урок - соревнование "I like English songs"
методическая разработка по английскому языку (5 класс) по теме
Цели:
- Повторить в стихотворениях, песнях, рифмовках, репликах, чтении простейших слов темы: «Алфавит», «Приказания», «Числительные», «Цвета», «Прилагательные», «Овощи, фрукты», «Одежда», «Вежливые фразы».
- Развивать правильность произношения английских звуков и слов,
- Воспитывать активность, ответственность, выразительность, артистичность, манеры поведения в гостях.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
urok.doc | 58 КБ |
Предварительный просмотр:
.
Цели:
- Повторить в стихотворениях, песнях, рифмовках, репликах, чтении простейших слов темы: «Алфавит», «Приказания», «Числительные», «Цвета», «Прилагательные», «Овощи, фрукты», «Одежда», «Вежливые фразы».
- Развивать правильность произношения английских звуков и слов,
- Воспитывать активность, ответственность, выразительность, артистичность, манеры поведения в гостях.
Оборудование: игрушки, картинки, костюмы, эмблемы, карточки.
Ход урока.
- Организационный момент.
Вступительное слово учителя.
«Dear children! You know many English songs and rhymes. Today we are going to have an interesting lesson-competition of two teams: “ Nuts” ( clap your hands) and “Chocolate” (clap your hands). They will recite rhymes and sing songs for us. We have judges – 3 best pupils (clap your hands). They will get marks for every task. Your answers must be right, loud, expressive, artistic. You must show your costumes, toys, pictures and be disciplined. Good luck! “
- Конкурс 1. Greeting – Task 1. ( Приветствие команд).
Наличие эмблем “Nuts” и “Chocolate”.
Team 1: Good morning (2)
Good morning to you.
Good morning, dear children
We are glad to see you.
Team 2: Nice to see you (2)
We are happy just to hear it.
Pleased to meet you (2)
We are happy just to beat you.
Teacher: Thank you. Judges, will you show your marks, please? Thank you.
- Конкурс 2. Task 2 “Meet my Captain!”(Знакомство с капитаном).
Team 1: I’m a little girl; I’m a little girl,
Yes, that’s me Yes, that’s me
And my friends are nice We like rhymes and songs
As you can see As you can see. (ученица)
Team 2: I’m a little boy “Tick”,-the clock says
Yes, that’s me “Tick, tick, tick,
And I know rules What you have to do,
As you can see Do quick!” (ученик)
- Конкурс 3. Task 3 “Do you know the ABC?” ( Защита алфавита).
Team 1: A is for Apple N is for Nelly
B is for Ball O is for Orange
C is for Cat P is for Pig
D is for Dog Q is for Quilt
E is for Egg R is for Rabbit
F is for Fish S is for School
G is for Girl T is for Tram
H is for Honey U is for Umbrella
I is for Ice-cream V is for Vase
J is for Jam W is for Window
K is for Kitten X is for Xilophone
L is for Lorry Y is for Yard
M is for Monkey Z is for Zebra.
Team 2: (Song) A, B, C, D, E, F, G,
H, I, J, K, L, M, N, O, P,
Q, R, S, T, U, V, W,
X, Y, Z, Oh, well, you see,
Now, I know the ABC.
- Конкурс 4. Task 4 “Do it like this?’ ( Выполнение приказаний)
Team 1: Hands up! Team 2: 1-2 Stand up and do.
Hands down. 3-4 Go to the door.
Hands on hips! 5-6 Pick up sticks.
Sit down. 7-8 Take the plate.
Stand up. 9-10 Count to ten.
Hands to sides. 1…10 Thank you.
Bent left.
Bent right.
- Конкурс 5. Task 5 “Do you like animals?” ( Стихотворения о животных).
Team 1: Why do you cry, Willy? Tom’s dog is big,
Why do you cry, Ann’s dog is small,
Why, Willy (3) And I have no dog
Why? At all!
Take my dog, Oh, thank you.
Don’t be upset! I’m so glad!
Team 2: I saw a crocodile My cat is black
You saw it too. My cat is fat,
I saw it in the picture My cat likes rats
You saw it in the zoo. Rats are grey and fat.
