Урок по теме "Ужуглел"
план-конспект урока (1 класс) по теме
Темазы: Сентябрь 1 — бугу чоннун Билиг байырлалы болгаш чаа ооредилге чылынын. эгези.
Сорулгалары:
1. оореникчи кижинин агыыр дурумнери-биле таныштырар
Кичээлдин чорудуу
1.Класс-биле таныжылга.
2..Башкы бодунуц адын, адазынын, адын, фамилиязын тода, билдингйр кылдыр адап бээр.
«Ужуглел»— торээн дылын оорениринин, бир дугаар ному.
3.«Ужуглел»-биле таныжылга.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
uzhuglel-1.docx | 20.12 КБ |
Предварительный просмотр:
Темазы: Сентябрь 1 — бугу чоннун Билиг байырлалы болгаш чаа ооредилге чылынын. эгези.
Сорулгалары:
- оореникчи кижинин агыыр дурумнери-биле таныштырар
Кичээлдин чорудуу
1.Класс-биле таныжылга.
2..Башкы бодунуц адын, адазынын, адын, фамилиязын тода, билдингйр кылдыр адап бээр.
«Ужуглел»— торээн дылын оорениринин, бир дугаар ному.
3.«Ужуглел»-биле таныжылга.
Башкы уругларны «Ужуглел»-биле таныштырар. Росияда (бистин чуртувустун ады-дыр) школаларны халас ооредилге номнары-биле хандырып турар дугайын чугаалаар. «Ужуглел»-биле таныштырып тура, авторларнын дугайын чугаалаар. Номну ажыттыргаш, дортку арында чурукту коор. Анаа беседа чорудар:
- Уруглар кайда келген-дир?
- Уруглар школада келген.
- Чуге ынчаар билип тур силер?
- Олар школачы формаларлыг, портфельдерлиг.
- Уругларны кым уткуп ап тур?
- Башкы уругларны уткуп ап тур.
- Канчап башкы деп билдинер?
- Уруглар башкыга чечек тутсуп тур.
— Уругларны школага кым удеп келгенил?
- Ада-иелери удеп келген.
Башкы беседаны туннеп чугаалаар. Дараазында чуруктуг, парламал ужукт'ерни коорлер: А — адыг, Б — балык, Д — дагаа дээш, оон-даа оске. —
Ужуктерни таныыр уругларга ададыр. «Ужуглелди» мынчаар туннээр.
«Ужуглел» дээрге уругларньщ бугу ужуктерни танып, билип алырынып, номчуп оорениринин баштайгы ному болур. «Ужуглелдин» соолгу арнын ажъптырташ, Хоглугбей, Билбспей, Буратино-биле yругларны таныштырар. Олар номчуп, бижип ооренирннге дузалаар дээр дугайын база номга камныг болурун, оон артьн-иштин шокарлавазын чугаалаар.
Бистин чуртувустун кол хоойлузу Конституциязы кижи бурузунге ооренир эргени берген. (Конституция номун коргузуп тургаш, , Конституция, Хоойлу деп сестерни кончуг билдингири-биле кыска тайылбыр бээр.) Бистин чуртувуста кижи бурузу хойну кылып билир, эки ажылдаар дээш, . ооренип турар. Сентябрь 1 — улуг, биче кижилерниц ооренип эгелээр хуну. Ынчангаш чылдын-на сентябрь 1-де «Билиг хуну» деп байырлалды эрттирип турар бис.
Шулук шээжилээри
Школаже эртен эртен
ырлыг, хеглуг базыптым.
Сумкамда номнар чуктээн
школачы болу бердим.
Шулукту доктаадытыртып алган уругларга чугааладыр. Школа, торээн урт, ог-буле, дугайында уругларнын билир шулуктерин чугааладыры чугула.
