Рабочая программа по удмуртскому языку для 3 класса(удмурт кылъя 3 класслы дышетисьлы программа)
рабочая программа (3 класс) по теме
Рабочая программа по удмуртскому языку поможет учителям систематизировать программный материал в 3 классе.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
rabochaya_programma_po_udmurtskomu_yazyku_dlya_3_klassa.docx | 49.8 КБ |
Предварительный просмотр:
Родной язык
Пояснительная записка
Настоящая рабочая программа по удмуртскому языку для 2 класса создана на основе:
-Законов об образовании РФ и Ур (в действующей редакции);
-Федерального компонента государственного образовательного стандарта начального общего образования(Приказ Минобразования РФ от 5 марта 2004 г. N 1089);
-Программы «Удмурт кыл» под редакцией Ю.Байтеряковой(2011г);
-Основной образовательной программы школы;
-Учебного плана 1-11 классов муниципального бюджетного образовательного учреждения на 2012-2013 учебный год (Приказ № 77 от 1 сентября 2012 г.);
Программа детализирует и раскрывает содержание стандарта, определяет общую стратегию обучения, воспитания и развития учащихся средствами учебного предмета в соответствии с целями изучения удмуртского языка, которые определены стандартом.
Цель: ознакомление учащихся с основными положениями науки о языке и формирование на этой основе знаково-символического восприятия и логического мышления учащихся; формирование коммуникативной компетенции учащихся: развитие устной и письменной речи, монологической и диалогической речи, а также навыков грамотного, безошибочного письма как показатели общей культуры речи человека.
Задачи:
-развитие речи, мышления, воображения школьников;
-формирование первоначальных представлений о структуре удмуртского языка;
-формирование умений правильно писать и читать;
-воспитание позитивного эмоционально-ценностного отношения к удмуртскому языку.
Структурный порядок изучения тем совпадает с основной программой, рекомендованной Министерством образования УР.
Учебник: Байтерякова Ю.Т. «Удмурт кыл» : 3 кл.- Ижевск: «Удмуртия», 2005.
Программа рассчитана на 2 часа в неделю, 68 часов в год.
Учебно-тематической план
№ | Разделъёс | Ваньмыз час | Соос полысь | ||
диктант | эскеры астэ | Сочинение изложение | |||
1 | Вераськон кыл. 1.Устной кыл, сое волятон но азинтон. | 6 | 1 | 1 | - |
2.Письменной кыл, сое волятон но азинтон.Текст | 7 | 1 | 2 | ||
2 | Грамматика, шонер но чебер гожъяськон. 1.Предложение. | 15 | 1 | 1 | 3 |
2.Кыл. | 40 | 5 | 6 | 2 | |
68 | 7 | 9 | 7 |
Дышетон курслэн пуштросэз.
1.Вераськон кыл.
Устной кыл, сое волятон но азинтон.( 6 ч )
Ваче но оген вераськыны дышетонэз азинтон.Ас малпандэ шонер но оскымон вераны быгатон. Мукет адямиослэсь верамзэс кылзыны, соин соглаш яке пумит луэмез возьматыны дышетскон.
Логической ударениен тодматон, солэсь вераськонын кулэлыксэ эскерон. Вераськыку орфоэпической нормаосты чаклан.
Письменной кыл, сое волятон но азинтон. Текст (7 ч.)
Текстлэн темаез,огъя малпанэз, йыръянэз ,авторез.
Веран мугезъя текстлэн портэм типъем луыны быгатэмез:
кыче ке ивор сярысь ивортыса веран( повествование);
Арберилэсь тодметъёссэ суредан (описание).
Текстлэн люкетъёсыз.Текстлы план лэсьтон. Планъя текстэз радызъя мадён.
Дасям планъя повествование но описание кылдытыны быгатон.
Текстъёсты кылзы ласянь эскерон: огшоры вераськонкыл; литературной кыл; научной кыл.
