Рабочая программа "Родная литература" 5 класс
рабочая программа (5 класс)
Рабочая программа для учителя мордовской литературы.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
rod.lit_5_kl.doc | 228.5 КБ |
Предварительный просмотр:
Пояснительной запискась.
«Тиринь литературань» программанть важодемань целензэ.
-тонавтомс эйкакштнень тиринь келенть ды литературанть вельде чарькодеме эсь народонть историянзо ды неень шкань эрямонзо;
-тонавтомс чарькодеме пертьпелькссэ полавтнематнень;
-домкалгавтомс келест-валост, кепедемс кортамонь ды сёрмадомань культураст, келейгавтомс эрямонть мазычинть лангс вановтост.
Тонавтома предметэнть характеристиказо.
Тиринь литературань парсте содамось лезды пертьпельксэнть весе содамочинть келейгавтомо..Литературань произведениятнень вельде тонавтницятне седее парсте кармить содамо эсь раськенть оймензэ- иланзо, тевензэ-валонзо,седикелень эрямонзо-вштеманзо, коензэ-кирданзо, тиринь келенть пингеде пингес пурнавозь превейчинть.
Тиринь келень ды литературань уроктне лездыть эйкакштнэнь потсо эрзянь келентень мелень путома, кепедьсызь эйкакштнэнь каштанчист эсенек раськенть кувалма.
Ветеце классонь эйкакштне васенцеде кармить тонавтнеме литературанть, книганть лемезэ «Родной литература». Литературась –народонть оймензэ виев ёнкс, эрямонть видечинть ды мазычинть невтиця ,келень сюпавчинть пурныця ды таштыця. А стяко тиринь литературань тонавтнемась школасо весе предметнэнь ютксо зани неявикс тарка.
Ветеце классонь важодемань программась анокстазь истя, штобу тонавтницятне аламонь-аламонь тонадовольть художественной произведениятнень чарькодеме ды проблемно-тематической анализэнть вельде сыненст виде питнень путомо, кармавольть содамо теоретико-литературной чарькодематнень, домкалгавтовлизь келень сюпвчист ды эстетической вановтост. Литературась седе лезды чарькодемс эрямонть, пертьпельксэнть мазычинзэ, кепедьсынзе кортамонь ды кастомань культуранть. Ветеце классо литературань уроктне ютавтовить теке литературань ловномат.
Тиринь литературань важодемань программась ветеце классонь теезь тиринь литературань программанть коряс , конась лиссь 2010-це иестэ.
Те программась кемекстазь Республика Мордовиянь образованиянь Министерствасо. Программатнень сёрмадызь филологической наукань докторось А.И.Брыжинский, педагогической наукань докторось А.М.Каторова, филологической наукань кандидатось Е.И.Азыркина.
Ветеце классо тиринь литературань тонавтомантень иезэнзэ максовить 34част (вейке час недлянтень).
Тиринь келенть лия предметнэнь марто сюлмавомась.
Тиринь литературанть тонавтнемстэ покш мель эряви явомс лия предметэнть марто сюлмавомантень.Сехъ кеметь неть сюлмавоматне тиринь келенть марто.Келень ёнкстнэ, васняяк ванновить художественной литературасо саевкстнэнь коряс.Кортамонь ёрокчинь кастомаськак ютавтови эрьва кодамо художественной литературань сёрмадовкстнэнь коряс.
Тиринь литературань тонавтнемась кеместэ сюлмавозь рузонь ды омбо масторонь кельтнень тонавтнемаст марто. Рузонь, англань, немецень, французонь ды лия кельтнень ёнксост седе парсте чарькодевить, бути нежедемс тиринь келень коряс содамочитнень лангс.. Вейкеть чарькодемат (антонимть, эпитетт, олицетвореният) вастневить тиринь келень ды литературань коряскак.
Тиринь келень уроксто истя жо эрявить кирдемс сюлмавомат географиянть, биологиянть, мартояк. Истя «Пертпельксэсь» ютамсто эряви максомс чарькодема топонимиядо, содамс эсь райононь эрзянь велетнень лемест, эсест велень перька виртнень, латкотнень, эрькетнень, лейтнень лемест. Истя жо мельс лецтявить эрзянь ды мокшонь художниктнень ды композитортнэнь лемест, сынст произведенияст лемест. Биологиянь коряс тонавтнема книгастонть эряви макснемс рузонь кельстэ эрзякс ютавтнемат кодаткак ракшатнень эли нармунтнень эрямо таркадост ды обуцядост. Весе те лезды эйкакштнэнь валонь таштавксост кастомантень.
Тиринь кельсэ сёрмадозь произведениятнень тонавтнемась лезды рузонь литературанть чарькодеме ды сонзэ вельде лия раськетнень литературанть содамо.Литературась лезды седее парсте чарькодеме лия икусствань видтнэнь:театрань,живописень, кинонь ды лиянь.
Вешематне тонавтницятнень содамочист коряс, конат прядызь максозь курсонь тонавтнеманть:
- парсте содамс тиринь литературань проиведениятнень содержанияст;
-содамс кода сюлмазь вейкест-вейкест марто эрямось, литературань произведениясь ды писателесь;
-тиринь литературанть вельде чарькодемс минек мокшэрзянь народонть эрямонь историянзо;
-таштамс содамочить раськетнень кезэрень эрямодост;
Маштост:
-эсь мелень ёвтамо писательтнень , поэтнэнь творчестваст коряс;
- эсь мелест ёвтамо ловнозенть коряс;
- геройтненеь характеристикань максомо сынст кортамост ды тевест коряс;
- ёвтамс эсь мелеть ловнозенть коряс;
-маштомс выразительна ловномо;
- маштомс отзывень сёрмадомо ловнозь произведениянть коряс;
Личностнойть: эйкакштнэнь бажамост тиринь литнратурань коряс содамочитнень саеме; эйкакштнэнь мелест седе парынестэ содамс мокшэрзянь литературанть башка ёнксонзо, чачомань, кемекстамонь, касомань-кепетемань кинзэ.
