полугодовая работа 5 класс
методическая разработка (5 класс)
полугодовая работа для 5 класса по родному(осетинскому ) языку в дифференцированных группах в формате ОГЭ
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
2019_5kl._polug._format_oge.docx | 36.6 КБ |
Предварительный просмотр:
7-ǽм астæуккаг скъолайы 5-æм «В» къласы ахуырдзау
_______________________________________________
афæдзы æмбисы контролон куыст ирон æвзагæй.
Цыппурсы мæйы 18 -æм бон.
Вариант 1
Раздел 1 (задания по чтению)
Прочитайте тексты и установите соответствие между текстами и их заголовками: к каждому тексту, обозначенному буквами А-В, подберите соответствующий заголовок, обозначенный цифрами. Используйте каждую цифру только один раз. В задании есть один лишний заголовок . |
- Уырыссаг аивады стырдӕр хӕзнадон.
- Зындгонд поэт.
- Хъӕлдзӕг рӕстӕг.
- Фыццаг грамматикӕ.
- Рӕсугъд афӕдзы афон.
А.Хетæгкаты Къоста у ирон адæмон поэт, ирон литературæйы бындурæвæрæг. Райгуырд 15 октябры 1859 азы Нары хъæуы. Йæ ныййарджытæ уыдысты Леуан æмæ Мария. Къоста уыди нывгæнæг дæр. Нывгæнæджы дæсныйадыл ахуыр кодта Бетъырбухы Аивæдты академийы. Зындгонд сты йæ нывтæ «Донмæ», «Дурсæтджытæ», йæ диссаджы портреттæ.
Æ.Чермен ӕмӕ Олег сты ӕмкъласонтӕ.Черменӕн йӕ гуырӕн бон вӕййы сӕрды, Олегӕн та- зымӕджы. Лӕппутӕ сӕ гуырӕн бонмӕ ӕрбахонынц ӕмкъласонты, сӕ хӕлӕртты. Уазджыты ӕрбацыдмӕ фынг срӕвдз кӕнынц. Сывӕллӕттӕ хъӕлдзӕгӕй арвитынц сӕ рӕстӕг.
Б.Зымӕг райдыдта. Боныхъӕд тынг фӕуазал, уазал дымгӕ радымдта. Адӕм сӕ хъарм дарӕс скодтой. Зымӕг-нывгӕнӕг ихӕй рудзгуытыл скодта диссаджы нывтӕ. Хъызт зымӕг бирӕ уарзынц сабитӕ.Уыдон бырынц дзоныгътӕ ӕмӕ къахдзоныгътыл, хъазынц митӕй. Зымӕг у рӕсугъд афӕдзы афон.
В.Зындгонд къупецаг Мӕскуыйӕн балӕвар кодта аивадон галерей. Уым ӕмбырд ӕрцыдысты уырыссаг нывгӕнджыты куыстытӕ. Къупецаг уыдис меценат, хӕларӕй цардис бирӕ нывгӕнджытимӕ. Уым ис 6 мин уацмысӕй фылдӕр. Уый у уырыссаг аивады стырдӕр хӕзнадон.Уӕрӕсейы вазыгджындӕр культурон центртӕй иу.Уыцы музей лӕууы дунейы стырдӕр музейты ӕмрӕнхъ.
Текст | А | Ӕ | Б | В |
Заголовок |
Прочитайте текст. Определите, какие из приведённых утверждений 2-8 соответствуют содержанию текста(1-раст у), какие не соответствуют (2- раст нӕу). Подчеркните правильный ответ. |
Ǽдылы род.
