Календарно-тематический план 2 класс на 2018-2019 учебный год по тувинской литературе
календарно-тематическое планирование (2 класс)
Предварительный просмотр:
Тайылбырбижик
Нормативные документы, обеспечивающие реализацию программы:
Нормативные документы, обеспечивающие реализацию программы:
- федеральный закон от 29.12.2012 № 273-ФЗ «Об образовании в Российской Федерации»;
- приказ Министерства образования и науки РФ №1576 от 31 декабря 2015 г. «О внесении изменений в федеральный государственный образовательный стандарт начального общего образования, утвержденный приказом Министерства образования и науки Российской Федерации от 6 октября 2009 г. № 373».
- учебный план МБОУ СОШ №2 им. С.К.Тока с. Сарыг-Сеп Каа-Хемского района на 2018-2019 учебный год, утвержденный приказом директора от 1 сентября 2018г. № 1/17.
- Примерная программа основного общего образования по начальным классам МО РФ (Составитель учебника литературное чтение с родным ( тувинским) языком Б.Л-С. Ондар, Н.С. Конгар, А.С. Шоюн– Кызыл: 2003г)
2-гикласстынлитературлугномчулгаэртемингетургусканкалендарьлыг план Тыва Республиканынниитиболгаш профессионал ооредилгеяамызынынчанында национал школа хогжудеринституттунбадылааны-биле, Л.С.Кара-оолдун 2-4 класстаргатургусканы эге школанынномчулгапрограммазынга( Кызыл-2011 чыл) даяныптургустунган.
Эгешколагачеченчогаалномчулгазынынпрограммазычечен-эстетиктигболгаш литература шинчилелдигпринциптергеундезилеттингеш «Литературлугномчулга» номунунтургузуунболгашутказынтодарадыр. Оонангыда программа уругларнынномчулгагахамаарышканбилиининденнелин, номчулганынсорулгазын, ооренирининчамдыкаргаларынайтыптурар.
Л.С.Кара-оолдунтургусканыпрограммадаалбаншингээдиружурлугбилиглернинадырбурузунтус-тузунда каш шакдургузундаоорениринчигетодаайыткан (устундебердингени-биле). Укпрограммаданомчулгаболгашчугаасайзырадылгазынгачылда 68шакбердинген.Литературлугномчулгаэртеминдебердингентемаларныоореникчилернинбилиининденнелинбарымдаалапсагыптургашчамдыккыскахемчээлдигсозуглелдерничангыскичээлкылдыркаттыштырып, хостугунупкелгеншактарныкичээл-экскурсия, кичээл-проектилер, бижимелчугаасайзырадылгазынынкичээлдеринче, уругларнынбилиинхынаар тест-хыналдакичээлдеринчекиирип, чижек планы тургускан.
Эгекласстаргалитературлугномчулганыооредиринин кол сорулгалары:
- Уругларнымедерелдигшынномчуур, бижиирболгашчугаалааарынгаооредири.
- Оларгаторээндылталазы- биле эге билиглернибээри.
- Уругларыны ном ажыглаарынгачанчыктырарболгашоларнындылгасонуургалын, номчулгаболгашбижилге - билехолбаштырбойдусту, ниитилелдинамыдыралынхайгаараарынгаундезилээш, оореникчилерниматериалистиг узел – бодал – биле чепсеглээри.
- Уругларны мораль болгаш эстетика талазы – билекижизидери.
Оорениптурарчуулдернисайгарып, болуктеп, деннеп, туннепбилиринге, оларныништинден кол болгашчугулачуулдернитып, тайылбырлаарынгаоореникчилернитаныштырары.
Программа езугаар «Литературлугномчулга» неделяда 2 шак, чылда 68 шаккылдырхувааттынган.
Биргиулдунда- 16 шак ,ийигиулдунда- 16шак, ушку улдунда- 20 шак,дорткуулдунда- 16 шак
КдЧ
«Литературлугномчулга»программаныбилипалганыныңпланнаттынгантүңнелдери.
2-гикласстыңөөреникчилериниңбилииниңпредметтигхевирлеттингентурары:
-Ыыткыр, сымыранып, иштиндесөзүглелдибодунуңбилипалыршаа-биле дүргенномчууру.
-Сөзүглелдиңхевирлеринлитературлугнегелделергедүүштүр(шынадалга, бижикдемдектерин, логиктигударениенисагып ) номчууру.
