Урок крымскотатарского языка для 2 класса "Къырымтатар тили язув дерси"
учебно-методический материал (2 класс)
Къырымтатар тили язув дерси (2 сыныф).
Мевзу: Буюк арифнен язылгъан сёзлер.
Макъсат: Ад, ве сойад, айван лагъапларынъы, мемлекет, шеэр, кой, сокъакълар, дагъ, озен, денъизлер, завод, фабрика, меджмуа ве газеталарнынъ адларнъы буюк арифнен язмасынъы огретмек.
Дерсининъ донатувы:Джедвеллер , карточкалар, ресимлер донатылувы.
Дерснинъ кетишети:
- Тешкилий момент.
Энде зиль чалды,оджамыз дерске кирди.
Ралелерге отурайыкъ,дерсимизни башлайыкъ.
- Темиз язма дакъкъасы. Сары, сары, сап – сары
Суваденинъ сыгъыры.
Саба сайип саибинден
Салкъын сув сорай. 1)Тезайтымны эзберден айтмагъа.
2)Тезайтымны кочюрюп язмагъа.
3) - Насыл орфограмма расткелишти бу тезайтымда?
- Бугуньки янъы мевзу «Буюк арифнен язылгъан сёзлер»
3. Янъы мевзу.
- Бугунь биз сизнен гемиге отурып Грамматика мемлекетине бараджамыз.
(Э.Асановнынъ. Эфсане группасынынъ «Гемилер» йыры фонограммасы къоюла).
1 ада Ад ве сойад адасы.
а) Сыныфымызда окъугъан огъланларнынъ, сонъ къызларнынъ адларыны язынъыз.
б) Иджадий иш.
Алим, алим, сание, Сание, шемсие, Шемсие, арзы, Арзы!
- Не ичюн бу сёзлер эки тюрлю языла? Олар нени анълаталар?
Буюк арифнен язылгъан сёзлернен джумлелер тизинъиз, дефтеринъизге язынъыз.
Нетеджилев: Ад ве сойад буюк арифнен язылыр.
2 ада. Айванлар адасы.
а) Сейирли диктант ( карточка чалышув).
Бу –Акътабан. Бу –Къашкъа. Бу –Акъбаш.
- Берильген сёзлернен джумлелер тизинъиз, дефтеринъизге язынъыз.
Нетиджелев: Айван лагъаплары буюк арифнен языла.
3 ада. Мемлекетлер, шеэр, кой, сокъакълар адасы.
«Микрофон» усулы
Суаллерге джевап беринъиз.
а) 1. Сенинъ къартбабанъ къайда догъды?
2. Къартананъ къайда догъды?
3. Бабанъ не ерде догъды?
4. Ананъ не ерде догъды?
5. Сен озюнъ къайда догъдынъ?
6. Шимди къайда яшайсынъыз?
б)Насыл койлернинъ адларыны билесинъиз? Сизинъ коюнъизде насыл сокъакълар бар?
Нетиджелев: Мемлекет, шеэр, кой, сокъакъларынъ адлары буюк арифнен язылыр.
4 ада. Дагълар, озенлер, денъизлер адасы.
- 127 –мешгъулиет, с.66.
джумлелерни язып алынъыз. Буюк арифнен язылгъан сёзлеринъ тюбюни сызынъыз.
2.Чатырдагъ, Авдет кою, Къарасувбазар, Чюрюк- Су. 3.Иджадий иш
Бу сёзлернен джумлелер тизинъиз ве дефтеринъизге язынъыз .
Нетиджелев: Дагъ, озен, денъизлеринъ адлары буюк арифнен язылыр.
Беден дакъкъасы.
Биз яздыкъ, яздыкъ, яздыкъ.Яза, яза болдурдыкъ.
Козьлеримиз сёзюльди,пармачыкълар эзильди.
Биз бираз раатланайыкъ,кене язып башлайыкъ.
«Эфсане» группасынынъ «Гемилер» йыры чала.