Литературной кыллэн но калык творчестволэн жанръёссы (верос, выжыкыл, кылбур, мадиськон, жогверан, чылкверан, визькыл).
Стильзэ чакласа, кутскем веросэз ,выжыкылэз, мадиськонэз азинтон, ачид малпаны быгатон.
Гожтэм ужъёсты эскерыны дышетон: пушттросэзлэсь йыръянэзлы тупамзэ чаклан, предложениослэсь герзаськемзэс эскерон(действиослэсь радызъя мынэмзэс возьматон, одиг кылэз мукетэныз воштон).
2.Грамматика, шонер но чебер гожъяськон.
Предложение (15 ч.)
Повествовательной, вопросительной, побудительной предложениос. Восклицательный предложениос.Предложениосты ог-огенызы чошатон, портэмлыксэс эскерон.Интонация ласянь предложениосты шонер веран, лыдзон.Предложениысь логической ударенизэ куараен возьматон. Гожтыку предложенилэн интонациезлы тупась пус пуктон. Предложенилэн главной членъёсыз – подлежащей но сказуемой. Предложенилэн второстепенной членъёсыз. Предлжениысь главной членъёссэ второстепенной членъёслэсь висъяны быготон, второстепенной членъёслэсь предложениын кулэлыксэ валан. Волскымтэ второстепенной членъёсын волскытыны дышетон. Предложенилэн однородной членъёсыз. Главной но второстепенной членъёслэн однородной луэмзы. Однородной членъёслэн интонациен, но союзэн ,интонациен но но союзэн герзаськемзы.Однородной членъёсын предложениосы пус пуктылон. Портэм предложениосты вераськонэ кутыны дышетон. Вераськонын вазиськон ,курон кылъёсты ( пожалуйста, туж курисько, вералэ вал, юрттэ вал но мукет) кутон.Предложение сярысь огъя тодэмез юнматон.
Кыл.(40ч)
Кыл.(8ч)
Малпанэз яркыт, чебер вераны юрттись кылъес.
Переносной пуштросэн кылъес.
Омонимъес.Соослэн кылбуръесын кутиськемзы.
Синонимъес, соосты омонимъесын чошатон.Синонимъесты шедьтыны но вераськонэ кутыны дышетон.Синонимъеын удмурт-зуч кылбугорен тодматон.
Антонимъес.Соослэн кутиськемзы.
Кыл люкетъёс
Корень,приставка , суффикс сярысь огъя валан. Портэм суффиксъёсын огкадь коренен кылъёс(эмезяны, эмезясь.эмезё; эктыны, эктон,эктись).Огкадь коренен кылъёсты грамматической формаоссылэсь висъяны дышетон. Огкадь суффиксэн пормем кылъёс ( зэмлык, тазалык, байлык,; арганчи, усточи, пудочи, вузчи, эмчи).
Выль кыл пормытись суффиксъёслэн валатонзыя тодматон ( -и,-чи,-сь,-ни, -о(ё), - тэм).
Кылысь кореньзэ но суффиксъёссэ шонер гожъяны дышетон. Сётэм кылъёсты( ныл, нылаш. Нуналъёс, нюлэс, школаын, школаос, арганчи, арганчиос) кыл люкетъёсъя сэрттыны – пертчыны быгатон.
Сложной кылъеслэн пормеменызы тодматон.Соослэсь гожтиськемзэс эскерон(зазегпи, льомпу, лиялгуби, вуюись но мукет).Таче кылъесты кыллэн люкетъессыя эскерон.
Вераськон люкетъёс(32ч)
Существительной (терминзэ, определенизэ тодон), валатонэз, юанъёсыз, вераськонын кулэлыкез. Луло но лултэм существительнойёс. Асним луись существительнойёс. Шур, зарезь, гурезь, шаер, кар, книгаысь герой нимъёсты бадзым букваен гожтон.
Существительнойлэн лыдыз. Одиг лыдын гинэ кутиськись существительнойёс. Трос лыдэз возьматись–ОС (ЁС) суффиксъёсын кылъёсты шонер гожтон.