Межпредметнойть: маштомс эсь юткова кортамонь ветямо, кевкстемань максомо, кевкстема лангс отвечамо. Вейкень кортамонь (монологонь) ветямсто апак анокста маштомс смустень апак тапа тееме ёвтнема максозь темань коряс, содавикс ситуациянь коряс, ловнозде.
Предметнойть :содамс мокшэрзянь литературанть башка ёнксонзэ, произведениятнень трямонь-кастомань содамочинь, эстетикань башка ёнксост.
5-це классось
Материально- технической обеспечениясь.
1.Оборудованиясь:
1.Компъютер
2.Телевизор.
3.Магнитофон, ДВД.
4.Мультимедийной проектор.
2.Наглядной материалось.
1.Мокшэрзянь писательтнень портретэст-21 шт.
2.Фонохрестоматия 5-9 класстнэ-1шт
3.Диск «Писатели Мордовии»-1шт.
4. Диск «Тиринь литературань произведеният»-1шт.
5.Диск «Финно- угорской народной ёвкст»-1шт.
6.Тиринь литературань произведеният-5шт.
7.Презентация «Фольклоронь кужова якамось»-1шт.
Учебно-методической обеспечениясь.
Основной литературась:
1.Эрзя- мокшонь литературань программат-5-11 класстнэнень,2010 иень,
А.И.Брыжинский,А.М.Каторова,Е.И.Азыркина.
2. В.П.Видманова ,Е.И.Чернов «Родной литература» 5-це класс.
Дополнительной литературась:
1..М.И. Ломшин «Родной литературань методика».
2.М.И.Ломшин «Мокшэрзянь эйкакшонь литература».
3.История мордовской литературы.
4.Современная мордовская литература.
5.Мордовская литература.
6.Чернов Е.И. Современная мордовская литература.
7. Брыжинский А.И.Писатели Мордовии.
8.Седова Л.В. «Пингеде пингес кандозь вал».
Internet марто важодемась
Сайтонть адресэзэ
http: Iifeb-web. ru / EEB / LITEN CYCLOPIIef Мордовская литература // Литературная энциклопедия в 11 т.
http / www. nauka – shop. com/ mod / shop/ productiD Творчество С.В. Аникина в контексте формирования дооктябрьской мордовской литературы
http //bestdisser. com / work / work
Идейно-эстетическое своеобразие современной мордовской прозы
http / www. Phido/ ru /viwHeIpIt=em/ aspx? HeIpitem Мордовская литература. Социально-исторические и духовно-культурные предпосылки возникновения мордовской литературы.
Тонавтнема курсонть лувозо.
5-це класс- 34 част
1.Ушотксонь вал литературадонть кода тонавтнемань предметтэнть-1ч.
Вешематне тонавтницятнень содамочист коряс:
Содамс:
-кодамо эрявиксчизэ книганть ломанень эрямосо;
-устной народной творчестванть ды литературанть ютксо кеме сюлмавкстнэ.
Разделэнть лувозэ:
Книганть эрявиксчизэ ломаненть эрямосо.
2.Эрзянь ды мокшонь народной ёвкстнэ-3 ч.
Вешематне тонавтницятнень содамочист коряс:
Содамс:
-мезе истямо устной народной творчествась;
-кодамо лезэст ёвкстнэнь минек эрямосонть.
Разделэнть лувозэ:
Ёвкстнэнь таркаст фольклорсонть. «Букине марто кискинесь» ёвксонть смустезэ. «Сыре верьгизэсь ды Костя» ёвксось. « Од ава» ёвксонть смустезэ.
«Фока ды Прокопий попось».Ёвксонть тонавтомань смустезэ.
Аволь классо ловномань урок – 1 ч.
Кель-валонь кастомань, конторольной диктантонь, тестированиянь уроконь теиатне ды видтнэ. | Уроконь типесь. |
Аволь классо ловномань урок ёвкстнэнь коряс. |
3.Содамоёвкстнэ, ловомкатне, кельяжамкатне -2 ч.
Вешематне тонавтницятнень содамочист коряс:
Содамс:
-кодамо содамоёвкстнэнь лезэвчист эйкакштнэнь кастомасо;
-ловомкатнень таркаст эйкакштнэнь налксемасо ды сынст кель-валонь кастомасо;
-кельяжамкатнень таркастэйкакшонь фольклорсонть.
Разделэнть лувозэ:
Народонть превейчинзэ невтемась содамоёвкстнэсэ. Ловомкатнень теевема лувост. Кельяжамкатнень таркаст эйкакшоно фольклорсонть.
Кель- валонь кастомась- 1 ч.
Кель-валонь кастомань, конторольной диктантонь, тестированиянь уроконь теиатне ды видтнэ. | Уроконь типесь. |
Кель-валонь кастомань урок. Сочинения «Мезень кисэ монень вечкеви фольклорось» | Кель-валонь кастомась |
Аволь классо ёвтнемань урок. И.П.Кривошеев «Мезе теят секень неят» |
4. Библиясь -1 ч.
Вешематне тонавтницятнень содамочист коряс:
Содамс:
-мезде мерить библия.
Разделэнть лувозэ:
Библиядо чарькодемась. Ташто Завет, сонзэ башка ёнксонзо. Васень ломантнень теевемась.
5.Литературань ёвкст ды баснят-7 ч.
Вешематне тонавтницятнень содамочист коряс:
Маштомс:
-эсь мелеть ёвтамо писательтнень, поэтнэнь творчестваст коряс;
-ёвтамс эсь мелеть ловнозь произведениятнень коряс;
-содамс мезде мерить басня.
Разделэнть лувозэ:
Ф.С. Атянин – мокшонь кельсэ сёрмадыця содавикс писатель.
«Сельведь-богатырь» ёвксось. Ф.С.Дурнов «Алашась ды сеськтне» баснясь.
М.А. Бебан- мокшонь содавикс сатирик.«Лев, верьгиз, ривезь» баснянть эйсэ манчицятнень лангсо пейкшнемась. «Кавонст част» баснянть смустензэ панжомань китне –янтнэ И.Е Шумилкин «Чаво колоз» баснянть ёвтнема лувозо. « Сея» баснясонть прянь шнамонь сялдомась. Н.В.Голенков «Ёжов ривезьке»ёвксось
Кель- валонь кастомась- 1 ч.