5 ада. Завод, фабрика, меджмуа ве газеталар адас.
- Сизинъ къорантанъыз насыл меджмуа ве газеталаргъа язылды?
Диктант
Къырымда « Авдет», «Къырым» газеталары чыкъа. Анам «Йылдыз» меджмуасына язалды. Биз ана тили дерсинде «Янъы дюнья» газетасыны даа окъуймыз.
Байрамларнынъ адылары буюк арифнен языла.Меселе: «Къурбан байрам», «Ораза байрам», «Наврез байрамы»…
21 март куню Наврез байрамы оладжакъ.
Мубарек олсун йылбаш, баарь байрамы – «Наврез»!
4. Эв вазифеси
с.65, 124- мешгъулиет, с.61-66 эзберлемеге.
5. Нетиджелев:
- Бугунь дерсте насыл мевзу устюнде чалыштыкъ? «Кунешчик» усулы
мемлекетлер
айван лагъаплары сокъакълар
шеэрлер, дагълар койлер
байрамлар ад ве сойад
денъизлер ве озенлер
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
buyuk_arifnen_yazylgan_syozler.docx | 18.8 КБ |
Предварительный просмотр:
Къырымтатар тили язув дерси (2 сыныф).
Мевзу: Буюк арифнен язылгъан сёзлер.
Макъсат: Ад, ве сойад, айван лагъапларынъы, мемлекет, шеэр, кой, сокъакълар, дагъ, озен, денъизлер, завод, фабрика, меджмуа ве газеталарнынъ адларнъы буюк арифнен язмасынъы огретмек.
Дерсининъ донатувы:Джедвеллер , карточкалар, ресимлер донатылувы.
Дерснинъ кетишети:
- Тешкилий момент.
Энде зиль чалды,оджамыз дерске кирди.
Ралелерге отурайыкъ,дерсимизни башлайыкъ.
- Темиз язма дакъкъасы. Сары, сары, сап – сары
Суваденинъ сыгъыры.
Саба сайип саибинден
Салкъын сув сорай. 1)Тезайтымны эзберден айтмагъа.
2)Тезайтымны кочюрюп язмагъа.
3) - Насыл орфограмма расткелишти бу тезайтымда?
- Бугуньки янъы мевзу «Буюк арифнен язылгъан сёзлер»
3. Янъы мевзу.
- Бугунь биз сизнен гемиге отурып Грамматика мемлекетине бараджамыз.
(Э.Асановнынъ. Эфсане группасынынъ «Гемилер» йыры фонограммасы къоюла).
1 ада Ад ве сойад адасы.
а) Сыныфымызда окъугъан огъланларнынъ, сонъ къызларнынъ адларыны язынъыз.
б) Иджадий иш.
Алим, алим, сание, Сание, шемсие, Шемсие, арзы, Арзы!
- Не ичюн бу сёзлер эки тюрлю языла? Олар нени анълаталар?
Буюк арифнен язылгъан сёзлернен джумлелер тизинъиз, дефтеринъизге язынъыз.
Нетеджилев: Ад ве сойад буюк арифнен язылыр.
2 ада. Айванлар адасы.
а) Сейирли диктант ( карточка чалышув).
Бу –Акътабан. Бу –Къашкъа. Бу –Акъбаш.
- Берильген сёзлернен джумлелер тизинъиз, дефтеринъизге язынъыз.
Нетиджелев: Айван лагъаплары буюк арифнен языла.
3 ада. Мемлекетлер, шеэр, кой, сокъакълар адасы.
«Микрофон» усулы
Суаллерге джевап беринъиз.
а) 1. Сенинъ къартбабанъ къайда догъды?
2. Къартананъ къайда догъды?
3. Бабанъ не ерде догъды?
4. Ананъ не ерде догъды?
5. Сен озюнъ къайда догъдынъ?
6. Шимди къайда яшайсынъыз?
б)Насыл койлернинъ адларыны билесинъиз? Сизинъ коюнъизде насыл сокъакълар бар?