Существительнойлэн (одиг но трос лыдын) кин? ма? кинэ?мае? кинлэсь?малэсь?Кинлы?малы?кинэн?маин? но мукет юанъёсъя вошъяськемез. Синоним но антоним лусь существительнойёс.
Послелог ( дорын, азьын,берын,пушкын,улын,вылын,вадьсын ,йылын, сьорын). Послелогез существительноен шонер кутыны но гожтыны дышетон.
Местоимение (терминзэ, определенизэтодон). Личной местоимениос, соослэн вераськонын кулэлыксы. Лыдъя но юанъёсъя вошъяськемзы. Мойы ,тодмотэм муртэн вераськыку, ти, тиляд, тиледлы местоимениосты кутыны дышетон.Текстын личной местоимениосты предложениосыз герзан понна кутон.
Прилагательной (терминзэ)тодон, валатонэз но юанъёсыз, вераськонын кулэлыкез.
Прилагательнойлэн существительноен вошъяськытэк кутиськемез, предложениын интыез. Синоним, антоним луись прилагательнойёсты эскерон. Прилагательнойёсты описаниын кутон. Художественной описаниен тодматон. Отын чошатон амалэз , переносной пуштросэн прилагательнойёсты кутыны дышетон.
Глагол (терминзэ, определенизэ тодон), валатонэз но юанъёсыз, вераськонын кулэлыкез. Глаголлэн начальной формаез (-ЫНЫ.-НЫ суффиксэн глаголъёс).
Глаголлэн лыдъя, дыръя вошъяськемез. Одиг но трос лыд, формаез. Али, ортчем, вуоно дырыз.
Лыд, дыр, формазэ возьматись суффиксъёс, соосты шонер гожъяны дышетон.
Глаголлэсь текстын вошъяськемзэ чаклан. Али, ортчем, вуоно дырысь глаголъёсын повествование кылдытон. Текстын синоним, антоним луись, прямой но переносной пуштросо глаголъёсты кутон. Вераськон люкетъёс сярысь тодэмез юнматон.
3-ти классын дышетскисьёс тодыны кулэ:
- кыл люкетъёсты: коренез, суффиксэз, приставкаез;
- вераськон люкетъёты: существительноез, прилагательноез, глаголэз, местоимениез, послелогез (котькудизлэсь мае возьматэмзэ но солэсьтодметъёссэ);
- веран мугезъя предложенилэсь повествовательной, вопросительной, побудительной луэмзэ;
- предложенилэсь главной (подлежащей, сказуемой) но второстепенной (терминъёссэ вератэк) членъёссэ;
- веран мугезъя текстлэсь повествование, описание, рассуждение типъем луэмзэ;
- текстлэсь портэм жанръем луэмзэ.
Быгатыны кулэ:
Янгыштэк, чебер, книгаысь учкыса но дышетись лыдземъя 45-50 кыллэсь дышетэм орфограммаосын текстэз гожъяны;
Кылэз куараосъя но букваосъя эскерыны; кылэз люкетъёсызъя эскерыны (кореньзэ, суффикссэ, приставказэ,висъяны); портэм вераськон люкетъёсты (существительноез, глаголэз,прилагательноез,местоимениез,послелогез) ог-огзылэсь висъяны. Соослэсь лексической но грамматической тодметъёссэс вераны.
