Программа внеурочной деятельности для начальной школы «Юный патриот»
рабочая программа на тему
Патриотическое воспитание подрастающего поколения всегда являлось одной из важнейших задач современной школы, ведь детство и юность самая благодатная пора для привития чувства патриотизма.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
vneurochnaya_programma_yunyy_patriot.doc | 154 КБ |
Предварительный просмотр:
Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение
«Крест – Хальждайская средняя общеобразовательная школа имени Героя Советского Союза Ф.М.Охлопкова»
МР «Томпонский район»
Программа внеурочной деятельности для начальной школы
«Юный патриот»
Составила: учитель начальных классов
Бурцева Дария Ивановна
Пояснительная записка
Патриотическое воспитание подрастающего поколения всегда являлось одной из важнейших задач современной школы, ведь детство и юность – самая благодатная пора для привития чувства патриотизма. Под патриотическим воспитанием понимается постепенное и неуклонное формирование у учащихся гордости за свой улус, знаменитых земляков и чувства гордости за свой наслег, за своих родителей. Патриотизм – одна из важнейших черт всесторонне развитой личности. Кроме того, учащиеся в рамках данной программы изучают культуру поведения и развитие здорового образа жизни, что является фактором всесторонне развитой личности младшего школьника.
С первых школьных дней необходимо вести работу по формированию у детей такие важные понятия, как «Родина», «мой улус», «мой наслег», «мои родители», «чувство долга», «права и обязанности». Учащихся нужно подвести к осознанию того, что патриотизм – это любовь к родине, любовь активная, действенная, стремление своими силами укрепить ее могущество.
В нашей школе проводится систематическая планомерная работа патриотического воспитания учащихся на примере жизни и подвига легендарного земляка Героя Советского Союза - Федора Матвеевича. Охлопкова. Вся его жизнь является примером для подрастающего поколения, об его жизни и подвиге создан Музей при школе. В этом Музее собраны фронтовые письма, фотографии, воспоминания участников Великой Отечественной войны, родных и близких. Воспитательной работе большую помощь оказывает музей им. Героя Советского Союза Ф. М. Охлопкова.
Администрация района, наслега построили Мемориал ветеранам войны, где поименно перечислены все имена участников Великой Отечественной войны нашего наслега. Школьники постоянно ухаживают за могилой Героя, Мемориалом, взяли шефство над ветеранами войны, их вдовами.
Возрождается сейчас тимуровская работа (волонтерство), оказание посильной помощи пожилым людям не только в дни праздников, но и в повседневной жизни.
Большая роль отводится урокам мужества, проводимым в начальных классах. На встречу с ребятами обязательно необходимо приглашать знаменитых тружеников села, знаменитых односельчан, отличившихся своим трудом и общественными делами. Они познакомят школьников с конкретными, яркими фактами трудовой жизни во благо своего наслега, улуса, достижениями во всех сферах жизни: в труде, в спорте, в общественной жизни.
Цель курса: воспитание патриотов своей родины, граждан демократического общества, уважающих права и свободы личности, обладающих высокой человеческой культурой, проявляющих национальную терпимость.
Задачи:
Формирование патриотического сознания младших школьников, воспитание первоначальных понятий «патриотизм», «Родина», «подвиг», воспитание чувства гордости за свой народ, чувства уважения к труду своих родителей.
Воспитание чувства любви и уважения за свою семью, уважение к родителям.
Развитие интереса к истории своей семьи, ее традиций, родословной.
Приобщение к национальной культуре.
Знакомство с основными правилами поведения в обществе.
Свою работу я планирую вести в сотрудничестве с общественными организациями такими как:
Краеведческий музей им. Героя Советского Союза Ф. М. Охлопкова;
Хоровой коллектив ветеранов сцены «Айгы»;
Союз местных авторов «Даадар».
Детская организация начальных классов «Кустук»;
Совет ветеранов;
Родительский комитет;
Наслежная и школьная библиотеки;
Школа искусств им. Л. Мекюрдянова
Любовь к Родине надо начинать с изучения традиции и обрядов своего родного народа, традиций предков. С этой целью я планирую вести работу по таким направлениям:
Краеведческое и поисковое, с целью приобщения к традиционной культуре народа саха, изучение его обычаев, традиций, ремесел.
