Урок темала: Бил, сÿÿ тöрöл тилинди. Ÿренгенин быжулаары.
учебно-методический материал (1 класс) на тему
Биринчи класста танмалыкты уренип божоткон кийнинде, быжулар урок.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
Баштапкы класстын урогы | 23.72 КБ |
Предварительный просмотр:
Алтай тил 1 «А» класс
Тема: Бил, сÿÿ тöрöл тилинди. Ÿренгенин быжулаары.
Амадулары: 1) Ÿренчиктердин ÿренген темалар аайынча билгирин быжулаары.
2) Тапкыр, билгир болорына онон ары таскадары. Оос куучын – эрмегин темиктирери.
3) Ÿренчиктерди тöрöл тилин тооп, сÿÿп jÿрерине jилбиркедери.
Урокко керектÿ jазалдар: бичиктер, прописьтер, каламдар, ребустар
Уроктын бÿдÿми: ÿренгенин быжулаары
УУД – лар: Регулятивный УУД: бойынын кöрÿм – шÿÿлтезин чыгара айдып билери
Личностный УУД: ÿредÿге jилбиркегени
Бойын темдектеп билери
Коммуникативный УУД: ÿрее – jелелерин лаптап угуп ла ондоп, jöмöжип билери
Тургузылган амадуларга ла сурактарга чын ла толо каруулар берип билери
Текши иште тен – тай турумкай туружып билери
Познавательный УУД: ребустар, тапкыштар табып билерине ууламjыганы
Тÿп – шÿÿлте айдып билери
Бой – бойына ла берилген сурактарга jöмöжип билери
Берилген jурук аайынча сурактарына каруу берери
Уроктын бöлÿктери: | Уроктын öдöтöн аайы: | Аjару: |
Мотивация Табышкактар Слайд 1 Айылчылар Кычырарыла колбу Слайд 2 Амыралта Ару бичииринин минуды Слайдтар Слайдта логикалык иш 12-13, jурукла иш Амыралта (слайд) Уроктын итогы Рефлексия | Келген айылчыларга баштанып, эзендежип ийели. -Jакшылар! Бой – бойорго эжерлей туруп, Ÿредÿчини öткöнип ийигер: Сенде тумчук, менде тумчук Сенде кöстöр, менде кöстöр Сенде колдор, менде колдор Кучактажып ийеле, кÿлÿмзренип ийели Бÿгÿнги урокто сÿреен jакшы иштейиктер. -Тÿс, ле эптÿ отурыгар. Ишти баштайыктар. Табышкак табып ийигер: -Узун куйрукту сыйкылдайтан анычак сырды jип сÿÿнетен анычак . Ол не андый? (чычкан). -Мыркылдуш айылдын тындузы каймак ла сÿт ичип – jиир. Чычканакты сÿрÿжип, кезикте тудуп та болбос кÿлÿк. Ол не? (киске) Айдарда биске бÿгÿн кемдер айылдап келген эмтир? –Эйе. Туку ла Америка jеринен эки айылчы биринчи «А» - нын ÿренчиктеринин билгирин ширтеп келгендер. Кемдер болот не? Том ло Джерри. Олор кемдер? Бу чöрчöктин нези болот не? ( тöс геройлоры) Олордын сÿр – кеберин сöслö jурап беригер. -Jакшы. Том ло Джерри тегинеле Алтай jерди ширтеп - шиндеп келген эмес, а слерди ÿренген таныктар аайынча билгирлерер ченеп келгендер, кожо jакылталар экелгендер. (таныктарды кöргÿзип, ол таныкка сöс лö эрмектер тургустыртар). -Туруп амырап ийектер. Бистер бакалар. Олор канайда отурат? Бакалар калыгылайт, саста бапылдажат. Бийикке секиреле, jерге келип отурат. Кÿнге колын чöйöлö, öрö катап секирет. Бут кырына турала бажын кекийт – кекийт. Бака. Бу сöстö канча ÿйе? (2) Сöстин бажында кандый табыш угулат? (б) Айдарда кандый ишке бисти кискечек ле чычканак баштандырат? (б таныкты эске алынары) Б танык керегинде нени айдып ийер аргабыс бар? ( туйук, ÿнгÿр, эжерлÿ п) П таныкка сöс тургузып ийигер. Башказы кайда, jартап ийектер. Прописьтерерди ачып, колдорорго каламдарарды алып, тÿс отурып ару бичииринин минудын öткÿрип ийектер. -Ишти онон ары улалтып ийектер. Алтай jерге келеле, бу эки герой сöстöр ÿренгендер,олорды бичиирге ченежерде , кезик таныктар jылыйып калган. Олорго болужарыстар ба? - Сан ла башка jакылта: jурукта jуралган эдимдерди сÿрекей тÿрген табар керек. - Онон ары биске кискечек эрмектер кычырзын деген. Эрмек тегин эрмек эмес, а башка, jуруктарды тузаланып