Аволь классо ловномань урок – 1 ч.
Кель-валонь кастомань, конторольной диктантонь, тестированиянь уроконь теиатне ды видтнэ. | Уроконь типесь. |
Кель-валонь кастомань урок. Ёвксонь арсема. | Кель-валонь кастомась |
Аволь классо ловномань урок. С.В.Аникин «Мазый Дамай» ёвксось. |
6.Эйкакшпорась- 7 ч.
Вешематне тонавтницятнень содамочист коряс:
Маштомс:
-анализэнь тееме ловнозь произведениятненень;
-эсь мелеть ёвтамо писательтнень, поэтнэнь творчестваст коряс;
-геройтнень обуцяст панжомо.
Разделэнть лувозэ:
К.Г. Абрамов-эрзянь кельсэ сёрмадыця писатель. Ф.М. Чесноков- эрзянь кельсэ сёрмадыця. «Тетяка левкс» ёвтнемась. В.И. Мишанинань «Сёрмав «Кинть ушодксозо» ёвтнемасонть проблематнень невтемась.каткине» ёвтнемазо. «Кувака чи» ёвтнеманть содержаниянзо ванномась.
Кель- валонь кастомась- 1 ч.
Аволь классо ловномань урок – 1 ч.
Кель-валонь кастомань, конторольной диктантонь, тестированиянь уроконь теиатне ды видтнэ. | Уроконь типесь. |
Кель-валонь кастомась. Портретэнь рисовамось. | Кель-валонь кастомась |
Аволь классо ловномань урок. В.И.Ардеев «Скрипач Оха» ёвтнемась. | |
Кель –валонь кастомась. «Монь вечкевикс героем» | Кель-валонь кастомась |
7.Пертьпельксэсь-5ч.
Вешематне тонавтницятнень содамочист коряс:
Маштомс:
-эсь мелеть ёвтамо сёрмадейтнень творчестваст коряс;
-маштомс муеме эпитетнэнь, сравнениятнень;
-стихотворениятненень анализэнь тееме.
Разделэнть лувозэ:
М.И Безбородов- мокшонь кельсэ содавикс писатель. «Вирь», «Сёксь», «Телесь сы» стихотворениясь. И.П.Кривошеев «Тундо», «Вирьсэ», «Тельня» стихотворениятне. А.У Эскинэнь «Килей», Чинь стямо», «Сёксень эскелькст» стихотворениянзо. А.С Малкин «Вирь», «Килейне » , «Лисян мон садов»стихотворениянзо. В.И Ардеев «Вирень вайгельт» ёвтнемась. М.Г. Имяреков «Тундонь само» , «Шумбрат, Лепченка» стихотворениязо. Е.Я.Терёшкина «Тундонь сельведть» ёвтнемась. В.М.Лобанов «Калонь кундыцянь ёвтнемат», «Ломантне ды лейтне» ёвтнематне.
Кель- валонь кастомась- 1 ч.
Аволь классо ловномань урок – 1 ч.
Кель-валонь кастомань, конторольной диктантонь, тестированиянь уроконь теиатне ды видтнэ. | Уроконь типесь. |
К.к.урок. Сочинения «Мекс тунда килейнесь лайши». | Кель-валонь кастомась |
Аволь классо ловномань урок . «Ташто шинель» |
8.Историясь-8 ч.
Вешематне тонавтницятнень содамочист коряс:
Маштомс:
-геройтнень характеристикань максомо;
-произведениясто саевкстнэнь тевс нолдамо;
-ловнозенть коряс планонь тееме.
Разделэнть лувозэ:
А.П.Тяпаев «Алёна» поэмась. С.С.Ларионов «Архип атянь ёлказо» ёвтнемазо. М.П.Девятаевень эрямонь ды шкинемань кизэ. «Пленстэ самолётсо» повестесь. П.У Гайни «Изнямонь тундо» стихотворениясь. В.Г.Журавлёв «Солдатонь ава» стихотворениязо. Р.С.Кемайкина «Ледстнема» стихотворениясь.
Кель- валонь кастомась- 1 ч.
Кель-валонь кастомань, конторольной диктантонь, тестированиянь уроконь теиатне ды видтнэ. | Уроконь типесь. |
К.К.у.Сочинения Велесэ эриця Ине Отечественной войнань ветерантнэнь ледстнематнень сёрмадомась. | Кель-валонь кастомась |
Аволь классо ловномань урок. М.А.Кяшкин «Подвиг». | |
К.К.У. Сочинения «Монь вечкевикс иень шкам» | Кель-валонь кастомась |
Аволь классо ловномань урок – 1 ч.
9.Иень перть ютазенть лецтямось- 1 ч.
Тематической планированиясь тиринь литературань 5-це классо.