Род хъǽдрǽбын хызтис сойджын кǽрдǽгыл. Бафсǽстис ǽмǽ йǽ зǽрдǽ хъазын ǽрцагуырдта. Цыма йǽм бирǽгъ фǽлǽбурдта, афтǽ удаистǽй уасын байдыдта. Мад йǽ родǽн фǽтарстис ǽмǽ йǽм фǽдисы азгъордта. «Асайдтон дǽ!»-йǽхицǽй ныббуц ис, афтǽмǽй загъта род. Дыккаг бон ǽцǽгǽйдǽр родмǽ ǽрбалǽбурдта бирǽгъ. Бǽргǽ ма фǽдисы уаст кодта род, фǽлǽ йǽм йǽ мад нал фǽзындис, сайгǽ та мǽ кǽны, зǽгъгǽ. Афтǽмǽй бирǽгъ роды ахаста хъǽдмǽ.
2. Род хызтис кǽрдǽгыл.
1) раст у 2) раст нӕу
3. Йǽ зǽрдǽ зарын ǽрцагуырдта.
1) раст у 2) раст нӕу
4. Мад йǽ родǽн нǽ фǽтарстис.
1) раст у 2) раст нӕу
5. Род йǽ мады асайдта.
1) раст у 2) раст нӕу
6. Дыккаг бон родмǽ ǽрбалǽбурдта бирǽгъ.
1) раст у 2) раст нӕу
7. Йǽ мад ǽм фǽзындис.
1) раст у 2) раст нӕу
8.Бирǽгъ роды ахаста хъǽдмǽ.
1) раст у 2) раст нӕу
Раздел 2 (задания по грамматике и лексике)
Прочитайте приведённый ниже текст. Выберите из слов, напечатанных в конце строк, обозначенных номерами 9-12, те слова, которые грамматически соответствуют содержанию текста. Заполните пропуски выбранными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию 9-12. |
Тǽппуд тǽрхъус.
9. Рувас расырдта__________________________ (тǽрхъусǽн, тǽрхъусы,тǽрхъусмǽ).
10.Тǽрхъус йǽ___________________________ (хуыккомы, хуыккомимǽ, хуыккомǽй) фǽмидǽг ис.
11. Азгъордта тǽрхъус йǽхи_____________________________ (донǽй, доны, доныл) ǽппарынмǽ.
12.Доны__________________ (былмǽ, былǽн, былы) куы бахǽццǽ ис, уǽд дзы хǽфсытǽ фǽтарстысты ǽмǽ _____________________ (донǽй, доны, доныл) сǽхи бакалдтой.
Прочитайте и выберите только ту строку, которая соответствует правильному варианту ответа. В поле ответа запишите одну цифру, которая соответствует номеру правильного ответа . |
Мечтать о славе
- Чиныгӕн сыфтӕ
- Чиныджы сыфтӕ
- Чиныгыл сыфтӕ
Дзуапп:
- Къостайы номимӕ
2) Къостайы номыл
3) Къостайы номӕн
Дзуапп:
Времена года:
1) Афӕдзы нымӕцтӕ
2) Афӕдзы мӕйтӕ
3) Афӕдзы афонтӕ
Дзуапп:
Слова в форме родительного падежа
1) чызгæн, мадæн, фæткъуыйæн
2) чызджы, мады, фæткъуыйы
3) чызгæй, мадæй, фæткъуыйæ
Дзуапп:
Дни недели: |
1) Къуырийы нымӕцтӕ
2) Къуырийы бонтӕ
3) Къуырийы афонтӕ
Дзуапп:
Составитель: Плиева Л.Т.
7-ǽм астæуккаг скъолайы 5-æм «В» къласы ахуырдзау
_______________________________________________
афæдзы æмбисы контролон куыст ирон æвзагæй.
Цыппурсы мæйы 18 -æм бон.
Вариант 2
Раздел 1 (задания по чтению)
Прочитайте тексты и установите соответствие между текстами и их заголовками: к каждому тексту, обозначенному буквами А-В, подберите соответствующий заголовок, обозначенный цифрами. Используйте каждую цифру только один раз. В задании есть один лишний заголовок . |
- Уырыссаг аивады стырдӕр хӕзнадон.
