Разработка урока. Тема: Кым? Чуу? Кымнар? Чулер? деп айтырыгга харыылаттынар состер.
календарно-тематическое планирование (2 класс) на тему

2 класс. Тыва дыл кичээли.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл temazy_kym_chuu_dep_aytyryglar._tyva_dyl_2_kl.docx20.22 КБ

Предварительный просмотр:

Эрттирген ай, хуну:

Тема:    Домак иштинден Кым? Кымнар? Чуу? чулер? деп айтырыгга харыылаттынар состерни тывары.

Хевири: Чаа тема-биле таныжар кичээл

Сорулгазы: 1. 1.Домак иштинден кым? Кымнар? Чуу? чулер? деп айтырыгга харыылаттынар состерни тыварын ооредир.

2.Аас болгаш бижимел чугаазын сайзырадып, сос курлавырын байыдар

3.Дириг амытаннарга ынак болурун кижизидер.

Планаттынган туннелдер

УУД: регулятивтиг – партазынын кырында ооренир херекселдерин шын организастап, кичээлдин сорулгаларын тодарадып билиринге ооренир; шингээл барымдаазы – улегердомактын утказын барымдаалап, аас чугаа тугузуп, кичээлдин кол сорулгаларын чедип алырынга ооренир.

Уне барымдаазы – улустар-биле чугаалажып эш-оорунун болгаш башкызынын чугаазын узе кибейн дыннап билиринге ооренир; кичээлге кылган ажылдарын туннеп билиринге ооренир;

аажы-чан барымдаазы – оореникчи кижинин этикетти сагып турарынын деннели.

Кичээлдин дерилгези: ооредилге программазы,  ооредилге ному, сигналдыг карточкалар, коргузуг материалдары (презентация).

Кичээлдин оске эртемннер-биле харылзаазы: тыва улустун аас чогаалынын хевирлерин ажыглап, ону билиндирер.

Кичээлдин чадазы (этап)

Оореникчи –биле  башкынын аразында харылзаа

Башкынын кылдыныы

Оореникчинин кылдыныы

1. Организастыг кезек

(мотивация)

Конга даажы дыналды Кичээнинер уруглар

Улуг ууле будурер  Кичээливис эгелээл!

Экии, уруглар!

       Оореникчилер кичээлге белеткелин, сагыш-сеткил байдалын сылдысчыгаш болгаш дорт-булунчуктун дузазы-биле коргузер.

2. Катаптаашкын

Кым? чуу? деп айтырыгларга харыылаттынар состернин ылгалы

Ийе, белен бис.

    Уруглар состерни слогтарга чарары. Тургузуп алган состерин адаар.

3. Чаа теманын   тайылбыры

     Кым? чуу? деп айтырыгларга харыылаттынар состернин ылгалы.

       Домак иштинден кым? Кымнар? Чуу? чулер? деп айтырыгга харыылаттынар состерни тывары.  

      Чангыстын болгаш хойнун санында чуве аттары.

Кичээлдин сорулгаларын тургузар. Кичээнгейлиг болур, кызымаккай болур, ужуктерни чараштыр бижип ооренир.

4.  Ном-биле ажыл

 Таблица биле ажыл.

- Номну ажыдып алыылынар.   ар. ____

Мергежилге 171. 172. 173.

Башкынын даалгазын кууседир.

5.  Быжыглаашкын Созуглел-биле ажыл

Улегерлиг номчулга.

Чангыстап номчууру.

Созуглелге хамаарыштыр уругларга айтырыглардан тугустурар.

Уруглар айтырыглар тургузар.

6. Сула

    шимчээшкин

- Туруп алгаш сула шимчээшкинден кылыптаалынар!

Чаптанчыг мээн дагааларым

Эзеп, херлип чытпас-даа

Чырык хунну уткуур дээш,

Эртен-эрте туруп кээрлер.

Дагааларым медээзин

Дыка дурген дыннап кааш,

Оорушкулуг школамче

Ооренип чоруптар мен.

7. Бажынга онаалга

Дурумну бажынга доктаадыр. Арын ____

Мергежилге 175

 

8. Туннел

  Рефлексия

Кичээл солун болду бе?

Чуну билип алдынар?

-Бодунарнын кылган ажылынар унелеп демдектерден база салынар!

-Эр-хейлер!

Уругларнын харыылары.

Уруглар сигналдыг карточкаларын шилип кодурер.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разработка урока.Тема: Имена собственные. Большая буква в именах, отчествах и фамилиях.

Разработка урока.Тема: Имена собственные. Большая буква в именах, отчествах и фамилиях. Цели:   развитие умения употреблять большую букву в именах, отчествах и  фамилиях; учить отличать...

Методическая разработка урока Тема: Совесть (урок 23) Класс: 4

Сформировать в сознании детей понятие совести, расширить представление о значении совести в жизни каждого человека.Развивать познавательный интерес и творческие способности при решении определён...

Математика 1 класс разработка урока.Тема "2 санын берурынлы санга кушу"

План-конспект урока по математике для 1 класса по ФГОС....

Разработка урока Тема: Что узнали. Чему научились. 1 класс

Тип урока: закрепление изученного материала...

Методическая разработка урока Тема урока «Самостоятельные и служебные части речи» (урок усвоения новых знаний)

Методическая разработка урокаТема урока «Самостоятельные и служебные части речи» (урок усвоения новых знаний)Место и роль урока в изучаемой теме _ данный урок второй в разделе «Морфология»Тип у...

Кандыг ? деп айтырыгга харыылаттынар состер. (Демдек ады)

Кичээлдин темазы: Кандыг? деп айтырыгга харыылаттынар состер....