Класска сагыыр чамдык дур'умнер-биле уругларны та- ныштырар. Партага шын олурарын, самбыра баарынга унерин, башкынын. салган айтырыгларынга канчаар харыы бээрин, класска кирип келген улуг улусту мендилээрин херек кырында чижектерге коргузуп тургаш, чугаалап бээр. Эки ооренир чуве толээде, чуну канчаарын башкы беседазынга чугаалаар Уругларныц портфельдеринден ооредилге херёкселдерин канчаар уштуп салырын, дедир сугарын херек кырында коргузуп, тайылбырлаар.
Сентябрь 1 улуг, биче кижилернин ееренип эгелээр хуну болганда, ону чылдын-на байырлаар дээрзин билип алдывыс. Номчуп, бижип оорениринге дузалаар ном —«Ужуглел»-биле база класска оорекикчи кижинин сагыыр дурумнери-биле таныштывыс.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Тема урока: "СОГЛАСНЫЙ ГЛУХОЙ МЯГКИЙ ЗВУК [ч’]. БУКВЫ Ч, ч" 3.Тип урока: «Урок открытия нового знания» • 4. Форма организации урока: групповая • 5.Предмет - литературное чтение (обучение грамоте) • 6.Класс: 1 • 7.Автор
·Аннотация урока2.Тема урока: " СОГЛАСНЫЙ ГЛУХОЙ МЯГКИЙ ЗВУК [ч’].БУКВЫ Ч, ч"3.Тип урока: «Урок открытия нового знания»4. Форма организации урока: групповая5.Предмет - литературное чтение (обуче...
Урок окружающего мира по теме "Если хочешь быть здоров" МБОУ лицея №32 г.Орла Тип урока: обобщение изученного материала. Форма урока: урок - путешествие Программа: УМК "Перспективная начальная школа" Учебник: Окружающий мир 2-й класс, часть 2. Авторы:
Урок окружающего мира по теме "Если хочешь быть здоров"Тишина Ирина Викторовна, учитель начальных классовМБОУ лицея №32 г.ОрлаТип урока: обобщение изученного материала.Форма урока:...
Урок окружающего мира по теме "Если хочешь быть здоров" МБОУ лицея №32 г.Орла Тип урока: обобщение изученного материала. Форма урока: урок - путешествие Программа: УМК "Перспективная начальная школа" Учебник: Окружающий мир 2-й класс, часть 2. Авторы:
Урок окружающего мира по теме "Если хочешь быть здоров"Тишина Ирина Викторовна, учитель начальных классовМБОУ лицея №32 г.ОрлаТип урока: обобщение изученного материала.Форма урока:...
Разработка урока по математике « Математический теремок» Тема урока: «ЗНАКИ «ПЛЮС» (+), «МИНУС» (–), «РАВНО» (=)» Разработка урока по математике « Математический теремок» Тема урока: «ЗНАКИ «ПЛЮС» (+), «МИНУС» (–), «РАВНО» (=)»
Цели урока: познакомить учащихся со знаками «+», «–», «=»; учить детей понимать значение данных знаков, читать равенства; работать над развитием внимания, логического мышления учащихся; при...
Конспект урока «Число и цифра 8» Тип урока: урок объяснения нового материала (урок формирования первоначальных предметных навыков и УУД, овладения новыми предметными умениями) – «Введение понятия числа и цифры 8»
Конспект урока «Число и цифра 8» Тип урока: урок объяснения нового материала (урок формирования первоначальных предметных навыков и УУД, овладения новыми предметными умениями) – «Введение п...
Урок по Основам религиозных культур и светской этики 4 класс. Модуль: Основы светской этики.Тема урока: Урок ».Добро и зло " Зачетная работа. Урок скорректирован под свой класс из многих конспектов других учителей.
Технологическая карта урока Предмет _ Основы светской этики ________________________ Класс _____4____________________ Базовый учебник ___«Основы светской этики» А. Я.Данелюк____________________...
Урок «Окружающий мир» в 4 классе. Тип урока: урок-исследование. Тема урока: «Органы чувств».
Данный урок является первым в теме»Органы чувств». Учащиеся исследуют при помощи каких органов чувств они познают окружающий мир.. - методы обучения: объяснительно-иллюстративный, частично-поиск...