Нетиджелев: Мемлекет, шеэр, кой, сокъакъларынъ адлары буюк арифнен язылыр.
4 ада. Дагълар, озенлер, денъизлер адасы.
- 127 –мешгъулиет, с.66.
джумлелерни язып алынъыз. Буюк арифнен язылгъан сёзлеринъ тюбюни сызынъыз.
2.Чатырдагъ, Авдет кою, Къарасувбазар, Чюрюк- Су. 3.Иджадий иш
Бу сёзлернен джумлелер тизинъиз ве дефтеринъизге язынъыз .
Нетиджелев: Дагъ, озен, денъизлеринъ адлары буюк арифнен язылыр.
Беден дакъкъасы.
Биз яздыкъ, яздыкъ, яздыкъ.Яза, яза болдурдыкъ.
Козьлеримиз сёзюльди,пармачыкълар эзильди.
Биз бираз раатланайыкъ,кене язып башлайыкъ.
«Эфсане» группасынынъ «Гемилер» йыры чала.
5 ада. Завод, фабрика, меджмуа ве газеталар адас.
- Сизинъ къорантанъыз насыл меджмуа ве газеталаргъа язылды?
Диктант
Къырымда « Авдет», «Къырым» газеталары чыкъа. Анам «Йылдыз» меджмуасына язалды. Биз ана тили дерсинде «Янъы дюнья» газетасыны даа окъуймыз.
Байрамларнынъ адылары буюк арифнен языла.Меселе: «Къурбан байрам», «Ораза байрам», «Наврез байрамы»…
21 март куню Наврез байрамы оладжакъ.
Мубарек олсун йылбаш, баарь байрамы – «Наврез»!
4. Эв вазифеси
с.65, 124- мешгъулиет, с.61-66 эзберлемеге.
5. Нетиджелев:
- Бугунь дерсте насыл мевзу устюнде чалыштыкъ? «Кунешчик» усулы
мемлекетлер
айван лагъаплары сокъакълар
шеэрлер, дагълар койлер
байрамлар ад ве сойад
денъизлер ве озенлер
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Методическая разработка по русскому языку для четвертого класса Тема: Знакомство с учебником «Русский язык». Наша речь и наш язык.
Знакомство с учебником русского языка. Развитие речи. Знакомство с мудрыми высказываниями о нашем языке....
"Русский язык – родной язык русского народа" Урок русского языка. 1класс.
На уроке учащиеся 1 класса обсуждают значение родного языка для русского народа....
ПРЕПОДАВАНИЕ БАШКИРСКОГО ЯЗЫКА В РЕСПУБЛИКЕ КАК ГОСУДАРСТВЕННЫЙ И РОДНОЙ ЯЗЫК. ЯЗЫК – ХРАНИТЕЛЬ КУЛЬТУРЫ И ТРАДИЦИИ.
ПРЕПОДАВАНИЕ БАШКИРСКОГО ЯЗЫКА В РЕСПУБЛИКЕ КАК ГОСУДАРСТВЕННЫЙ И РОДНОЙ ЯЗЫК.ЯЗЫК – ХРАНИТЕЛЬ КУЛЬТУРЫ И ТРАДИЦИИ....
РАБОЧАЯ ПРОГРАММА по учебному предмету «Русский язык» (письмо, русский язык) 1 класс По учебнику «Русский язык» В.П. Канакина, В.Г. Горецкий
Рабочая программа по учебному предмету «Русский язык» разработана на основе:- Федерального государственного образовательного стандарта начального общего образ...
Рабочая программа по русскому языку по образовательной системе «Школа России» Русский язык 2 класс. Канакина В. П. , Горецкий В. Г. Русский язык.
Рабочая прогр...
"Язык и речь, их значение в жизни людей. Русский язык – родной язык русского народа" (УМК "Школа России", 1 класс)
"Язык и речь, их значение в жизни людей. Русский язык – родной язык русского народа" (УМК "Школа России", 1 класс)...