кычырар. Лаптап доского кöрÿп, кöстöрöрди амырадып ийектер. Бир канча тапкырын ченеер иштерди чычканак экелген. -Бÿгÿн урокто нени эттибис? Кандый билгирлер керек болды бу иштерди бÿдÿрерге? Jаны алган билгирлерерди кöргÿзерге кандый эдилгелер эттигер? - Бис кандый укту албаты? (алтай) - Тöрöл jеристин ады кандый? (Алтай) Бис бойыстын тöрöл тилисти тоойдыс па? Алтай тилле чокым – jарт, jайым куучындап билерге нени эдер керек? -Эйе, кажы ла кижи бойынын чыккан – öскöн jерин тооп, сÿÿп, тöрöл тилиле оморкоп, jайым, чын тузаланып , куучындап билер керек. Слерде андый амаду бар ба?(эйе) -Айдарда бу келген айылчыларга билгирлерерди бийик кеминде кöргÿскен болзоор кÿлÿмзиренген теертпекке тертпегерди салыгар, орто кеминде деп сананып турган болзогор бу эренистÿ кÿÿн – санаалу теертпекке салыгар, нени де билбезер, нени де эдип, айдып болбогон болзоор кунугып калган тертпекке салыгар. Келген айылчыларга ачык jолдор кÿÿнзеп, ÿйдежип ийектер. -Jакшы болзын. Урокто иштенген учун, слерге, jаан быйан.
| Урокко беленин ширтеер Öткöништер Каруулар Каруулар Каруулар Прописьтерде иш Ÿредÿчи базып болужат Сöстöрлö иш 2 башка рядла таап ийектер Текши иш Ребустарды табып ийектер каруулар |
МБОУ «Белтирдин орто ÿредÿлÿ школы»
Ачык урок 1 класс «А»
Тема: «Бил, сÿÿ тöрöл тилинди»
Тургускан ÿредÿчи: баштамы класстын ÿредÿчизи Малчанова Донара Валерьевна
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Методическая разработка урока Тема урока «Самостоятельные и служебные части речи» (урок усвоения новых знаний)
Методическая разработка урокаТема урока «Самостоятельные и служебные части речи» (урок усвоения новых знаний)Место и роль урока в изучаемой теме _ данный урок второй в разделе «Морфология»Тип у...
Урок литературного чтения во 2м классе, для детей с ЗПР. Тема урока: Тема: «Эмма Эфроимовна Мошковская «Решительное решение», «Сказка про Твердый и мягкий знаки»
Разработка урока предназначена для проведения урока литературного чтения в начальной школе по программе "Школа России" 2 класс, в т.ч. для детей с ЗПР. Данную работу могут использовать педагоги, студе...
Тема: Формирование универсальных учебных действий (УУД) Тема: Характеристика типовых задач по формированию универсальных учебных действий на уроках Тема: Здоровьесберегающие технологии в профилактике и сохранении здоровья учащихся
Тема: Формирование универсальных учебных действий (УУД)Тема: Характеристика типовых задач по формированию универсальных учебных действий на урокахТема: Здоровьесберегающие технологии в профилактике и ...
Технологическая карта урока. Тема: обобщение по теме «Имя прилагательное»
конспект урока по русскому языку...
КОНСПЕКТ урока Изобразительное искусство Чудо-радуга (первый урок темы) Тема Понятие о цвете. Изучение порядка цветов радуги.
КОНСПЕКТ урокаИзобразительное искусствоЧудо-радуга (первый урок темы)Тема: Понятие о цвете. Изучение порядка цветов радуги....
Технологическая карта урока литературного чтения. Тема урока: Тема урока: В. Осеева. «Сыновья». 2 класс
Образовательная система: ________Школа 21 век_______________________________Класс: _2__ Дата проведения урока: _____Предмет:__Литературное чт...
Технологическая карта урока технологии УМК «Школа России», 2 класс. Тема урока Тема урока: «Строчка прямых стежков»
Цель урока: формирование у обучающихся знаний о видах швов; умений изготовления закладки для книги, в технике вышивка, строчка прямых стежков с зигзагом.Задачи урокаПланируемые результатыДидактич...