Литературно-музыкальное: с целью привития художественного вкуса, общения с искусством народа саха, изучение произведений и творчества односельчан, поэтов и писателей, вышедших из своего наслега, района.
Экскурсионно-туристическое: посещение знаменательных и культурных мест своего наслега, улуса с целью изучения истории родного края, села, района.
Физкультурно-оздоровительное: изучение и возрождение игр народов саха, воспитание здорового образа жизни, занятие спортом.
Экологическое: воспитание любви к природе, потребности в ее защите от негативных воздействий, загрязнений, изучение природы родного наслега, района, природе, изучение редких видов растений.
Трудовое: привитие трудовых навыков жителя села, воспитание потребности в чистоте, уюте, порядке дома, в классе, школе, на улицах родного села, привитие навыков трудовых норм.
Семейное: изучение родословной и истории своей семьи, лучших традиций, соединение воспитания семьи и классного руководителя.
В основе методики преподавания курса «Юный патриот» лежит проблемно-поисковый метод, обеспечивающий реализацию развивающих задач. При этом применяются различные формы обучения: учащиеся ведут наблюдения, выполняют практические работы, в том числе и исследовательского характера, различные творческие задания. Проводятся дидактические и ролевые игры, учебные диалоги. Для решения задач курса важны экскурсии и учебные прогулки, встречи с ветеранами войны, знаменитыми тружениками села, организация посильной практической помощи семьям ветеранов. Занятия могут проходить не только в классе, но и в музее, на природе.
В качестве дидактического материала могут быть использованы наборы плакатов с символами страны, края, села, школы; портреты участников ВОВ, материалы Музея Героя Ф.М. Охлопкова, Музея Великой Отечественной войны; репродукции картин и фотоальбомы. Целесообразно применение ИКТ и ресурсов Интернета.
Ожидаемые результаты:
В результате обучения в курсе «Юный патриот», учащиеся должны знать:
Название страны, республики, своего родного села;
Символику страны, республики, села, школы;
Государственные праздники;
Имена ветеранов своего села, историю их жизни и подвига;
Образ жизни и быта тружеников села;
Знаменитых тружеников села, их достижений;
Трудовую жизнь своих родителей, дедов и бабушек;
Должны научиться:
Описывать изученные события истории Якутии;
Оценивать поступки других с позиции добра и зла;
Уважительно относиться к своему дому, семье, истории своего народа;
Уважать и гордиться трудом своих родителей, своих односельчан;
Поступать сообразно полученным знаниям в реальных жизненных ситуациях.
Заключение:
Начатая в начальной школе работа даст заметные результаты, если она будет частью патриотического воспитания во всех звеньях воспитательной работы школы, и если она по содержанию и по методам реализации будет усложняться от класса к классу.
Тематическай былаан.
Мин гражданиммын (9 чаас)
№ | Темата | Сыала | Ис тутула | Ойдедулэ |
1 | Мин уерэнээччибин. | Оскуоланы кытта билсии. | Оскуола устун экскурсия, оскуола о5отун быраабылата, школа символиката, традицията. | Уерэнээччи, учуутал, традиция, символика. |