-Сөзүглелдиңадынгаболгашбердингенчуруктарынгадаянып, ооңутказынбашудурдаапбодаары.
-Номчаанчүүлүнүң кол сөстерингедаянып ,утказынбодунуңсөзү-биле дамчыдыпбилири.
-Болуушкуннарнынболуптурараайы-биле дес-дараалашкаансагыпчугаалаары.
-Сөзүглелдикезектергеутказыныңаайы-биле чарып, башкыныңдузазы-биле бөдүүнболгашнарын план тургузуп, кезекбүрүзүнге база бүдүнсөзүглелгехамаарышканайтырыгларнытургузупбилири.
- Номчаанчүүлүндолузу-биле, кысказы-биле, шилилгелиг, диалогтарнымедээдомактары-биле солуп, чүвелерниңовур-хевириндеңнеп, чугаалапбилири.
-Номчуурномунуңтитулдугарынын, аннотациязын, эге база түңнелсөзүнгедаяныры.
-Хереглээнномуналфавиттигкаталогтантып, библиотекада бар номнарныажыглапөөренири.
-Справочниктер, энциклопедиялар, уругларгахамаарышканжурналдарныажыглапбилири база кыскааннотацияларнысүмелээнномнаргатургузары.
- Номчаанматериалында кол маадырларныңмөзү-шынарларынкижиниңалдынаружурлугдүрүмнери-биле деңнээри.
2-гикласстыңөөреникчилериниңпредметтигхевирлеттингентураружурлугбилиглери:
-Номчаанчүүлүнгехамаарыштырбодунуңбодалдарынилередипбилири, онуаасболгашбижимел-биле дамчыдыпбилири.
-Сөзүглелдиңэстетиктигболгашмөзү-шынаргахамаарыштырүнелигталаларынбодунуңбилиптурараайы-биле илередипбилири
.
2-ги класстыдоозуптургаш, оореникчилер
дараазындачуулдернишингээдипалгантурар.
Номчулганынчанчылдары: Биргичартыкчылда 2-3 слогтардантургустунганнарынэвессостернибудуну-биле адап, 3-4 слогтарлыгэлээннарынхиресостернислогтаргачарбышаан, шын, медерелдигномчупбилир; домаккасостерни бот-боттарынданадырбайн, утка талазы-биле аразындатудушхолбаалыгкылдырномчуур; номчулганынтемпизичоортудургедеп, танышэвессозуглелдиномчуурунундургениминутада 55-60 хиресос.
Ийигичартыкчылда утка талазы-биле билдингирсостерниболгашдомактарнышын, аянныг, медерелдиг, илдикчокка, тодадынналдырномчупшыдаптар; созуглелдечугула утка илередирсостуун-биле (уннубедидип азы чавызадыптургаш) ылгапбилир; танышэвессозуглелдиномчуурунундургени 1 минутада 65-80 хиресос. Медээ, айтырыг, кыйгырыгдемдектеринбарымдаалап, домактарнынаянынун-биле дамчыдыпбилир. Аянныгномчуурунгабелеткенирталазы-биле бот-онаалганыбашкыданалгаш, улугэвессозуглелдииштинденомчупбилир.
Созуглел-биле ажыл. Номчаанчуулунгехамаарыштырайтырыгларгахарыыберип, утказынчугаалап, кол бодалдыилередипбилир. Чогаалдынкиржикчилерининкылыптурарчуулдеринунелеп, чылдагаанынтайылбырлапшыдаптар. Созуглелдиботтарынынсостери-биле катаптапчугаалаары. Номдабердингенайтырыгларболгашонаалгаларныномчаанчуулунгехамаарыштыражыглапбилири: номчаансозуглелдинадын, номнундопчузундантыпшыдаары. Башкынындузазы-биле кезектергечарыпкаансозуглелдергеаттартывар. Абзацтарныбарымдаалаптургашсозуглелдинутказыншынтургузар. Шулуктуаянныгномчуп, доктаадып, тоолдарныыдыпбилир.