- Зындгонд поэт.
- Хъӕлдзӕг рӕстӕг.
- Фыццаг грамматикӕ.
- Рӕсугъд афӕдзы афон.
А.Зындгонд къупецаг Мӕскуыйӕн балӕвар кодта аивадон галерей. Уым ӕмбырд ӕрцыдысты уырыссаг нывгӕнджыты куыстытӕ. Къупецаг уыдис меценат, хӕларӕй цардис бирӕ нывгӕнджытимӕ. Уым ис 6 мин уацмысӕй фылдӕр. Уый у уырыссаг аивады стырдӕр хӕзнадон.Уӕрӕсейы вазыгджындӕр культурон центртӕй иу.Уыцы музей лӕууы дунейы стырдӕр музейты ӕмрӕнхъ.
Æ.Хетæгкаты Къоста у ирон адæмон поэт, ирон литературæйы бындурæвæрæг. Райгуырд 15 октябры 1859 азы Нары хъæуы. Йæ ныййарджытæ уыдысты Леуан æмæ Мария. Къоста уыди нывгæнæг дæр. Нывгæнæджы дæсныйадыл ахуыр кодта Бетъырбухы Аивæдты академийы. Зындгонд сты йæ нывтæ «Донмæ», «Дурсæтджытæ», йæ диссаджы портреттæ.
Б.Чермен ӕмӕ Олег сты ӕмкъласонтӕ.Черменӕн йӕ гуырӕн бон вӕййы сӕрды, Олегӕн та- зымӕджы. Лӕппутӕ сӕ гуырӕн бонмӕ ӕрбахонынц ӕмкъласонты, сӕ хӕлӕртты. Уазджыты ӕрбацыдмӕ фынг срӕвдз кӕнынц. Сывӕллӕттӕ хъӕлдзӕгӕй арвитынц сӕ рӕстӕг.
В.Зымӕг райдыдта. Боныхъӕд тынг фӕуазал, уазал дымгӕ радымдта. Адӕм сӕ хъарм дарӕс скодтой. Зымӕг-нывгӕнӕг ихӕй рудзгуытыл скодта диссаджы нывтӕ. Хъызт зымӕг бирӕ уарзынц сабитӕ.Уыдон бырынц дзоныгътӕ ӕмӕ къахдзоныгътыл, хъазынц митӕй. Зымӕг у рӕсугъд афӕдзы афон.
Текст | А | Ӕ | Б | В |
Заголовок |
Прочитайте текст. Определите, какие из приведённых утверждений 2-8 соответствуют содержанию текста(1-раст у), какие не соответствуют (2- раст нӕу). Подчеркните правильный ответ. |
Тӕгӕр бӕлас.
Æрӕзгъӕлдысты зӕхмӕ тӕгӕр бӕласы сырх сыфтӕртӕ. Лӕппын рувас сӕ ӕруыгъта ӕмӕ сӕ равӕрдта, йӕ хӕдзармӕ цы къахвӕндаг згъордта, ууыл. «Уадз, ӕмӕ мӕ уазджытӕн ӕхсызгон уа», - загъта йӕхинымӕр рувас. Фӕлӕ йӕм ничи ӕрбацыдис тӕгӕры сыфтӕй ӕмбӕрзт фӕндагыл.
- Цӕмӕн? – бафарста рувас сӕгуыты. – Диссаджы рӕсугъд фӕндаг, афтӕмӕй йыл ничи цӕуы.
- Ах, - ныуулӕфыдис уый, - тӕгӕры сӕфтӕр зӕрдӕйы ӕнгӕс у.Ǽмӕ мӕ бон нӕу ныллӕууын фӕззӕджы зӕрдӕйыл.
2 Æрӕзгъӕлдысты пъолмӕ тӕгӕр бӕласы сырх сыфтӕртӕ.
1) раст у 2) раст нӕу
3. Рувас сӕ ӕруыгъта.