2 | Мин Россия гражданинабын. Гербата, былаа5а, Россия, гимна. | Символлар тустарынан ейдебуллэр, символлары убаастааЬын, Россия сор5ото буолартан киэн туттуу. | Москва – Россия столицата. Символлар хайдах уескээбиттэрэ. Президент. | Герб, былаах, гимн, символ, былаах еннерун суолтата. |
3 | Мин дойдум – Саха сирэ. Бала5ан ыйын 18 кунэ – Дьокуускай куорат кунэ. | Саха сирин символлара: былаа5а, гербэтэ, гимнэ. | Гимн – ерегей ырыата. Якутскай – Саха сирин столицата. БиЬиги президеннэрбит. | Орегей ырыата, былаах, герб, президент, куорат кунэ. |
4 | Мин тереебут терут туелбэм – Саха сирэ. | Саха сирин улуустара, улэЬит дьоЬун дьарыга Саха сирин баайа. | Картанан улэ: улуустар ааттарын билсии. | Улус, оройуон. |
5 | Ийэ дойдум тереебут терут туелбэттэн са5аланар. | Тереебут улууЬум, дэриэбинэм, дьонум-сэргэтин дьарыга. | Томпо улууЬа, Хандыга, Кириэс-Халдьаайы. Улуус нэЬилиэнньэлээх пууннара. | Кириэскэ баар тэрилтэлэр, нэЬилиэк баЬылыга. |
6 | Мин омугум. Бала5ан ыйын 27 кунэ | Нуучча омуга Саха сиригэр кэлиитэ, оруола. | Омук омуктан уратыта. Бэйэни омук быЬыытынан билинии. Омугунан атааннаЬыы суох буолуохтаах. | Эйэлээх, эйэ5эс, ыалдьытымсах, алама5ай, хоЬуун, хорсун, декларация. |
7 | Экскурция «Мин уулуссам». | Дэриэбинэни кытта ыкса билсии. Уулуссаларын аатын били. | Кириэс билинни кэмнэ, Кириэс бэлиэ миэстэлэрэ. | Бэлиэ сирдэр. |
8 | Мин дьиэм, мин дьиэ кэргэним. | Дьиэ кэргэннэ убаастабылы, тапталы уескэтии, бэйэ-бэйэ5э кемелеЬуу. | Дьиэ кэргэним, теруччум. Бэйэ бэйэ5э кемелеЬуу. Дьиэ улэтэ, сынньалан. | Дьиэ кэргэн, теруччу, улэ, сынньалан. |
9 | Мин дьиэм традицията, улэ куннэрэ, бырааЬынньыктара. | Саха норуотун терут бырааЬынньыга «ЫЬыах», «Дьиэ кэргэн бырааЬынньыга, традицията» - диэн ейдебуллэри кытта билсиЬии. | Государственнай терут, дьиэ кэргэн бырааЬынньыктарын кытта билсии. | Дьиэ кэргэн бырааЬынньыга, традицията. |
Обугэлэрбит олохторо (7 чаас).
1 | Ийэ кунэ. | Хотугу дьон тердулэрэ, тыйыс айыл5алаах сиргэ кытаанах хараахтардаах дьон олохсуйаллар. | Хоту сиргэ олорор дьон омуктара. Олохторо-дьаЬахтара, культуралара, ырыалара-тойуктара. | Обугэлэрбит, до5ор, хоту дьон, булгуруйбат, быраабылалар |
2,3 | Обугэлэрбит олохторо. | Ийэ5э тапталы чинэтии. | Ийэлэри кытта керсуЬуу, подарок туттарыы. | Ийэ5э таптал. |
4 | Ыраас олбуор. | Ветераннар олбуордарын хомуйуу, харбааЬын. Кырдьа5ас дьонно убаастабылы уескэтии. | Олбуору хомуйан, ветераннары кытта керсуЬуу. | Ветеран, сугуруйуу. |
5 | Саха бухатыыра Ньургун Боотур. | Бухатыырдары кытта билсэн, саха омуга куустээ5ин, кининэн киэн туттууну уескэтии. | Бухатыырдар тустарынан номо5у истии. Олонхо-саха норуотун тылынан уус-уран айымньытын урдук чыпчаала. | Айыы дьоно, орто дойду, абааЬы бухатыыра, аллараа дойду, бухатыыр, олонхо, олонхоЬут. |
6 | Герой Ф.М.Охлопков – саха ньургун уола. | Геройу кытта билиЬиннэрэн киэн туттууну, хорсун быЬыыны оноруу диэн ейдебулу быЬаарыы. | Экскурсия «Бэлиэ миэстэлэр»: Охлопковтар дьоллоох дьиэлэрэ, Геройдар сана дьиэлэрэ. | Герой, саллаат, дисциплина, сана кууЬэ. |
7 | Норуот сомо5олооЬунун кунэ. | Норуоттар до5ордоЬууларын кунэ. Россия иллээх политиката. | Россия5а норуоттар бары эйэлээхтик олорууларын кердеруу. | Сомо5олоЬуу, иллээх политиката. |
Суруйааччылар (16 чаас).