№ | Уроконь тематне. | Уроконь типесь | Уроксо лезэнь пурнамось | Уроксо важодемань ёнкстнэ | Аволь классо ловномась | Кель-валонь кастомась | Шкась | |
план | факт | |||||||
Ушотксонь вал литературадонть кода тонавтнемань предметтэнть-1ч. | ||||||||
1 | Книганть эрявиксчизэ ломаненть эрямосо | Кемекстамонь урок. | Личностнойть: эйкакштнэнь бажамост тиринь литнратурань коряс содамочитнень саеме; эйкакштнэнь мелест седе парынестэ содамс мокшэрзянь литературанть башка ёнксонзо, чачомань, кемекстамонь, касомань-кепетемань кинзэ. Межпредметнойть: маштомс эсь юткова кортамонь ветямо, кевкстемань максомо, кевкстема лангс отвечамо Предметнойть:. :содамс мокшэрзянь литературанть башка ёнксонзэ, произведениятнень трямонь-кастомань содамочинь, эстетикань башка ёнксост. | Книганть питнезэ минек эрямосонть. | ||||
Эрзянь ды мокшонь народной ёвкст-3ч. | ||||||||
2 | Ёвкстнэнь таркаст фольклорсонть.«Букине марто кискинесь» ёвксонть смустезэ. | Од материалонь толковамось. | Личностнойть: эйкакштнэнь бажамост тиринь литнратурань коряс содамочитнень саеме; Межпредметнойть: маштомс эсь юткова кортамонь ветямо, кевкстемань максомо, кевкстема лангс отвечамо Предметнойть:. :содамс мокшэрзянь литературанть башка ёнксонзэ, ёвкстнэнь таркаст фольклорсонть. | Фольклоронть питнезэ минек раськень эямосонть. Фолклоронть жанровой ды тематической сюпавчизэ Ловомкатнень жанрань башка ёнксост. | ||||
3 | «Сыре верьгизэсь ды Костя» ёвксось. | Од материалонь толковамось | Личностнойть: эйкакштнэнь бажамост тиринь литнратурань коряс содамочитнень саеме; эйкакштнэнь мелест седе парынестэ содамс мокшэрзянь литературанть башка ёнксонзо, чачомань, кемекстамонь, касомань-кепетемань кинзэ. Межпредметнойть: маштомс эсь юткова кортамонь ветямо, кевкстемань максомо, кевкстема лангс отвечамо Предметнойть:. :содамс мокшэрзянь ёвкстнэнь таркаст минек раськень эрямосонть. | Ёвкстнэнь питнест минек раськень эрямосонть. Ёвксонть эйсэ мораленть невтемась | ||||
4 | « Од ава» ёвксонть смустезэ.«Фока ды Прокопий попось».Ёвксонть тонавтомань смустезэ. | Од материалонь толковамось | Личностнойть: эйкакштнэнь бажамост тиринь литнратурань коряс содамочитнень саеме; Межпредметнойть: маштомс эсь юткова кортамонь ветямо, кевкстемань максомо, кевкстема лангс отвечамо Предметнойть:. :содамс мокшэрзянь литературанть башка ёнксонзо, произведениятнень смустест чарькодеме. | Ёвкстнэнь смустест чарькодемась. Ёвксонть фольклорной лувозо. | ||||
Содамоёвкстнэ, ловомкатне, кельяжамкатне.-2 | ||||||||
5 | Народонть превейчинзэ невтемась содамоёвкстнэсэ ловомкатнесэ, кельяжамкатнесэ. | Од материалонь толковамось | Личностнойть: эйкакштнэнь бажамост тиринь литнратурань коряс содамочитнень саеме; эйкакштнэнь мелест седе парынестэ содамс мокшэрзянь литературанть башка ёнксонзо, чачомань, кемекстамонь, касомань-кепетемань кинзэ. Межпредметнойть: маштомс эсь юткова кортамонь ветямо, кевкстемань максомо, кевкстема лангс отвечамо Предметнойть:. :содамс мокшэрзянь литературанть башка ёнксонзэ, содамоёвкстнэнь таркаст эйкакшонь фольклорсонть. | Эйкакшонь фольклоронь кужотнень ванномась . | ||||
6 | Кель-валонь кастомань урок. Сочинения «Мезень кисэ монень вечкеви фольклорось» | Кель-валонь ёрокчинь кастомась. | Личностнойть: эйкакштнэнь бажамост тиринь литнратурань коряс содамочитнень саеме; Межпредметнойть: маштомс эсь юткова кортамонь ветямо, кевкстемань максомо, кевкстема лангс отвечамо Предметнойть:. видестэ ёвтамс ды сёрмадомс эсь арсемат-мелеть эрзянь кельс. | Тонавтницятнеь сёрмадомань ёрокчинь кастомась. | 1 | |||
Библиясь- 1 ч. | ||||||||
7. | Библиядо чарькодемась. | Од материалонь толковамось | Личностнойть: эйкакштнэнь бажамост тиринь литнратурань коряс содамочитнень саеме; эйкакштнэнь мелест седе парынестэ содамс мокшэрзянь литературанть башка ёнксонзо; Межпредметнойть: маштомс эсь юткова кортамонь ветямо, кевкстемань максомо, кевкстема лангс отвечамо Предметнойть:. :содамс мокшэрзянь литературанть башка ёнксонзо. | Библиядо чарькодемадо максомась. Заветэнть башка ёнксонзэ. | ||||
Литературань ёвкст ды баснят-7 ч. | ||||||||
8. | Ф.С. Атянин – мокшонь кельсэ сёрмадыця содавикс писатель. | Од материалонь толковамось | Личностнойть: эйкакштнэнь бажамост тиринь литнратурань коряс содамочитнень саеме; эйкакштнэнь мелест седе парынестэ содамс мокшэрзянь литературанть башка ёнксонзо, чачомань, кемекстамонь, касомань-кепетемань кинзэ. Межпредметнойть: маштомс эсь юткова кортамонь ветямо, эсь мелест ёвтамо; Предметнойть:. :содамс мокшэрзянь литературанть башка ёнксонзэ;кастомс эйкакштнэнь мелест сёрмадеенть призведениянзо ловномо. | Сёрмадеенть шкинемань кинзэ ванномась. | ||||
