Урок английского языка в 9 классе
материал по английскому языку (9 класс) по теме

Укрепление интереса к предмету, воспитание уважительного отношения к зарубежной культуре, более глубокое осознание русской культуры, культуры родного края, расширение кругозора, эрудиция учащихся, эстетическое и валеологическое воспитание.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл otkr.urok_.docx18.82 КБ

Предварительный просмотр:

                                                Урок английского языка в 9 классе

                                            Тема « This Wonderful World of Music»

Цели:

Воспитательные: укрепление интереса к предмету, воспитание уважительного отношения к зарубежной культуре, более глубокое осознание русской культуры, культуры родного края, расширение кругозора, эрудиция учащихся, эстетическое и валеологическое воспитание;                  

Развивающие: организация учебного процесса как речемыслительного поиска, развитие творческой деятельности, памяти, языковой догадки, воображения, способности логически излагать, работать в группах, парах, самостоятельно;

Образовательные: расширение словарного запаса, активизация употребления лексики в речи, тренировка в аудировании, говорении (диалогическая, монологическая речь), чтении с извлечением необходимой информации.

Оборудование:

        интерактивная доска, CD диски, пианино

Наглядность:  портреты композиторов, раздаточный материал: лексика, тексты для чтения, тестовые задания.

                                                               Ход урока

                                             ( звучит музыка Чайковского)

1.Начало урока. Организационный момент.

Teacher: Good morning, my dear friends. Good morning our guests. Welcome to our musical saloon. I want to start our meeting with these words of Shakespeare ‘’If the music be a food of love play on’’. As you see our meeting is dedicated to the classical music. And the topic of our conversation is…

(the pupil read: ‘’This Wonderful World of Music’’)

Teacher: How do you think what are the aims of our conversation? What shall we speak about?

P1: We’ll speak about music, musicians and composers.

P2: May be we’ll read a text and do some tasks.

P3: I think we’ll listen to the text and do some tests.

P4: I would like to prepare dialogues about music, composers but firstly we should repeat the words.

P5: I suppose we shall listen to the music.

Teacher: Very well, you are right. But how do you prefer to work today? In groups, in pairs or individually?

Pupils: We want to work in groups.

Teacher: OK. You’ll do some tasks individually and in groups. But first of all we shall repeat the words from the previous lessons.

2.Фонетическая отработка лексики:

 Pop music, rock music, folk music, classic music, country music, dance music, jazz, inspires, romantic, catchy, soft, sweet, sentimental, amazing, fascinating, unforgettable, well-known, professional, great, famous, best-known, popular, a musician, a composer, to like, to be fond of, to adore, to compose, to write music, to create, a composition, a masterpiece, a concert.

3.The conversation about music and its influence on the people.

Teacher: A famous American poet Henry Longfellow said: ‘’Music is the universal language of the world’’. Do you agree with this statement? How do you think what does in mean? You’ll work in groups.

(Учащиеся в группах обсуждают и высказывают свое мнение о музыке.)

Teacher: Thank you, so we came to conclusion that music is really the universal language of the world. I am sure that people can’t leave without music. Music plays an important role in our life. But I have some questions to you (you may discuss them in groups).

Questions:

          1.Why do people like music?    

          2.What sort of music do you like?

          3.How does music help people in life?

          4.How does music influence our lives?    

(Устные высказывания о музыке.)

4.Здоровьесберегающая пауза.

Teacher: I agree with you. You have said that music helps people relax, to have a rest, to be in a good mood. But I want to attract your attention that psychologists recommend people listening to the quiet soft classical music, when they are tired, or if they simply want to sit quietly and relax. So, I suggest you listening to the music may be it’ll help you relax.

(Звучит музыка Чайковского ‘’Времена года.  Апрель’’)

5.Conversation about famous composers.

Teacher: Lovely music, isn’t it? Try to guess who composed this music/ask me questions about the composer.

