Проект дидактик ал лекцией де лимбэ офичиалэ (молдовеняскэ), кл. 1 - "Бунэ зиуа, шкоалэ!"
план-конспект урока (1 класс)
Класа: 1
Тема: «Бунэ зиуа, шкоалэ!»
Скопул: формаря депринделор елевилор де а ынсуши формуле де салут, рэмас бун, де а-шь спуне нумеле, де а-шь презента колеӂий, де а конверса ла тема датэ; де а култива сентиментул де мындрие пентру шкоала драгэ, пентру граюл матерн.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
Бунэ зиуа, шкоалэ! | 32.22 КБ |
Предварительный просмотр:
Проектул дидактик ал лекцией де лимбэ офичиалэ (молдовеняскэ)
Дата ефектуэрий лекцией:
Класа: 1
Тема: «Бунэ зиуа, шкоалэ!»
Скопул: формаря депринделор елевилор де а ынсуши формуле де салут, рэмас бун, де а-шь спуне нумеле, де а-шь презента колеӂий, де а конверса ла тема датэ; де а култива сентиментул де мындрие пентру шкоала драгэ, пентру граюл матерн.
Типул лекцией: лекцие микстэ
Резултателе планификате:
1. Персонале:
- П-1: стэпыниря абилитэцилор де адаптаре ынтр-о луме ын скимбаре ши дезволтаре динамикэ;
- П-2: акчептаря ши дезволтаря ролулуй сочиал ал елевулуй, дезволтаря мотивелор пентру активитэциле де ынвэцаре ши формаря есенцей персонале але ынвэцэрий;
- П-3: формаря нечеситэцилор естетиче, валорилор ши сентиментелор;
- П-4: дезволтаря абилитэцилор де коопераре ку матурий ши колеӂий ын диферите ситуаций сочиале, абилитэций де а ну креа ситуаций де конфликт ши де а гэси ешире дин ситуаций контроверсате.
2. Метадисчиплинаре:
- АУЫ регулативе:
- Р-1: стэпыниря капачитэций де а акчепта ши менцине скопуриле щи обьективеле резолвэрий сарчинилор едукационале типиче;
- Р-2: капачитатя де а евалуа резултатул акциунилор сале.
- АУЫ комуникативе:
- К-1: диспонибилитатя де а аскулта интерлокуиторул ши де а кондуче ун диалог;
- К-2: капачитатя де а лукра ын диверсе форме де коопераре едукационалэ;
- К-3: посесия унор мижлоаче елементаре де експримаре а сентиментелор ши емоциилор.
- АУЫ когнитиве:
- Кг-1: утилизаря мижлоачелор де ворбире пентру резолваря проблемелор де комуникаре;
- Кг-2: ынсуширя акциунилор лоӂиче де компараре, анализэ, синтезэ ши ӂенерализаре.
3. Дисчиплинаре: Елевий вор фи капабиль сэ:
- Д-1: сэ идентифиче изолат ши ын кувинте сунетеле лимбий молдовенешть о, ӂ, э; дифтонӂий [оа], [уа];
- Д-2: сэ сесизезе дифтонӂий ын кувинтеле: зиуа, шкоалэ, флоаре, ынвэцэтоаре;
- Д-3: сэ апличе моделе де ворбире ын контексте ной: Пе мине мэ кямэ…;
- Д-4: сэ сусцинэ ун монолог: Ятэ ун бэят. Ятэ о фатэ. Ятэ ун елев.
Кувинте ной (лексикул ноу ал лекцией): ынвэцэтор, ынвэцэтоаре, бунэ зиуа, елев, елевэ, флорь, гьоздан.
Легэтурь интердисчиплинаре: лектура литерарэ, арта пластикэ
Ресурсе ши материале дидактиче: мануалул, презентация PowerPoint, имаӂинь.
Десфэшураря лекцией:
Структура дидактикэ | Активитатя ынвэцэторулуй | Активитатя елевилор | Резултате планификате | |
дисчиплинаре | АУЫ | |||
Моментул организаторик | Салутэ елевий ши организязэ класа.
