Разработка урока в 4 классе по теме "School" (15.10.19.)
план-конспект урока по иностранному языку (4 класс)

Федунова Анастасия Александровна

Конспект урока по теме "School"

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon 4g_2.doc46 КБ

Предварительный просмотр:

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКА

Класс 4 «Г»

15.10.19.

Номер урока по календарно-тематическому плану: Lesson 2

Тип урока: комбинированный.

Тема урока: «School»

Цели урока:

  • социокультурный аспект – развитие умения ориентироваться в аутентичных текстах различной функциональной направленности, сравнения содержания школьного портфеля в нашей стране и Англии;
  • развивающий аспект – развитие способности к догадке о значении иностранных слов по контексту, к сравнению, формулированию выводов, коммуникабельности; развитие внимания, памяти, фонематического слуха; развитие умений использовать в качестве опоры речевые образцы для построения собственных высказываний, сотрудничать со сверстниками;
  • воспитательный аспект – воспитание уважительного отношения к школе; формирование познавательных потребностей, формирование представления о моральных нормах и правилах нравственного поведения, воспитание чувства справедливости;
  • учебный аспект – формирование лексических навыков говорения.

Оснащение –  интерактивная доска, мультимедийная презентация, компьютер, учебники, аудиозапись, наглядно-раздаточный материал (школьные принадлежности), карточки с речевыми образцами, карточки.

Ход урока:

I. Организационный момент:

– Good morning! I’m glad to see you. Sit down, please.

– Who is on duty today?

– What day of the week is it today?

– What is the date today?

– Who is absent today? Thank you! Well done!

II. Определение темы:

Today we are to continue our previous topic. That’s why let’s read the following texts in order to understand the topic. You have 2 min. to look through these texts and find the most important word.

– You are right. Of course, it’s school. Our lesson is devoted to school.  

III. Фонетическая разминка.

– It’s high time to do the phonetic exercises.

– Well, let’s revise the words from the previous lesson.

a diary, a board, a subject, a desk, a map, a school bag, a lunchbox, a pencil case

– Thank you, well done.

– I have got a magic school bag. I will show you different school things and your task is to repeat each word after me. A pen, a pencil, a ruler, a book, a pencil case, a rubber, paints, a notebook, a textbook.

– Thank you. Good, I like it.

IV. Написание слов.

We pass over to the so-called “Memory Game”. You should work in groups. I’ll give you cards and your task is to find the words related to our title of the lesson. Is it clear? Start, please (находят спрятанные слова в кроссворде).

Let’s check!

– By the way, what is the season now? – Yes, it’s autumn. –Well done.

Boys and girls, it is raining. It has washed off our words and that’s why some letters are missed in the words. Please, insert the necessary letters into the words. – You are right, thank you.

– Now, one by one you should name the words you have remembered during the lesson. ( по цепочке называют слова, которые запомнили из предыдущих упражнений) Is it clear? Start, please.

V. Аудирование.

We pass over to listening comprehension.  You are to listen to the text devoted to our topic. Please, listen to it attentively.

Look at the blackboard, please. Your task is to insert the necessary words.

Now we are to listen to this text for the second time.

Let’s check how you have coped with it.

VI. Физкультминутка.

You have worked hard and now let’s relax and do some physical exercises.

Stand up, please.

Who is it? Do you know him?

Neznaika wants to do it with you. Does everybody agree?

Sit down, please.  

Neznaika wants to study at school but he doesn’t know what he must put in his school bag. Let’s help him. (Don’t forget …)

Now you are ready for the lessons. Good luck! Bye.

VII. Актуализация материала.

During international Educational Week, children from different countries compare their school life.

Today we also have a guest.  This is Jack. He will tell us about his school bag. Please, listen to him attentively.

– Your task is to compare your and Jack’s school bags using the beginning of the sentences.

- Thank you, well done.

VIII. Парная работа.

Now, you should work in pairs and ask each other about things which you have in your bags. Is it clear? Start, please.

 IV. Представление мини-проектов.

Now we pass over to your projects. At home you were to prepare for a monologue or a dialogue. Who wants to start?


X. Завершающий этап.

a) Подведение итогов: Our lesson is coming to the end. I hope the lesson was interesting and useful for you. What have you learnt today?

b)Рефлексия:You see a success ladder. Please, make up your own opinion about the lesson. I offer you to assess your work in the form of steps that lead to success.

c)Выставление оценок:

The marks for today are…

d) Домашнее задание:

Write down your home task for the next lesson:

SB ex. 5 p. 52

– I’m satisfied with your work at the lesson today. Thank you for today’s lesson. The lesson is over. Good bye.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

« Рассказы для детей. В. Чаплина. Мушка. Учебно-методическая разработка урока ». 1 класс. Программа "Начальная школа XXI века"

На уроке учащиеся закрепляют понятие "рассказ", учатся определять особенности рассказа, воссоздавать образы героев (описание внешнего вида, поведения), высказывать отношение к героям и их поступ...

Разработка урока 4 класса по предмету "Окружающий мир" по теме "У Черного моря"

Урок разработан к УМК "Окружающий мир" А.А.Плешакова. Содержит региональный компонент....

Разработка урока 4 класс "Предлоги места"

разработка урока по английскому языку по теме "Предлоги места", 4 класс...

Разработка урока 2 класс

УМК "Школа России"...

Разработка урока 4 класс "Правописание гласных и согласных в корне слова".

Правописание гласных и согласных в корне слова....

Урок 7 разработка урока 2 класс стр 73 упр 5

Пошаговый план урока к УМК 2 кл Афанасьева.начиная с первого слайда и до конца можно проследить ход всего урока.в данном уроке повторялись звуки, читались тексты, изучались новые буквосочетания ау, еу...