Pupils: Is he a Russian composer?

             Did he write operas?

             Did he write ballets?

Pupil: I think, he is Tchaikovsky.

Teacher: Yes, you are right. But what do you know about Tchaikovsky?

(Pupils tell about Tchaikovsky)

Teacher: Can we say that Russia is a great musical country?

Pupils: Yes, we can.

Teacher: What other famous Russian composers do you know?

Pupils: Glinka, Rakhmaninov, Borodin, Mussorgskiy, Rimskiy-Korsacov, Prokofiev, Shostakovich.

Teacher: What Tatars composers do you know?

Pupils: Saidashev, Jakhin.

Teacher: Listen to the information about S.Saidashev and then do some tasks.

Pupil1: (рассказывает на татарском языке)

Teacher: Say it in English.

Pupils: (переводят на английский язык)

Teacher: OK. All these men were the famous Russian composers. Is Russia the only great musical country in the world? And why do you like his music?

(Устные высказывания о композиторах и музыке)

Teacher: What musical instruments can you play?

Pupils answer the question (one by one)

6.Dialogues about music.

Teacher: I see, now children I want you to prepare dialogues about music. (You’ll work in groups. I give you 2 minutes).

Pupils prepare the dialogues.

7. Здоровьесберегающая пауза.

(Quiet music)

Teacher: I see, you are tired a little. Sit comfortably and relax. Listen to the music.

8.Чтение текста о Моцарте.

Teacher: I want you to read the text about one more talented child who became an outstanding musician and composer, when he was only 8 years old. Can you guess who is he?

Pupil: I think he is Mozart.

Teacher: Yes, he is Wolfgang Amadeus Mozart. Your task will be:

 make up questions;

 make up true or false statements;

answer  the questions and prepare a short retelling.

(Учащиеся читают текст, готовят задания)

Teacher: Now, your time is up. You ask the questions, answer them.

(Группы выполняют свои задания)

9.Hometask.

Teacher: Our lesson is coming to an end. We have spoken about the classical music, but besides classical music you are fond of pop music, jazz, rap and so on. We’ll speak about this style of music at the next lesson.

So, your task will be:

to tell about your favorite group;

to tell about your favorite pop star;

to tell about your favorite style of music.

10.Рефлексия.

 Teacher: Nina prepared music play. And she’ll play the piano. You may draw, write some phrases about this music or simply entitle this music play.

(Девочка играет на пианино, ученики рисуют, пишут, придумывают названия для музыкальной пьесы).

Teacher: Our lesson is over. You’ve showed good knowledge in English and in classical music. Thank you very much. Good bye!

             

                                                                                                                                     


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок английского языка 11 класса по теме" Мы изучаем английский язык".

Урок-конференция с участием зарубежных англоговорящих студентов, где обсуждались проблемы изучения английского языка, его место в глобальной культуре....

урок английского языка 4 класс к УМК "Английский с удовольствием" М.З.Биболетовой

конспект урока" Неправильные глаголы"  Unit 2 , презентация, дидактический материал...

Пример технологической карты урока английского языка 6 класс тема "Британские праздники" ФГОС УМК "Английский в фокусе"

Пример технологической карты урока английского языка 6 класс тема "Британские праздники" ФГОС  УМК "Английский в фокусе"....

Тема урока: « Английский алфавит» Методическая разработка урока английского языка, 2 класс

Цели урока: В игровой форме организовать повторение и обобщение изученного материала....

Разработка урока английского языка 9 класса «Английский язык – язык морового общения»

Разработка урока английского языка9 класса«Английский язык – язык морового общения»Форма урока - дебаты...

Методическая разработка урока английского языка _ _5_ класс ТЕМА «Типичный английский дом»

Цель урокаактивизация речемыслительной деятельности по теме «Типичный английский дом», формирование благоприятных условий в рамках темы для развития самостоятельно мыслящей личности.Методи...