Технология CLIL.
учебно-методический материал по биологии на тему

Презентация на тему применения Технологии Предметно-языкрвого Интегрированного Обучения - обучения ребёнка своему предмету на не родном для него языке.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл irina.pptx87.27 КБ

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Brainstorm in biology + Eglish Lanquage skils CLIL Thinking skills + Questions Aim № 1 Personals development For exampl e 1.Group work T- Ss-Ss -T 2.Plenary T- S-T-S -T 3.Pair work T- S-S -T Good doktors Good veterinarians Good psychologists The list of core critical thinking skills includes observation, interpretation, analysis, inference, evaluation, explanation, and meta-cognition. There is a reasonable level of consensus among experts that an individual or group engaged in strong critical thinking gives due consideration to: •Evidence through observation •Context •Relevant criteria for making the judgment well •Applicable methods or techniques for forming the judgment •Applicable theoretical constructs for understanding the problem and the question at hand In addition to possessing strong critical-thinking skills, one must be disposed to engage problems and decisions using those skills. Critical thinking employs not only logic but broad intellectual criteria such as clarity, credibility, accuracy, precision, relevance, depth, breadth, significance, and fairness .

Слайд 2

1. In 1987, the ship "Artist Saryan ", located in the Malaysian port, suddenly dived a giant swarm of bees. Attack of aggressive insects scared the local dockers , who hastened to get off the ship. The fact is that the wild bees of Malaysia are very insidious: it is worth one bee to sting a man, as he swoops the whole swarm. How to be? 2. Under the scenario of the French film "Black Moon", an inventive criminal should lure a snake under the robe of a hero lying on the carpet. How to make the snake crawl along the path most convenient for filming? 3.Spiders living under water should deliver a large air bubble from the surface of the water. It's easy to say, but difficult to do, because the air tends up. In addition, you need to quickly and accurately find your home. How to be a spider?


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

"Проектирование урока на английском языке на основе технологии Content aand Languaage Integrated Learning CLIL". Презентация.

Презнтацция  "Проектирование урока на английском языке на основе технологии Content and Language Integrated Learning  CLIL" содержит слайды, затрагивающие   историю развития данной техн...

Использование CLIL в рамках межпредметного курса "Технология на английском языке" DESIGN ANALYSIS

Методическая разработка предоставляет возможность для описания различных предметов на английском языке для учащихся 5 классов школ с углубленным изучением иностранного языка....

Инновационные технологии в обучении на основе CLIL в средней школе

А статье изложены преимущества и сложности использования метода CLIL в школе. Представлен опыт работы с использованием CLIL  в гимназии № 105 Выборгского района Санкт-Петербурга....

CLIL технология на уроках английского язык

  В современном обществе приоритетными становятся вопросы социализации современного человека в межнациональном и меж-культурном пространстве, при этом владение иностранным языкомрассматрив...

Разработка урока английского языка с технологией CLIL

Данный материал (технологическая карта урока) разработан для 7 класса (УМК Starlight) для проведения урока с технологией CLIL....

Технология CLIL в обучении английскому языку

В данной статье раскрывается содержание технологии CLIL в обучении английскому языку на начальной и средней ступенях обучения....

Фрагмент урока с использованием технологии CLIL

Фрагмент урока с использованием технологии CLILSpotlight 8,module2через чтение в 8-м классе по теме «Shopping»...