1 | Саха суруйааччылара | Суруйааччылары кытта уопсай билсии. | Суруйааччылар портреттарын кинигэ быыстапкатын ненуе суруйааччылары кытта билсиЬиннэрии | Суруйааччы, кинигэ, айымньы. |
2,3 | Сэтинньи 19 кунэ -нуучча тылын кун. |
4,5 | «Даадар» тумсууну кытта билсии. | «Даадар» тумсуугэ киирэр олохтоох суруйааччылары кытта керсуу, билсии. | Кинигэ выставката. 3 – 4 автордары кытта билсии, керсуу. | Автор, выставка. |
6 | Олонхо кунэ. | Тыл ууЬун чыпчаала – олонхо буоларын чинэтэн билиЬиннэрии. | Олонхолору кытта билсиЬиннэрии (оскуола библиотеката) | Олонхо, олонхоЬут. |
7 | П.А. Ойуунускай – саха литературатын теруттээбитэ. | Суруйааччылары кытта билсиЬиннэрии, айамньыларын уерэтии. | П.А.Ойуунускай –олонхоЬут, поэт, кэпсээнньит, драматург - бары еттунэн сайдыылаах киЬи буоларын кердеруу. | Поэт, прозаик, драматург. |
8 | Суорун Омоллоон – о5о5о аналлаах айамньылара |
9 | Аа5ааччылар конкурстара. | О5о билиитин бэрэбиэркэлээЬин, тугу ситэ билбэтэхтэрин быЬаарыы. | Суруйааччы аатын, айымньыларын хатылаан ыйытыы. Айымньыларынан викторина боппуруостара. | Викторина. |
10 11 | Ахсынньы 12 кунэ - Россия Конституциятын кунэ. | Конституция-дойду иЬинэн туттар, туЬанар бырааппытын араначчылыырын билиЬиннэрии. | Бу сокуонунан толору туЬанан олорор бырааптаах уонна дойдун иннигэр эбээЬинэстээх буоларын ейдетуу. | Конституция сокуон, быраап, эбээЬинэс |
12 | Герой Ф.М.Охлопков аатынан музейга сылдьыы. | Музейга сылдьан музей улэтин кытта билсиЬиннэрии. | Музей хас да разделлартан турарын мбилсиЬиннэрии. Аатырбыт биир дойдулаахтарбытын билиЬиннэрии. | Музей, раздел. |
13 14 15 | Сана дьылынан ветераннарга анаан концерт, э5эрдэ сурук бэлэмнээЬин. | Кырдьа5ас дьону убаастааЬын, кинилэргэ кеме буолуу, уердэ, кере-харайа сылдьыы чувствотын уескэтии. | Концерт бэлэмнээЬин, э5эрдэ сурук оноруу, кылаас чааЬыгар ынырыы. | Концерт, подарок, открытка. |
16 | Чиэппэри тумуктуур уруок. | Чиэппэри тумуктээЬин. | Темаларынан хатылааЬын. | Тумук. |
Россия – мин дойдум (5 чаас).
1, 2 | Россия устун кэтэхтэн экскурсия. | Россия киэн территориялаах, араас омуктар эйэлээхтэрин туЬунан билиЬиннэрии, кини сайдыытынан киэн туттууну уескэтии. | Киин куорат – Москва, границатын карта5а кердеруу. Улахан куораттарын билиьиннэрии. | Столица, граница, карта. |
3 | Нууча норуотун улуу суруйааччылара. | А.С.Пушкины, Л.Н.Толстойу кытта билсии. А5ыыга интэриэЬи тардыы. | Кружок оскуола библиотекатыгар барар. Кинигэ выставката. 3-4 кылаас о5олоро хоЬоон аа5аллар. | Классиктар, поэт, драматург. |
4 | О5о суруйааччылара. | А.Барто, С.Маршак-о5о суруйааччылара. Аа5ыыга интэриэЬи тардыы, детсадка уерэппит хоьооннорун ахтыы. | Суруйааччылар портреттара, кинилэр хоЬоонноро. |
5 | Конкурстар: хоЬоон, уруЬуй. | А.Барто, С.Маршак хоЬооннорун аа5ыы, кинилэр хоЬооннорунан уруЬуйдар выставкалара. Дор5оонноохтук аа5ар дьо5уру, фантазияны сайыннарыы. | УруЬуй выставката, хоЬооннору дор5оонноохтук аа5ыы конкурса. Тумук оноруу. | Выставка, конкурс, дьууллуур субэ. |
Терут туелбэм – Кириэс – Халдьаайы (8 чаас).
