Урок в 4 классе Игра в прятки Конструкция there is/are
план-конспект урока по иностранному языку (4 класс) на тему

Шахова Светлана Юрьевна

Конспект урока «Оборот There is/are, предлоги места» в 4 классе по УМК М.З. Биболетовой

Цели урока:

-закрепить правила употребления оборота There is/are, предлогов  места: in the middle of, in front of , on, in, under, above, over,  behind, next to;

-развивать навык восприятия английской речи на слух, правильно строить свое  устное высказывание.

Скачать:


Предварительный просмотр:

Конспект урока

«Оборот There is/are, предлоги места»

в 4 классе

по УМК М.З. Биболетовой

Цели урока:

-закрепить правила употребления оборота There is/are, предлогов  места: in the middle of, in front of , on, in, under, above, over,  behind, next to;

-развивать навык восприятия английской речи на слух, правильно строить свое  устное высказывание.

Оснащенность:  пособия (карточки с  предложениями, перфокарта), технические средства (компьютер, мультимедийная установка, магнитофон)

Приложение: презентация на тему «Оборот There is/are, предлоги места»

Тип урока: комбинированный

Форма урока: игровая форма, закрепление учебного материала.

Методы и приемы: диалогическая речь, построение монологических высказываний, чтение иноязычного текста.

Ход урока

1.        Организационный момент. (1 мин)

Good morning children. I’m glad to see you. Sit down , please. Let's start working.  

2.        Фонетическая зарядка.(5 мин)

Now look at the blackboard. Let’s remember this poem. Listen to me very attentively.

My house is big,

My house is nice,

We have three rooms,

They are very light.

Now, let’s read it together.  Repeat  after  me.  Alex , read, please. Nastya, try, please. OK , very good.

Now answer my questions, please.
Do you live in a flat or in a house?

How many rooms have you got? Name them.

Have you got a room of your own?

3.        Активизация лексического и грамматического материала.(5 мин)

Today we’ll practice in using the constructions there is/there are and prepositions of place. (Слайд 1)

Look at the pictures and say what there are in the rooms. (Слайды 2-3. Учащиеся описывают комнаты).

 4.        Физкультминутка.(2 мин)

Let's have a rest.

Clap! Clap! Clap your hands

Clap your hands together.

Clap, clap, clap your hands

Clap your hands together.

Stamp, stamp, stamp your feet

Stamp your feet together.

Nod, nod, nod your head

Nod your head together.

Dance, dance, dance and dance

Dance and dance together.

  1. Развитие диалогической речи.(12 мин)

And now let’s play hide-and-seek! One of you will come up to the blackboard, I’ll give him or her a card with the sentence in it. He or she will be a hiding cat. And you should guess where is the cat. (Учащиеся задают вопросы «кошке», чтобы узнать, где «она» прячется.) (Слайды 5-10)

  • Are you on the sofa?
  • No, I am not.
  • Are you under the table?
  • Yes, I am.

  1. Упражнение на закрепление употребления оборота и предлогов места. Самопроверка. (6 мин)

So, let’s test yourself. Your task is to fill in the gaps with is or are and to choose the correct preposition. (Слайды 11-12)

Are you ready to check it up?

What’s your mark?

Well done!

  1. Чтение текстов и построение монологического высказывания (7 мин)

Look at the texts. They are descriptions of Cinderella and Winnie-the-Pooh’s houses. Let’s read them and guess whose houses are. (Слайд 13)

Tell us about you houses.

  1. Подведение итогов урока (2 мин)

Today we have good work. Your homework will be to draw your favourite room and to describe it. Your marks are…

Thank you for the lesson. Good bye.

Вставьте is или are. Выберите нужный предлог.

  1. There ____ a sofa in/on the room.
  2. There ____ two beds in the middle of/next to the sofa.
  3. There ____ a lamp above/on the desk.
  4. There ____ a lot of books on/behind the shelves.
  5. There ____ a picture on/above the wall.

Card 1.

I am on the sofa.

Card 2.

I am on the window.

Card 3.

I am on the wardrobe.

Card 4.

I am under the lamp.

Card 5.

I am on the TV.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Оборот There is / are , предлоги места Презентацию составила: учитель английского языка МОУ Шэръягской ООШ Шахова Светлана Юрьевна

Слайд 5

Let’s play hide-and-seek!

Слайд 11

Test yourself

Слайд 12

Вставьте is или are . Выберите нужный предлог. There is a sofa in the room. There are two beds next to the sofa. There is a lamp above the desk. There are a lot of books on the shelves. There is a picture on the wall.

Слайд 13

My name is …. I’m a little girl. I live with my stepmother and her daughters. There is a living room, two bedrooms and a kitchen in my house. I have no room of my own. I live in the kitchen. There is a sofa, two armchairs, a fireplace in the living room. I’m a little fat bear. My name is… I have a little nice house in the forest. There is a bedroom and a kitchen in my house. I like to eat honey very much.

Слайд 14

Thank you!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Технологическая карта урока английского языка на тему: "Конструкция There is/ there are" (УМК «Brilliant English», Ю.А. Комарова, 3 класс)

Цель урока: формирование грамматического навыка; введение новой конструкции There is/There are....

Технологическая карта урока английского языка на тему «Конструкция there is /there are» УМК "Английский язык"

Тема урока «Конструкция there is /there are» Тип урока: общеметодологической направленности.         Цель урока: создание услови...

Технологическая карта урока английского языка «Конструкция there is/there are»(3 класс, УМК «Английский язык» Ю.А.Комарова, И.В.Ларионова)

Тип урока: открытие «нового» знанияЦель урока: формирование произносительного навыка; формирование знаний и умений, употребления в речи оборота there is/ there areЗадачи урокаДидактические...

Технологическая карта урока по английскому языку "конструкция there, is,there are" 4 класс

Тип урока: урок рефлексииЦель урока: обобщить и закрепить знания о конструкции there is, there areЗадачи урока:Дидактические:1. Повторить изученную конструкцию there is, there are2. Отработать звук [ʌ...

Технологическая карта урока английского языка "Конструкция there is, there are" (4 класс)

Цель урока: закрепление имеющихся знаний о грамматической конструкции «there is, there are».Задачи урокаПланируемые результатыДидактические:Вспомнить правила употребления грамматической ко...