9. | «Сельведь-богатырь» ёвксось. | Од материалонь толковамось | Личностнойть: мокшэрзянь литературанть башка ёнксонзо, чачомань, кемекстамонь, касомань-кепетемань кинзэ. Межпредметнойть: маштомс эсь юткова кортамонь ветямо, кевкстемань максомо, кевкстема лангс отвечамо Предметнойть:. :содамс мокшэрзянь ёвкстнэнь башка ёнксост. | «Сельведь- богатырь» ёвксонть смустензэ ванномась. | ||||
10. | Ф.С.Дурнов «Алашась ды сеськтне» баснясь. | Од материалонь толковамось | Личностнойть: эйкакштнэнь бажамост тиринь литнратурань коряс содамочитнень саеме; эйкакштнэнь мелест седе парынестэ содамс мокшэрзянь литературанть башка ёнксонзо, чачомань, кемекстамонь, касомань-кепетемань кинзэ. Межпредметнойть: маштомс эсь юткова кортамонь ветямо, кевкстемань максомо, кевкстема лангс отвечамо Предметнойть:. парсте чарькодемс баснятнень смустест. | Баснятнень смустест лангсо важодемась. Баснясонть аллегориянть эрявикс чизэ | ||||
11. | М.А. Бебан- мокшонь содавикс сатирик.«Лев, верьгиз, ривезь» баснянть эйсэ манчицятнень лангсо пейкшнемась. | Од материалонь толковамось | Личностнойть: эйкакштнэнь бажамост тиринь литнратурань коряс содамочитнень саеме; эйкакштнэнь мелест седе парынестэ содамс мокшэрзянь литературанть башка ёнксонзо, чачомань, кемекстамонь, касомань-кепетемань кинзэ. Межпредметнойть: маштомс эсь юткова кортамонь ветямо, кевкстемань максомо, кевкстема лангс отвечамо Предметнойть:. парсте чарькодемс баснятнень смустест. | Пейдькшнемань ёнкстнэнь невтемась баснятнесэ. | ||||
12. | «Кавонст част» баснянть смустензэ панжомань китне –янтнэ | Од материалонь толковамось | Личностнойть: эйкакштнэнь бажамост тиринь литнратурань коряс содамочитнень саеме; Межпредметнойть: маштомс эсь юткова кортамонь ветямо, кевкстемань максомо, кевкстема лангс отвечамо Предметнойть:.чарьодемс баснянть зэмензэ. | Баснянть смустензэ панжомань китне-янтнэ. | ||||
13. | И.Е Шумилкин «Чаво колоз» баснянть ёвтнема лувозо. « Сея» баснясонть прянь шнамонь сялдомась. | Од материалонь толковамось | Личностнойть: эйкакштнэнь бажамост тиринь литнратурань коряс содамочитнень саеме; эйкакштнэнь мелест седе парынестэ содамс мокшэрзянь литературанть башка ёнксонзо, чачомань, кемекстамонь, касомань-кепетемань кинзэ. Межпредметнойть: маштомс эсь юткова кортамонь ветямо, кевкстемань максомо, кевкстема лангс отвечамо Предметнойть:. парсте чарькодемс баснятнень смустест. | Баснятнесэ прянь шнамонь сялдомась. | ||||
14. | Аволь классо ловномань урок. С.В.Аникин «Мазый Дамай» ёвксось. | Тонавтницятнень содамочист домкалгавтомась. | Личностнойть: эйкакштнэнь бажамост тиринь литнратурань коряс содамочитнень саеме; эйкакштнэнь мелест седе парынестэ содамс мокшэрзянь литературанть башка ёнксонзо, чачомань, кемекстамонь, касомань-кепетемань кинзэ. Межпредметнойть: маштомс эсь юткова кортамонь ветямо, кевкстемань максомо, кевкстема лангс отвечамо Предметнойть:: содамс мокшэрзянь литературанть башка ёнксонзэ, произведениятнень трямонь-кастомань содамочинь, эстетикань башка ёнксост. | Эйкаштнень кель-валост сюпалгавтомась. | 1 | |||
Эйкакшпорась- 7 ч. | ||||||||
15. | К.Г. Абрамов-эрзянь кельсэ сёрмадыця писатель. | Од материалонь толковамось. | Личностнойть: эйкакштнэнь бажамост тиринь литературань коряс кирвастемс вечкема чачома-касома таркатненень; Межпредметнойть: маштомс эсь юткова кортамонь ветямо, кевкстемань максомо, кевкстема лангс отвечамо Предметнойть: содамс мокшэрзянь литературанть башка ёнксонзо.
| Сёрмадеенть шкинемань кинзэ ванномась. | ||||
16 | «Седикелень школасо» саевксэнть лангсо важодемась. | Содамочитнень кемекстамось. | Личностнойть: кирвастемс вечкема тиринь келентень да чачома- касома таркантень; Межпредметнойть: маштомс эсь юткова кортамонь ветямо, кевкстемань максомо, кевкстема лангс отвечамо Предметнойть:. тонавтомс геройтенень характерэнь максомо. | Литературной геройде чарькодемань максомась. Содамс скульпторонть эрямокинзэ.+ | ||||
17. | Ф.М. Чесноков- эрзянь кельсэ сёрмадыця. «Тетяка левкс» ёвтнемась. | Од материалонь толковамось | Личностнойть:: эйкакштнэнь мелест седе парынестэ содамс мокшэрзянь литературанть башка ёнксонзо, чачомань, кемекстамонь, касомань-кепетемань кинзэ. Межпредметнойть: маштомс эсь юткова кортамонь ветямо, кевкстемань максомо, кевкстема лангс отвечамо Предметнойть:. тонавтомс ловнозенть коряс планонь тееме. | Кезэрень шкасто минек раськенть эрямонзо невтемась. | ||||
18. | Илька цёрыненть образось. | Содамочитнень кемекстамось. | Личностнойть: эйкакштнэнь бажамост тиринь литнратурань коряс содамочитнень саеме; эйкакштнэнь мелест седе парынестэ содамс мокшэрзянь литературанть башка ёнксонзо, чачомань, кемекстамонь, касомань-кепетемань кинзэ. Межпредметнойть: маштомс эсь юткова кортамонь ветямо, кевкстемань максомо, кевкстема лангс отвечамо Предметнойть:. маштомс геройтненень характеристикань максомо. | Геройтнень образост лангсо важодемась. | ||||
