Кандыг? деп айтырыгга харыылаттынар удурланышкак уткалыг состер
методическая разработка (2 класс) на тему
"Башкы-2017" моорейге эрттирген ажык кичээлдин технологтуг картазы. 2-ги класс
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
tyva_dyl_tema_kandyg_dep_aytyrygga_haryylaar_soster.docx | 39.83 КБ |
Предварительный просмотр:
Муниципалдыг бюджеттен хандырылгалыг ниити ==редилге албан чери
«+в\р кожууннуё Дус-даг ниити билиг ортумак школазы»
«Бадыладым»
Директор
______/Седен-оол Ч.Ш./
Тыва дыл эртеминге ажык кичээл
Темазы:
«КАНДЫГ?» деп айтырыгга харыылаттынар удурланышкак
уткалыг с=стер
Эрттирген: Дус-Даг ниити билиг
ортумак школазыныё башкызы:
Чаалыкай Мирослава Владимировна
Дус-Даг - 2017
Тыва дыл кичээлинин план-конспектизи
Ай, хуну_____________
Кичээлдин темазы: КАНДЫГ? деп айтырыгга харыылаттынар состер
Кичээлдин хевири: Быжыглаашкын-кичээл.
Сорулгалары:
Ооредилгелиг: Чувелернин демдээн коргузуп турар кандыг? деп айтырыгга харыылаттынар чугаа кезээ демдек адын быжыглаар. Чувелернин демдээн коргузер состернин аразында удурланышкак уткалыг состерни тып ооренирин уламчылаар;
Сайзырадылгалыг: Оореникчилернин аас болгаш бижимел чугаазын сайзырадыр.
Кижизидилгелиг: Кичээл уезинде бот-боттарын дыннап билирин, корум-чурумну тудуп билиринге кижизидер. Уругларны чараш чуулдерге ынак болурунга кижизидер.
Бугу талалыг ооредилгелиг ажыл-чорудулгазын кижизидери (формирование УУД):
Личностуг ажыл-чорудулга (личностные действия): бот-башкарныры, мозу-будуш болгаш этикалыг уг-шигни тывары (самоопределение, смыслообразование, нравственно-этическая ориентация)
Башкарыкчы ажыл-чорудулга (регулятивные действия): сорулга салыры, план тургузары, баш бурунгаар айтыры, хынылда кылыры, эдип чазаары, унелээри, бот-башкарныры (целеполагание, планирование, прогнозирование, контроль, коррекция, оценка, саморегуляция)
Билип алыышкын ажыл-чорудулгазы (познавательные действия): ниити ооредилгелиг, логиктиг, берге айтырыгны шиитпирлээри (общеучебные, логические, постановка и решение проблемы)
Харылзажылга ажыл-чорудулгазы (коммуникативные действия): ооредилгеге хамаарышкан кады-ажылдажылга, айтырыгларны салыры, чорулдээлиг айтырыгларны сайгарары, эш-оорунун корум-чурумун удурттуру, бердинген сорулгаларга, байдалдарга бодунун бодалдарын шын болгаш долу илередип билири (планирование учебного сотрудничества, постановка вопросов, разрешение конфликтов, управление поведением партнера, умение с достаточной точностью и полнотой выражать свои мысли в соответствии с задачами и условиями коммуникации)
Кичээлдин этаптары | Башкынын ажыл-чорудулгазы | Оореникичинин ажыл-чорудулгазы | Бугу талалыг ооредилге ажыл-чорудулгазы (УУД) |