1 | Сэлиэнньэбит аата (УЬуйээннэр). | То5о Кириэс – Халдьаайы диэн ааттаммытын туЬунан уЬуйээннэр. Тереебут туелбэ5э тапталы уескэтии, иитии. | УЬуйээннэри истии. ЭБЦ о5олорун кытта керсуу. | УЬуйээн, эколог, экология. |
2 | Мин оскуолам. | Оскуола устун экскурция. Оскуола музейыгар сылдьыы. Баай историялаах оскуола5а уерэнэллэриттэн киэн туттуу чувствотын уескэтии. | 1904 с. аЬыллыбыт оскуола учууталларын, биллиилээх выпускниктарын билиЬиннэрии. Кружогу оскуола музейыгар ыытыы. | Выпуск, выпускник, ветеран – учууталлар. |
3 | Олунньу 13 кунэ – Ийэ тыл, сурук – бичик кунэ. Поэт Ф.Г.Винокуров – Даадар тереебутэ 101 сыла. (11.02-1911-1949гг). | Ийэ тылга тапталы, интэриэЬи уескэтии. | Саха тыла – саха омугун тыла, тереебут тылбыт. Даадары кытта билсии, хоЬооннорун аа5ыы. |
4 | Тулалыыр айыл5абыт-тыыннаах буолар эйгэбит. | Тулалыыр айыл5абыт: ойуурбут мастарын, ходуЬабыт отторун, хонуубут сибэккитин, сирбит аЬын аатарын били, айыл5аны тапатааЬыны, харыстааЬыны араначчылааЬын тыынын иитии. | Гербарыйынан, туЬанан уунээйилэри кытта билсиЬиннэрии. Тыа5а, дэриэбинэ таЬыгар экскурсия. | Айыл5а, КыЬыл кинигэ, гербарий. |
5 | А5а дойдуну кемускээччи кунэ. | Дьиэ кэргэн иЬиттэн ким Армия5а сылдьыбытын, теруттэриттэн А5а дойду сэриитигэр сылдьыбыт теруттэрин туЬунан кэпсээЬин. Онон киэн туттуу, хорсун быЬыыны онорорго майгы-сигили еруттэригэр оло5уруу. | А5а дойду кемускээччилэрэ диэн кимнээхтэрин билии. А5алары, убайдары э5эрдэлээЬин. Улэ, тыыл ветераннарыгар э5эрдэ суруктары туттарыы. | Хорсун, эр санаа. |
6 | Смотр строя и песни. |
7 | Тулалыыр айыл5абыт-тыыннаах буолар эйгэбит. | Тыабыт кыыллара, куелбут, еруспут балыктара, кетер кынаттаахпыт эгэлгэтэ-бу норуот баайа. Ону таптыа5ын, харыстыа5ын. | Айыл5а5а аналлаах уруЬуйдар альбомнарын оноруу. Айыл5а харыстабылыгар сыьыаннаах плакат оноруу. | Плакат. |
8 | Кириэс-Халдьаайы бэлиэ миэстэлэрэ. | Дойдубут бэлиэ сирдэрин билэн, билиини кэнэтии, ессе элбэ5и билэргэ умсугуйуу. Бэлиэ сирдэргэ ытыктабыллаахтык сыЬыаннаЬыы, керуу-харайыы туЬунан ейдетуу. | Экскурсиялары тэрийии: 1. Герой унуо5а-Ф.М.Охлопков кемуллубут унуо5а. 2.Сэрии кыттыылаахтарыгар анаммыт мемориал. 3.Чекист В.А.Прокопьев-унуо5а, кини туЬунан ахтыы. | Мемориал, чекист, бандьыыттар |
Мин доруобуйам – бэйэм илиибэр (4 чаас).