Ооредилгеэртемининдопчузу
№ | Тема | шагы |
1 | Ооренипоорен | 8ш (1ш ч.с.) |
2 | Тодуг-догаакузумейни | 4ш (1ш ч.с.) |
3 | Улустунаас-чогаалы. Тоолдар. | 8 ш |
4 | Аккырхарлыгкыжым | 6ш |
5 | Тосчузунмалымайны | 7ш (1ш ч.с) |
6 | Арыг-шевер–кадыкшылдынундезини | 5ш(1ш ч.с.) |
7 | Улустунаас-чогаалынынбичехевирлери | 5ш |
8 | Улус аразындаие кара чымчак | 3ш (1ч.с.) |
9 | Хоглугчазым | 4ш |
10 | Бистин бичи оннуктеривис | 5ш (1ш ч.с) |
11 | Тоогуболгаштоолчургучугаалар | 2ш |
12 | Эштигдехоглуг, эптигдекуштуг | 3ш (1ш ч.с) |
13 | Ойнаксанчыгоюннарым | 2ш |
14 | Кижи болуручажындан | 2ш |
15 | Оскечоннарнынаас-чогаалы | 2ш |
16 | Чонумчаагайезу-чанчылдары | 1ш |
17 | Чарашчайым. | 3ш |
1-4 кластарныноореникчилернинномчуурунундургенининкоргузуглери:
Клазы | Бирминутаданомчуурунундургени: | ||
1-ги чартыкчыл | 2-ги чартыкчыл | ||
1 класс | - | 25-35 сос | |
2 класс | 35-45 сос | 55-60 сос | |
3 класс | 60-65 сос | 65-70 сос | |
4 класс | 70-75 сос | 75-90 сос |
Литературлугномчулгадатематиктигпланнаашкын
(неделяда 2 ш, чылда 68шак)
п/п | Кичээлдинтемазы | шагы | хуну | |
план | факт | |||
1-ги улдун | ||||
1 | Экии, литературлугномчулга! | 1 | ||
2 | К Ондар.Ужук дою. | 1 | ||
3 | Ч. Кара-куске. Арыг-с илиг, чарашбижиир. | 1 | ||
4 | С.Сарыг-оол. Оореникчээ. | 1 | ||
5 | С.Маршак. Школачы билип алзын. | 1 | ||
6 | КДН.К-Э. Кудажы. Ногаан, кок болгаш кызыл карандаштар. | 1 | ||
7 | С.Баруздин. Берге бодалга. | 1 | ||
8 | Ч.С.Эдертиг «Хартыга» | 1 | ||
9 | Частырыглар- биле ажыл. Б.Ховенмей. Куску хову. | 1 | ||
10 | В.Бианки. Сыйтылаакуске. | 1 | ||
11 | Экскурсия «Кустун демдектери» | 1 | ||
12 | Чогаадыг «Экии, кус!» | 1 | ||
13 | Тыва улустун тоолу. Дилги биле ала-сааскан. | 1 | ||
14 | Тыва улустунтоолу.Инек-Сокпа. | 1 | ||
15 | Хунажык анай. | 1 | ||
16 | КДН.Тыва улустун тоолу. Чаан биле куске. | 1 | ||
2-ги улдун | ||||
17 | Тыва улустунтоолу. Ийикуске. | 1 | ||
18 | С. Пюрбю. Бора-Шиижек. (узунду) | 1 | ||
19 | А.Шоюн. Селбер койгунак. | 1 | ||
20 | КДН. Г Скребицкийнии-биле. Коданнын аян-чоруу. | 1 | ||
21 | Кичээл-проект. Ч/С Чурук-биле чугаа тургузар. «Тожуда кыш» | 1 | ||
22 | Е.Танова. Кышкы ыржыгаш. К.Ондар Харжыгащ. | 1 | ||
23 | Ч.ОндарЧаа чылдын йорээли. | 1 | ||
24 | С.Михалков.Чаа чылда. | 1 | ||
25 | Экскурсия «Кыштын демдектери» | 1 | ||
26 | Чогаадыг «Кышкы уе» | 1 | ||
27 | Кичээл-проект. С Сарыг-оол Бызаа. Бодаган. | 1 | ||
28 | С.Сарыг-оол. Кулун. | 1 | ||
29 | С.Сарыг-оол. Халбынмай. | 1 | ||
30 | КДН.С.Сарыг-оол Анай. К-Э.Кудажы Анайжыгаш. | 1 | ||
31 | Ч.Кара-Куске Анайларым. Ю. Кюнзегеш. Узер хуна. | 1 | ||
32 | Эдертиг | 1 | ||
3-ку улдун | ||||
33 | Бистин проективис. «Тос чузун малымайны» | 1 | ||
34 | Арыг-шевер. Л Чадамба.Чунар херек. К Чуковский. | 1 | ||
35 | КДН.Былчак хавактыг Федя. Н.Носов. | 1 | ||
36 | Чогаадыг «Арыг-шевер-кадыкшылдын ундезини» | 1 | ||
37 | Чаагай час. С.Сарыг-оол. | 1 | ||
38 | Экскурсия «Частын демдектери» | 1 | ||
39 | Час келди. С.Бюрбю. Ыяштарнынбайырлалы. В Бианкинии-биле. | 1 | ||
