урок английского языка:"Профессии" 8 класс
методическая разработка по английскому языку (8 класс) по теме
урок на закрепление материала по теме по учебнику Афанасьевой с презентацией:"Выбор профессии"
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
urok_o_profesii.doc | 50.5 КБ |
Предварительный просмотр:
Открытый урок по английскому языку в
8 «А» классе ГОУ ЦО №1948 «Лингвист – М»
по теме: « Выбор профессии»
Учитель английского языка
Жолдыбина И.П.
Октябрь 2011 года
2
Цель урока:
Закрепление пройденного материала по теме: «Профессии»
Задачи урока:
- Учебные: активизация изученных лексических единиц; умение обобщать полученные знания и использовать их в новых ситуациях;
- Развивающие: развитие понимания иноязычной речи на слух; развитие навыков устной речи;
- Воспитательные: воспитание ответственного отношения к выбору профессии; умение аргументировать свою точку зрения.
Оснащение урока: компьютер, проектор, экран, презентация, видеозапись носителей языка из учебника: “ Activate”
Этапы урока:
- Организационный момент – 1 мин.
- Фонетическая зарядка – 2 мин.
- Речевая зарядка – 5 мин.
- Проверка домашнего задания – 10 мин.
- Развитие навыков говорения – 15 мин.
- Развитие навыков аудирования – 10 мин.
- Заключительный этап урока – 2 мин.
Ход урока
1. Организационный момент ( приветствие, вступительное слово учителя и постановка задач урока ). – слайд № 1
T.: Good morning, everybody. Glad to see you. Sit down, please. The subject of our lesson today is: ‘Choice of a job’. This theme is very important for everybody and the sooner you choose your job the better. At your age you should analyse your abilities, concentrate on some subjects and choose elective courses at school or somewhere else. I hope our lesson will help you to make your choice. Today you’ll activate your vocabulary, watch a video about one English boy, become a career adviser and make a job advert.
3
2. Фонетическая зарядка. – слайд № 2
T.: Let’s refresh our memory. Look at photos and name all professions that I’ll show.
T.: Which of these jobs are dangerous; require a university degree; are done only by men; are done only by women; are most prestigious; are least prestigious; are well paid; are hardly paid
3. Речевая зарядка.
T.:Open your books at page 37, ex.62., read it in a chain and give names to the descriptions of these jobs. ( Answers: 1. a lawyer; 2. an estate agent; 3. a social worker; 4. a receptionist; 5. a vet; 6. an electrician; 7. an editor; 8. a chemist; 9. a pharmacist; 10. a travel agent ).
4. Проверка домашнего задания: « Рекламное объявление о работе».
T.: Let’s analyse professions more carefully and learn about requirements and qualities of your favourite jobs. So I invite you to present your job adverts. You could prepare your homework in a group or individually. Be ready to answer the questions. Now you are welcome.
/ possible questions to the students after presentation:
- What qualities do you find most attractive in this job?
- What could be an advantage when applying for you?
- What applicants don’t you want to see?
- Are there any minuses in your job? /
5. Развитие навыков говорения. – слайд № 3
а) T.: Choosing a profession is not an easy task. As you know, it can be influenced by our interests, wishes, talents or somebody’s advice or somebody’s pressure. I offer you a chance to become a career adviser and practice in giving advice to people. In your books you’ll find some
4
cards with information about different people. It’s on page 39 ex.67. Let’s divide into 5 groups. Each group discusses one card for 2 minutes and gives recommendations with arguments. Some useful phrases could help you in giving advice. - слайд № 3 ( учащиеся дают рекомендации, пользуясь выражениями на слайде ) Answers: 1. a driver / a mechanic /; 2. a nurse / a social worker /; 3. a librarian / a journalist /; 4. a photographer / a designer /; 5. a vet.
б) самостоятельное составление учащимися индивидуальных карточек о их интересах.
T.: Now I advise you to write similar cards with your preferences and experience. It will help us analyse your abilities and recommend a proper job for you. The cards are in front of you. In three minutes be ready to complete them.
c) самостоятельные рекомендации по выбору профессии для одноклассников. ( учитель собирает карточки, зачитывает их анонимно и учащиеся в свободной беседе дают рекомендации своим одноклассникам ).