1 | Доруобай, чэгиэн-чэбдик буолар диэн тугун ейдетуу. | О5о кыра эрдэ5иттэн бэйэтин керунэр, физкультуранан дьарыктанарын ситиЬии. Доруобай киЬи дойдутугар элбэх туЬаны а5аларын ейдетуу. | Таблицаны толоруу (туЬалаах, буортулаах) | Режим, физкультура, эмчит. |
2,3 | Обугэм оонньуулара. Остуол оонньуута. Хамсаныылаах оонньуулар. | Остуол оонньуута киЬи ейун, тарба5ын сайыннарар: тыксаан, хабылык, хаамыска. ХамсааЬыннаах оонньуулар киЬи этин-хаанын сайыннарар, имигэс буола5ын. Физкультуранан дьарыктанарга интэриэЬи тардыы. | Остуол, хамсаныылаах оонньууларын уерэтии. В.Лебедев –Аан дойду икки тегуллээх чемпиона-стендэттэн бэсиэдэ. | Чемпион, спортсмен, физкультурник. |
4 | Кылаас иЬинэн ебугэ оонньууларыгар курэхтэЬии. | Оонньуу быраабылатын теЬе ейдеебуттэрин быЬаарыы. | Приз, команда. |
Теруттээх киЬи туерэ5э туннэстибэт (7 чаас).
1 | Мин норуот кэскилэбин. | Бэйэ туЬунан сааЬылаан кэпсээЬини ситиЬии. Саха омуга буоларынан киэн туттууну уескэтии. | КиЬи бу сиргэ тереен урдук анала тугуй? Эн саха буоларгын туох туоЬулуур? Бу ыйытыыларга эппиэт булаллар. бэйэтин туЬунан альбом оноруу. | Араспаанньам, фамилиям,тереебут сир, тереебут дойду. Альбом. |
2 | Ыал – олох терде. | О5о дьиэ кэргэнин: ааттарын, улэлэрин, дьарыктарын билиини ситиЬии. Кырдьа5астарга кеме онорууну, убаастааЬыны иитии. | Дьиэ кэргэнниин портреттары оноруу. Теруччу маЬын оноруу. | Эбэ, эЬэ хос эбэ, хос эЬэ,эдьиий, убай, быраат, балты. |
3 | Космонавтика кунэ. | Космоска бастакынан кетууттэн киэн туттууну уескэтии. КиЬи идэтин таларыгар дьиэ кэргэн оруолун кердеруу. | Юрий Гагарин оло5о, космоска кетуутэ. | Космос, космонавтика, ракета. |
4 | Киэн аймахтаах, кэтит уруулаах. | Чугас-урууну айма5ы билсиьии. « Ойуурдаах куобах охтубат» - ес хоЬоонун суолтатын быЬаарыы, бэйэ-бэйэни убаастааЬын, кемелеЬуу туЬунан санааны инэрии. | Аймахтар ааттарын били, хайа еттунэн уруу буоларын билиини ситиЬии. | Эдьиий, кутует, убай, кийиит, санас, быраат. |
5 | Чинчийэр улэ. Мин аймахтарым кыайыыны уЬансыбыттара. Сэрии уонна тыыл ветераннара. | Дьонноруттан ыйытан ким сэриигэ сылдьыбытын быЬаарыы. Кини оло5ун уерэтэн, киэн туттууну уескэтии. | Кырдьа5ас аймахтаргар сылдьыы, кеме оноруу. | Ветеран, сэрии ахтыы, тыыл ветерана. |
6 | Буорах сыттаах суруктар (экскурция). | Музейга сылдьан сэрии, тыыл ветераннарын кытта салгыы билсии. Дьон сомо5олоЬуулаах буолан бу ыар сэриигэ кыайбыттарын ейдетуу. | Музей устун экскурсия. Экскурсовод кэпсэтин истии. | Экскурсия, сомо5олоЬуу. |
7 | Улэ десана. | ШефтэЬэр ветераннарыгар саЬаан туруоруутугар кеме. | Улэ десана. |
Месячник «Ким да умнуллубат, туох да умнуллубат» (9 чаас).