40 | Уш час. В Бианкинии-биле. | 1 | ||
41 | Март сези. Л.Чадамба. | 1 | ||
42 | Ава. А.Даржай. | 1 | ||
43 | Тывызыым-дытта, тоолум-дошта. | 1 | ||
44 | Тып корунерем уруглар. А.Шоюн. | 1 | ||
45 | Тывар сен бе?О.Сувакпит. Кым-дыр мен? Л.Чадамба | 1 | ||
46 | Когудуглер. | 1 | ||
47 | Уругларнын ырылары. | 1 | ||
48 | Бистин проективис Тывызыктарда болгаш улегер домактарда саннар». | 1 | ||
49 | Койгунак. Ю.Кюнзегеш. Кушкаш .А.Пушкин. | 1 | ||
50 | КДН. Шиижек оглу. О.Сувакпит. | 1 | ||
4-ку улдун | ||||
51 | М.Пришвин. Чараа-чечен. КДН.М.Пришвин. Дилгинин чеми. | 1 | ||
52 | Чогаадыг «Бистин бичи оннуктеривис» | 1 | ||
53 | Частырыглар-биле ажыл.Тоогучугаа. Мечи сылдыс. | 1 | ||
54 | Тоолчургу чугаа. Инек буурээ. | 1 | ||
55 | Эдертиг | 1 | ||
56 | Частырыглар-биле ажыл. И. Крылов. Куу, рак болгаш шортан. (Басня) | 1 | ||
57 | КДН.Л.Толстойнуу-биле. Адазы болгаш оолдары. (Басня.)О.Сувакпит. Айбаангы. (Басня) | 1 | ||
58 | Чогаадыг«Эштигде хоглуг, эптигде куштуг» | 1 | ||
59 | К.Ондар. Ойнап чору. | 1 | ||
60 | Матпаадыр. | 1 | ||
61 | КДН.Е.Танова.Хоокуй хокпештер ужун мегелепкеним. | 1 | ||
62 | А.Гайдар. Тимур болгащ ООН командазы. | 1 | ||
63 | Узбек улустун тоолу. Эн эки белек. | 1 | ||
64 | КДН. Татар улустун тоолу. Ушуг башкы. | 1 | ||
65 | О.Сагаан-оол. Анчынын чугаазы. | 1 | ||
66 | Э.Кечил-оол. Чечектерим.С.Сурун-оол. Дииноглу. | 1 | ||
67 | С Сурун-оол. Элик. | 1 | ||
68 | Бистин проективис. «Чайгы дыштанылга» | 1 | ||
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Календарно-тематическое планирование 2 класс Школа России по учебным предметам: математика (Моро).
Календарно-тематическое планирование 2 класс Школа России по учебным предметам: математика (Моро). В планировании имеются темы уроков, характеристика основных видов деятельности ученика (на уров...
Календарно-тематическое планирование 2 класс Школа России по учебным предметам: русский язык (Канакина Горецкий).
Календарно-тематическое планирование 2 класс Школа России по учебным предметам: русский язык (Канакина, Горецкий). В планировании имеются темы уроков, характеристика основных видов деятель...
Календарно-тематическое планирование 2 класс Школа России по учебным предметам: окружающий мир(Плешаков).
В планировании имеются темы уроков, характеристика основных видов деятельности ученика (на уровне учебных действий)по теме, а также плановые сроки прохождения....
Календарно-тематические планы 2 класса на 2018-2019 учебный год ИЗО (изобразительное искусство)
Здесь календарно-тематические планы ИЗО...
Календарно-тематические планы 2 класса на 2018-2019 учебный год литературное чтение
Календарно-тематическое планирование литературное чтение...
Календарно – тематическое планирование 2 младшая группа 2018 – 2019 учебный год
Тема: «Адаптационный период»Цель: - помочь вновь прибывшим детям адаптироваться к режиму работы группы. ...
Календарно-тематическое планирование начальных классов на 2019-2020 учебный год
Рабочая программа на 2019-2020 учебный год...