико-грамматического материала
Задачи урока:
Образовательные:
- Организовать закрепление тематической лексики в устной речи
- Создать условия для развития навыков говорения, чтения, письма
Развивающие:
- развитие психических функций, связанных с речевой деятельностью, таких как внимание, логическое мышление, способность к анализу и синтезу, языковая догадка.
Воспитательные:
- повышение интереса к изучению английского языка,
- воспитание культуры общения, умения внимательно слушать собеседника, уважительного отношения друг к другу.
Оснащение урока: доска, компьютер, экран, мультимедийная установка для показа презентации, раздаточный материал
Ход урока:
1. Организационный момент, приветствие:
Тeacher: Good morning, boys and girls!
Pupils: Good morning!
Teacher: How are you today?
Pupils: Fine, thanks, and you?
Teacher: I’m fine too. Thank you. Sit down, please.
2. Сообщение темы и цели урока:
Look at our screen. There are some clue words, please, read them and guess main word:
Air, cities, plants, rivers, animals, roads, land, buildings, forest
Pupils: environment
Teacher: Yes, we’ll speak about the environment. At the lesson we’ll repeat the words, read and discuss problems of the environment. At the end of lesson you will answer the question “How can we protect our environment?”
3. Речевая разминка:
What is the environment?
Pupils: The environment is…
The protection of the environment is a serious problem today, isn’t it?
Pupils: Yes, it is.
Are there any environmental problems?
Pupils: Yes, there are.
What are they?
Pupils: They are …
What types of pollution do you know?
Pupils: They are …
Yes, right you are.
4. Активизация изученной лексики:
Pair work. Look through these pictures. Name types of pollution. Answer the questions.
headache | Hole in the ozone layer | smog | Disease / sickness | Chemical reaction | Skin rash |
dump | Breathing problem | Acid rain | stomachache | deafness | weakness |
Questions: What are the effects of pollution on the environment? What are the effects of pollution on the people?
5. Тренировка навыков говорения:
Игра «Find match». Учащиеся получают 2 типа флеш-карт. Одни ученики имеют карточки с проблемами окружающей среды, другие – карточки с определениями. Двигаясь по кругу, нужно найти свою пару.
6. Тренировка навыков чтения:
Group work. Divide into 3 groups. Each group gets text. Task: read text, translate it, answer questions. Then exchange texts with other groups. After reading discuss texts.
Texts:
REDUCE!
Really, the best thing we can do for the planet is to use less of it. At the Earth of the environmental crisis is our consumer society. Here are some questions you can ask yourself before buying something: Do I, or the other person I am buying this for, really need this? Is there another product which would do the same thing but more sustainable? Will this last a long time? Did I know how this item was made, how it will be used and how it will be disposed of?
REUSE!
Regrettably, because we live in a “disposable society”, we are encouraged to buy a new “improved” item even if the one we have can be repaired. When we buy, we should buy items which are durable, we should maintain them, and have them repaired when necessary. If we practice this, many things can not only last a life-time, but they can be passed along generation to generation. If something is truly unusable for its original proposes, try to be more creative and think of how else it might be used. When you’re done with it, think of whether someone else might be able to use it.
RECYCLE!
Rather than throwing an item out when neither you nor anyone else can make use of it, have it recycled. And while recycling is not perfect, it is better than sending goods to landfill or having them incinerated. Find out what types of materials can be recycled in your area. Clean and sort the materials before putting them out on the curb – often collectors will not pick up recycling that is mixed or contains non-recyclables.
Statements to discuss:
1. The main reason why our planet is in danger is our uncontrolled wish to buy goods even they aren't necessary.
2. People should buy products that can last for a long time.
3. Everybody should keep things in working order and also restore them good condition in order to put the “Reuse” principle in practice.
7. Отработка грамматических навыков письма
Complete these sentences:
1. If people (take) bottles, cans and newspapers to special bins, they could be recycled.
2. If I (be) you, I would join Greenpeace.
3. If we didn’t pollute our seas, they (be) full of fish.
4. If you had read these books, you (know) more about this environmental problem.
5. If people had protected the environment seriously, our planet (be) out of danger.
6. If people (avoid) damaging nature, many species of animals (not/disappear).
8. Итоги урока, рефлексия
Today we’ve spoken about the environment and problems of the environment. Please, answer the question “How can we protect our environment?”
9. Выставление отметок, домашнее задание
Thank you for work. Your marks are …
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Урок английского языка 11 класса по теме" Мы изучаем английский язык".
Урок-конференция с участием зарубежных англоговорящих студентов, где обсуждались проблемы изучения английского языка, его место в глобальной культуре....
урок английского языка 4 класс к УМК "Английский с удовольствием" М.З.Биболетовой
конспект урока" Неправильные глаголы" Unit 2 , презентация, дидактический материал...
конспект урока английского языка 5 класс "Сувениры в Великобритании" по УМК "Английский в фокусе"
Урок по УМК Ваулиной, Дули "Spotlight", 2-й месяц обучения...
Пример технологической карты урока английского языка 6 класс тема "Британские праздники" ФГОС УМК "Английский в фокусе"
Пример технологической карты урока английского языка 6 класс тема "Британские праздники" ФГОС УМК "Английский в фокусе"....
Тема урока: « Английский алфавит» Методическая разработка урока английского языка, 2 класс
Цели урока: В игровой форме организовать повторение и обобщение изученного материала....
Разработка урока английского языка 9 класса «Английский язык – язык морового общения»
Разработка урока английского языка9 класса«Английский язык – язык морового общения»Форма урока - дебаты...
Методическая разработка урока английского языка _ _5_ класс ТЕМА «Типичный английский дом»
Цель урокаактивизация речемыслительной деятельности по теме «Типичный английский дом», формирование благоприятных условий в рамках темы для развития самостоятельно мыслящей личности.Методи...