1. Ооредилге ажыл-чорудулгазынче барымдаа. (мотивация к учебной деятельности) | - Экии, уруглар! Оорениринге белен силер бе? - Эр-хейлер! | Я хочу, потому что смогу. Билип алырын кузеп тур мен, чуге дизе шыдаар мен. Кичээлдин девизи: Хоглуг конга кынгырт кылды, Кичээл шагы эгеледи. Кончуг оожум орупкаштын Кичээнгейлиг оорениили (бот-боттарынга хулумзуруур) | Личностуг (ажылдаарынга белеткендирер, ажылчын олудун организастаары) Башкарыкчы (сорулга салыры) Харылзажылга (диалог чугааны ажыглап билири) |
2. Билиглернин онза-чугулазы. (актуализация знаний) | - Хар кандыгыл? Ак хар. - Ак деп сосче айтырыгдан салынар. - Ол кандыг чугаа кезээ-дир? - Чуве ады деп чул? (дурум) - Эр-хейлер! - самбырада шулукту номчуптунар, уруглар. ЧАРАШ ТАВААМ Кадык кудар, быдаа кудар Калбак таваам, ишкир таваам, Хээлерлиг, чечектерлиг, кедергей-ле чараш таваам. -Шулукте чунун дугайында чугаалап турар-дыр? (тавак) Тавактын хевирин, шынарын, онун тодарадыптынарам. -Эр-хейлер! А мол состерже айтырыглардан салыптынарам? -Кандыг деп айтырыгга харыылаттынар состер тавактын чузун коргузуп турары ол? - Ам демдек адынын дурумун долузу биле шупту денге чугаалапталынарам. -Дараазында состерни номчуптунар: УЗУН – ЧОЛДАК АК – КАРА ЧАА – ЭРГИ - Силер бодаарынарга, бос остер кандыг уткалыг-дыр? Кандыг уткалыг состер дээр ийик бис? (удурланышкак) | Я смогу. Мен шыдаар мен ? чуу? Ак хар. - Кандыг? ак. - Ол дээрге демдек ады. Чуве адындан демдек адынче айтырыгны салыр бис. Оореникчилер демдек адынын дурумун чугаалаар. - … -…. -….. -…. Хевирин, шынарын. Онун. -….. | Харылзажылга (бодунун бодалдарын аас-биле илередири) Билип алыышкын (чаа билиглерни ном болгаш бодунун амыдыралчы опыдынга даянып, ном дузазы-биле чедип алыры) Башкарыкчы (кичээлде кылыр ажылдарнын чурумун чугаалап билири) |
3.Ооредилгеглиг сорулганы салыры (постановка учебной задачи) | - Ынчангаш бистин богунгу кичээлде чуну канчаарывысты билип каапкан боор силер уруглар, чугаалаптынарам. -Демдек аттарынын дугайында ооренген чуулдеривисти уламчылаар, удурланышкак уткалыг демдек аттарын улам эки ылгап ооренир бис. - Ынчангаш кичээл уезинде сагыыр чуулдеривис утпас бис уруглар. Сактыптаалынар. | Что я ещё хочу узнать? Оон чуну билип алыксап турар мен Сагыыр дурумувус: 1. Эжи харыылап турда, тончузунге чедир дыннаар. 2. «Хойу чангызы дээш, чангызы хойу дээш» деп принципке даянып ажылдаар. 3. Бот-ажыл уезинде бот-боттарынга шаптыктавас. 4. Пара-биле, болук-биле ажылдап тургаш, бот-боттарынга дузалажыр. 5. Бодунун узел-бодалын чугаалап ооренир. | Сорулга салыры (башкынын айтыргларынын дузазы-биле кичээлдин сорулгазын салыр) Угаап-боданыышкын (домакты номчуп тургаш, состерни адап тургаш логика ёзугаар утказын тып, чаа ужукту тывары) |
4. Быжыглаашкын. (закрепление)