1 | Субботник. Герой Ф.М. Охлопков памятнигын тула ыраастааЬын. | Ким да умнуллубатын туЬунан ейдетен, кыайыылаах ветераннарынан киэн туттууну уескэтии, ытыктааЬыны инэрии. | Памятник тула субботник. | Памятник |
2 | Сэрии о5олоро. | О5олор сэрии кэмигэр улахан дьону кытта тэннэ кыайыыны уЬансыбаттарын туЬунан ейдетуу. Потриотическай тыыны иитии, аЬыныгас буолуу чувсваны уескэтии. | О5олор сэрии кэмигэр. Герой о5олор. Таня Савичева дневнига. Билинни сэрии уонна о5олор дьыл5алара. Беслан о5олоро. | Герой о5олор, блокада терроризм. |
3 | Кыайыы кунэ. | БырааЬынньык туЬунан билиЬиннэрии. Норуот сомо5олоЬуута естее5у кыайбытын туЬунан ейдебулу биэрэн, киэн туттууну иитии. | Кыайыы кунэ. Бу бырааЬынньык историята, ветераннар. | Сугуруйуу. |
4 | «Зарница» оонньуу. | Тулуурдаах, сымса, кууЬу, кыайыыга, дьулууру, сайыннарыы; до5ордоЬууга, бэйэ5э кемелеЬууну иитии. | Военно – спортивнай оонньууну ыытыы. |
5 | Саха норуота. Улуу кыайыыга кылаата. | Сэрии, тыыл ветераннарын кылааттарын туЬунан бэсиэдэ. Тыыл ветераннарын ахтыылара. Киэн туттуу, махтаныы чувствотын иитии. | Тыыл ветераннарын кытта керсуЬуу. | Сэрии, хорсун быЬыы, на5араада. |
6 | Музей кунэ. Ыам ыйын 18 кунэ музей аан дойдутаа5ы кунэ. | Музей суолтата, кини улэтэ – хамнаЬа. Чинчийэр улэ5э интэриэЬи уескэтии. | Музей улэЬэттэрин кытта билсии, директор Матаркина С.Д бэсиэдэтэ. | Музей, чинчийэр улэ. |
7 | Томпо улууЬа. Ыам ыйын 20 кунугэр улуус тэриллибитэ 81 сыла. | Бэйэ улууЬун диринэтэн били. Улуус, нэЬилиэк улэлэрин кытта билсэн, улуус дьонунан киэн туттууну иитии. | НэЬилиэнньэлээх пууннар ааттарын билии, тугунан дьарыктаналларын уерэтии. | НэЬилиэк, улуус шахта. |
8 | Герой куораттар устун экскурсия. | Герой куорат ейдебулэ, норуотунан киЬи туттууну иитии. | Москва, Ленинград герой куораттар. | Блокада. |
9 | Тумуктуур уруоук | Сыллаа5ы улэни тумуктээЬин. | Тумук. рефлексия. Этиилэр, ба5а санаалар. |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Рабочая программа внеурочной деятельности духовно-нравственного направления "Юный патриот"
Рабочая программа внеурочной деятельности духовно-нравственного направления "Юный патриот" для начальных классов...
Программа внеурочной деятельности духовно - нравственного направления "Юный патриот"
Программа внеурочной деятельности "Юный патриот" для учащихся 1 - 4 классов...
Программа внеурочной деятельности в начальной школе "Юный художник"
Программа разработана на основе авторской программы внеурочной деятельности Григорьева Д.В. «Художественное творчество. Социальное творчество»Целью работы является использование нетрадиционной техники...
РАБОЧАЯ ПРОГРАММА по внеурочной деятельности в начальной школе Юные инспекторы дорожного движения Для 1-4 класса На 2012-2016 уч.годы
Мы живем в городе, где из года в год стремительно растет число транспорта. Иногда приходится видеть аварийные ситуации на дорогах, где виновниками являются как водители, так и пешеходы, среди которых ...
Дополнительная образовательная программа внеурочной деятельности для начальной школы "Юный горожанин"
Программа «Юный горожанин» составлена для работы с младшими школьниками и направлена на социокультурную адаптацию младшего школьника, на подготовку его к гражданской и нравственной деятельности и прис...
Программа внеурочной деятельности в начальной школе "Юный исследователь"
Новые стандарты образования предполагают внесение значительных изменений в структуру и содержание, цели и задачи образования, смещение акцентов с одной задачи — вооружить учащегося знаниями — на другу...
ПРОГРАММА ВНЕУРОЧНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ, ДЛЯ НАЧАЛЬНОЙ ШКОЛЫ «ЮНЫЙ ЭКОЛОГ»
ПРОГРАММА ВНЕУРОЧНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ ДЛЯ НАЧАЛЬНОЙ ШКОЛЫ «ЮНЫЙ ЭКОЛОГ»...