Сценарий урока английского языка 10 класса по теме "Visual Arts/The Most Famous Portrait"
методическая разработка по английскому языку (10 класс) по теме

Рогонова Анастасия Владимировна

Сценарий урока разработан к УМК О.В. Афанасьевой и И.В. Михеевой "English X" Unit I "Man - the Creator".

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon scenariy_uroka_10_klass.doc35 КБ

Предварительный просмотр:

                                                                  Сценарий урока английского языка в 10 классе

                                            по теме:   “The Most Famous Portrait” / «Visual Arts. Painting»,

                           УМК «Английский язык X класс» О.В. Афанасьева, И.В. Михеева – М: Просвещение, 2011.

                                              ПОДГОТОВИЛА: Рогонова Анастасия Владимировна,

                                         учитель английского языка высшей категории ГБОУ СОШ № 1924 г. Москвы.

                                               

Aims and objectives:

to sum up the pupils’ knowledge about one of the greatest masterpieces of painting – The Mona Lisa by Leo da Vinci , to give additional information about it, to develop and enrich pupils’ outlooks;

developing spontaneous talking skills based on the students’ personal experience and views;

teaching students to express their own ideas in English; developing students’ learning skills via group and class work, developing positive ways of thinking;

educating students with respect to the world’s culture and eternal values;

 

Students Will Be Able To (SWBAT) :  

train the new words and expressions orally according to the topic of the lesson;

SWBAT develop their speaking, reading skills, skills and habits of prepared and unprepared speech.

Оборудование: учебник «Английский язык для 10 класса», раздаточный материал для учащихся (handouts “The Most Famous Portrait”), альманах «Сокровища мировой живописи».

       Parts:                                   Time:

                   Activities:

 

Organization. Greeting. 10 min.                


                 Introduction to the lesson.


                Warming – up.

                (Speaking skills)



Main Part.              25 min.

Review.               




         New Material.          


 “The Most Famous

 Portrait”(“Mona Lisa”

 by Leo da Vinci /creating this      masterpiece).

          ( Speaking skills)






             Scanning reading.      








           Home assignment.              5 min.




III.    Ending the lesson/

          Summing Up/Close Up      5 min.


T: Good morning, students. How are you getting on?

Today’s lesson we are going to discuss some aspects of our lexical topic “Visual Arts. Painting”.

T: Let’s check up your home assignment.

   (Textbook: ex. 40 p.36 “ Speaking section”)

    Ask and answer the questions to each other.



T: On this lesson let’s remember genres of painting you know.

  Task: Define genres of these paintings.

 (Textbook p. 5,7,8, 15 + illustrations of the almanac “The Treasures of the World”).


T: Do you know what the most famous portrait is?

 Students’ answers.

T: Look at this great masterpiece! (showing “Mona Lisa” by Leo da Vinci). What do you know about it?

Students’ answers.


T: It’s time to know more about creating of this picture.

   Listen to one of well – known critics characterized this famous   picture.  (reading the pattern)

Do you agree with his opinion? What do you think about this mysterious portrait? Work and discuss it in groups.


 T: Why is the Mona Lisa so famous? We’ll know after reading information, using your handouts.

Task for Reading.  During the reading of this text draw attention on these two points:

“What makes Mona Lisa so mysterious and why this portrait is the most famous one in the world”.

T: You have 5 min. to discuss them after reading the text.


T: Textbook ex.56 p.46. You can see the poem by Brenda M. Weber “Mona Lisa”.  Recite it now and translate it at home.

Try to translate it in poetic form.


Thank you for your active and good job today! Your marks are …

I hope that you have known much more interesting, haven’t it?

What new and useful have you known on this lesson?

Students’ answers.

Have a nice and good day! Good – bye !



T – Ss

Group work.

S1 – S2

S2 – S3



T – Ss






S – S





T – Ss




Group work.








Pair work.


T – Ss



T – Ss

Ss – T


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Сценарий урока английского языка в 4 классе "Добро пожаловать на фестиваль Дивали".

Сценарий урока английского языка в 4 классе "Добро пожаловать на фестиваль Дивали". разработан по учебнику Милли-4 С.Азарова и др. (раздел 3 урок 1). Дополнен презентацией....

Сценарий урока английского языка в 3 классе по теме "Еда"

Итоговый урок по теме "Еда" в игровой форме. Форма проведения: соревнования 2 команд: "Apples" и "Bananas".  Данный урок проверяет уровень усвоения материала по теме и способствует созданию полож...

Методический сценарий урока английского языка по теме "Здоровый образ жизни" для 6 класса

Методический сценарий урока английского языка по теме "Здоровый образ жизни" для 6 класса...

Сценарий урока английского языка "Степени сравнения прилагательных" в 4 классе по ФГОС

Сценарий урока представлен в форме технологической карты.Урок соответствует ФГОС....

Сценарий урока английского языка "Занятия на каникулах" во 2 классе по ФГОС

Сценарий урока представлен в форме технологической карты. Урок соответствует ФГОС....

Сценарий урока английского языка в 5 классе УМК Биболетова М. З., Денисенко О. А., Трубанева Н. Н. «Enjoy English», издательство «Титул», 2012 Unit 2, Section 3

Цели деятельности учителя: обеспечить условия для усвоения и закрепления изученного лексического материала (invite, create, sunbathe, go abroad, go sightseeing, make a fire, pick, take pictures, take ...