| НОМ-БИЛЕ АЖЫЛ Арын 74 Дурум. Чувелернин демдээн коргузер состернин аразында удурланышкак уткалыг состер бар. Чижээ: Чайгы хун дурту узун, а дун дурту кыска. Оюн «Микрофон» Мен состер адаарымга ол состун удурланышкак уткалыг созун адаар силер. ФИЗМИНУТКА. Болуктерге ажыл. Мергежилге 183 - кайы болук шалыпкын ажылдаарын коруптээлинер. Пара –биле ажыл. 1.-Карточкаларда бердинген состернин удурланышкак утказын тывар. 2.- кайы бир сос-биле домактан чогаадыптар. | Я закрепляю. Мен катаптап тур мен. Оореникчилер дурумну боттары номчуур. Бедик – чавыс Улуг – биче Чаа – эрги Чоон – чинге Узун – кыска Семис – арган Ырак – чоок Алгыг – тар Ак-кара Ажыг – чигирзиг Делгем- кызаа Каржы – эвилен Эки-багай Суук сут. Хоюг сметана. Аар чуък, чиик чуък. Чылыг хун. Соок хат. Ак хар, кара чер. Балыктыг хем. Анныг арга. ЧИГИРЗИГ - ДУСТУГ ИЗИГ - СООК ЭКИ - БАГАЙ АРЫГ – ХИРЛИГ ЭВЭЭШ – ХӨЙ | Харылзажылга (бодунун бодалдарын аас болгаш бижимел илередири) Башкарыкчы (кичээлде кылыр ажылдарнын чурумун чугаалап билири) |
5. Ажыл-чорудулганын рефлексиязы. (рефлексия урока)
| - Кичээливистин соолгу этапынга келдивис. Туннелден кылыптаалынар. - Чуу деп тема оорендивис? - Демдек аттары чокка шулукту номчутунарам утка бар дыр бе? (чок). -ол демдек аттары чуве аттарын улам чараш утка киирип чоруур. - Кандыг сорулганы кичээл эгезинде салдывыс? - Ол сорулгавыс чедип алдывыс бе? - Бо кичээлде чуу чуве солун болду? - Чуу солун эвес азы берге болду? - Кичээлди унеленер. Кыдыраажынарга солун эки билип алдым дээр болза хунчугеш, Чедир билип албадым дээр болза булутчугаш. Шуут билбедим дээр болза чаап турар булуттан чуруптар. | Я использую. Мен ажыглап тур мен. - Кичээливистин сорулгазын чедип алдывыс. - Кичээл солун болду…
| Башкарыкчы (бодунун ажылын шын унелээри) Личностуг (бодун хынап билири) |
6. Онаалга (домашнее задание) | Онаалга Арын 74 Дурум. Арын 75 мергежилге 181, арын 76 мергежилге 185. | Кып-кызыл яблок, боп-борбак арбуз, сап-сарыг лимон. |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Кандыг ? деп айтырыгга харыылаттынар состер. (Демдек ады)
Кичээлдин темазы: Кандыг? деп айтырыгга харыылаттынар состер....
Разработка урока. Тема: Кым? Чуу? Кымнар? Чулер? деп айтырыгга харыылаттынар состер.
2 класс. Тыва дыл кичээли....
Конспект урока по тувинскому языку "Кандыг? деп айтырыгга харыылыттынар состер. Демдек ада". 2 класс
Конспект урока по тувинскому языку "Кандыг? деп айтырыгга харыылыттынар состер. Демдек ада". 2 класс...
"Удурланышкак болгаш чоок уткалыг демдек аттары" - Родной язык, 3 класс
quot;Удурланышкак болгаш чоок уткалыг демдек аттары"...
Разработка урока по родному языку 4 класс Демдек ады. Удурланышкак болгаш чоок уткалыг демдек аттары.
Данная разработка урока может быть использована учителями начальных классов. Урок родного языка (тыва дыл) 4 класс...
Открытый урок Тема: Канчап тур? деп айтырыгга харыылаттынар состер (Кылыг созу) Быжыглаашкын
Ажык кичээл...
2-ги класска тыва дылда ажык кичээл. Темазы: «Кым? чуу? деп айтырыгларга харыылаттынар состер. Чуве ады.»
Кичээлдин план – конспектизиМергежили: эге класс башкызы.Предмеди: тыва дылКлазы: 2 классНому: тыва дыл, И.Ч.Эргил – оол,Н.Ч.Дамба, Кызыл 2012 чыл Тема: Кым? чуу? деп айтырыгларга хар...