6. Развитие навыков аудирования. ( Activate A2 Unit 11 )
T.: Now let’s get acquainted with one English boy Perry. Before watching video with his interview let’s learn new words. ( ученики читают новые слова с дефинициями и вопросы для проверки понимания. ) After watching video be ready to answer these questions. ( учащиеся смотрят видео с субтитрами и затем отвечают на вопросы ). Now I offer you to watch this video again without subtitles and concentrate on the main question: Will Perry be famous or not? And when can it happen? Try to be a career adviser for him, analyse his abilities and experience and give your recommendations about his future career, if he is born to be an actor or not. ( учащиеся смотрят видео второй раз без субтитров и высказывают свои рекомендации о профессии Перри). By the way, when watching this video I recollected about one meeting of our Prime-Minister V. V. Putin with young scientists. One of them asked Mr. Putin questions: How to become successful in life? What professions can help to be a success? And V. Putin answered that if you want to be a success you can choose any job you like but you must become a professional in your job, a highly qualified expert. So what is the moral of these words, the moral of our lesson?
5
(учащиеся формулируют вывод ). Yes, you are right. The moral is: if you want to be famous and make a fortune you must choose a profession according to your character and work hard all your life.
7. Заключительный этап урока. - слайд № 4
а) заключительное слово учителя
T.: Thank you for your work at our lesson today. I can advise you to analyse and understand your interests, to develop your abilities and to choose a profession which will make you happy.
б) выставление оценок и объявление домашнего задания: сделать проект или написать сочинение: «Моя будущая профессия профессия» (упр. 68 )
T.: The lesson is over. Thank you. Good bye.
Videoscript Unit 11
It looks like an ordinary school on the outside. But this school is different. This is the Silvia young theatre school in London. Its 150 students have normal lessons three days a week but on Thursdays and Fridays they prepare for a career in show business. These are the stars of tomorrow. 10-year-old Perry Millward is a new pupil and he is ambitious.
‘I want to be a singer and an actor and a footballer but I won’t be able… I don’t think I will be able to do all of them’
He is also going to be busier than other students.
‘it’s going to be really hard ‘cause I’ll have… I’m going to… Silvia young all day and then I’m going to be doing Les Miserable straight after. So it’s going to be really hard’
That’s Perry’s first day at Silvia young school. But he has to leave early because this evening he is appearing in a musical ‘Les Miserables’. This is Perry’s first performance in the West End. There are 1.400 people in the audience and Perry is playing Gavroche one of the most important roles in the play. The audience loved him.
‘That was really, really good.
You enjoyed it?
That was so good, yeah. I’m tired, very tired now. I want to go to bed. But then again I want to stay up.’
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Урок английского языка 11 класса по теме" Мы изучаем английский язык".
Урок-конференция с участием зарубежных англоговорящих студентов, где обсуждались проблемы изучения английского языка, его место в глобальной культуре....
урок английского языка 4 класс к УМК "Английский с удовольствием" М.З.Биболетовой
конспект урока" Неправильные глаголы" Unit 2 , презентация, дидактический материал...
конспект урока английского языка 5 класс "Сувениры в Великобритании" по УМК "Английский в фокусе"
Урок по УМК Ваулиной, Дули "Spotlight", 2-й месяц обучения...
Пример технологической карты урока английского языка 6 класс тема "Британские праздники" ФГОС УМК "Английский в фокусе"
Пример технологической карты урока английского языка 6 класс тема "Британские праздники" ФГОС УМК "Английский в фокусе"....
Тема урока: « Английский алфавит» Методическая разработка урока английского языка, 2 класс
Цели урока: В игровой форме организовать повторение и обобщение изученного материала....
Разработка урока английского языка 9 класса «Английский язык – язык морового общения»
Разработка урока английского языка9 класса«Английский язык – язык морового общения»Форма урока - дебаты...
Методическая разработка урока английского языка _ _5_ класс ТЕМА «Типичный английский дом»
Цель урокаактивизация речемыслительной деятельности по теме «Типичный английский дом», формирование благоприятных условий в рамках темы для развития самостоятельно мыслящей личности.Методи...