1) раст у 2) раст нӕу
4. Рувас сæ равǽрдта къахвæндагыл.
1) раст у 2) раст нӕу
5. Цǽмæй уазджытӕн ӕхсызгон уа.
1) раст у 2) раст нӕу
6. Ничи ӕрбацыдис тӕгӕры сыфтӕй ӕмбӕрзт фӕндагыл.
1) раст у 2) раст нӕу
7. Диссаджы рӕсугъд бæлас, афтӕмӕй йыл ничи цӕуы.
1) раст у 2) раст нӕу
8. Тӕгӕры сӕфтӕр зӕрдӕйы ӕнгӕс у.
1) раст у 2) раст нӕу
Раздел 2 (задания по грамматике и лексике)
Прочитайте приведённый ниже текст. Выберите из слов, напечатанных в конце строк, обозначенных номерами 9-12, те слова, которые грамматически соответствуют содержанию текста. Заполните пропуски выбранными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию 9-12. |
Тǽппуд тǽрхъус.
9. Рувас расырдта__________________________ (тǽрхъусǽн, тǽрхъусы,тǽрхъусмǽ).
10.Тǽрхъус йǽ___________________________ (хуыккомы, хуыккомимǽ, хуыккомǽй) фǽмидǽг ис.
11. Азгъордта тǽрхъус йǽхи_____________________________ (донǽй, доны, доныл) ǽппарынмǽ.
12.Доны__________________ (былмǽ, былǽн, былы) куы бахǽццǽ ис, уǽд дзы хǽфсытǽ фǽтарстысты ǽмǽ _____________________ (донǽй, доны, доныл) сǽхи бакалдтой.
Прочитайте и выберите только ту строку, которая соответствует правильному варианту ответа. В поле ответа запишите одну цифру, которая соответствует номеру правильного ответа . |
Мечтать о славе
1) Зымӕджы ӕрдз
2) Зымӕгон ӕрдз
3) Зымӕгӕй ӕрдз
Дзуапп:
- Къостайы номимӕ
2) Къостайы номыл
3) Къостайы номӕн
Дзуапп:
Времена года:
1) Афӕдзы нымӕцтӕ
2) Афӕдзы мӕйтӕ
3) Афӕдзы афонтӕ
Дзуапп:
Слова в форме отложительного падежа
1) чызгæн, мадæн, фæткъуыйæн
2) чызджы, мады, фæткъуыйы
3) чызгæй, мадæй, фæткъуыйæ
Дзуапп:
Сверкает |
1) Цӕхӕртӕ бады
2) Цӕхӕртӕ калы
3) Цӕхӕртӕ згъалы
Дзуапп:
Составитель: Плиева Л.Т.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Срезовые полугодовые работы в форме ЕГЭ для учащихся 9 и 11 классов
Предсавлено 4 варианта срезовой полугодовой работы по математике в 9 и 11 классах...
Итоговая полугодовая работа (I полугодие 7 класс) в форме ЕГЭ
Приоритетом при конструировании полугодовой работы является необходимость проверки предусмотренных стандартом видов деятельности (с учетом тех ограничений, которые накладывают условия массовой письмен...
Административная контрольная работа №2 полугодовая (10 класс)
Административная контрольная работа №2 полугодовая (10 класс)...
Анализ полугодовой работы в 5 классе
Проведен анализ полугодовой работы в 5 классе в рамках ФГОС ОО. Приведены сравнительные данные по параллели пятых классов....
Полугодовая работа по русскому языку в 10 классе в форме ЕГЭ
Полугодовая работа по русскому языку в 10 классе в форме ЕГЭ...
Полугодовая работа по русскому языку в 10 классе в форме ЕГЭ
Полугодовая работа по русскому языку в 10 классе в форме ЕГЭ...
Полугодовая работа, 10 класс
Работа составлена для проведения контрольной работы за 1 полугодие по алгебре....