Кылъёсты вошъяны (существительноез, местоимениез – лыдъя но юанъёсъя; глаголэз – лыдъя но дыръя);
Портэм вераськон люкетэ пырись кылъёсты предложение но текстэ быгатыса кутыны; предложениосты интонация ласянь шонер лыдзыны, нош гожтыку сое пусэн возьматыны; предложенилы синтаксической разбор лэсьтыны: веран мугезъя солэсь кыче луэмзэ тодыны, главной но второстепенной членъёссэ шедьтыны;
Синонимъёсты, антонимъёсты, омонимъёсты, трос пуштросэн кылъёсты текстысь шедьтыны но вераськонэ кутыны; текстэз люкетъёслы люкылыны, план лэсьтыны; гожтыку текстлэсь люкетъёссэ выльчурен кутскыны;
Повествование но описаниез кылдытыны; портэм жанръем текстъёс(верос, выжыкыл) малпаны; повествование, описание текстъя, чошлэсьтэм планъя но опорной кылъёсъя 50-60 кыллэсь изложение гожтыны;
Повествование но описание типъем, чошлэсьтэм планъя но опорной кылъёсъя 10-15 предложенилэсь сочинение гожтыны.
Литература
1.Байтерякова Ю.Т,Векшина Н.П «3-ти классын удмурт кылъя урокъес», Ижевск:Удмуртия,2006
2.Березин Р.Ф «Удмурт кылъя диктантъёс», 1-4 классъёсын дышетисьлы пособие. Ижевск:Удмуртия, 2005
3.Журавлева А.Н «Краткий русско-удмуртский, удмуртско-русский словарь. Ижевск: Удмуртия, 2004.
4.Журавлева А.Н «Суредъесен кылсузьет.Удмурт, зуч, англи кылъесын.Удмуртско-русско-английский словарь», Ижевск: Удмуртия, 2011.
Календарно-тематической план
№ | Тема урока | дата | Примечания | |
календ | фактич | |||
Вераськон кыл (6 ч) | ||||
1. | Ваче но оген вераськон.Предложенилэн тодметъесыз. | |||
2. | Ас малпандэ шонер но оскымон вераны быгатон. Текстлэн тодметъесыз. | |||
3. | Кыллэн тодметъесыз.. Вераськон люкетъёс. | |||
4. | Кылэз слогъеслы люкылон.Висъясь ь но ъ. Э но И букваосты шонер гожъян. | |||
5. | Контрольной диктант «Сизьыл». | |||
6. | Янгышъес бордын ужан.Кыллэн куараез но букваез. | |||
Письменной кыл, сое волятон но азинтон. Текст (7 ч) | ||||
7. | Текстлэн люкетъесыз. План. | |||
8. | Повествование но описание сярысь валан. | |||
9. | Повествовательной текст. | |||
10. | Описательной текст. | |||
11. | Суредъесъя сочинение «Зарни сизьыл» | |||
12. | Литературной кыллэн но калык творчестволэн жанръёссы . Стильзэ чакласа, кутскем веросэз азинтон | |||
13 | Изложение «Коньы но лудкеч» | |||
Предложение (15 ч) | ||||
14 | Янгышъёс бордын ужан. Предложение. | |||
15, | Ивортон предложениос.. | |||
16 | Отён предложениос. | |||
17 | Юан предложениос. | |||
18. | Суредъя сочинение. | |||
19. | Предложенилэн главной членъесыз. | |||
20. | Предложенилэн второстепенной членъесыз | |||
21 | Волскем но волскемтэ предложениос. | |||
22 | Изложение «Вож кыз» | |||
23 | Логической ударение | |||
24 | Однородной членъесын предложениос. | |||
25 | Однородной членъесын предложениос.Юнматон. | |||
26 | Суредъя сочинение. | |||
27. | Предложение сярысь огъя тодэмез юнматон. | |||
28 | Диктант. | |||
Кыл. Кыл люкетъес( 8 ч) | ||||
29 | Янгышъёс бордын ужан. Антонимъес.Синонимъес, омонимъес. | |||
30 | Корень (кылдинь) | |||
31 | Кылпум. | |||
32 | Суффикс. | |||
33 | Приставка. | |||
34 | Сложной (кушето) кылъес. | |||
35 | Кылысь кореньзэ но суффиксъёссэ шонер гожъяны дышетон | |||
36 | Диктант. | |||