- Конкурс 6. Task 6 “Everything has a form, a size and a colour. Name them in your songs” (Песенка цветов. Песенка о прилагательных).
Team 1: Long and Short and Big and Small
Big and Small (2)
Long and Short and Big and Small
Nice and Round and Square.
Thick and Thin and Young and Old
Young and Old
Thick and Thin and Young and Old
Good and New and Little.
Team 2: Brown and Green and Blue and White
Blue and White (2)
Brown and Green and Blue and White
Red and Black and Yellow.
Purple and Pink and Blue and White
Blue and White (2)
Purple and Pink and Blue and White
Orange and Grey and Silver.
- Конкурс 7. Task 7. “Selling- Buying” (Продаем – покупаем)
Team 1: You see a nice white skirt (2)
What a nice white skirt
What a skirt (2): scarf, dress, coat, hat.
Team 2: You see a big red apple (2)
What a big, red apple
What an apple (2): orange, potato, pear.
Диалог:
- Hello!
- Hi!
- A pear, two bananas, please!
- Here you are!
- Thank you!
- You are welcome!
- Конкурс 8. Task 8 “Visiting Friends. Who is polite? Who is not? “(В гостях – Сценки).
Team 1: Two little boys If you want cakes,
Tommy and Sam You may take one.
Sit down to have But I like jam
Some tea with jam. As for cakes, I want all of them!
10 boys and girls
Sitting down to lunch
Gobble, gobble, gulp, gulp
Munch, munch, munch.
Team 2: Dialog:
- Good evening!
- Evening! You are welcome.
- How is your father (mother, brother, sister)?
- He (she) is fine, thanks.
- And how are you?
- I’m fine too, thank you.
1, 2, 3. Let me see Tea? – Yes, please.
Who likes coffee Coffee? – No, thank you.
Who likes tea?
10.Конкурс 9. Task 9 “Act in your song!” ( Инсценировка песни).
HICKORY, DICKORY, DOCK
Team 1:
Hickory, Dickory, Dock Hickory, Dickory, Dare
The mouse run up the clock The pig flew up in the air
The clock struck one The man in brown
The mouse run down Soon brought him down
Hickory, Dickory, Dock Hickory, Dickory, Dare.
Team 2: Ba, Ba, Black Sheep
-Ba, ba, Black Sheep,
Have you any wool?
-Yes, kids, yes, kids
Three bags full.
One for my master
And one for my dame
And one for a little boy,
Tommy by name.
-Ba, ba, Black Sheep,
Have you any wool?
-Yes, kids, yes, kids
Three bags full.
-We must have socks,
A scarf and a hood
To skate on the pound
And to ski in the wood.
-Ba, ba, Black Sheep,
Have you any wool?
-Yes, kids, yes, kids
Three bags full.
11.Конкурс 10. Task 10 “Guess the Word, write it!” ( Угадай слово на доске. Заполни квадратики.)
Для команды 1: This is a numeral (“FIVE”).
Для команды 2: This is a colour (“BLACK”).
12. Подведение итогов, вручение призов: You are getting 5-s and 4-s.
Teacher: Thank you for your active participation. What’s the total score, judges?
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Enjoy English songs
Песня на иностранном языке является отличным материалом для формирования навыков аудирования. Предлагается песня "Pasadena" для работы на уроке или во внеурочное время....
Внеклассное мероприятие “The Evening of English Song”
внеклассное мероприятие для учащихся 9 -12 классов...
ENGLISH SONGS FOR CHILDREN
ENGLISH SONGS FOR CHILDREN...
Авторская программа кружка «English song»
Данная программа, безусловно, вбирает все достоинства предыдущих программ, и в то же время является инновационной, так как она предусматривает личностный рост членов кружка, подход к каждому с у...
Материалы для проведения внеклассного мероприятия по английскому языку «English Song Festival»
Представленный материал не включает себя фонограммы, записи видеороликов с английскими субтитрами по причине их большого размера....
Урок-КВН We like English ( 5класс)
Внеклассное мероприятие для повышения мотивации учащихся к изучению английского языка...