19. | Кель –валонь кастомась. «Монь вечкевикс героем» | Кель-валонь ёрокчинь кастомась. | Личностнойть: эйкакштнэнь бажамост тиринь литнратурань коряс содамочитнень саеме; Межпредметнойть: маштомс эсь юткова кортамонь ветямо, кевкстемань максомо, кевкстема лангс отвечамо Предметнойть:. видестэ ёвтамс ды сёрмадомс эсь арсемат-мелеть эрзянь кельс. | Тонавтницятнеь сёрмадомань ёрокчинь кастомась. | 1 | |||
20. | Аволь классо ловномань урок. В.И.Ардеев «Скрипач Оха» ёвтнемась. | Тонавтницятнень содамочист домкалгавтомась. | Личностнойть: эйкакштнэнь бажамост тиринь литнратурань коряс содамочитнень саеме; эйкакштнэнь мелест седе парынестэ содамс мокшэрзянь литературанть башка ёнксонзо, чачомань, кемекстамонь, касомань-кепетемань кинзэ. Межпредметнойть: маштомс эсь юткова кортамонь ветямо, кевкстемань максомо, кевкстема лангс отвечамо Предметнойть:: содамс мокшэрзянь литературанть башка ёнксонзэ, произведениятнень трямонь-кастомань содамочинь, эстетикань башка ёнксост. | Эйкаштнень кель-валост сюпалгавтомась. | 1 | |||
21. | В.И. Мишанинань ёвтнеманзо дангсо важодемась. | Од материалонь толковамось | Личностнойть: эйкакштнэнь бажамост тиринь литнратурань коряс содамочитнень саеме; Межпредметнойть: маштомс эсь юткова кортамонь ветямо, кевкстемань максомо, кевкстема лангс отвечамо Предметнойть:.тонавтомс пейзажной лирикантень анализэнь тееме. | Стихотворениятненень анализэнь теемась. | ||||
Пертьпельксэсь-5ч. | ||||||||
22. | М.И Безбородов- мокшонь кельсэ содавикс писатель. «Вирь», «Сёксь», «Телесь сы» стихотворениясь. | Од материалонь толковамось | Личностнойть: эйкакштнэнь бажамост тиринь литнратурань коряс содамочитнень саеме; эйкакштнэнь мелест седе парынестэ содамс мокшэрзянь литературанть башка ёнксонзо, чачомань, кемекстамонь, касомань-кепетемань кинзэ. Межпредметнойть: маштомс эсь юткова кортамонь ветямо, кевкстемань максомо, кевкстема лангс отвечамо Предметнойть:.тонавтомс паро мельсэ стихотворениятнень ловномо. | Стихотворениятнень смустест домкасто чарькодемась. | ||||
23. | И.П.Кривошеев «Тундо», «Вирьсэ», «Тельня» стихотворениятне. | Од материалонь толковамось | Личностнойть: эйкакштнэнь бажамост тиринь литнратурань коряс содамочитнень саеме; эйкакштнэнь мелест седе парынестэ содамс мокшэрзянь литературанть башка ёнксонзо, Межпредметнойть: маштомс эсь юткова кортамонь ветямо, кевкстемань максомо, кевкстема лангс отвечамо Предметнойть:. маштомс анализэнь тееме. | Пейзажной лириканть лангсо важодемась. | ||||
24 | А.У Эскинэнь «Килей», Чинь стямо», «Сёксень эскелькст» стихотворениянзо. | Од материалонь толковамось | Личностнойть: эйкакштнэнь бажамост тиринь литнратурань коряс содамочитнень саеме; Межпредметнойть: маштомс эсь юткова кортамонь ветямо, кевкстемань максомо, кевкстема лангс отвечамо Предметнойть:. парсте чарькодемс лирической стихотворениятнень смустест. | Пейзажной лириканть башка ёнксонзо. | ||||
25. | В.И Ардеев «Вирень вайгельт» ёвтнемась. | Од материалонь толковамось | Личностнойть: эйкакштнэнь бажамост тиринь литнратурань коряс содамочитнень саеме; эйкакштнэнь мелест седе парынестэ содамс мокшэрзянь литературанть башка ёнксонзо, чачомань, кемекстамонь, касомань-кепетемань кинзэ. Межпредметнойть: маштомс эсь юткова кортамонь ветямо, кевкстемань максомо, кевкстема лангс отвечамо Предметнойть:. :содамс мокшэрзянь литературанть башка ёнксонзэ,, тонавтомс ванстомо минек тиринь мастоонть мзычинзэ. | Пертьпельксэнть мазычинзэ ванстомась. | ||||
26. | В.М.Лобанов «Калонь кундыцянь ёвтнемат», «Ломантне ды лейтне» ёвтнематне. | Од материалонь толковамось | Личностнойть: эйкакштнэнь бажамост тиринь литнратурань коряс содамочитнень саеме; эйкакштнэнь мелест седе парынестэ содамс мокшэрзянь литературанть башка ёнксонзо, Межпредметнойть: маштомс эсь юткова кортамонь ветямо, кевкстемань максомо, кевкстема лангс отвечамо Предметнойть:. тонавтомс ванстомо тиинь масторонть, пертьпельксэнть. | Минек тиринь масторонть мазычинзэ ванномась. | ||||
Историясь-8 ч. | ||||||||
27. | А.П.Тяпаев «Алёна» поэмась. | Од материалонь толковамось | Личностнойть: эйкакштнэнь бажамост тиринь литнратурань коряс содамочитнень саеме; эйкакштнэнь мелест седе парынестэ содамс мокшэрзянь литературанть башка ёнксонзо, чачомань, кемекстамонь, касомань-кепетемань кинзэ. Межпредметнойть: маштомс эсь юткова кортамонь ветямо, кевкстемань максомо, кевкстема лангс отвечамо Предметнойть:. кирвастемс тонавтницятнень седейс вечкема кезэрень шкантень. | Кезэрень шкане минек раськенть эрямонзо ванномась. | ||||