Вераськон люкетъёс( 32 ч) | ||||
37 | Янгышъес бордын ужан. Существительной. | |||
38 | Луло но лултэм существительнойёс. | |||
39 | Асним луись существительнойес. | |||
40 | Асним луись существительнойес. Юнматон. | |||
41 | Существительнойёслэн лыдъя вошъяськемзы. | |||
42. | Существительнойёслэн лыдъя вошъяськемзы. Юнматон. | |||
43. | Существительнойлэн юанъесъя вошъяськемзы. | |||
44. | Существительнойлэн юанъесъя вошъяськемзы | |||
45. | Существительнойёслэн падежъёсъя вошъяськемзы.. | |||
46 | Синоним но антоним лусь существительнойёс. | |||
47 | Диктант. | |||
48 | Янгышъес бордын ужан. Послелог. | |||
49 | Послелогез существительноен шонер кутон но гожтон. | |||
50 | Местоимение | |||
51 | Местоимениослэн юанъесъя вошъяськемзы. | |||
52 | Местоимениослэн юанъесъя вошъяськемзы. Юнматон. | |||
53 | Изложение «Пеликан но пичи кочышпи» | |||
54 | Мойы ,тодмотэм муртэн вераськыку, ти, тиляд, тиледлы местоимениосты кутон. | |||
55 | Диктант. | |||
56 | Янгышъес бордын ужан. Прилагательной. | |||
57 | Матын но пумит луись прилагательнойёс. | |||
58. | Прилагательнойёслэн пормемзы. | |||
59. | Прилагательнойлэн существительноен кутиськемез. | |||
60 | Суредъя сочинение. | |||
61 | Прилагательнойёсты описаниын кутон. Художественной описаниен тодматон. | |||
62. | Диктант. | |||
63 | Янгышъес бордын ужан. Глагол. | |||
64 | Матын но пумит луись глаголъёс. Глаголлэн неопределённой формаез. | |||
65 | Глаголлэн лыдъя но дыръя вошъяськемез. | |||
66 | Контрольной итоговой диктант. | |||
67 | Вераськон люкетъёс сярысь тодэмез юнматон. | |||
68 | Ар чоже ортчемез тодэ ваён. |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Рабочая программа по русскому языку для 3 класса на основе авторской программы Канакиной В. П.
Рабочая программа по русскому языку для 3 класса составлена на основе авторской программы Русский язык В.П. Канакиной, В.Г. Горецкого / Шко...
Рабочая программа по русскому языку по ФГОС для 2 класса по программе "Начальная школа 21 века"
Рабоая программа для национальных школ где рус. яз 3 часа в неделю...
РАБОЧАЯ ПРОГРАММА ПО РУССКОМУ ЯЗЫКУ В 4 КЛАССЕ ПО ФГОС ПО ПРОГРАММЕ "ГАРМОНИЯ"
ТЕМАТИЧЕСКОЕ ПЛАНИРОВАНИЕ В 4 КЛАССЕ ПО РУССКОМУ ЯЗЫКУ ПО ПРОГРАММЕ "ГАРМОНИЯ"...
Рабочая программа по удмуртскому языку для 2 класса
Рабочая программа по удмуртскому языку для 2 класса по УМК "Перспектива"...
Рабочая программа по удмуртскому языку для 2 класса(2 классын удмурт кыл урокъесын ужаны программа)
(2 классын удмурт кыл урокъесын ужаны программа)...
Рабочая программа по русскому языку для 1 класса. На основе авторской программы В. П. Канакиной, В. Г. Горецкого, М. Н. Дементьевой, Н. А. Стефаненко, М. В. Бойкиной – УМК «Школа России»
Рабочая программа по русскому языку для 1 класса общеобразовательной школы составлена в соответствии с основными положениями Федерального государственного образовательного стандарта начального общего ...
Рабочая программа по русскому языку для 4 класса на основе авторской программы В.В.Репкина, Е.В.Восторговой.
Рабочая программа по русскому языку составлена на основе авторской программы В.В. Репкина, Е.В. Восторговой, Т.В. Некрасовой («Русский язык: Программа для че...