Репетэ фраза де кытева орь, апой о традуче:
| Се ашязэ дупэ порунка ынвэ-цэторулуй. Ынсушеск нумеле. Аскултэ. Репетэ нумеле ынвэцэторулуй. | П-1 | |
Евокаря | Пропуне сэ пронунце корект кувинтеле ку греутэць ын пронунцаре.
Организязэ дискуцие дупэ лукрул ку лексикул ноу.
| Аскултэ ынсэрчинаря. Репетэ кувинтеле. Репетэ кувинтеле. Рэспунд ла ынтребэрь:
Аскултэ. Рэспунд ла ынтребаре. | Д-1 | П-2; П-4 Р-1 К-1 Кг-1; Кг-2 |
Реализаря сенсулуй | Фаче куноштинцэ ку елевий.
Кум те нумешть? Кум те кямэ?
Пропуне сэ факэ куноштинцэ ку елевий.
Организязэ минута физикэ.
(Демерсул минутей физиче ын формэ де жок). Организязэ жок дидактик ку скоп де а ынтэри куноштинцеле елевилор ку привире ла куноштинцэ ку о персоанэ.
(Демерсул жокулуй). Организязэ лукрул ку мануалул.
(Ын тимп, че елевий повестеск, ынвэцэторул ынтродуче лексикул ноу, нуминд лукруриле евидециате де елевь: шкоалэ, ынвэцэтоаре, ынвэцэтор, елев, елевэ, флоаре, ун букет де флорь, гьоздан). | Аскултэ атент. Ынсушеск регулиле де куноштинцэ ку о персоанэ. Аскултэ ынсэрчинаря. Рэспунд ла ынтребэрь, нуминду-шь пренумеле ши нумеле. Аскултэ регулиле жокулуй. Се жоакэ. Аскултэ регулиле жокулуй. Се жоакэ. Дескид мануалул. Рэспунд ла ынтребаре. Аскултэ сарчина. Повестеск пе база имаӂиний. Ынсушеск лексикул ноу. | Д-1; Д-2 Д-3; Д-4 | П-1; П-2; П-3; П-4 Р-1 К-1; К-2; К-3 Кг-1; Кг-2 |
Евалуаре ши рефлекцие | Пропуне репетаря лексикулуй студият.
(Лукрул ку презентация).
(Лукрул орал).
| Нумеск обьектеле де пе слайдул презентэрий. Рэспунд ла ынтребэрь. Стрынг рекизителе де пе банкэ ши ес ла рекреацие. | Д-3; Д-4 | П-1; П-3; П-4 Р-2 К-1; К-3 Кг-1; Кг-2 |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Фикерләү сәләтен үстерүгә дидактик материаллар.
Әдәби укудан дидактик материаллар....
Фикерләү сәләтен үстерүгә дидактик материаллар
Башлангыч сыйныф укучыларына фикерләү сәләтен үстерү өчен материаллар....
Дидактика
Дидактические материалы по теме "Предложение" ....
Програма ла лимба молдовеняскэ, класа 1
Програмул а фост елаборат конформ базей нормативе, каре детерминэ волумул сарчиний ши концинутул ынвэцэмынтулуй ла лимба офичиалэ (молдовеняскэ) ши литературэ:1. Кончепте але стандарделор едукационале...
Програма ла лимба молдовеняскэ, класа 2
Програмул а фост елаборат конформ базей нормативе, каре детерминэ волумул сарчиний ши концинутул ынвэцэмынтулуй ла лимба офичиалэ (молдовеняскэ) ши литературэ:1. Кончепте але стандарделор едукационале...
Програма ла лимба молдовеняскэ, класа 3
Програмул а фост елаборат конформ базей нормативе, каре детерминэ волумул сарчиний ши концинутул ынвэцэмынтулуй ла лимба офичиалэ (молдовеняскэ) ши литературэ:1. Кончепте але стандарделор едукационале...
Програма ла лимба молдовеняскэ, класа 4
Програмул а фост елаборат конформ базей нормативе, каре детерминэ волумул сарчиний ши концинутул ынвэцэмынтулуй ла лимба офичиалэ (молдовеняскэ) ши литературэ:1. Кончепте але стандарделор едукационале...