28. | С.С.Ларионов «Архип атянь ёлказо» ёвтнемазо. | Од материалонь толковамось. | Личностнойть: эйкакштнэнь бажамост тиринь литнратурань коряс содамочитнень саеме; эйкакштнэнь мелест седе парынестэ содамс мокшэрзянь литературанть башка ёнксонзо, чачомань, кемекстамонь, касомань-кепетемань кинзэ. Межпредметнойть: маштомс эсь юткова кортамонь ветямо, кевкстемань максомо, кевкстема лангс отвечамо Предметнойть:. :содамс мокшэрзянь литературанть башка ёнксонзэ, произведениятнесэ войнань шкане минек раськенть эрямонзо ванномась. | Мокшэрзянь произведениятнесэ войнань шканть невтемась. | ||||
29.. | М.П.Девятаевень эрямонь ды шкинемань кизэ. | Од матералонь толковамось. | Личностнойть: эйкакштнэнь бажамост тиринь литнратурань коряс содамочитнень саеме; эйкакштнэнь мелест седе парынестэ содамс мокшэрзянь литературанть башка ёнксонзо, чачомань, кемекстамонь, касомань-кепетемань кинзэ. Межпредметнойть: маштомс эсь юткова кортамонь ветямо, кевкстемань максомо, кевкстема лангс отвечамо Предметнойть:. :содамс мокшэрзянь раськенть подвигензэ Ине Отечественной войнань шкане.. | Минек ломантнень подвигест невтемась Ине Отечественной войнань шкане. | ||||
30. | «Пленстэ самолётсо» повестесь. | Од материалонь толковамось. | Личностнойть:эйкакштнэнь мелест кастомась седе парынестэ содамс мокшэрзянь литературанть башка ёнксонзо, чачомань, кемекстамонь, касомань-кепетемань кинзэ. Межпредметнойть: маштомс эсь юткова кортамонь ветямо, кевкстемань максомо, кевкстема лангс отвечамо Предметнойть:. :содамс мокшэрзянь раськенть эрямонь историянзо Ине Отечественной войнань шкане. | Ине Отечественной войнанть невтемась мокшэрзянь произведениятнесэ. | ||||
31. | Повестенть питнейчизэ. | Урок-обощения. | Личностнойть: эйкакштнэнь бажамост тиринь литнратурань коряс содамочитнень саеме; эйкакштнэнь мелест седе парынестэ содамс мокшэрзянь литературанть башка ёнксонзо, чачомань, кемекстамонь, касомань-кепетемань кинзэ. Межпредметнойть: маштомс эсь юткова кортамонь ветямо, кевкстемань максомо, кевкстема лангс отвечамо Предметнойть:. :содамс мокшэрзянь литературанть башка ёнксонзэ, маштомс ловнозенть коряс анализэнь тееме. | Повестенть смустензэ коряс важодемась. | ||||
32. | К.К.у.Сочинения Велесэ эриця Ине Отечественной войнань ветерантнэнь ледстнематнень сёрмадомась. | Кель-валонь ёрокчинь кастомась. | Личностнойть: эйкакштнэнь бажамост тиринь литнратурань коряс содамочитнень саеме; Межпредметнойть: маштомс эсь юткова кортамонь ветямо, кевкстемань максомо, кевкстема лангс отвечамо Предметнойть:. видестэ ёвтамс ды сёрмадомс эсь арсемат-мелеть эрзянь кельс. | Тонавтницятнеь сёрмадомань ёрокчинь кастомась. | 1 | |||
33. | Аволь классо ловномань урок. М.А.Кяшкин «Подвиг». | Тонавтницятнень содамочист домкалгавтомась. | Личностнойть: эйкакштнэнь бажамост тиринь литнратурань коряс содамочитнень саеме; эйкакштнэнь мелест седе парынестэ содамс мокшэрзянь литературанть башка ёнксонзо, чачомань, кемекстамонь, касомань-кепетемань кинзэ. Межпредметнойть: маштомс эсь юткова кортамонь ветямо, кевкстемань максомо, кевкстема лангс отвечамо Предметнойть:: содамс мокшэрзянь литературанть башка ёнксонзэ, произведениятнень трямонь-кастомань содамочинь, эстетикань башка ёнксост. | Эйкаштнень кель-валост сюпалгавтомась. | 1 | |||
34. | Тестирования ютазенть коряс. | Тонавтницятнень содамочист ютазенть коряс ванномась.. | Личностнойть: эйкакштнэнь бажамост тиринь литнратурань коряс содамочитнень саеме; эйкакштнэнь мелест седе парынестэ содамс мокшэрзянь литературанть башка ёнксонзо, чачомань, кемекстамонь, касомань-кепетемань кинзэ. Межпредметнойть: маштомс эсь юткова кортамонь ветямо, кевкстемань максомо, кевкстема лангс отвечамо Предметнойть:: содамс мокшэрзянь литературанть башка ёнксонзэ, произведениятнень трямонь-кастомань содамочинь, эстетикань башка ёнксост. | Тонавтницятнень содамочист иень перть ютазенть коряс ванномась. | ||||
Итого:34 ч. |
Тематической планированиясь разделтнэнь коряс.
Тонавтнемань курсось :«Тиринь вал» 5-це классонь.
№ п/п | Уроконь разделтнэ. | Весемезэ частнэде. | Сынст эйстэ | ||
Теориясь | Кель-валонь кастомась. | Аволь классо ловномань уроктне. | |||
1 | Ушотксонь вал | 1 | 1 | ||
2 | Эрзянь ды мокшонь народной ёвкстнэ. | 3 | 3 | ||
3. | Библиясь | 1 | 1 | ||
4. | Содамоёвкстнэ,ловомкатне, кельяжамкатне. | 2 | 1 | 1 | |
5. | Литературань ёвкст ды баснят | 7 | 6 | 1 | |
6. | Эйкакшпорась | 7 | 5 | 1 | 1 |
7. | Пертьпельксэсь. | 5 | 5 | ||
8. | Историясь. | 8 | 7 | 1 | 1 |
Весемезэ: | 34 | 28 | 3 | 3 |
Практической частенть лувось.
(контрольно-измерительно майтериалось)
Сочинениянь ды лия кель-валонь кастомань уроктнень тематне.
№ уроконть | Теманть ды разделэнть лемезэ | Кель-валонь кастомась | |||
Сочиненият | Аволь классо ловн урок | Текст лангсо важодемась | |||
1 | Ушотксонь вал | ||||
2 | Эрзянь ды мокшонь народной ёвкстнэ. | ||||
8. | Аволь классо ловномань урок ёвкстнэнь коряс. | 1 | |||
3. | Библиясь | ||||
4. | Содамоёвкстнэ,ловомкатне, кельяжамкатне. | ||||
12 | Кель-валонь кастомань урок. Сочинения «Мезень кисэ монень вечкеви фольклорось» | 1 | |||
13. | Аволь классо ёвтнемань урок. И.П.Кривошеев «Мезе теят секень неят» | 1 | |||
5. | Литературань ёвкст ды баснят | ||||
20. | Кель-валонь кастомань урок. Ёвксонь арсема. | 1 | |||
27. | Аволь классо ловномань урок. С.В.Аникин «Мазый Дамай» ёвксось. | ||||
6. | Эйкакшпорась | ||||
31. | Кель-валонь кастомась. Портретэнь рисовамось. | 1 | |||
36. | Кель –валонь кастомась. «Монь вечкевикс героем» | 1 | |||
37. | Аволь классо ловномань урок. В.И.Ардеев «Скрипач Оха» ёвтнемась. | 1 | |||
7. | Пертьпельксэсь. | ||||
45. | К.к.урок. Сочинения «Мекс тунда килейнесь лайши». | 1 | |||
8. | Историясь. | ||||
63. | К.К.у.Сочинения Велесэ эриця Ине Отечественной войнань ветерантнэнь ледстнематнень сёрмадомась. | 1 | |||
64. | Аволь классо ловномань урок. М.А.Кяшкин «Подвиг». | 1 |
Кель-валонь кастомань уроксо питнень путомась.
«5» оценкась путови: 1)сёрмадозесь-теманть коряс ды максови эрявикс лувонь кирдезь; 2)факт-ильведевкст арасть; 3) сёрмадозесь сюпав валонь ламочинь коряс, ды весе валтнэ нолдазь видестэ; 4) текстсэнть неяви стилень вейкетьксчи ды мелень ёвтамо.
Смустень кортамонь ёрокчинь коряс нолдавить вейкень-вейкень асатыкст.Истя жо вейке асатыкс нолдави эли виде сёрмадомань, эли лотксема тешксэнь, эли грамматикань коряс.
«4» оценкась путови: 1) сёрмадозесь моли весе-темань коряс; 2) фактнэде-ильведевкстнэде вейке-кавто, ды сынь а пек покшт ; 3) арсематнень ветямосонть эрявикс лувось кирдеви парсте, колсематнеде аламо; 4)лексикань ды грамматикань ёндо кель-валось сатышка сюпав; 5)текстэнть ванстозь стилень вейкетьксчи ды сатышка мелень путома.
Смустень коряс нолдавить 2 ды кель-валонь коряс -3 асатыкст.Виде сёрмадомань ды лотксема тешксэнь путнемань коряс нолдавить кавтонь-кавтонь, эли васенцетнеде арасть, омбоцетнеде-4. Теде башка грамматикань коряс -2 ильведевкст.
«3» оценкась путови:1) сёрмадовкссонть улить теманть эйстэ ве ёнов покш молемат; 2) сёрмадозесь целанек виде, но вастневить зярыя факт-ильведекст; 3) таркань-таркань колсеви эрявикс лувось; 4) валось аволь сюпав, вастневить валонь валонь аволь видестэ сайнемат; 5) стильсэнть арась вейкетьксчи кель-валось аволь сюпав.
Смустень коряс нолдавить 4, кортамонь ёрокчинь коряс- 5 асатыкст.Видестэ сёрмадомань ды лотксема тешксэнь путнемань коряс нолдавить нилень-нилень, эли васенцетнеде-3, омбоцетнеде 5, эли васенцетнеде арасть, омбоцетеде сисем.
«2» оценкась путови: 1) сёрмадозесь аволь темань коряс; 2) вастневить ламо факт-ильведевкст; 3) сёрмадозенть весе пелькстнэсэ а кирдеви эрявикс лувось, пелькстнэ вейкест-вейкест марто а сюлмавить, кодамояк лув а маряви; 4) сёрмадозесь кель-валонь коряс аволь сюпав, валрисьметнень ютксо сюлмавкстнэ лавшот, вастневить валонь а видестэ сайнемат; 5) сёрмадозенть эйсэ арсь стилень вейкетьксчи.
Смустень коряс нолдавить 6, кель-валонь коряс сисем асатыкст.
Виде сёрмадомань ды лотксема тешксэнь путнемань коряс нолдтневить сисесемень-сисемень асатыкст, эли васенцетнеде-6, омбоцетнеде -8, эли васенцетнеде-5, омбоцетнеде-9, эли васенцетнеде-8, омбоцетнеде-6.Теде башка, грмматикань коряс -7.
«1» оценкась путови; 1) сёрмадозенть эйсэ смустень коряс асатыкстнэде-6-до ламо, кель-валонь коряс-7-де ламо.
Ильведевкстнэде виде сёрмадомань коряс- 7-де ламо, лотксема тешкстнэнь путнемань коряс- 7-де ламо, грамматикань коряс- 7-де ламо.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Пояснительная записка. Уроки музыки 1-4 классы и рабочая программа 1 класс
Пояснительная записка к адаптированной корреционной программе по музыке в начальной школе. Рабочая коррекционая программа по музыке 1 класс по программе Критской, Сергеевой....
Технология рабочая программа 5 класс Базовый уровень (ФГОС 5 класс) на 2013-2014 учебный год
Рабочая программа по направлению «Индустриальные технологии» составлена для учащихся 5 класса на основе следующих документов:...
Рабочая программа 11 класс класс
Пояснительная записка ,тематическое планирование 11 класс...
Рабочая программа для классов с углубленным изучением математики (8 класс)
Рабочая программа...
рабочая программа 5 класс ФГОС Домогацкий, факультатив 6 класс по географии
Дано планирование по биологии и географии, а также программы по факультативам 6 класс....
Рабочая программа 7 класс, КТП 7 класс
КТП 7 класс...
Рабочие программы 5 класс, 6 класс, 8 класс
Пррезентация - это массовая альтернатива индивидуальному разговору, поэтому в моей работе я часто ей пользуюсь, как средством достижения положительного результутата от учебного ппроцесса....